Juli 2010 mama's deel 4!!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Pompeloesje, Apr 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik ben niet vooruit te branden vandaag..:p Echt erg..
    Ga zo toch maar eens boodschappen doen en wat opruimen in huis.
    heb ook net pas gedoucht :) hihi

2. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

ff domme-dozen actie uitgehaald....

zat maar te wachten tot ik weer een melding kreeg dat er in het forum gereageerd was.... heb ik de notificatie hier nog niet ingesteld.... (nieuw topic dus nieuwe notificatie nodig..):):):p;)
    Zal wel aan de zwangerschap liggen...

Heb net een VanDobben-kroket gegeten en een kipcorn.... Had ff zin in een vette snack... :D

Nu ff verder met de rozenkrans van m'n moeder maken.... Thessa had die vannacht gesloopt. er zat een knoop in die ze eruit wilde halen waardoor ze de haakjes uit elkaar trok... Dus nu maar alle kraaljes loshalen en ze weer met een touw vastrijgen.... (is met kinderhandjes verstandiger dan met haakjes)

wel bijgelezen maar niet veel blijven hangen.
    Las ergens dat er een zusje jarig was: proficiat!!!!
    Iemand was naar Mary Poppins geweest!:$ Helemaal jaloers.... zal er voor ons helaas niet in zitten... (te ver en te lang op dit moment... misschien alsie maar lang genoeg draait dat ik het nog kan zien....)

goede berichten bij vk en gyn gelezen.... proficiat!!!

volgens mij was het dat wel....

p.s.
    heb de notificatie nu wel aangezet..;)

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    hai hai...

ik denk hu waar is iedereen.....maar toen zag ik het laatste berichtje pas ;) (nieuw deel :D )

vandaag had ik eigenlijk de hele dag school maar ben eerder naar huis gekomen voel me niet optimaal ben echt lichamelijk ff uitgeput dus ik ben alleen voor een toets en gesprek naar school geweest (vind het wel goed zo) en volgende week vakantie en dan nog 3x dus dat gaat denk ik nog wel lukken. straks naar de vk eens kijken wat die te zeggen heeft en woensdag een echo ivm de cyste in de hersentjes en vlekje op het hartje wat ze zagen bij de 20weken echo. ik ga nu ff de hond uitlaten en dan ff wat terug lezen.

4. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    haha Es ik ben helemaal mee,we kunnen een clubje op richten.
    Al ben ik nog niet gedouched :):D
    het eerste wasje hangt wel al in de tuin en heb al opgeruimd. voor de rest houd ik me wat bezig denk ik.
    er zit een erg druk meisje in men buik haha

5. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Bah Bubsie wat vervelend joh dat je zo'n last van je bekken hebt. Hopelijk gaat het snel weer beter, knuf!

Super Mamma Chan dat je urine schoon is en je bm 4 cm is! Wow, naar het gewone spreekuur... Top!

Gaaf Lizz dat je genoten hebt van/bij Mary Poppins!

Jippie Pooh, de gordijnen die hangen:D! Is er nog een bv cursus welke binnenkort start dan bij jullie in de regio? Misschien wel een goede, vooral als je nog zo twijfelt...

Ohhhh lekker Laetitia!

Succes bij de vk straks Kikkert! Enne... spannend de echo woensdag.

Hier; net een rondje gelopen met collega's. Kon het tempo maar net bijhouden:)... Wel even lekker hoor uitwaaien in de pauze...

6. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Mama chan, wat leuk dat alles goed was! ;)

Pooh, hier gaat het redelijk...wel veel last 's avonds van buik en rug...maar ja is ook niet anders als je alles moet doen...met manlief gaat het de ene dag beter dan de andere...af en toe last van de rug...zal altijd een zwak punt zijn...volgende week eindelijk op controle, dus ben benieuwd of hij verlenging krijgt (wat ik wel verwacht) en of hij zijn job nog zal mogen uitvoeren...lief dat je er naar vraagt meid!

7. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Kikkert, veel succes bij de vk en straks doe ik nog wat even voor je! ;)

8. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    @ Es en Petatje: hihi meiden, neem het er lekker van vandaag!

