Juli 2010 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    2 jaar geleden was het hier ook nog volle melk, nu mag het ook halfvolle???!!! Er verandert telkens wel weer iets!

2. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    s,morgens fles pap met een snee brood.
    11u half 12 2 snee brood met melk
    na middag dutje vaak nog maar uurtje ..fruit en drinken tussen doortje koekje of iets...
    half 6 avond eten alles met de pot mee en toetje na..
    7u na het douchen fles melk en lekker na bed ...slaapt tot ong 8u a 9u

verder klets cait echt veel plus heel veel wat je niet verstaat maar die ratel zit bijna nooit dicht hihi...ze loopt al sins een week helemaal zelf ...echt een beide handje hier pfff maar nog steeds makkelijk een lief...vandaag zegt ze tegen sam ...wat moet je nou en dan ook nog met de handen in de lucht kleine draak.. en als we zeggen ga nu ff zitten zegt ze dood leuk niet zitten en nee schudden :D geniet zo hiervan...

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Marj idd toen was het nog volle melk. Werd tegen ons bij Jildou ook gezegd. Wij hadden bij Rinze beiden zoiets van hij is dik genoeg, dus krijgt hij gewoon halfvolle :p Maar dat was ook het advies van cb!!
    En idd in Belgiƫ is het weer anders!

4. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    CB zei hier gewoon halfvolle melk! en dan 's ochtends door haar muesli
    En bij haar boterham (soms niet altijd) en dan voor het naar bed gaan ook nog een (halve) beker half volle melk. En toetje bij het avondeten, dat is genoeg aan zuivel. 300cc aan melkproducten op een dag, en daar zit dus ook yoghurt en danoontje bv meegerekend, dat is mij verteld. :D

5. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    ben ik de enige die nog wel opvolgmelk geeft??

Djesslyn dr schema is:

smorgens ochtendpap (fles) wil dan geen brood.
    10 uur koekje en sap. (diksap) of verse sinasappelsap
    11.30 2 boterhammen en fruitflesje (opvolg)
    na het slapen rond half 3 fruit en sap
    soms tussendoor nog wat lekkers (rozijntjes)
    17/30 groente zo veel mogelijk met de pot mee + danoontje
    en na douche 19/30 fles pyjama pap

6. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    bubs is heel niet erg hoor opvolgmelk mijn vriendin geeft het haar dochter ook nog en die is 2 nu alleen omdat zei geen gewone melk lust vandaag ...ik vind het makkelijker en goedkoper haha..

7. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Bubsie, ik ook nog, zelfs nog nr2 omdat hypoallergeen geen nr3 heeft.

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dames ik moet jullie ff onze nieuwe bolide showen :D ! We hebben vanmiddag een citroƫn c4 grand picasso gekocht (7 persoons) :D !! Was nog absoluut niet de bedoeling, we waren ons meer aan het oriƫnteren op wat voor auto we willen ivm dat er weinig auto's zijn waar 3 autostoeltjes naast elkaar kunnen! En deze achterste 2 stoeltjes kunnen mooi ingeklapt worden en dan kost het je ook geen ruimte als er niemand zit, maar je kunt dan ook nog eens iemand mee nemen!! Maar deze man bood zo'n mooi bedrag voor onze astra, dat krijgen we er nooit weer voor! Dus we waren gauw om ;) !!

9. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jayden krijgt op een dag:

8.30 2 sneetjes brood en een bekertje halfvolle melk
    10.30 1 stuk fruit
    12.00 2 sneetjes brood en bekertje drinken
    hier ergens een tussendoortje (geen vaste tijd)
    16.30 avondeten (met de pot mee) + toetje en drinken
    19.00 flesje halfvolle melk met een eetlepel pyamapapje (poeder)

en tussen door krijgt hij drinken wanneer hij dat wil.. dat geeft hij zelf best goed aan. En hij wil ook alles wat mama en papa eten haha.

@ sam, wauww een 9,3, goed zeg! Mooie auto hoor!

@ pompeloesje, wat goed dat Laura aant lopen is! En fijn dat alles goed is met jullie kruimeltje.

Hier; Zit lekker met een wijntje op de bank, heerlijk.. weekend!

Jayden kan geen genoeg meer krijgen van het lopen! Daar gaat hij dan met zn handjes in de lucht en een big smile op zn gezicht haha geweldig :D

10. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Whihihi Angel wat schattig dat Cait zo aan de klets is.
    Knap hoor dat ze al zo parmantig rond stapt.

