Juli 2010 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Dithje, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Niet meer wegen en meten? volgens mij blijven ze dat hier bij ieder cb bezoek doen!
    hoop dat ze geen last krijgt van de prikken

2. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    einneh oh hoop dat ie snel weer opknapt en je niet terug moet maar gaan ze je dan doorsturen na de kno ? of heeft ie daar niks over gezegt? ...ja vreemd hoor is weer nieuw nou ja we zullen zien of het ook in de praktijk werkt ..denk het niet hoor ..want als het je 1e kindje is wil je toch graag dingen vragen of iets? althans dit geld alleen vanaf 14 md maar kan ook 11 zijn hoor:( heb ik ff niet goed meegekregen hihi

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik denk dat Mark dan een kuurtje krijgt (bij mijn man in de familie komen allemaal longklachten voor, man heeft zelf vroeger ernstige bronchitis gehad) vandaar dat ze Mark bij verkoudheid en koorts erg goed in de gaten houden.

Hij wil overigens niet slapen, zit nu met slaapzak aan in de box te spelen (nou ja zijn box leeg te gooien ;)) ik heb de hoop dat het allemaal wat opknapt!

Leuk dat nieuwe allemaal, de gelegenheid voor vragen stellen moet altijd blijven vind ik en ook voor meten en wegen dat wil je toch ook weten?
    Nou moet ik wel zeggen dat mij HA het ook niet zo op het cb heeft staan, die zei bij de 1e controle thuis in de kraamweek van: bij vragen ons bellen he? ;)

4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Heb ik weer hoor:

Ik ben met de auto van mijn schoonmoeder naar de HA geweest (wilde niet met Mark op de fiets en de HA zit aan de andere kant van het dorp). Teruggekomen, auto op slot, Mark op bed. Een uurtje geleden bedacht ik me: waar is de sleutel? Jaszakken 30x doorzocht, hele huis door, was doorgeplozen (tja je moet toch wat) 4x stuk van auto naar voordeur op en neer nergens kunnen vinden.
    Dacht is net nou ja dan maar een snoepje ;)
    je raad het al: ligt de sleutel op het deksel van de snoeppot :$
    tja......

5. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    einneh hihi had je ze er zelf neergelegd of??maar wel fijn dat ze weer terecht zijn...

ik had gister ook iets engs en raars... wij hebben sins kort alles anders in huis (fofo,s volgen nog ben zo trots hih) hebben nu dus ook een dichte pc kast maar voor de mannen ook een gokkast(mannen) die staat daarnaast ..en omdat we het stroom van dat ding er niet op willen laten s,nachts vinden we het makkelijks om de stekkerdoos uit te schakelen ...nu komt het he...
    gister ochtend schakel ik dus die stekkedoos in ...en een knal jehhhh al het stroom hier in de woonkamer eraf schrok me echt de te**** zeg pfff ik kijk omhoog..vliegt de lamp echt bovenuit het lampje die op de gokkast staat valt heel huids op de pc kast :$...ik dus eerst in de meterkast schakel omzetten ..loop terug om die lamp te pakken ja hoor weg is ie:$...heb echt alles afgezocht nergens te vinden ...wil ik het kastdeurtje waar de stekkerdoos in ligt dicht doen je hoor je raad het nooit ..ligt ie naast de stekkerdoos:(:$ nou hij ken toch echt niet van boven de kast rollend na onder rollen ????? was helemaal flebber

6. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    euhmmm ja ik heb ze er zelf neergelegd :) (of Mark moet dat gedaan hebben :p)

hihi tja zouden er toch weer kabautertjes bezig zijn :p

7. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    hihi zou toch wat zijn he dat mark ze erneer legt hahah....

wij hebben die dingen vaker de laatste tijd ?? echt vreemd hoor..nou stiekem weet ik het denk ik wel maar toch raar en eng...laats hadden we continu dat 1 lamp op onze slaapkamer knipperde dus dachten eerst dat hij stuk ging maar toen ook de lamp aan op cait der kamer en de lamp van de eetkamer sprong net als gister spontaan kapot ook met stroom eraf ...dus heb toen gezegt ..nu allemaal wegwezen is wel genoeg geweest zo cait en sam houden er niet van dus klaar nu ...en weg was het niet meer gehad tot nu gister weer ...:(:( dus ik riep zomaar uit het niets ...oma zeg nou maar wat er is inplaats van alles kapot te maken of weg te leggen :)

8. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    brrr zou er toch rillingen van krijgen hoor!

9. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    nou die heb ik ook wel hoor ...hoop dat het nu weer klaar is want pfff je wordt er wel een beetje knetter van zo

10. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ik hoop met je mee! Zo is het niet echt fijn!

Weer wat ontdekt: Mark roept steeds -bap-
    ik zit me al een week af te vragen wat dat is, maar zonet zei hij -bap- en wijst naar de lamp ;)

11. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Met mijn vader gaat het redelijk CD. Lief dat je ernaar vraagt!
    Hij heeft nog veel pijn en het valt hem eerlijk gezegd ook beetje tegen thuis. Maar goed, als er maar vooruitgang is.
    Fijn dat je cyclus deze maand normaal is. Nu flink aan de klus! ;)

Hopelijk is de koorts snel gezakt Einneh.

