Juli 2010 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Dithje, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Dank je Sam! Geeft zo'n goed gevoel!!! Moet eerlijk zeggen, was best nerveus dit keer. Ben ook niet altijd overtuigd van DIM. Soms goed, maar met 3 groepen zeer zwaar om toe te passen. Voel mij soms net een acteur met al het modellen.

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou goed gedaan hoor!!! Onze directeur doet ook opleiding tot audit-afneemster!;) zijn we mooi klaar mee hè :p!

3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Goldy: mooi menneke!!!

verder niet veel bijgelezen..*zwaai*

Zometeen aankleden, kids aankleden en dan de jongens naar mam brengen. Daar even iets eten/drinken en dan op naar het ziekenhuis! Over 2 uurtjes is het zover!!!! :D

Tot later!!! Wat zou het een mop zijn als de gyn vandaag trouwens zegt wat het wordt en het dan precies anders is als de vk zei..:p.. hihi...

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @goldy whaaaawww wat een mooie kerel zeg! Fijn dat alles zo goed ging, en dat de bv zo goed loopt!

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @lea suc6 waar moet je? In Heerlen, mss komen we elkaar wel tegen wij moeten nl. Ook naar het zh

6. Laetitia

Nee, ik zit in het ziekenhuis in Sittard omdat ik graag daar wil bevallen... (de bevalling in Heerlen liep niet zo lekker bij Collin ;))

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Succes Laetitia!

Jahoe. Vandaag 37 weken! Kom maar op met die weeën ;)!!! Jildou zit al aan de muisjes, Hihi, misschien werkt het??

8. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    *doet weeëndans voor Sam* :p

9. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden
    We zijn weer terug, echt heel leuk gehad. 2 keer naar het zwembad geweest, kim steed van de glijbaan af.
    Kim sliep ook goed daar, ze had er totaal geen probleem mee.
    Toen we hier thuis aankwamen moest ze huilen, en zei ze; Ander huisje.
    Ze vond het blijkbaar geweldig. Ook naar een paar kinderboerderijen in de buurt geweest, patatjes gegeten, allemaal leuke dingen.
    Ook weer fijn om thuis te zijn, de katjes hadden ons gemist.
    Heb wel bijgelezen, maar lukt me even niet te reageren op iedereen, sorry.

Goldy en fam van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje, wat een mooie foto

Sam hoe gaat het met je? Jij bent nu de volgende, spannend.

xx

10. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Goldy en fam,gefeliciteerd met de geboorte van Rylan. Knap ventje. Geniet er van! :D:D

11. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Begrijpelijk ;)

12. Laetitia

ja, enige nadeel is dat alles dus ook in Sittard moet.. ook de maandelijkse bloedafnames... dus dat kost wel wat meer tijd... maar je moet er wat voor over hebben he ;)

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Waarom maandelijkse bloedafnamens dan?

14. Laetitia

omdat ik antistoffen tegen het anti-E antigen in mijn bloed heb. Roger en de kids hebben tot nu toe allemaal het anti-E antigen in hun bloed en als de baby dit nu ook in zijn bloed heeft en hij komt op een of andere manier met mijn bloed in aanraken (door een inwendige bloeding ofzo) dan kan hij, in het ergste geval, zijn eigen bloed afbreken omdat ik die antistoffen heb waardoor hij dan zware bloedarmoede krijgt en daar dan in de buik al aan kan sterven.... dus iedere maand wordt gecontroleerd of mijn percentage antistoffen stabiel is gebleven. In dat geval is mijn bloed niet meer in aanraking gekomen met bloed dat die anti-E heeft. Stijgt mijn percentage dan moet ik direct naar het ziekenhuis en dan krijgt de baby in de buik een dialyse om die bloedarmoede te voorkomen. Maar de kans is klein dat er iets mis gaat.. alleen, als het dan mis gaat, gaat het ook gelijk goed mis dus moeten ze het wel goed onder controle houden.

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Op die manier! Oké weer wat geleerd!

16. Laetitia

is ongeveer hetzelfde als het rhesus-verhaal (postief/negatief)... alleen is dit antigen-geneuzel veel zeldzamer dus hebben ze ook geen standaard prik ofzo die je kunt krijgen (die je bijv. bij het rhesus-verhaal wel kan krijgen)...

17. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ sam, 37 weken!! Kom maar klein babytje!!
    Ik vind de bv heel bijzonder en fijn en ben heel blij dat het allemaal zo goed loopt.

Hier gaat alles goed. Het drinken gaat nog steeds super en verder is Rylan ook heel tevreden. De krampjes zijn wel echt aanwezig dus dan lekker bij mama of papa in de armen en wiegen maar haha. Jayden heeft de afgelopen 2 dagen wel heel slecht gegeten en een beetje uit aant dagen, vandaag ging het wel weer wat beter. En bij Rylan blijft hij heel lief en zorgelijk en heel veel kusjes en knuffels geven hihi. Met mij gaat het ook goed alleen begin ik erge last te krijgen van mijn rug. En wat gaan de dagen nu weer snel zeg! Nog maar 2 dagen kraamhulp en dan gaan we het zelf weer doen.. De kraamhulp is trouwens ook super! Ze doet echt veel meer tegenover die ik bij Jayden had. Het bezoek is echt een wereld van verschil. Bij Jayden hadden we het de eerste week super druk. En nu hebben we het echt een stuk rustiger.. maar dat vind ik niet erg hoor. Zo kan ik echt genieten van mijn kraamtijd

Mijn bevallingsverhaal:
    Op zondag 15 april begon ik deeltjes slijmprop te verliezen.. verder nergens last van. De volgende ochtend stond ik op om te gaan plassen. Daarna weer terug mn bed in en toen kreeg ik ineens weeen (het was toen 07.30) eerst even afgewacht en ze bleven regelmatig komen. Ze kwamen om de 3 minuten en hielden 30 sec aan. De weeen waren nog wel goed te doen en heb toen samen met mn schoonmoeder hier binnen nog beetje opgeruimd en schoongemaakt. Ondertussen werden de weeen wel steeds sterker. Rond 11
    uur gaan douchen en daarna om 11.30 de vk gebeld. Die was er om 12.00 en ik had toen al 4 a 5 cm ontsluiting! Ik moest manlief bellen dat hij naar huis toe kwam en dan meteen naar het ziekenhuis (onderweg weer het spoor dicht, sjee ook al bij de bevalling bij Jayden hahah). Om 12.45 kwamen we in het ziekenhuis aan.. de weeen werden ondertussen nog pijnlijker. Om 13.10 heeft de vk mijn vliezen gebroken.. en vanaf toen waren de weeen echt heel heftig.. om 14.10 begon ik echt een druk eropte voelen.. om 14.25 begon mijn baarmoeder al automatisch te persen maar ik mocht nog niet mee persen, om 14.31 mocht ik een deel van de wee mee persen en een deel van de wee moest ik weg puffen, meteen na de eerste keer persen stond het hoofdje al.. na uiteindelijk 7 min en 3 persweeen was ons mannetje Rylan geboren. 3515gr en 49 cm. 7 minuten later is de placenta gekomen. Gelukkig kwam hij deze keer wel meteen.
    Ik ben deze keer niet ingeknipt, had alleen 2 kleine schaafwondjes/scheurtjes waar wel 3 kleine hechtingjkes in gezet zijn zodat het mooi zou genezen. Om 17.00 waren we al weer thuis. Dus we hadden een hele vlotte bevalling die ik heel positief heb ervaren.

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jeetje, geen verkeerde bevalling nee, zo wil ik het ook wel!!! Geniet nog maar lekker meis! En idd de visite bij de 2e is heel anders.. Ik verwacht nu nog minder straks haha :p !! Niet erg hoor, druk genoeg hier ;) !!

19. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Wow Goldy dat heb je snel gedaan!
    Super om te lezen dat het zo goed gaat.

Hoe is het daar Sam?

20. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Oh ja ik heb meldplicht zeker :p !!
    Nou hier alles wel 'oké' hoor ;) !! Zal nog wel minimaal 2 weken duren ;) !! Het is niet anders... Dinsdag weer naar vk. Vanochtend wel wat gerommel, maar goed, had wel door dat ik nog niet aan het bevallen was ;) .. Kan me nog herinneren dat ik dat bij Rinze ook heb gehad met dik 37 weken.. dus ja... ;)

Deel Deze Pagina