Juli 2010 mama's Deel 3

Discussion in 'De mama's' started by pippo, Dec 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ja hoor Es, Luca krijgt ook al aardappels en vlees/vis. Dat laatste niet elke dag maar aardappels wel. Macaroni zou ik over een weekje nog eens proberen. Luca heeft het 2x geweigerd en de 3e keer at hij het op ;)

Hier; Luca is officieel koortsvrij! :D Vandaag de hele dag geen koorts meer, whohoo!

2. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Yes super Dithje!!! :D :D !!

3. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Dithje; Ja zal het volgende week nog eens proberen! Maar die bekken die ze trok, zo komisch!! :D

Welke rijstewafels geef jij? Die kleintjes? Ik heb toevallig vanmiddag voor Naomi van die rijstewafels gekocht in die zakjes van 8 maanden! Erggg lekker vond ze die!! :)

En thee? wat voor thee kan je dan het beste geven? en erg slap houden denk ik? ;)

hier; Naomi zat net tot haar nek in de poep! :( bah bah!
    Nu ligt ze lekker te slapen! :) Hopen op een goede nacht!

4. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Jakkes Es... Ik heb rijstewafels van de AH uit het reformschap. Daar zit nagenoeg geen zout in.
    Rooibosthee mag je geven omdat daar van nature geen looizuur in zit. Daarnaast heb je bij het Kruidvat speciale 'babythee' van Danique.

5. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Dank je wel voor je antwoord! :)
    T lijkt mij dat in die speciale baby rijstewafels ook geen zout zit..? Zal zo eens kijken voor de zekerheid.

6. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Even gekeken en de rijstewafels van Bambix bevatten ook geen zout! :)

7. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Klopt Es, die gebruikten wij ook altijd. En qua thee.. Ik gaf altijd hele slappe thee met wat melk erin.

8. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    #1748 bubsie, Feb 16, 2011
    Last edited: Feb 16, 2011
    @ dithje fijn zeg! koortsvrij!!! gelukkig. nu kan je ventje weer opknappen.

@ es. hahaha zal je verhaal over de macaroni te lezen en zei het tegen john en die moest ook lachen zie het helemaal voor me.

@ groentehapjes. hier ook met aardappelen en vlee
    s. ligt eraan wat wij eten maar als het kan gewoon met ons mee en anders potje.
    vandaag potje bruinebonen gekoch met appel en rundvlees. ze heeft voor het eerst helemaal op heel potje!!
    en vanmiddag bijna hele boterham!! 1e keer.
    mn meisje voelt zich weer goed! das duidelijk!

@ sue: dank je wel meis! jij de 24e kom je dan bij die 3. of bijna? ik mag nog 3 jaar tot die 3 hihi.
    heb het niet gehouden want Djesslyn is flink ziek geweest.
    ja leuke foto he. We hebben shootje gedaan met Djesslyn John is gek op foto;s maken en is echt leuk geworden toen.
    zal er nog een showen voor jou.

ons schema is

8 uur bv
    daarna gaat ze soms nog slapen tot half 10 10 uur
    10:00 half 11 fruithapje
    12:00 bv,
    daarna slapen 1,5 a 2uurtjes
    tussendoor diksap met liga.
    rond 16:00 bv
    17:30 groentehapje met toetje
    18:30 in bad
    na het badje bv. Sinds vandaag papfles gedaan en ze is als een blok in slaap gevallen. terwijl ik sinds ze terug is uit het ziekenhuis s avonds steeds terug moest naar haar omdat ze niet wilde slapen of niet alleen wilde zijn. maar nu slapend weggelegd en ze slaapt nog steeds!

@ yogurt welke yogurt geven jullie? ik geef die babytoetjes maar yogurt is wel voordeliger en ook weer eens wat anders voor ze. maar geven jullie dat gewoon zo (das toch zuur?)

9. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik geef volle yoghurt en geef het zo of wat diksap erdoor. Het maakt hem niets uit :D !! Ik snap het ook niet, fruit wil hij niet, maar zure yoghurt wel :p Bijzonder kind, ik zei het al eerder ;) !!
    Maar wat fijn dat ze zo in slaap is gevallen!!!

10. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    :D:D@ sam ja je hebt inderdaad een bijzonder kind:D:D;)

11. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    @ sue hier nog 1

12. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Wij geven volle yoghurt met stukjes banaan erdoor, of paar druppels roosvicee :)

13. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Meiden slaap lekker!!

14. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    heey meiden,

kom nog snel ff langs.. gewerkt tot 20.00. Morgen weer hele dag werken en daarna 2 verjaardagen dus heb niet veel tijd om bij te lezen morgen.. Pff dat verhaal van mamasan, wat afschuwelijk zeg! Echt onbegrijpelijk!

@ sue, leuk dat je er ook weer bent! Fijn dat het werk je zo goed bevalt en heerlijk dat je zo lekker van Fyn geniet! Mooi mannetje hoor!
    Ons schema is nu:
    08.00 fles 150+5
    10.00 fruit
    12.00 brood + fles 150+5
    15.00 soms tussendoortje met diksap
    17.00 avondeten
    19.00 fles 180+6 (soms papfles)

@ elea, wat een mooie blauwe ogen heeft je meisje! Leuk dat ze een beetje aant kruipen is.. Hier ook blauwe oogjes soms lijken ze best donker en als het licht er opvalt zijn ze vrij licht blauw, zal ook ff foto showen :p

Sorry voor de rest even dikke knuffel, vrijdag kom ik weer uitgebreider reageren!

View attachment 130769

15. Suekes

Suekes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Wow Bubsie!!!!!! Erg mooi zeg!
    En van Goldy ook!!!!

Es, idd hier ook beetje gekookte kip of een ei erbij en aardappelen of rijst. Pasta nog niet geprobeerd, ben ik zelf ook niet zo van, ik maak nl alles zelf, dus als ik een tijd weer geen pasta eet, maak ik het dus ook niet voor Fynn. Zal het binnenkort eens proberen! Bij Naomi dus niet zo´n succes...

dithje wat fijn!!

Thanks voor de lijstjes, ben er erg blij mee, wist het even niet meer! Ik ga het zo doen per morgen vanwege slecht slapen en prikkelbaarheid van Fynn:

tussen 6 en 9 uur fles
    eventueel terug naar bed tot een uur of 9/half 10
    dan een fruithap en koekje oid
    half 1 fles 180+6 of boterham en 90+3
    half 2 tot half 5 slapen
    roosvicee of thee met koekje of rijstwafel
    6 uur avondeten en halfvolle yoghurt of 90+3
    badje
    tegen 9 uur fles 180+6 met papgranen

Ik denk dat dat beter gaat werken!

Sam, leuk om te horen, ik ook tegen die tijd denk ik zoals ik al zei, wie weet zitten we weer in tzelfde kluppie, haha!

Hier: Fynn heeft 38°3 ikoortsig dus, vandaag 6 kleinere poepbroeken, allemaal anders van structuur en kleur dus ik denk dat dan toch dat tandje gaat komen. Verder is hij best wel verkouden, af en toe een snottebelletje. Weet t ook niet zeker dus van dat tandje. Verder is hij vrolijk hoor en een beetje hangerig wat hij normaal nooit doet. Bij hem is alles actie haha. Vandaag legde hij zijn hoofdje zowaar in mijn schap om even te tutten bij mams.

Ik ben er morgen weer, ik ga het vanaf morgen langzaamaan uitvoeren (nog geen boterham en nog geen koekje bijv.). Eerst maar eens kijken hoe hij reageert op tijdveranderingen en daarna pak ik zijn eten wel weer eens aan, moet toch eerst nog naar het CB en dan beginnen met boterhammen.

Het is al laat, ik reageer morgen nog wel uitgebreider whahaaha hele lap tekst weer!
    Dikke kus en wat fijn en lief dat ik op jullie kan bouwen ook al kom ik bijna nooit!