@ Laetitia: tja, die hormonen he....

@ Dithje: ja, a.s. donderdag al. En ik heb me opgegeven! (wel met de insteek, ik ga het gewoon proberen, en als het niks is (de bv) stop ik gewoon gelijk. da's natuurlijk nog niet wat ze willen horen op de cursus, maar na alle drama's met Sebas al heel veel verder dan waar ik was)

@ Kikkert: succes straks bij de vk.

9. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Misschien is het wel deel 5 voor de bevallingen! ;) Gelijk jullie kunnen tetteren ;)!

10. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    leatitia: hier nog zo een die zich niet heeft geaboneerd. haha.
    nu maar ff doen dan he.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Whaaah trots: Net met Kyra geoefend en ze deed het super. Wie weet gaan we gewoon nog het diploma halen ook over paar weken :p HAHA :D !! Nu maar ff rustig aan, anders houd ik het niet eens vol vanavond ;)

12. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    ik heb ff een vraagje voor degene die al eens bevallen zijn.
    ik heb heel de nacht pijn in mn bekken gehad. maar ook in heel mn buik. rare zeurderige pijn. nu ging ik vanmorge naar de wc en tijdens het afvegen had ik echt heel veel wit dik slijm. soort van snot dotten maar dan wit. (sorry voor de details).
    nu hoorde ik iemand over een slijmprop die los laat als de bevalling kan beginnen. zou dit al een deel van die prop geweest kunnen zijn?.....

13. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    ik heb uit het vorige deel niks terug gelezen dus ik begin gewoon bij dit nieuwe deel te lezen dus excuus als ik je over het hoofd gezien heb.
    @petatje zou je denken in dit deel al de babytjes??? wat maar tot dat iedereen verlof heeft dat is het hier niet meer bij te benen ;) :D
    @eline fijn dat alles goed was bij de vk.
    @es van harte met je zusje....en uhmmm rustig aan he *nesteldrang????*
    @sam shit meid dat je zo slecht geslapen hebt. beterschap voor jildou en fijn dat alles goed was bij de vk en een mutsje wat leuk :D en trouwens 7 is idd prima :) :D . o lekker wentelteefjes.
    @mama chan super meid dat alles goed was :D !
    @lizz fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt bij marry poppins.
    @pooh hier ook aan t twijfelen over wel of geen bv cursus, bij dylan is bv nl niet gelukt.
    @laetitia lekker hoor die vette snack :D
    @petatje is druk in de weer met de was lees ik ;)
    @dithje thanks en lekker toch dat uitwaaien frisse lucht doet een mens echt goed af en toe.
    @pippo thanks meid, ik ben benieuwd :D
    @sam super van kyra :D en rust ze meid.
    volgens mij heb ik nu iedereen gehad....

14. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    @bubsie het zou idd een gedeelte van de slijmprop kunnen zijn maar het verliezen van de slijmprop hoeft geen bevalling als gevolg te hebben. ik heb hem toevallig wel verloren net voor de bevalling en dat was echt heel veel slijm en ook met bloed dus wat het dan precies was bij jou weet ik niet maar zo was het bij mij

15. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

Nov 20, 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    he dames kleppers! deel 4 alweer moest nog veel avan deel 3 bijlezen dus de helft alweer kwijt:)

Wel blijven hangen is het gebeursen met de kat van nancy79 en pooh76: en heb een vraag: is er echt een reden die kat eruit te gooien uit de slaapkamer? wie zegt het en van wie moet het?
    je weet zelf ook wel dat een kat een van de schoonste huisdieren is.
    En om kort door de bocht te gaan, ik heb bij de geboorte van mij eerste ronduit geweigerd de kat eruit te doen! Kat heeft zelf weg gezocht, wat ie ging doen. heeft eerst een poos bij mij geslapen en
    is daarna in een zelfgekozen mandje wat toevallig op de kk stond en heeft daar gebivakeerd. naarmate kind en kat ouder werder heeft de kat bij haar aan het voeteneinde geslapen, Tot ze 2 jaar geleden op 15 jarige leeftijd overleed. Wat ik eigenlijk wil zeggen is laat je niet gek maken door je omgeving en jij moet gewoon zelf besluiten wat je doet!

