Juli 2010 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

    goldy Fanatiek lid

    1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    heey, ff snel een berichtje.. vandaag hele dag gewerkt, twas druk. Morgen ook weer een druk dagje..

    @ sam, fijn dat het weer leuk was om te werken.. en dat het thuis ook goed is gegaan!

    @ mamaT, flink mannetje zeg!

    @ petatje, wel spannend weer nou zeg. Ik zal ook nog even stemmen op Laura..

    rest; een dikke knuffel en tot morgen
     
  2. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

    Zal straks even bijlezen
    Kim klonk gister weer goed in longen, dus nog niet naar huisarts geweest.
    Ik heb een 3 in 1 wagen, waarvan het buggygedeelte de andere kant op is, dus kim ziet me niet, en hij kan ook niet echt in ligstand.

    Nu heeft mijn vader geld gegeven, om een nieuwe te kopen.
    Ik wil er dus 1 waarbij Kim naar mij kijkt, en die ook in ligstand kan.
    Nu dacht ik zelf aan de quinny zapp xtra, iemand hier ervaring mee, of met een andere goede?

    Quinny Zapp Xtra 2011 | Buggies | Baby-Dump

    xxxx
     
  3. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    heb kim net een hapje van een worteltjes gegeven, ze is nu al 5,5 maand, en lijkt weer meer honger te krijgen.
    Ze moet toch wat? Ze zeggen groente vaak milder toch dan fruit?
    Ik hoop dat het goed valt

    xxx
     
  4. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Eline ja, groenten hebben een minder zoete smaak dus kost vaak wat meer moeite. Maar omdat in fruit vaak zuren zitten die de kleintjes sneller doet laten spugen hebben ze bij Collin (heeft sterke reflux) aangeraden om eerst met groente te beginnen.

    Hier vanochtend vroeg wakker. Roger moest om half 5 naar het toilet en omdat Hij tegen Collins bedje aanstootte werd die wakker. Dus werd Collin bij mama gelegd en verdwijnt papa spoorloos in het duister. Blijkt dattie onder tv ging kijken om mij niet wakker te maken. Maar dat ik al wakker ben omdat er een huilend kind in mijn armen wordt geduwd, daar staat hij niet bij stil..... Grmbl....

    Tis trouwens niet zo dat ik het zo vervelend vind om vroeg op te staan (sta om 5u op als ik moet werken) maar heb sinds de miskraam nog geen nacht kunnen doorslapen dus dat begint me nu wel een beetje op te breken.

    Ga denk ik maar ff aan manlief uitleggen dat als een baby huilt na een schone luier en een tv die op baby-tv aanstaat... Dat deze baby waarschijnlijk een fles of een papje moet hebben.... Tot later!
     
  5. Dithje

    Dithje VIP lid

    19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Mooie buggy Eline! Hoe vond Kim de worteltjes?

    Ai Laetitia niet handig van Roger om naar beneden te gaan en jou achter te laten met een huilende baby.
    Zo 5u opstaan is wel heel vroeg. Hoe laat moet jij beginnen met werken dan?

    Hier; vandaag vrij! Officieel is volgende week vrijdag mijn vrije dag, maar dan heb ik de 3e cursusdag en dus geruild met vandaag. Ook ben ik maandag vrij omdat ik woensdag cursusdag 2 heb. Flink geschoven dus in mijn dagen en geregel met opvang...
     
  6. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Nee, is ook niet handig maar volgens mij denkt Roger daar ook gewoon niet aan. Hij is ook al een uur aan de kiss aant beloven dat hij een tekenfilm met ze gaat kijken maar hij zit nog steeds aan zijn laptop (en ik dus weer op mijn mobiel ;) )...
    Maar denk ook dat hij een excuus zoekt om zich af te zonderen.. Hij vindt de miskraam ook erg moeilijk maar durft er niet goed voor uit te komen (stoere papa hè).

    Ik moet om 8u opt werk zijn en moet om 7u de kids op het kdv hebben. Dus sta om 5u op om spulletjes te pakken, boterhammen te maken,niksen klaar te leggen, ev douchen (maar probeer dat 's avonds te doen in de winter omdat mijn haren altijd een halve dag nat zijn als ik ze was) etc.... Dan heb ik ook altijd een beetje tijd voor mijzelf....
    Maar daartegenover staat wel dat ik altijd voor 10 uur in bed lig. (en vaak voor 9 uur al)

    Geniet van je vrije dag!!!
     
