Juli 2010 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Dithje, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Collin zit al heel vaak op het potje maar tot nu toe alleen om te wennen (met kleren aan)... Zodra hij zonder kleren op het potje moet gaan zitten raakt hij in paniek dus we wachten nog even ;)... Bij Joshua duurde het ook tot hij 2,5/3jr was... (en jongens zijn vaak later met zindelijk worden)... thessa was net 2 toen ze op tijd van 3 dagen zindelijk was (ze wilde geen luier meer aan)

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hier nog geen zindelijk kindje hoor! Wel al x op wc gepoept en gaat ook wel eens op de pot maar komt nog niets ;)!! Ach komt wel.

3. J2J

J2J Bekend lid

4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Koekkie, Bram hield vaak zijn ontlasting tegen, waarvoor we bij de kinderarts lopen (nu pas over jaar terug, gaat al veel beter gelukkig) en forlax gebruikten, maar de houding op het potje/wc is ideaal en hij vind het zelf ook prettiger, waardoor het nu al veel beter gaat. Bram krijgt iedere keer als hij poept een sticker, inmiddels 23 stickers verdiend door op het potje/wc te poepen. Hij zegt zelf poepen/plassen en vaak klopt dit ook. Zindelijk is groot woord, want uiteraard ook nog plasjes in de luier, maar gaat heel goed. Hier ook onderbroekjes, hij heeft een hekel aan natte broeken, dus wat dat betreft gunstig.

4. J2J

J2J Bekend lid

4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @CD, mooie buik!

@Sam, fijn dat alles goed gaat met de kleine meid, kan me wel voorstellen dat je ook veel denkt aan kleine meid van je vriendin, sterkte hoop dat ze snel opknapt! Die Rinze, komiek!

@MoederK, rustig aan hoor!

@Laetitia, jeetje ook schrikken, hopelijk een goede groeiecho, rustig aan hoor!

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Stap 1 is gezet! Operatie is geslaagd. Nu hopelijk voorspoedig herstel!

Hihi j2j rinze is gek op water en natte broek boeit m niets! Hihi drol!

6. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Sam erg van die dochter van je vriendin. O fijn zeg de operatie geslaagd.
    En wat goed zeg dat Silke al 2 nachten heeft doorgeslapen. Met Rinze was je veel bezig snachts he meen ik me te herinneren.

Koekkie ja lijkt me ook gek het nooit meer mee te maken, het zwanger zijn.
    Dit is wel de laatste x voor ons.

Lea erg die harde buiken zeg, al als je naar de wc loopt.
    Ik had dat paar weken terug ook een paar dagen, maar nu is het helemaal weg.

Kim is ziek, echt nog nooit geweest. had vanmorgen zowat al 40 graden koorts.
    Ze is niet verkouden ofzo, ik weet niet wat er is.
    Amper gegeten en gedronken. Echt rot( Vooral als je het niet gewent bent)
    Ze lag om 18.00 alweer op bed.
    xx

7. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Mooie buik CD!
    Zielig dat Kim zo ziek is. Beterschap!

Wauw wat goed J2J dat Bram al 23 stickers heeft!
    Hoe is het verder met jullie?

Wij zijn niet heel actief bezig met zindelijkheidstraining Koekkie, maar laten Luca paar keer per week na het eten in zijn blootje rondlopen met het potje in de kamer. Vaak doet hij ook een plasje op de wc voor het douchen.

Hoe was de laatste dag met de kraamverzorgster Sam?
    Fijn dat de operatie geslaagd is. Op naar een voorspoedig herstel.

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    CD: Rinze was eerste week nog wel goed, maar de nachten werden steeds minder.. 7,5 maand drama.. En deze dame is zo rustig nog... Van mij mag ze dit volhouden! Wat een modelbaby!! Geweldig!Maar we juichen nog niet te hard hoor!!

Dithje: Ja was gezellig. Zal haar wel missen. Alleen haar aanwezigheid al, gewoon heel erg leuk! Maar goed, we houden gewoon contact! Ook wel lekker om gewoon weer lekker met je eigen gezin te zijn hoor, maar dit had nog wel een weekje mogen duren zo ;) !! Verder heb ik wat last van de hormoontjes.. Besef steeds meer dat de zwangerschap voorbij is, ook al was dit geen gemakkelijke zwangerschap, het is en blijft toch wel bijzonder. De vk zei vandaag tegen ons, wat zijn jullie een geweldig gezin, heerlijke kinderen ook! Echt genieten!!! Nou die hebben we maar in onze zak gestoken ;) !! En wie weet, ooit ;) !