XXX Sue

16. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    ff snel!! Rinze weer doorgeslapen!! nu ff kolven en dan werken!!tot vanavond!

17. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Mijn 2 avonddiensten zitten erop, heb slecht geslapen, paar nachten maar 4 uurtjes, ben kapot.
    Gisteren maagkrampen, en al 3 dagen erge keelpijn

Las iets over voedingsschema, dit is onze

07.30 180 plus 6 , 4 schepjes bambix
    10.00 Potje fruit groot, daar een halve van, of 1 stuk fruit, en met halve liga
    10.45 120 plus 4
    14.00 180 plus 6 , 4 schepjes bambix
    17.00 3 eetlepels groente, 1 aardappeltje, 15 gr kip, 70 ml water met beetje diksap
    18.00 180 plus 6, en slapen

Sam wat heerlijk weer doorgeslapen zeg, werkse

Dithje, gelukkig luca koortsvrij

Verder alles goed met iedereen? Heb niet alles teruggelezen, sorr

Wij gaan vanmiddag voor 2 e keer naar dat huis kijken

xxx

18. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Goedemorgen dames!

Hier goede nacht gehad, Mark heeft heerlijk doorgeslapen (gelukkig want de afgelopen 3 nachten niet ivm de neusverkoudheid) en heeft net de fles gehad. Ligt nu lekker in de box te spelen en te praten :D

Gisteren toch niet veel tijd gehad om te reageren, er is een makelaar langs geweest om ons huis te taxeren, misschien gaan wel wel naar een groter huis met grotere tuin verhuizen..... dus moest gisteren opruimen ;)

Leuke kleertjes Es! Mark zit ook al in maat 74 van bovenkleding!
    Wanneer ben jij begonnen met brood geven? ik geef Mark nu meestal bambix melkpap appel tussen de middag (vind hij heerlijk!) maar wil af en toe ook wel wat anders geven.....

@ Bubsie: hopen op een goede uitslag van de bloedonderzoeken!
    leuke foto's!

@ Elea: Mark mag naar het circus om te kijken ;)

@ Marj: Madelief is goed gegroeid! hoop dat de KA uitkomst kan bieden!

@ Sue: wat een leuke kerels heb jij! fijn dat het zo goed gaat!
    Ons schema is ongeveer zo:
    8.00 uur fles 210+7
    9.00 uur wassen en aankleden + koekje na
    9.30 slapen
    (10.30 fruit)
    12.00 bambix melkpap of fles 180+6
    14.00 uur fruit (als Mark 's morgen langer dan een uur slaapt ;))
    15.30 uur fles 180+6
    +/- 17.30 uur groente + toetje
    18.30 uur (later wil jij niet ;)) laatste fles +/- 150+5
    slapen

@ Sam: het maakt Mark ook niet uit of ik nou wel of niet diksap of roosvicee door de yoghurt heen doe, alles wat van een lepel komt moet naar binnen :p
    Goedzo Rinze! nu het doorslapen volhouden!

Ik zal Mark ff door het bad heen halen en dan kan hij lekker gaan slapen :D

19. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Zo Mark is weer schoon :D
    Heb (voor ons hier) wat nieuws geprobeerd: het badje in het grote bad en ik op mijn knieen ervoor. Ik heb Mark beneden nog een poos in het bad gehad maar dat werd zo'n waterbende op de vloer dat ik dat niet meer wilde. Mark vindt het zo prachtig want hij mag spatten en spetteren :D
    En ik heb weer een reden om de badkamer schoon te maken :p

zal zo even moed verzamelen om de ramen te lappen, de zon begint hier op de terrasdeuren te schijnen, verder zal ik maar niets zeggen :)

20. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    #@ einneh: hier ook de ramen:$;):p

@ sue: hier willen we trouwens voor een 2e gaan als djesslyn 1 jaar is en als het dan niet slechter is met mn bekken.

Share This Page