  7. Marsim

    Marsim Fanatiek lid

    29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ All, wederom een ego berichtje van mij, heb gewoon geen tijd om op iedereen te reageren, sorry. Isa is nog steeds ziek. Nog steeds koorts. Gisteravond was hij nog 39.8. Vanmorgen 38.8.
    Gisteravond bij de ha-post gezeten. Isa kon niet meer liggen van de benauwdheid. Uiteindelijk daar ook niet veel gedaan en konden dus weer met een ziek kind zonder iets naar huis. Hele nacht met Isa beneden gezeten. Ze heeft in de kinderwagen toch nog even geslapen van net iets over 1 tot en met 3.30 uur.
    Ben zelf op de bank in slaap gevallen.
    Ze heeft zo ontzettend veel last van haar keel en haar neusje zit goed dicht en dan s'avonds nog die benauwdheid, arm ding.
    Hoop dat het snel over is.

    Zodra ik weer wat meer tijd heb dan kom ik weer op iedereen reageren.
     
  8. Dithje

    Dithje VIP lid

    19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    #428 Dithje, 7 jan 2011
    Laatst bewerkt: 7 jan 2011
    Tsja Laetitia ik denk ook wel dat het hectisch is bij jullie 's ochtends om 3 kids gereed te maken voor school en opvang...

    Gosie Marsim Isa nog steeds zo ziek :( Jeetje zeg, het arme meisje. Heeft ze helemaal niets voor haar benauwdheid, geen pufjes of zo?

    Hier; mijn draakje wordt echt een naaktloper :p Hij heeft alweer zelf zijn broekje uitgekregen :(
     
  9. goldy

    goldy Fanatiek lid

    1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    wij werden pas om 10 uur wakker :$, normaal slaapt Jayden tot 8 uur half 9..

    kom straks nog ff bijlezen, eerst ff de was aan zetten..

    ff vraagje nog, wanneer ga je over op 3 flessen? Snap dat dat bij elk kindje anders is, maar ongeveer?
     
  10. Marsim

    Marsim Fanatiek lid

    29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Dithje, nee geen puffer gehad. Bij Isa zijn de keelamandelen heel erg opgezwollen en dat maakt het ademen al moeilijk en daar komt dan nog bij dat haar neusje erg verstopt zit dus puffer heeft helaas niet veel zin.

    En een naaktloper dus dan mannetje van jou haha. Zo geweldig om te zien hoe hard het nu gaat. Hoe snel ze weer wat nieuws hebben geleerd.

    @ Goldy, ow heerlijk tot 10 uur, ik ben jaloers haha. Maar naast mij nog meer denk ik.

    @ All, Isa ligt nu heel even te slapen. Ze heeft heel wat uurtjes gemist vannacht en gisteravond. Gaat normaal rond 18.45 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende dag 6.45 uur. Laatste tijd met tut-pauzes, hihi.
     
  11. Dithje

    Dithje VIP lid

    19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    #431 Dithje, 7 jan 2011
    Laatst bewerkt: 7 jan 2011
    Vervelend Marsim dat ze niets kunnen doen aan de verkoudheid en opgezwollen amandelen van Isa.
    Fijn dat ze nu even ligt te slapen!

    Ik heb geen ervaring Goldy maar ik kan mij zo voorstellen dat je op 3 flessen overgaat als de baby brood eet. Ik stel mij zo voor dat ons schema er over een tijdje als volgt uitziet:
    07.00 uur papfles (210+7 + bambix granenpap)
    10.00 uur fruit
    11.30-12.00 uur brood met fles (150+5??)
    15.00 uur tussendoortje met water/thee/diksap
    18.00 groente
    19.30 uur papfles (180+6 + rijstebloem)
     
  12. MoederK

    MoederK Fanatiek lid

    19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hier ook weer de hele nacht bezig geweest met een hoestend meisje, zo zielig!! :(
    Ga toch die kuur eerder beginnen en niet wachten tot maandag..
    Heb een halve dag gewerkt maar nog teveel last van rug. Zo maar even bijslapen...
     
  13. bubsie

    bubsie Fanatiek lid

    1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ dithje hahaha zn broek al uit trekken! wat gaaat dat hard zeg!

