Juli 2010 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Beterschap voor arme Luca, hopelijk kunnen jullie snel terecht!

Heerlijk Sam, zo'n verrasing! :p

Anissa heeft de trap ontdekt! Ze kroop ernaar toe dus ik dacht even kijken wat ze gaat doen (bleef er uiteraard dicht op) en ze klimt me zo de trap op! Tot halverwege heeft ze geen een keer steun van mij gehad! Traphekjes zijn alleen voor boven aan de trap hè dus daar heb ik weinig aan, haha. Nog beter opletten nu dus.

Arme kat heeft geen rust meer hier, anissa blijft hem achterna kruipen... Het nadeel is dat ze hem vast wil grijpen wat natuurlijk niet leuk is dus best sneu... Wat dat betreft vind ik het wel lastig dat ze steeds naar die dingen kruipt wat niet mag en nee zeggen werkt nog niet echt dus loop als een agentje achter haar aan de hele dag ;)

O jee, het huilen is al begonnen (wat ze normaal nooit doet als ze gaat slapen...) Fijne avond dames!

Haar net in bed gelegd, hopelijk gaat ze lekker slapen

2. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Aaaah dat is echt super sweet Marj :)

We krijgen een afspraak thuis Sam. Hopelijk kunnen we snel terecht...

Joh MoederK die Anissa van jullie gaat echt snel. De trap op :$

3. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Gelukkig een doorverwijzing Dithje, hopelijk kunnen jullie snel terecht!!

Moederk; haha Naomi kan de hond ook niet met rust laten hoor! Nu is de hond een goedsul en vind alles best, maar vind dat als de hond in haar mand ligt met rust gelaten moet worden, dus dan haal ik haar ook elke keer weg.

En traphekjes heb je ook voor onder aan de trap :)

Hier; Naomi is ook WEEER verkouden benauwd en aan het hoesten. Dus ook weer een drama met slapen. 's nachts wel 2 tot 3 keer wakker.. Je hoort haar echt rochelen in haar slaap en piepen.. :(

Jeetje, Woensdag ben ik jarig.. wordt ik alweer 26 :p

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Idd MoederK .. Hier smoort het in de traphekjes :p in de deurpost naar de gang, voor de trap naar boven, boven aan de trap en dan ook nog bij de trap naar zolder :p

Ben benieuwd Dithje..

Beterschap Naomi :( !!

5. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
  6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha lekker naomi :D !!

Hier gister wat minder goed nieuws. Kor zn werk organiseert volgende week weer een bijeenkomst. Er moeten weer mensen uit. Dus dikke kans dat het dan nu wel einde verhaal is :( !! Grrrr :( :(

7. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Crossed fingers voor jou Sam! Hopelijk ontspringt Kor de dans...

8. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hoi dames,

wel bijgelezen maar de laatste dagen niet de puf gehad om te reageren... sorry!

Es: Alvast proficiat met je verjaardag! Ik ben over 2 weken jarig... word dan ook al 26 :$ En een hele leuke foto!!!

Sam: Wat balen dat je nu weer die onzekerheid hebt mbt Kor zijn werk.... Hopen maar dat hij nu toch niet buiten de boot valt..

Traphekjes: die hebben we voorheen wel altijd opgehangen gehad maar nauwelijks gebruikt... In dit huis hebben we hele rare muren (pluggen en schroeven enzo blijven er niet in zitten, die vallen er zo weer uit... zelfs de kapstok (die nog van de vorige bewoner was) was er na een halfjaar uit gevallen... Dus nu laten we de traphekjes maar zitten. We kunnen toch de deur dicht doen naar de gang, dus moeten we daar maar wat strikter in zijn..

En Luca nog steeds ziek! Wel fijn Dithje dat ze je hebben doorverwezen en dan ook nog een afspraak aan huis, dat lijkt me helemaal ideaal met zo'n kleintje...

Hier: Ik heb voor morgen een afspraak staan met de huisarts. Ben nog altijd niet aan het werk en schiet al helemaal in de stress als ik aan werk moet denken opt moment. Ook heb ik nu heel veel ruzie met Roger enzo en wil dan toch maar even met de huisarts gaan praten over het hoe en wat nu.... Want dit heeft ook geen zin. Heb steeds het gevoel dat ik achter de feiten aanloop en heel veel stress om niks enzo.... Ga zometeen ook nog ff met vk bellen om te zeggen dat ik een afspraak met ha heb.

9. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Toevallig las ik gisteren een nieuwsitem dat de verwachting is dat de bouwsector pas in 2012 gaat aantrekken Sam. Balen zeg dat dit misschien zo'n impact gaat hebben voor jullie :( Ik duim voor jullie hoor!

Vervelend Lae dat je je nog niet goed (genoeg) voelt. Succes bij de ha!

Schattige foto Es en beterschap voor Naomi!

10. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ahh nee, Sam, ik duim voor jullie!!

ppfff wat een nacht!!! :( heb elk uur wel gezien geloof ik.. Ben ook 2,5 uur met Naomi in de weer geweest. Die werd wakker maar wilde niet meer slapen..

Vandaag maar rustig aan doen. Morgen wordt ook weer een drukke dag.
    Krijg 's middags de bovenburen met kids op visite en 's avonds wat familie.

Naomi vandaag alweer 10 maanden!!!

11. Laetitia

Proficiat Es!!!

12. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ moederK, en hoe was het bij de chirurg? zijn de hechtingen er uit?

@ es, gefeliciteerd met Naomi 10 maanden alweer. Ook alvast proficiat voor je verjaardag morgen. Fijne dag gewenst!

@ sam, pff hoop dat het goed afloopt voor jullie, ik duim mee!

@ lae, wat rot dat je je nog niet goed voelt.. knuffel!

@ dithje, hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de kno-arts. Nog beterschap voor je mannetje

Hier; Jayden slaapt weer langer, nu al 2x tot 9.30 en vandaag tot 8.30 .. lekker hoor weer uitslapen :D. Ik vertelde pas dat zijn 3de tandje door kwam en nu komen zn 4de en 5de tandje er ook al aan. Gaat hard ineens!

13. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Knuffel voor jou Laetitia!

Hopelijk een goede nacht voor jullie Es! Voor het geval ik er morgen niet ben, alvast proficiat met je verjaardag! Maak er een gezelligedag van morgen!
    Gek hè, onze meiden alweer 10 maanden! :$

Sam, maar hopen dat hij zn baan kan behouden....

Goldy, wat een luxe zeg zo lang uitslapen.... geniet ervan! :)
    Zo, gaat opeens snel met de tandjes, heeft hij er veel last van? (hier nog steeds niets)

Hier: de hechtingen zijn er vandaag uitgehaald. De pijn en zwelling kon nog wel een aantal weken duren zei de chirurg. Heb nu nl een grotere bult op mijn hand dan het bultje dat ik weg heb laten halen ;).
    Hopelijk herstelt het toch snel want die pijn is echt rot, vooral als je die hand toch bij alles wat je doet gebruikt en ik een lief dochtertje heb die er steeds op gaat slaan..

Hihi, anissa is een echt schuivertje, zo lief. Ze pakt dan steeds speelgoed waarmee ze over de grond gaat schuiven. Het leukste vindt ze dvd hoesjes. Ze zet dan allebij haar handen op een hoesje en zo schuift ze dan de hele kamer rond. :D

Slapen ging weer moeizaam vannacht, kijken wat vandaag brengt...

Ik wilde nog iets vragen maar ben het vergeten.... kijken of er nog op kom dadelijk...

Slaap lekker dames!

14. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    O ja, ik ging straks op visite bij mijn oma en bleek dat ze vorige week gevallen was in de badkamer. Haar pols gebroken en haar rug gekneusd. :(

Grrr, kan nog steeds niet op die vraag komen...

15. Laetitia

Proficiat Es!!!
    26 jaar alweer.. wat oud ;);):p

MoederK: Balen dat je nog zoveel last hebt van je hand. Hopelijk gaat het al snel weer beter. Oh, en wat sneu van je oma. Herken het wel hoor... eigenwijze oude dametjes. Hier hebben we er nog 2. En ze vallen en breken/kneuzen regelmatig dingen... (met name door hun eigenwijsheid);)

Hier vanochtend alweer vroeg wakker. De kids moesten naar KDV. Gelukkig brengt Roger ze, maar ik moet toch opstaan om ze aan te kleden enzo.. (Tsja, dat kan hij dan weer niet... haha)

Straks naar de dokter. Nu weet ik alleen niet of ik om 10.50 of om 11.50 moet gaan.:) Had 10 in mijn hoofd maar heb 11 opgeschreven op de kalender. Zometeen nog maar even bellen om na te vragen.