Ieuw wat freaky Angel! :$

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Beterschap daar Einneh!!
    Ennuh lekkere acties dames.. heb wel ff gelachen iig :D !!

CD Balen ongi :( !! Hopelijk snel raak meis!! Kunnen we samen zwangeren ;) !!

Dithje dat geloof ik wel.. Gebroken ribben is zooo pijnlijk:(!!

Sorry verder wat kort van stof... Moe he :) !!

13. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Na 2 drukke dagen nu eindelijk tijd om even te reageren.
    Gisteren dus bij de KNO geweest met Madelief. Alles is (of was, kan heel snel veranderen) rustig en schoon in haar oren. De buisjes zitten goed, over een half jaar terug komen. Hij was blij dat de troep er nu uitkwam. Tja, dat kwam het aldoor al, dus toch nog gevraagd hoe het kwam dat ze zo vaak oorontsteking had. De KNO-arts vermoedt toch wel een allergie, maar dat is op deze leeftijd nog niet te meten. We gaan nu rustig beginnen met 'normale' melk (eerst nr 3), langzaam invoeren en kijken of het goed gaat.
    Bij loopoor kan ik meteen bellen en gaat er meteen een fax naar de apotheek voor druppels.

Vandaag onderwijsdag gehad. Moest om half 9 in Assen zijn, half 8 vertrokken van huis en was om half 7 vanavond weer thuis. Pffffffffffffffff, ben op. En als het nu zinvol was... NEE Dus! Ging over taalverbeterproject (zijn we al 2 jaar stichtingsbreed mee bezig), veel herhaling en zinloze informatie gehad. Wij zijn als school al heel ver in dit traject, en daar was deze dag niet helemaal op ingesteld. Verder kon niemand ons antwoord geven hoe goed te handelen met combinatiegroep van 3 groepen.
    Gelukkig doen we het heel goed en scoren we bijna overal ruim boven de inspectienorm!!!!!

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Marj fijn dat jullie goedgekeurd zijn bij de kno :D !!
    Pffff zwaar dagje dus voor eigenlijk niets!!! Wat voor combi-groep hebben jullie?? 3/4 of 2/3?

15. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Sam, wij hebben 1/2, 3/4/5 en 6/7/8. Tja, daar zijn de methodes dus niet op geschreven, zijn groepsplannen en DIM extra lastig bij. Heb dus eigenlijk altijd 9(!) niveaus in het lokaal!
    Ik red mij hier aardig mee, maar is heel hard werken. Nu willen ze binnen de stichting een paar 'expert'leerkrachten hebben, heb mij hiervoor aangemeld.

Argh, kan het woord begrijpend lezen en technisch lezen, dmt etc even niet meer horen!
    Ken jij Ad Kappen?

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ad Kappen, neej die ken ik niet.
    Hmm ja dat is idd een pittige combi.. Een buurvrouw heeft die groep ook een aantal jaar gehad 3,4,5! Idd met groepsplannen erg pittig. Met een 2 groepen tegelijk al pittig, laat staan met 3! Gebruiken jullie ook groepsplannen in groep 1/2 dan?? Wij zitten nu een jaar in dit traject. Heel fijn met spelling begonnen. Maar ik kan dus nog steeds niets, heb geen format/ niets..

17. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Sam: ja, wij gebruiken ook in 1-2 groepsplannen. Vooral voor Fonemisch bewustzijn, letterkennis. Toevallig zit er in de map die wij vandaag kregen een opzet van het cps. Verder kun je kijken op 'taalpilots'. Is een supersite met heel veel nuttige dingen betreffende taalpilots. Kun je het niet vinden, wil ik je wel een voorbeeld mailen (vanaf school)!
    Wij moesten beginnen met begrijpend lezen, en hebben ook technisch lezen daarbij ingevoerd. We werken nu een jaar met estafette nieuw en zien grote sprongen vooruit.

Ad Kappen is een onderwijsgoerroe, duidelijke groepsplannen (3 niveaus, t/m groep 6 geen leerlingen met eigen leerweg), werkt samen met Kees Vernooy. Leuk om eens te googlen. Kan je er heel veel over vertellen inmiddels!!!

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Klinkt goed Marj, zal zo eens even kijken! Hihi dan weet ik dus nu bij wie ik moet zijn :p !! Wij hebben dus een jaar lang een aantal cursusmiddagen/avonden gehad en elke keer ging het alleen over spelling, voor mij dus niet altijd even interessant. Ik moet zelf overal achteraan en heb me dus ook al een aantal keer afgevraagd waarom ik er bij moet zitten als ik toch alles alleen uit moet vogelen..
    Wij gebruiken ook estafette btw. Ook goede resultaten!!!

19. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    heey meiden,

sorry heb niet terug gelezen..

svader vandaag opgenomen in nieuwegein en word morgen al geopereerd tussen 11 en 13.00 dus is weer spannend! Wel fijn dat het zo snel al gebeurd.

20. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Dat is idd balen!
    Misschien heb jij nog tips over spelling? Ik sta er altijd open voor!
    Er werd vandaag nog wel verteld wat eind groep 2 aan letterbeheersing moet zijn. 15 letters kennen, voornaam en achternaam kunnen schrijven...

Deel Deze Pagina