    @ leatitia. wat raar van je leidinggevende beetje lullige reacties.
    sterkte meid.

    @ marsim, zou een puffertje dan niet een beetje helpen???
    djesslyn heeft het ook heel erg benauwd en erg verkouden.
    maar de puffer zet dr luchtwegen beetje open waardoor ze ff wat beter kan ademen.

    @ verkouden kindertjes: wij liggen een ui doormidden gesneden op een schaaltje onder djesslyn haar bed en dr neusje loopt nu goed leeg. waardoor ze toch iets meer adem heeft.
    weet niet of dat bij jullie ook een gewoonte was van vroeger of dat het echt boers is.hihi.
    stinkt wel maar het helpt echt! we hebben het een week gedaan en dr neusje gaat het nu veel beter mee kan ze in iedere geval weer door ademen en het loopt nu leeg ipv verstopt blijven.
    vroeger deden mijn ouders dat ook bij ons.
     
  14. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Heb niet veel te vertellen en wel meegelezen steeds maar weet niets te reageren nu eigenlijk..

    Alleen wel beterschap voor alle zieke kindjes! :( dat lijkt me echt erg naar zeg!

    En Leatitia, sterkte meis!
     
  15. bubsie

    bubsie Fanatiek lid

    1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ hier we zijn gisteravond al gebeld met de uitslag van de echo van djesslyn haar lever en dat was goed!!! gal was leeg dus galwegen konden ze niet zien. maar gaan ervanuit dat het goed is.
    bloed was ook goed!! Nu over 2 maanden controle afspraak en dan nog een keer bloed prikken. als het dan allemaal goed is hoeven we niet meer te komen tenzij djesslyn ergens last van heeft.
    De dokter gaat ervan uit dat het een virus infectie ergens is geweest. Ze snappen zelf niet hoe het kan dat het nu weg is....
    maar gelukkig is het niks geks!
     
  16. bubsie

    bubsie Fanatiek lid

    1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    net gehoord dat mn neefje weer in het ziekenhuis ligt. arm ventje! hij was weer zo levenloos. hoop dat ze snel weten wat er is met hem en dat zn ouders kunnen genieten van hem ipv steeds het ziekenhuis in en uit moeten.
     
  17. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Marsim Veel beterschap met die kleine... balen dat ze zo ziek is...

    Dithje ja, bij ons is het 's ochends (ma/di/wo iig) wel spitsuur hoor. Daarom heb ik ook graag nog wat tijd voor mezelf voordat de drukte begint ;)
    En naaktlopertje... die hebben wij hier ook. Joshua kon al heel snel zijn eigen luier uitdoen. Zelfs als hij een pyjamabroek en rompertje aan had. We hebben het lang kunnen tegenhouden met pyjama's uit 1 stuk en met trappelzakken, maar ook die krijgt hij nu zelf uit.... Gelukkig heeft hij nu wel in de gaten dat hij poep in bed viezer vindt dan poep in de luier.. (hij deed zijn luier altijd uit als hij gepoept had) dus hij heeft nu wel al geleerd om te zeggen als hij gepoept heeft... en begint nu gelukkig ook al aan te geven als hij op het potje wilt.. dus we gaan vanaf volgende week beginnen met de potjeskaart...

    Goldy Lekker dat je kon uitslapen vandaag... Wij geven Collin nu (vanaf 6mnd) 3 flesjes als hij genoeg andere voeding krijgt (pap/brood/etc)

    MoederK Balen dat je nog zoveel last hebt van je rug... welterusten!!!! En jij ook succes met je meisje he...

    Bubsie nee hoor, mijn ouders hebben ook altijd een uit onder het bed gelegd.. en wij doen dat nu ook sinds de kleinen een eigen kamer hebben (iig niet meer bij ons in de kamer slapen ;) ) En het werkt idd wel goed... alleen vervelend dat ik dan 3x zo lang moet luchten als normaal (zeker met dat winterweer van de afgelopen weken)

    Fijn dat de uitslagen goed waren... wel raar dat het zomaar weg kan zijn, maar als het niet terugkomt deste beter!

    Wat zielig dat je neefje weer in het ziekenhuis ligt... ik hoop maar dat het allemaal goed komt en dat ze snel kunnen achterhalen wat er aan de hand is....