9. Laetitia

CD: beterschap met de kleine!!!

voor de rest: zwaai!!! (ben kapotmoe)

10. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ lae, schrikken zeg! Gelukkig is was alles goed.

@ cd, mooie buik hoor! Beterschap voor Kim!

@ sam, fijn dat alles goed gaat met jullie. En lekker dat Silke 2 nachten heeft door geslapen!
    Wat erg dat het kleine meisje al een open hart operatie moest ondergaan. Gelukkig is alles goed verlopen, dat ze maar snel op mag knappen..veel sterkte!

@ koekie, Poepen gebeurt hier alleen nog maar op het potje.. plassen moeten we nog aan werken hihi. Maar idd met het mooie weer is dat een stuk makkelijker.

Hier gaat alles goed. Ondertussen wel een lactatiekundige hier gehad omdat het toch niet helemaal goed ging met de borstvoeding. Maar heb veel goede tips gehad en nu gaat het een stuk beter dus hopelijk blijft dat nu zo. Ons mannetje is al weer 5 weken oud.. morgen weer laten wegen.. ben benieuwd hoe veel hij nu is aangekomen.. Met Jayden gaat ook alles prima, die is het liefst buiten.. gelukkig is het weer daar nu ook weer naar ;) Hij praat echt al goed voor zijn leeftijd volgens mij.. dat krijg ik ook vaak te horen van mensen. Maar het is ook echt opletten want hij zegt natuurlijk alles na en mama en papa laten ooit nog wel een fout woordje vallen.. oepss haha.. beter opletten!

11. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Ook even weer eens hier...

We zijn net 5 dagen weggeweest, kamperen. Heerlijk genoten van ons gezin!!! Madelief had over het algemeen goed luisterende oortjes meegenomen, gelukkig maar. Af en toe een ontsnapping naar de speeltuin gedaan, maar gelukkig hadden we het in de gaten! Verder eindelijk weer eens wezen zwemmen. Doen we dus bijna nooit, aangezien Madelief nog steeds veel verkouden is. Ze heeft 3 weken geleden weer een heftig loopoor (=dus in haar geval middenoorontsteking) gehad.
    Verder ontwikkelt ze zich razendsnel. Kletst steeds meer, is heel vriendelijk tegen alle voorbijgangers (tegen iedereen zegt ze 'hoi' en steekt ze haar wijsvinger in de lucht). Ze klimt nog steeds overal op, bij voorkeur op plekken waar het niet mag. Denk maar aan betongaas (afscheiding), hekjes etc. Ik heb mijn handen vol aan haar!

Madelief vindt de wc/potje erg interessant. Ze zit er regelmatig met of zonder luier op, maar er komt nog niets.

Verder gaan we komende week weer naar de camping. Heerlijk weer! Marjolein wordt zaterdag 4 jaar en dit vieren we dan ook op de camping. Hopelijk mooi weer!

Voor iedereen die zwanger is, succes met dit warme weer! Sam, jij blij dat je nu niet met een dikke buik meer loopt...
    Ben diep in mijn hart trouwens hartstikke jaloers op al jullie zwangerschappen...

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Heerlijk Marj!!! Ja ik ben wel blij dat ik het nu gehad heb, en lekker van het weer kan genieten met de kleine meid in m'n armen ;) !! Maar anderzijds ..... snik ;) !!

13. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Herkenbaar Sam!

Ik was na Madelief ook heel emo over het feit nooit meer zwanger, kraamhulp die wegging, laatste keer naar vk voor nacontrole. Kon zelfs huilen omdat ik nooit weer mocht (jaja) bevallen...
    En ook hier was nr 2 de onruststoker 's nachts tot 7,5 mnd en nr 3 een voorbeeldige baby (toen nog wel, haha)

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Precies. Nou is het hier nog niet definitief laatste keer, maar momenteel kan ik al huilen bij het idee dat het misschien wel de laatste keer was.. Al zie ik dan nu al wel op tegen de bevalling ;) HAHA!! maar goed, zit nu ook nog vol in de hormonen natuurlijk! We gaan eerst gewoon lekker genieten!

15. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Kan mij in jouw geval ook wel voorstellen dat je tegen de bevalling opziet!!!!!!

Die 3e was bij mij appeltje eitje natuurlijk. Zag er toen wel tegenop, aangezien de eerste en tweede niet zonder slag of stoot gingen...

16. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Nou een zonnig dag dus onze kleine meid in haar onderbroekje en wijd jurkje (zonder luier). 3 maal op de grond een plasje gedaan 0 maal potje haha. Ze vond het wel lekker zo 'naakt' maar door al dat spelen buiten (de kids hebben een trampoline van oma en opa gekregen) vergat ze het helemaal. Wel op het moment dat het begon hoorde ik 'oh oh' :D

Dus nog niet klaar (lichte understatement). Terwijl poepen ze wel aangeeft.

Ach nog jong maar aangezien met zoveel dingen snel is dacht ik dit misschien ook. Lijkt mij zoveel lekkerder als het warm is niet die luier aan te moeten.

Fijne avond. Ik ga even buiten zitten. Manlief komt vanavond weer thuis van een businesstrip. Wijntje staat klaar.

Lief, Gaby

17. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Goldy alweer 5 weken oud je mannetje, wat gaat het hard zeg.
    Fijn dat de borstvoeding beter gaat.

Hier ook de laatste zwangerschap, vind dat best een raar idee.
    Aan de ene kant ben ik er blij om, maar aan de andere kant tocvh wel jammer.
    Het is zo byzonder allemaal.

Kim is nog niet helemaal beter, eet al de hele week geen brood en avondeten, en drinkt matig.
    Had gister nog 38, dus het gaat wel iets beter.

Lekker bakken in de zon vandaag, heerlijk.

xx

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Beterschap nog cd!!

Hier gaat het met Silke top! Slaapt eigenlijk gewoon al door!! Uur of 22/23 laatste voeding en dan komt ze uur of zes weer! En daarna slaapt ze weer fijn verder! Met mij gaat het redelijk. Dochter ban vriendin doet t goed na de operatie'! En gisteravond te horen gekregen dat manlief weer werk heeft vanaf 4 juni!!! Zie dr wel wat tegenop alles weer zelf te moeten maar ook wel weer lekker!

19. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Fijn dat Kim weer begint op te knappen CD!
    Lekker van je dag genieten meis.

Oh wat een modelbaby heb je toch Sam! :D
    Gefeliciteerd met de nieuwe baan van manlief. En super dat het kindje van je vriendin het zo goed doet.

Ik heb gisteren de aankleding voor de babykamer besteld :D Ben zo nieuwsgierig wanneer alles binnenkomt en of het ook zo is als ik verwacht. Koste wel wat tijd, alles via internet besteld.
    Ook de uitnodigingen voor Luca zijn verjaardagen gemaakt en besteld en de online kadolijst klaar gezet. Nu nog spullen voor de taart halen en dan ga ik zelf zo'n mooi versierde marsepein taart maken, althans een poging doen tot ;)

Net de huisarts even gebeld. Heb toch wel heel veel last van mijn hooikoorts. Had ik bij Luca helemaal niet. Dus gevraagd of ik er toch iets voor mag hebben. Hier word ik gek van. Krijg er ook al hoofdpijn van, dus dat is ook niet fijn. Moet eind van de ochtend terug bellen, dan heeft de asssistent overlegd met de huisarts.

20. Laetitia

even uit mijn hoofd...

CD: ja, raar he dat het de laatste zwangerschap is... vind ik ook. Alhoewel ik ook wel weer blij ben als het straks "over" is. (Maar dat komt nu natuurlijk ook dat ik niks kan en mag enzo)

Sam: Fijn, zo'n modelbaby en proficiat met werk van je mannetje! Ook fijn te horen dat het met de dochter van je vriendinnetje goed gaat!

Dithje: bale dat je nu zoveel last van je hooikoorts hebt. Hopelijk hebben ze iets ertegen.

Hier: mag nog steeds niet veel doen dus zitten we nu bij mijn ouders. De kids zijn lekker buiten aan het spelen en ik ben nog wat administratieve zooi voor mijn ouders (en voor de bruiloft van mijn zusje) aan het doen en daarna ga ik ook lekker naar buiten toe!

Deel Deze Pagina