Hmmm Goldy, lekker een wijntje.
    Ghihi ik zie Jayden al lopen ;)

Thanks voor al jullie reacties mbt de melk/opvolgmelk.
    Luca krijgt als volgt:
    7 uur ontbijt met 1-2 boterhammen en beker melk
    10 uur fruit met diksap/thee
    12 uur 1-2 boterhammen en beker melk
    15 uur tussendoortje (koekje/rozijntjes) en diksap/thee
    18 uur avondeten zoveel mogelijk met de pot mee

Wat een gave wagen Sam! Had ik op Facebook ook al gezegd maar bij deze nogmaals ;)

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wat een goed idee Dithje, rozijntjes... Hier zakkenvol nog van ;) !! Mn pake en beppe denken dat Jildou ze heerlijk vindt, maar inmiddels is er natuurlijk nog veel meer lekker ;) ! Dus Rinze mag morgen ook ff proberen ;) !

12. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    idd rozijntjes ..kan ik ook wel een proberen zeker goede ideeƩn ;)
    mooie auto sam ..zo kunnen er nog wel een paar kindjes bij haha..

13. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    Djesslyn vind de rozijntje wel lekker or!

melk, zal ik ook eens proberen dan volgende week.
    ze krijgt wel af en toe karnemelk. als ik het drink wil ze het ook hebben.. ook met eten tegenwoordig. hihi.

truste meiden!!

14. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ja rozijntjes vind Naomi ook heerlijk! En heel af en toe krijgt ze een paar nibit shipjes, oowwww dat vind ze zo lekker ;)

Sam; Gave kar zeg!!

Avondeten; eten al jullie kids met de pot mee? dus echt ALLES bedoel ik dan?
    En hoe doen jullie het nu klaarmaken? bv een prakkie met aardappels, bonen en vlees, gewoon kleine stukjes en prakken? of nog steeds door de blender? Bij Naomi gaat alleen het vlees nog door de mixer, de rest prak ik gewoon door elkaar en doe ik er een scheutje melk bij, dat vind ze heerlijk!

Naomi drinkt de laatste beker half volle melk nog steeds als een lief klein ''babytje'' op mijn schoot! Ik kan daar zooo enorm van genieten. Daarom wilde ik dat momentje nog niet weghalen net voor het slapen gaan.
    Want eigenlijk hoeven ze na het avondeten + toetje en drinken niet speciaal meer iets te hebben voor het slapen gaan, maar ik merk dat Naomi er rust van wordt en het gewoon nog erg fijn vind, dus krijgt ze voor het slapen gaan nog gewoon lekker een beker melk (halfvolle) bij mama op schoot :)

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Es, Jildou heeft ook nog heeeeel lang een flesje melk voor het naar bed gaan gehad. En idd dan ook nog even lekker op schoot. Inmiddels is dat geen flesje meer maar een beker maar toch :D !!
    En Rinze krijgt nog een slokje bv nu. Ook zo heerlijk genieten. Zijn ze toch nog even baby :D !!
    Hier heeft Rinze maar 2 tandjes en blender niets meer :D !! Ik snijd het vlees wel in hele kleine stukjes, en bepaald vlees krijgt hij nog niet omdat hij dat niet weg kan krijgen ;) !! Maar goed dat is niet zoveel :D !! Vanavond hadden we rijst met uncle bence (ofzo?:p ) en kip nou dat gaat er ook prima in!! :D Kleine vreetzak :D Maar fruitpotjes met stukjes hoeft hij niet ;) En de meeste verse fruitsoorten ook niet zo graag... knijpfruit dan weer wel ;) !

16. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    es hier eet cait alles mee met de pot ...maak de pasta wel zonder sambal (deed ik eerder wel) aard en groente gewoon prak wel appart niet door elkaar met een beetje jus ..vlees ik kleine stukjes ook appart op bord vind ze echt heerlijk.. alleen potje als we friet eten en dat gebeurt niet veel of voor onderweg ...
    fruit eet ook geen fruit uit potje met stukjes sam wel weer vers fruit maar geen appel of aardbei vind ze niks aan.. het lekkers vind ze banaan en meloen..

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha maar hier lust Rinze dan wel weer appel, maar kan het nog slecht wegkrijgen ;) !! Druiven lust hij ook :D !! En idd potjes met stukjes hoeft hij ook niet :D :D !! Geweldig :D

18. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    hier s.morgens ook nog als een klein babytje op schoot de fles pap en broodje smikkelen echt ons moment ..fles voor bed ook op schoot heerlijk ...maar nu vind ze dat tutten en knuffelen ook wel heerlijk :D

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Leuk is dat Angel he, Rinze is ook een echte knuffelbeer. Jildou was dat helemaal niet! Nu wel, nu mag kor mij niet eens een kus geven en dan wil mevrouw ook 1 ;) maar als baby/ dreumes helemaal niet!

20. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    idd leuk ja hoe verschillend kids kunnen zijn ook in je eigen gezin :D sinasappel vind ze ook niet echt wat maar de sinasappel thee wel weer de rest van de smaken weer niet hahah..

Deel Deze Pagina