mamachan: blijf vooral aan jezelf denken en wat het beste is voor je kind! Ik heb ook het besluit genomen 5-6 jaar geleden om het alleen te doen en weet uit eigen ervaring het is niet makkelijk! (je mag me altijd pb-en voor meer info en raad) maar ik heb vooral die keuze toen gemaakt voor de rust van het kind, ze is nu bijna 6, ze weet dat ze een andere papa heeft als haar zusje en haar toekomstige broertje. maar tot nu toe vind ze het best zo en voor mij is dat een teken dat ik toen de juiste keuze heb gemaakt!

@hier: weer mooi weer vandaag, 25 graden of zo, familie weer weg, dus rust in de tent. beetje frusti omtrend mijn schoonouders..... Mijn schoonpa wordt in mei 80, dat vind ik bijzonder,en hij had dan ook de afgelopen periode een grote mond omtrend zijn feestje en of wij er ook zouden zijn. Tuurlijk zeiden wij je wordt maar 1x 80! Dus alles geregeld, ook met school, Pien moet vrij hebben buiten de vakantie om....nu is het bijna zover en nu hoeft het allemaal niet meer....bleh
    had ik dit geweten van te voren, nam ik niet eens het risico met 7 maand naar nl te reizen! maar goed we gaan nu wel maar de sju is er wel een beetje af!
    Morgen ga ik trouwens mijn badkamer inwijden.....verheug me er nu al op! heerlijk in een zee van ruimte douchen! had een douche van 60 bij 75 cm in een donkere nis verstopt, nu van 1 bij 1 mtr in de volle ruimte van de badkamer.
    Verder gaat het tussen mannetje en mij beetje beter, misschien heeft het toch geholpen dat ik vorige week gewoon en dag foetsie was zonder me te melden enz.

@iedereen die zich druk maakt om kilo's: dames ik ben 1.65 cm en ik weeg (hou je vast) nu wisselend 110-112 kg daar komt dadelijk de laatste maand waarschijnlijk nog 10 a 15 kg vocht bij! Ruim gereken kom ik dus tegen de 130 kg te zitten.... maar voordeel is wel als je bevalt ben je er ook weer meteen een heleboel kwijt! Bij mij was het de laatse keer 25 kg! Dus dames maak je niet druk en eet lekker dat ijsje of paptatje enz als je er zin in hebt!
    En verder afvallen? komt later wel!

16. Laetitia

bubsie: dit zou de slijmprop al kunnen zijn. Maar maak je niet ongerust hoor.... de slijmprop kan al redelijk vroeg verdwijnen/loslaten zonder dat de bevalling zich daadwerkelijk aandient.... Het is geen teken dat je nu heel snel gaat bevallen....

17. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

Nov 20, 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    Oja dames over het zwemmen: ik heb altijd mogen zwemmen totdat ik 2 cm ontsluiting kreeg! Ik heb de puf puf club in het zwembad gedaan en dat ga ik nu weer doen. En hiet thuis klim ik ook gewoon in ons nieuwe zwembad!

O ja wil jullie ook wel wat foto's laten zien maar hoe plak je die erin?

18. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    Bubsie

Hmz ik weet ook bij god niet hoe zo n prop eruit ziet, weet niet eens of ik hem ben verloren bij dani:$:) Moet dat dan altijd?

wel heb ik soms krampen net als ongie pijn..

Bel je tog ff met de vk

19. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    ik hoef lekker niet te koken we krijgen macaroni van mijn moeder (ideaal :D )

20. Laetitia

over de slijmprop: iedereen verliest hem voor de bevalling. Bij sommige wordt het echt verloren als een prop (of verschillende proppen, want je hoeft niet alles in 1x te verliezen...) Sommige merken helemaal niet dat ze de slijmprop verliest want je kunt het ook met-en-met verliezen (net als gewone afscheiding) dus dan herken je het niet.....

Share This Page