Vraagje: Doen jullie iets met moederdag voor je eigen moeders? Hier zit ik namelijk met een dilemma. Mijn moeder geeft niet om moederdag. Ze is altijd in de week na moederdag jarig dus dat vind ze dan allemaal teveel. En moederdag/vaderdag is sowieso niet hun ding. Wij denken er ongeveer hetzelfde over. Het is leuk als de kids iets op school maken maar meer dan dat hoeft niet.
    Nu hecht mijn schoonmoeder wel altijd heel veel waarde eraan. Ze dringt het zo'n beetje op. Normaal krijgen we een week of 2 van te voren te horen wat ze graag wilt hebben en dan moeten we met z'n allen (wij, schoonbroer en schoonvader) geld bijeen leggen om het te kopen. Een beetje als een 2e verjaardag.
    Nadat we al een paar aanvaringen met mijn schoonouders (vooral moeder) gehad hebben (ook over andere onderwerpen) hebben we dit jaar nog niks gehoord. Wel hebben ze afgelopen weekend gevraagd wat we met moederdag deden. Nadat we uitlegden dat we al plannen hadden (Roger is van mening, wij hebben nu zelf een gezin dus vieren we zelf (onder ons) moederdag) was het stil. Het enige wat ze zeiden was, dat ze zaterdag (nadat we "gezellig" een familieportret gaan maken) naar de oma van Roger gaan voor moederdag want de vader van Roger heeft zondag nachtdienst. Verder was het stil.

Maar nu zit ik er dus mee dat dit weer tussen ons (schoonouders en wij) in staat en dat niemand er iets over zegt... het is zo'n ontzichtbare spanning die de komende tijd zal zijn. En eigenlijk heb ik er geen zin in. Maar het blijven mijn schoonouders en, nog belangrijker, het blijven de grootouders van onze kinderen.... In het verleden is het altijd geweest dat, als er iets tussen ons in zat en wij (ik vooral) dat ter sprake wil brengen, zij zich altijd gelijk aangevallen voelen enzo dus ik ben altijd maar bang dat er een of andere grote ruzie onstaat waardoor we straks geen contact meer met ze hebben ofzo... En dat zou ik erg sneu vinden. Zeker omdat we al weinig contact hebben met de familie van Roger (alleen met de verjaardag van zijn oma en 1 tante en 1 oom zien we (bijna) de hele familie) en ik het vooral erg sneu voor zijn oma, tante en oom vindt....

Sorry... klinkt een beetje ingewikkeld allemaal... maar mijn vraag is dus gewoon... vieren jullie ook moederdag bij jullie ouders?

16. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Goedemorgen!

Happy birthday to you Es!

Fijn MoederK dat de hechtingen eruit zijn. Nu hopen dat het herstel voorspoedig gaat en de pijn weggaat.
    Ai een slechte nacht... nooit leuk. Zielig voor je oma dat ze gevallen is :(

Heerlijk zo'n uitslapende Jayden Goldy! Zo zeg, hij gaat opeens snel met z'n tandjes. Heeft hij er veel last van?

Ik vind moederdag ook zo'n lastig 'ding' Laetitia. In principe doen wij er niets aan hoewel ik het nu wel erg leuk zou vinden als er wel iets aandacht aan besteed wordt. Lekker vaag he? :p
    Wij gaan denk ik wel even naar beide moeders met een bosje bloemen maar verder niets uitgebreid ofzo.

17. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Laetitia, wij gaan met moederdag wel altijd even naar de moeders, maar neem meestal een bloemetje oid mee.
    Schoonouders, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, praat mij er nu ook maar even niet van! We hadden vorig jaar kortingskaarten voor Sprookjeshof van hen gekregen. Hebben toen al gezegd dat we het leuk zouden vinden om met hen te gaan (ze waren tot 1 mei 2011 geldig). Eerst kwam natuurlijk Madelief er tussendoor, maar we hadden in maart zoiets van nu moeten we toch gaan. 3x een poging gedaan om met hen te gaan, maar dan was er telkens iets (verjaardag oid, geldige reden hoor). Dus wij elke keer maar weer uitgesteld. Had ik ze vrijdag voor de telefoon, ik dus weer een poging gedaan om ze mee te vragen voor zaterdag, gezegd dat we misschien naar het Sprookjeshof gingn. Wisten ze nog niet of ze meegingen, ze moesten nog boodschappen doen. Nou, wij ook, dus komt goed uit, toch? Ze wonen nl in Zuidlaren, 5 minuten van het Sprookjeshof. Afgesproken dat we zaterdag nog wel even contact zouden hebben. Wij zaten rond half 11 in de auto, heb hen gebeld. Zeiden ze doodleuk dat ze net telefoon hadden gehad en dat ze 's middags bezoek kregen van ... mijn zwager en schoonzus (die zitten daar dagelijks en mijn schoonouders maar daarover klagen). Ik reageerde dus ook van 'o, maar zo en zo, had ik met schoonmam afgesproken (wist schoonvader dus niets van en die had ik ervoor). Kwam er op de achtergrond meteen een kreet dat zwager en schoonzus + dochter van 1 dan ook maar mee moesten. En daar hadden wij even geen zin in! Dat is een stel waar geen enkel initiatief in zit. Wij zijn echt bijna nooit alleen bij schoonouders, altijd zitten zij er ook (en vaak te ruzieën). Dus ik zei ook dat we dan wel met ons 5jes gingen, maar wel een beetje teleurgesteld waren. Verder nog wel gezegd dat we 's middags nog even langs kwamen om de geraniums te brengen (actie van school van Robbe). Was goed.
    We kwamen er rond 4 uur, niemand thuis. Geraniums (ook van zwager en schoonzus) maar achter het huis gezet en wij zijn naar huis gegaan. Tot nu nog helemaal niets gehoord van ook maar 1 van hen. Zullen wel weer eens beledigd zijn... Ries gaat vanavond bellen, maar is er ook schijtziek van. Altijd maar tegen ons klagen over het feit dat dochter en man daar dus altijd zijn, maar zeg het nu maar eens tegen hen en niet meer tegen ons.
    Ben benieuwd naar zondag... We zullen wel heerlijk over de tong zijn gegaan.
    Snappen ze niet dat onze kinderen het ook leuk vinden om opa en oma eens voor zichzelf te hebben?
    Heb sowieso de laatste tijd wat problemen met mijn schoonmoeder. Robbe kan echt niets fout doen bij haar, als wij hem straf geven gaat zij het liefst naar hem toe om hem te 'helpen'. Nogmaals: GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Even mijn gal gespuwd, sorry!

Es, ook vanaf hier: VAN HARTE!!!

18. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Dank jullie wel!!! :D

Straks taart halen en wat boodschappen! Vanmiddag en vanavond krijg ik wel wat mensen op visite, wel gezellig, voel ik me toch nog jarig! :p
    Verder doe ik er niks aan, niet echt vieren.

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Lees straks ff bij.

Allereerst Es van harte gefeliciteerd :D !

20. Laetitia

Marj: Ja, ik herken het wel... haha... soortgelijk verhaal alleen speelt het hier al vanaf dat Roger klein is... hij heeft nooit echt een goede band gehad met zijn ouders, maar omdat zijn moeder het contact met haar moeder verbrak toen hij 2 was heeft hij zijn oma pas leren kennen op zijn 14e (en toen hij 16 was stierf ze) dus hij wil eigenlijk koste wat kost ervoor zorgen dat de kinderen hun oma/opa wel kennen.
    Maar ik heb tegen hem gezegd dat als er ooit eens commentaar direct mijn kant uit komt (nu hoor ik het altijd via via), ik haar wel de waarheid ga zeggen. Maar ze zeggen nooit wat er aan de hand is... Je voelt de spanningen zitten (om te snijden zo dik) maar het zweeft ergens tussen ons in en je kunt het niet grijpen. Als ik ze op dingen ga aanspreken dan weten ze het nooit en is het nooit zo bedoeld en uiteindelijk weet mijn schoonmoeder niks meer te zeggen en gaat ze beginnen brullen... en dat is dan het einde van de discussie en vervolgens blijft nog alles tussen ons in hangen....

Maar als de kids (met of zonder ons) daar zijn dan komt mijn schoonbroer ook altijd "toevallig" langs... Volgens mij zijn de kids nog nooit een dag daar geweest zonder dat hun oom daar is....

Maar ik ga me ff klaarmaken... heb om 10.50 de afspraak!

Deel Deze Pagina