Juli 2010 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    MoederK ab misschien met spuitje in mond spuiten? Kan je zo bij apotheek krijgen. VitD kan je ook doen als ze huilt ;) !! En een keer geen vitD is ook geen drama.. Zal maar niet vertellen hoelang R t al niet meer heeft gehad :p Vergeet dat altijd, zelfs als het hier staat ;) !! Laat het eten maar even voor wat het is en laat haar anders alleen met de lepel spelen. Even geen de boel laten vergeten en druk eraf!

    Lucky: Zo te horen geen MC fan. Hier zijn beide kinderen nooit een maxiCosi fan geweest. Maar het wordt aangeraden ze er zolang mogelijk in te houden. Nu hebben wij een reus en kan hij er bijna niet meer in, is veel te breed ;) maar ook wij proberen hem er zolang mogelijk in te houden. Hij is het veiligst, ook omdat hij tegen de rijrichting in geplaatst wordt. Daarna gaat hij in de maxicosi sps. Die kan inderdaad in ligstand, maar is nog wel een belasting voor het rugje. Ik zou het echt zolang mogelijk uitstellen.
     
  2. bubsie

    bubsie Fanatiek lid

    1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ dithje: hier Djesslyn ook nog niet laten slapen bij iemand or. enige waarvoor ze weg is geweest is voor die dagen dat ik moest werken (maar das ook alweer 2 maanden geleden) inmiddels ziektewet thuis dus
    en schoonmoeder is paar keer hier komen oppassen als ik naar de fysio was maar vaak sliep ze dan nog./

    @ moederk: ik geef Djesslyn de druppels ook niet meer met een lepel maar doe gewoon haar mondje open met mn handen. gewoon met je wijsvinger en duim een opening maken van dr lippen en zo indruppelen. 2 druppels moet dan wel lukken. zo doe ik nu dr hoestdrank, ze doet dr mond al open als ze het ziet zit zoet smaakje aan. dus dan doe ik gelijk daarna de 10 vit druppels er achteraan.

    @ hier, vannacht 4 uur was ze weer benauwd dus weer puf gegeven en eten en daarna geslapen tot half 9.
     
  3. bubsie

    bubsie Fanatiek lid

    1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    oja en wij hebben ook schilderijtje op dr kamer.
    deze boven/naast dr bedje. en nu hangt er dan ook nog een klamboe maar die moet straks wel en ziet het er zoals op de foto uit.
     
  4. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Maxicosi.. hier ligt Collin er nog gewoon met veel plezier in... hij kan dan ook veel beter naar zijn broer en zus kijken dus vindt het veel te leuk.... (en hij is qua lengte ook niet zo groot dus dat scheelt wel)...

    Voor Joshua hebben we nu de Priori XP (en hebben nog 1 op zolder waar Thessa in heeft gezeten).... Voor Thessa hebben we nu de Rodi SPS. Was ze nog iets te jong voor toen we haar erin zette, maar anders paste alle stoeltjes niet in de auto.... Gelukkig hebben we straks een 7-pers. auto als Collin in de Priori gaat zitten want anders zouden we echt niet meer met z'n allen weg kunnen (met de auto dan)
     
  5. Dithje

    Dithje VIP lid

    19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ai wat lastig MoederK. Ik zou het vooral niet gaan opdringen als ik jou was. Blijven aanbieden en vooral veel geduld! Denk dat het vanzelf wel komt, als Anissa denkt dat de tijd rijp is ;)
    Qua druppels en vitamine K is het misschien een idee om het met een klein spuitje in haar mondje te krijgen?

    Sjonge Lucky dat is vervelend zeg dat Kaelyn zo krijst als ze in de mc moet :$:( Neem aan dat je de verkleiner er al uit hebt? De bandjes zitten niet te strak? Heb geen idee hoor, ik opper maar wat ;) Vervolg autostoel kunnen ze volgens mij echt pas in als ze zelfstandig (lang genoeg) kunnen zitten.

    Graag een foto'tje J2J! Klinkt namelijk heeeeel erg leuk en ja, wij hebben ook wit met lime. Waar heb jij die schilderijtjes gekocht dan?
    Tsja meis, heel herkenbaar hoor ;) Hoe gaan jullie het straks qua opvang doen? Wanneer moet je weer beginnen dan?

    Hoe vaak geven jullie de puf Bubsie?
    Leuk schilderijtje hoor!

    Oppassen/logeren; whaaaa meiden, ik ga mij bijna nog schuldiger voelen door al jullie verhalen :$8) Niets ten nadele van jullie hoor, ligt echt aan mijzelf ;) In vergelijking met jullie is Luca al echt vaak uit logeren geweest (vanavond de 3e keer). Valt op zich nog wel mee maar arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Nou ja, kom ik ook wel weer overheen :p
    Morgen gewoon extra knuffeltijd :D:D

    Hier; Luca had vandaag geen zin in brood. Weer een paar stukjes proberen aan te bieden en stukje 1 ging nog, stukje 2 al minder en bij stukje 3 was het huilen geblazen. Dan niet hoor, dus meneertje heeft lekker z'n fles gedronken en ligt nu in dromenland.
     
