Juli 2010 mama's deel 4

Discussion in 'De mama's' started by Dithje, Aug 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    joepie! ik mag morgen naar huis. Wel met medicatie,bedrust en bij elke twijfel bellen.
    volgens de gyn reageer ik erg goed op de medicatie.
    Morgen mijn eigen gyn en dat weet ik meer ivm hoe lang nog medicatie,hoe lang rusten,wanneer controle etc.
    Maar ben wel blij dat ik naar huis mag. :D:D

2. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    @pompeloesje, fijn meid dat je naar huis mag. maar wel rusten en de kleine inderdaad nog ff binnenhouden nu nog niet or. sterkte!! was wel schrikken

3. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    @ hier, veel pijn in bekken en nog steeds veel harde buiken... en ook pijnlijke
    vannacht echt weeen gevoel gehad maar ging weer weg.
    nu veel pijn in mn bekken en rug.
    verder heeft mn schoonmoeder heel de week voor mij en djesslyn gezorgd wel fijn want anders weet ik me ook geen raad.
    Beetje jammer dat we nu nog in een opknapbeut vande kamer zitten. verfen schuren enz. verschrikkelijk gister hebben ze nog geschuurd nou echt alles zit onder de stof wordt er gek van. ben nu op bed boven en manlief is aant soppen geslagen omdat ik net gewoon weg gek werd en begon te huilen. leuk he die hormonen en dan nog pijn hebben werkt goed dan. haha.
    hij heeft me naar boven gestuurd ga liggen op bed en rusten!
    verder heb ik steeds meer het gevoel dat mijn kleine baby eerder zal komen dan gepland. dus wordt ook steeds zenuwachtiger dat de kamer beneden nog zo;n rommel is enz. is geen goed idee om zoiets te doen als je zwanger bent dat weet ik nu ook.
    straks ben ik wel blij dat alles weer netjes is en we nieuwe meubels hebben enz. maar nu..... nu ff niet.

4. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Super Pompeloesje!!! Rustig aan en volhouden die rust.. Zal nog lange weg worden zo :( !!

Bubsie kan het me voorstellen.. Ik had graag gewild dat hier eens wat ging gebeuren. Maar zaterdags steeds wat te doen en zondags heeft Kor er geen zin in, wat ik ook wel begrijp hoor.. Maar ondertussen moet nog steeds de gang, trap afgemaakt worden. En dan moeten we nog de zolder op en met de babykamer beginnen. Maar goed, we hebben nog ff ;) !
    2 weken geleden is een vroegere vriendin bevallen na 29w. zwangerschap. Vandaag stond haar verhaal online. Maar jeetje mina. De eerste x toucheren (in zkh) had ze 9cm. Toen met loeiende sirenes naar het academische zkh. Omdat de kinderarts mee moest in de ambulance en de vk, kon de vader niet mee. Erg sneu, want hij was er 2 min later wel! Maar toen was het kindje al geboren! Het manneke doet het erg goed en ligt dus binnen 2 weken in het gewone zkh hier in de buurt, waar ze normaal vanaf 32 weken pas welkom zijn. Maar hij doet het geweldig!Maar als je dat verhaal leest.. Geen enkele klacht tijdens zw.schap gehad. Tot de dag voor de bevalling niet. Achteraf is het 4 nov wat begonnen, waarop hij 5 nov s middags uur of 2 is geboren. Maar tot 9 cm was het vooral nog krampgevoel van de darmen.. Echt bizar en heftig allemaal!!

5. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

Sep 30, 2009
    1,269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat Pommelmoesje

6. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @pompeloesje, fijn dat je vandaag naar huis mocht, hoe gaat het nu? Rustig aan he meis!

@ bubsie, kan me voorstellen dat je het nu liever allemaal klaar hebt. Komt goed meis.

@ sam, zo wat een verhaal zeg!

Hier gister personeelsfeest gehad, was wel leuk! Ook leuke optredens van Glennis Grace en Xander de buisonje.

Verder gaat het allemaal goed, wel een klein ziek mannetje die heel zielig is. Flink verkouden, hopelijk weer snel voorbij.

7. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Heftig verhaal Sam!

Fijn dat je thuis bent Pompeloesje!

Snap dat het lastig is dat jullie nog vol in de klussen zitten.
    Het komt echt goed hoor meis. Ff doorbijten en dan is je huis weer zo als je graag wilt :)

8. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Pompelmoesje dat was schrikken zeg jeetje, fijn dat je weer thuis bent

Goldy leuk personeelsfeest, beterschap voor je mannetje. Hoe voel je je?

Sam jeetje wat een verhaal zeg, gelukkig goed afgelopen. Hoe gaat het met je?

Hier alles goed, merk niks van zw schap eigenlijk haha. 13 dec termijnecho. Duurt nog ff

O ja een vraag, kim wigert savonds stukjes te eten met warm eten.
    Het moet echt gemalen.
    Heb al een paar keer gedaan dat ik dan stop met geven, en voor ze naar bed gasat weer probeer, uur later. Maar ze vertikt het gewoon.
    Ze eet wel stukken koek, broodkorsten, stukjes fruit etc.
    Hoe moet ik dit nu doen?

xx

9. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    CD; Het enige wat ik kan zeggen uit ervaring is; Volhouden!! Of eerst een beetje prakken met een vork en dan elke keer beetje bij beetje de stukjes groter laten..

10. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Sorry, even kort want heb geen puf om te reageren...

Ben ondanks emesafene nog steeds enorm misselijk.
    Sommige momenten kan ik beetjes eten maar andere momenten komt alles er weer uit. Drinken gaat al helemaal slecht dus voel me momenteel echt brak. Ook enorm moe...
    Heb nu zetpil gekregen (niet dat ze die meteen gegeven hebben) want pillen kreeg ik bijna niet weg...

Had echo gehad met 9 weken, zag er goed uit. 5 dec volgende echo...

Denk aan jullie!

11. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    CD.. Geen ervaring mee.. Idd volhouden zou ik zeggen...
    Hier verder alles wel aardig oke hoor! Buike groeit lekker iig ;) !!

MoederK wat zwaar zeg! Fijn dat de echo goed was! SUPER!!! Sterkte meis!!!

Hier vanmiddag met Rinze naar de ka voor controle van z'n stuipen. Even nabespreken etc.. Nou ja, zal wel niet veel voorstellen, maar ach ;) !! Verder gaat het prima met beide kids! Jil is weer beter en Rinze is een heerlijk manneke! Wel jammer dat z'n eczeem nu weer opspeelt :( !

12. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Sam zag je buikfoto nog, groeit lekker. Succes vanmiddag

Eergister hadden wij boerenkool, en at kim een paar keer een stukje worst van mijn vork.
    Volgende dag eet zij het, en dan steekt ze haar tong uit met stukje worst erop.
    Denk dat ze echt laat is met gewoon eten

13. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    CD: Je zegt dat ze het de ene dag wel deed en de andere dag niet.. Dan kan het ook gewoon uitproberen zijn hoor.. zo van ''misschien krijg ik dan wat anders''
    Gewoon vol blijven houden, steeds grover gaan prakken. Ik moet het bij Naomi ook nog wel prakken hoor, zeker het vlees.. dat moet ze anders niet, maar probeer nu elke dag stukjes te geven dat ze die zelf kan pakken en op kan eten. Ik blijf het gewoon vol houden.

14. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik zit hier te zweten joh..

Ik heb donderdag de laatste pil geslikt, en meestal wordt ik dan 2 dagen later ongesteld (echt altijd) dus dat had dan zaterdag moeten zijn, en nu is het dinsdag! :( snap er geen bal van.. heb ook geen beginnende menstruatie klachten eigenlijk, die ik normaal wel heb als ik ongesteld moet worden..

15. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    :$:( Kan je zomaar zwanger zijn misschien ;) even een testje halen? :)

16. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmmm ja ik zou het dan ook eens op een testje wagen.. Ben je ziek geweest of pil niet geslikt? Ofzo?? :S

17. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    @cd om op je eten terug te komen. Laura eet nog steeds geen stukjes groenten...ik prak de aardappelen en mix vlees en groenten en meng het zo onder elkaar.
    Fruit eet ze enkel kiwi,druif en banaan in stukjes...
    Laura verteerd grote stukken nog niet zo goed. Erwtjes bv kan je echt zo uit haar poep vissen...dus heeft ze aangeraden nog wat te wachten en een paar maand later nog eens te proberen.
    Volgens cb enzo moeten ze vanaf 1 jaar stukjes leren eten en op 1.5 jaar alleen nog maar stukjes...
    Mijn kinderarts zegt echt dat je dat van kind tot kind moet zien...Sommige kinderen verteren nu eenmaal slechter dan het andere...En Kim is niet laat hoor,ze is er gewoon nog niet altijd aan toe misschien...
    Laat het ff rusten,prak gewoon je aardappelen en mix groenten en vlees nog...en probeer binnnen een maandje nog eens.
    Ik vind dat je sowieso niet mag blijven aandringen en/of volhouden wat dat geeft al snel een averechts effect.

Dit is wel MIJN mening,en je ziet natuurlijk wat je ermee doet...maar ik heb 1 regel:mijn kind zal zelf wel aangeven wanneer ze er klaar voor is,forceren bereik je niets mee...

@moederK wat jammer dat je nog steeds misselijk bent :( ik hoop dat je snel minder misselijk bent.

18. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pompeloesje en cd ik moet me ff nader verklaren want ik bedoelde t niet als aandringen;)! Zou gewoon pureren zoals je nu ook doet!maar zou wel gewoon ook even een hapje met stukjes van jezelf aanbieden! Zo bedoelde ik het volhouden!

19. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ja wel ziek geweest, AB geslikt maar me netjes aan de 2 weken niet veilig gehouden en we hebben het zelfs nog een x met condoom gedaan na die 2 weken. Al het zekere voor het onzekere genomen (dachten we!?) :(
    Nu lees (SCHRIK) ik overal dat je met AB 3 weken niet veilig bent, en de 3e week hebben we het wel weer zonder condoom gedaan.. Maar de HA had het over 2 weken niet veilig.. heb maar 5dgn AB geslikt ivm die operatie aan mijn kaak toen..

20. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmm ik meende ook 2 weken niet veilig... Maar goed.. de kans zou dan wel heel klein zijn.. kan het niet dat je lichaam wat van slag is??

Share This Page