    Pampapilio Thx!



    hier Vandaag te horen gekregen dat m'n zusje toch niet mee kan naar het ziekenhuis maandag.... Maar heb al overlegd dat ik zelf wel met de bus ga en dan kijk of ik ev. vervoer naar huis nodig heb of dat ik zelf met de bus naar huis toe kan gaan.... Dat is hier wel vervelend.. je weet eigenlijk niet waar je aan toe bent... (wordt ik gecuretteerd, en als ik gecuretteerd wordt gebeurt dat dan direct of moet daar weer een afspraak voor gemaakt worden, moet er iemand meekomen of kan ik zelf daar naartoe en terug....) Maar mijn vader wilt me al komen ophalen als ik niet zelf naar huis kan komen gelukkig... Maar dan moet hij wel verlof inleveren op het werk dus dat vind ik dan weer minder.... wel heel fijn dat hij dat wilt doen uiteraard maar toch vervelend dat hij dan verlof moet pakken.. (zeker omdat mijn zusje wel vrij had maar vanochtend ineens iets anders had wat ze maandag wilde doen).... maja, het komt wel goed.. heb iig backup voor als het nodig is...

    Maar ik ga nu ff de huiskamer opruimen want we krijgen vanavond bezoek en we hebben eigenlijk nog een hoop troep liggen die echt weg moet...

    Tot later!
     
  18. Es09

    Es09 VIP lid

    10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    haai meiden. Niet terug gelezen, ben goed ziek :( alleen helaas kan je als moeder zijnde niet ziek zijn eigenlijk..
    Je moet door gaan.. je kan niet stil blijven zitten/liggen. Al zou ik dat nu wel het liefste doen, mja!
    Elk uurtje dat Naomi slaapt ga ik ook liggen en als Vincent thuis is zeg ik; Zo en nu is ze van jou! :p

    Naomi wil in het bad niet meer liggen in de stoel.. ze wil nu gewoon zitten op haar kont, alleen dan moet je haar natuurlijk wel vasthouden ;) maar zo gaat ze lekker spelen en vind ze het helemaal geweldig.

    Vannacht werd ze om 4 uur wakker en ze was echt klaarwakker dus ik had zoiets van; shit die slaapt niet meer.. maar nee hoor, na 10 min sliep ze weer :(

    Nu zit ze een liga te sabbelen, maar ook in haar oogjes te wrijven dus alles zit eronder.. ze is moe haha! ga dr zo naar bed brengen
     
  19. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Es:

    Over die liga, welke geef je? gister mocht Brayden er voor t eerst op sabbelen en hij vond t ZO lekker.. maar hij sabbelt niet, hij hapt! en toen kreeg ie dus evengoed beste stukken binnen met kokhalsen tot uiteindelijk gevolg.. terwijl ik m al vasthield anders verdween t hele koekje in zn mond :$;) (halve liga, 4 tot 6 maanden)
     
  20. J2J

    J2J Bekend lid

    4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pam, aiai voorzichtig met de Liga.

    @Es, beterschap! Mamma's kunnen idd niet ziek zijn, het gaat altijd door.

    @Dithje, lekker lang weekend, geniet ervan!

    @Bubsie, hier ook ui onder bedje, dat het stinkt vind ik niet zo erg, het is een huis-tuin en keukenmiddeltje dat goed helpt. Fijn dat de uitslagen van de echo en het bloed goed zijn, idd hopen dat het zo blijft en er een einde komt aan jullie ziekenhuisbezoekjes. Wat naar van je neefje, brrr. Hoop dat ze hem goed zullen onderzoeken in het ziekenhuis, want dit wil je zo niet continue meemaken. Beterschap voor het kleine mannetje!

    @Laetitia, succes met opruimen en veel plezier met bezoek vanavond. Succes maandag!

    @Eline, mooie wandelwagen! Lief van je vader.

    @hier, net terug van wat boodschappen doen. Niet lachen, onze blooper van vandaag.....we stonden in de parkeergarage bij de stad en halen het onderstel uit de auto....shit klemmen vergeten terug te doen....maxicosi paste er zo niet op :)....(hadden namelijk vanmorgen gekeken voor de wandelwagen, maar dat ging niet met voetenzak :(). Oftewel, weer terug naar huis, want sjouwen is zo niet te doen. Hier in het dorp maar even wat gehaald en nu weer home sweet home.
     

Deel Deze Pagina