  6. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dithje, hij houdt er geen trauma's aan over denk ik :p
     
  7. Dithje

    Dithje VIP lid

    19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Whahaha, vast niet Sam :p
    Enne............. Opa en oma vinden het helemaal niet erg ;)
     
  8. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Nog ff over het logeren... Thessa en Joshua lopen hier al te zeuren als we (Roger en ik) ons maandelijks etentje opschuiven.... Dat betekent dan dat ze niet kunnen gaan logeren....

    En de kleine vindt het ook helemaal geweldig, want met opa, oma, 2 tantes (en vriendjes) in huis is er altijd wel iemand waar hij onverdeelde aandacht van krijgt....

    Maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor.... meestal vinden de kids het helemaal geweldig!! (ik zeg meestal omdat Thessa bij ons al heel duidelijk is dat ze niet bij de ene opa & oma wilt slapen maar wel bij de andere.... maar dat is weer een ander verhaal)
     
  9. Dithje

    Dithje VIP lid

    19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Dat lijkt mij wel lastig Laetitia dat Thessa een sterke voorkeur heeft...
     
  10. J2J

    J2J Bekend lid

    4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dithje, zal straks ff fotootje maken, kleine man ligt nu te slapen.
    Hebben ze destijds gekocht bij Gamma of Praxis, één van de twee. Maar is wel al hele tijd geleden, vond ze leuk en dacht toen al aan een evt. babykamer, maar toen was ik nog verre van zwanger, dus of ze ze nog hebben? Maar zijn vast nog elders soortgelijke te vinden.

    Ga 14 februari weer beginnen, voor 20 uur. Maandag en dinsdag de hele dag en de woensdagochtend. Mijn vader en moeder komen dan hier in huis.

    @Bubsie, leuk kamertje!
     
  11. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Dithje Ja, dat is het soms wel. Maar gelukkig snapt Thessa wel dat ze af en toe ook bij de andere oma moet logeren. Dus dat doet ze dan ook wel, maar als ze mag kiezen kiest ze altijd voor de andere oma.... Dus het komt ook vaker voor dat de jongens daar de ene opa en oma gaan en Thessa naar de andere opa en oma...
     
  12. Dithje

    Dithje VIP lid

    19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Alvast bedankt J2J voor de foto!
    Ow wat goed geregeld zeg. Heerlijk dat Bram gewoon thuis kan blijven omdat jouw ouders bij jullie komen :)
    20 uur is ook wel lekker he? Heb je er al zin in of zie je er heel erg tegenop?

    Dat is wel fijn Laetitia dat Thessa het begrijpt en er rekening mee houdt.
     
  13. J2J

    J2J Bekend lid

    4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dithje, ben blij met nog 5 weken verlof....daarna moeten we zin maken :), zal ff wennen zijn, maar komt goed....
     
  14. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    j2j je hebt wel lang verlof gehad ofniet??
    toen levi 18weken was moest ik weer aan het werk,de meesten denk ik.
    hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?,of ha je veel vakantiedagen?
     
  15. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    ouderschapsverlof Diaan ;) . Hier ook gehad. Ik ben ook sinds deze week weer aan het werk ;) !!
     
  16. J2J

    J2J Bekend lid

    4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Diaan, idd ouderschapsverlof en ik had nog ruim 40 vrije dagen staan, alles aan elkaar geplakt.

    @Dithje, foto in mijn albummetje.
     
  17. Es09

    Es09 VIP lid

    10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Haai meiden..

    Lekker geshopt vandaag! En de ringen opgehaald bij de juwelier! MOOI!!! 8) Nog 12 dagen en dan gaan we trouwennn!!
    We houden het klein! Maar alles is nu geregeld.. Dus nu is het aftellen tot 20 januari ;)

    De fotograaf is ook al geregeld, dat gaat een goede vriendin van ons doen (zwart) die is echt professioneel fotograaf dus verwacht mooie foto's! :)

    Nu ff wat eten maken, kom straks nog terug
     
  18. J2J

    J2J Bekend lid

    4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Es, spannend! Ga je in een mooie prinsessenjurk of leuk pakje? Dat het een mooie dag mag zijn!
     
  19. LuckyBlue

    LuckyBlue Fanatiek lid

    25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Thnx meiden voor de reacties over de MC
    Ik probeer haar wel zo lang mogelijk erin te laten, maar nu ook met een jas aan zit ze gewoon ongemakkelijk.
    Vandaag ben ik achterin gaan zitten naast haar en had ze er gelukkig voor meeste van de tijd geen problemen mee.
    Maja als je alleen ben kan dat niet.
    Nog een paar maandjes volhouden!
    deze 6 zijn ook zo voorbij gevlogen dus moet lukken.
    Ga nu naar mijn schoonouders
    ben lui heb geen zin om te koken :D
     
  20. Es09

    Es09 VIP lid

    10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    J2J; We gaan wel in nette kleding maar geen jurk of pak! :)
     

Deel Deze Pagina