Juli 2010 mama's deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Es09, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Eens Es, prachtig weer om onze beebjes op de wereld te zetten:D! Daar komt nog eens bij dat het zaterdag volle maan is en ze zeggen dat er dan altijd veel beebjes geboren worden;).

2. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Straks ligt de helft van de juli mama's te puffen als het volle maan is:D hahahaha

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    einneh joepiee verlof!!! Wat naar zeg van wichard die artritis, wat gaan ze nu verder doen?

Laetitia succes, spannend meid

Dithje, hoe is het nu met je krampen?

4. mammameisjes

mammameisjes Actief lid

3 mei 2010
    243
    0
    0
    EUh ik wordt heel angstig...
    EEN kraamweek en hittegolf dat is echt niet te doen zeg pffff.
    Het is hier zo warm..
    TIP LADIES ga vandaag massaal vin dingen halen want straks zijn ze uitverkocht en zit je ernaast.

Kikkert:mooie buik
    Leatitia:ik vind het zo spannend meid:)
    Nancy:ene kind heb je meer een klik dan andere kind ligt ook aan jou karakter en aan kinds karakter.
    Snap je?
    Heb ik ook hoor!
    Dithje:vandaag vind ik een mooie dag om te bevallen voor je!Voor de hittegolf alweer op de been.
    Perine:probeer je rust te maken ondanks de drukte om je heen.
    Shelly: leuke site heb even gesnuffeld.
    mamachan:heb woensdag 3 weken geleden al dat oude bloed verloren.
    Hoop voor je precies met 37 weken en geen dag later.
    Maar probeer er ook rekening mee te houden dat het langer gaat duren en dit dus een soort "poppenkast" is.
    Juist omdat je het verwacht en je kindje zo graag wil wordt er volgens mij door de natuur een loopje met je genomen.
    Maar als het toch doorzet" Zet hem op"
    Angel": succes vandaag.
    Voor de rest iedereen veel sterkte succes en moed.

Hier beetje vage mededeling maar heb het gevoel dat me vagina (zo netjes genoeg?) naar voren komt zit een hele bobbel.
    Voelt echt als vet is niet hard of zo.
    Echt anders vaag.
    Woensdag verloskundige dus dan weet ik het of het verder indalen is.
    Voor de rest veel harde buiken en kindje reageert zo veel en druk heb er soms echt last van.
    Kan pijnlijk zijn.
    Verder gister super leuke papa dag gehad en vandaag lekker naar de stad laatste spullen kopen bij etos en gewoon lekker shoppen.
    Dochter mag een kado uitzoeken en gaat voor een roze auto!!
    Had ze nog tegoed van een prik.
    Nu als de gesmeerde bliksem douche en opruimen.
    Iedereen een hele fijne dag gewenst.
    En hoop dat er deze week meer baby`s komen door de dames die al verder zijn.

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    dylan is net opgehaalt door oma en die blijft daar tot vanavond zodat wij zonder hem even wat dingen kunnen bespreken met de vk. ik ga nu ff wat puin ruimen en zuigen want das echt nodig (hond is weer eens aan t verharen)

@vollemaan....die is 26juni en dan is ook nog eens een maansverduistering las ik net hahahaha

6. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Eline: voor de artitis heeft ie nu dyclofinac. de psoriasis zal altijd blijven en dat moet nog uitgezocht worden hoe en wat verder, volgende week is er een vervolgafspraak dus dan zullen we het wel horen.....

7. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik heb even een vraagje..

Ik heb de laatste paar dagen een beurs gevoel in mijn kruis.. soort van erge spierpijn gevoel, en dat voel je vooral met lopen en bepaalde bewegingen heel goed..
    Is het herkenbaar? ik snap niet waar het vandaan kan komen, want heb verder niks geks gedaan ofzo :(

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @es wat jij voelt is denk ik zoals ik jou omschrijving lees het hoofdje van de kleine wat in jou onderkantje ligt en daardoor een drukkend/spierpijn achtige pijn veroorzaakt

9. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ow oke :) dank je voor je antwoord!

10. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Ik geef even teken van leven...afgelopen dagen beetje pokke humeur gehad en geen zin om te reageren, sorry!
    Ik lees dadelijk even beetje bij..

Hier geen bijzonderheden. Af en toe wel wat menstruatiepijntjes maar niet noemenswaardig. Straks weer naar de vk en wilde verder nog kaarten en enveloppen etc komen maar dat ligt eraan of ik zin heb de deur uit te gaan..;)

Dikke knuffel voor iedereen!

11. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lea, bij allebei mijn jongens is mijn bevalling begonnen met het breken van de vliezen. Bij de oudste zette het gelijk door, bij de jongste helaas niet. Ze gaven ook bij mij door dat 72 uur het maximale is. Maar aangezien dat nieuwjaarsdag zou zijn zou het wel eerder gebeuren (veel mensen afwezig). Uiteindelijk heeft het bij mij vanzelf doorgezet na juist rust nemen. Daar was ik wel heel blij mee.

Maar natuurlijk wel top dat de kleine desondanks de gebroken vliezen het zo goed doet. Ik vond het een eng idee want er loopt zoveel water weg maar ja je lichaam blijft het aanmaken.

Hoe dan ook, ik hoop dat het vanzelf doorzet en dat het niet te medisch voor je gaat worden (in zk - inleiden of ks)

Succes en sterkte!

12. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    einneh, ik hoop dat de diclofenac helpt, naar hoor.

Misschien een rare vraag, maar vroeg het me af.
    Als de kleine net geboren is, is het dan wel goed dat veel mensen haar vasthouden bijv?

13. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @eline dat ligt puur aan het kind. het ene kind kan daar goed tegen en de andere niet, ik vond het zelf verschrikkelijk dat iedereen dylan vast wilde houden en sommige pakte hem gewoon ongepermiteerd zonder te vragen dit gebeurd dits keer niet meer. kortom dylan had er niet zoveel moeite mee (in het begin) maar mama wel :D

14. J2J

J2J Bekend lid

4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Ik ga even niet bijlezen, heb geen tijd (oh oh druk druk druk ;)). Wil vandaag was draaien en opruimen en de laatste zaken in mijn ziekenhuistas stoppen.

Ik las wel iets over hittegolf :$, was juist zo blij dat mijn olifantenvoetjes iets waren geslonken en er eindelijk meer dan 1 paar slippers paste. Van korte duur dus.....poeh krijg het al warm als ik er aan denk. 26 juni idd volle maan, dus wie weet, spannend!

Voor alle rommelende buikjes, succes en zet 'm op. Dat het nu dan maar mag doorzetten, voordat de ergste hitte begint.

Fijne dag allemaal!

Groetjes!!

15. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey!

hier weer goed geslapen, gelukkig! wel natuurlijk veel pitstops en omdraaien vanwege rugpijn.

mamameisjes ik heb ook wat ik noem een vetkwab op mn vagina (zeker netjes genoeg). denk dat t vanwege t indalen is. ik heb t nu zon 2 weken. gek he?

es, is heel herkenbaar voor mij. als ik erop druk doet het mega zeer als n blauwe plek!

pgfffff een hittegolf nee toch? heb daar zo geen trek in.. het is eindelijk n beetje uit te houden voor mij en dan dat weer.

aan de rommelaars, dikke knuffel! jammer dat er niks doorzet hier, best apart dat er inmiddels niemand meer is bevallen.

verder ga ik ff wakker worden want er is niet veel blijven hangen..

dikke kus!

16. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik heb daar toevallig een heel gesprek over gehad met de vk vorige week.
    En daar wordt geadviseerd om niet teveel mensen op 1 dag de kleine vast te laten houden. Maar bv alleen de opa's en oma's..
    Je moet als ouders zijnde een band opbouwen met je baby, en je baby van de ene naar de andere geven blijkt ook niet heel goed te zijn.. alles is voor een baby ook nieuw en naar teveel mensen geeft ook teveel prikkels waardoor ze weer veel kunnen gaan huilen..

Ik heb dus voor mezelf besloten dat er dus ook niet heen en weer gesleept wordt met onze kleine.. maar als de kraamvisite er is, zal ze gewoon in haar bedje liggen of bij mij en zo kunnen ze haar ook prima bewonderen :):)

17. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kikkert: Mooie buik en inderdaad al goed te zien dat het aan het indalen is. Hier zit het nog hoog en droog (ehh bewijze van spreken) :)

Wat heb jij en Sam een lichtgewicht mannen haha. Ach mijn manlief zit nu rond het gewicht van mij (en dat zegt meer iets over mij dan over hem) en die krijg ik zelfs de lucht in aangezien dat draaien niet meer zo charmant gaat haha.

Lucky Blue: fijn dat je moeder geholpen kan worden. Wat een mooie reactie van haar haha nee ik heb al een afspraak. Goed dat je het hoorde. Extra speciaal als ze zodirect haar kleinkind goed kan bewonderen.
    Ik ben zelf meerdere keren aan mijn ogen geholpen. Snap best dat ze bang is. Je bent toch bang dat ze ook nog een laatste beetje zicht weghalen. Succes in iedergeval.

Over dat doek. Ik zou de kleine nemen. Eenmaal wat groter gebruik je het minder. Dat willen ze bewegen. Dit keer is het natuurlijk wel zomer (2 winterkindjes) en ligt het misschien anders. Ik pakte altijd graag mijn kids in zo'n wikkeldoek, geen geklooi met jasjes aan, en ze sliepen zelf in de box in het doek. Werd het warm gewoon open slaan tijdens hun tukkie. Ideaal.
    Misschien handig zelf de kleine te kopen en op je uitzetlijstje qua cadeau's de grotere te zetten ;)

Mamachan: dat klinkt echt als je slijmprop. let op dat het geen nieuw bloed is anders weer bellen naar de VK. Ik las gisteren dat je niet wist hoe weeen aanvoelde maar jij bent toch al eens bevallen of was dat met een ks voordat de weeen begonnen?
    Want een wee herken je wel...auwwwwwwwwwwwwwwwww!

Es, fijn dat je je weer iets beterder voelt meis. Hou je ook weer wat binnen? Veel succes bij de VK.

Einneh: balen van de uitslag van Witchard knie. Dyclofenac is een fijne pijnstiller maar lost natuurlijk niets op. Maar zo kan hij wel functioneren. Heeft hij lichamelijk werk?

MoederK: fijn dat je humeur weer beter is :p succes bij de VK.

Kikkert: fijn zo'n oma en opa die Dylan ophalen. Hier helaas komen ze alleen even op bezoek en is het alleen maar chaotischer hahah. Maar ja de jongens gaan 3 dagen naar het kdv die dagen gebruik ik nu om bij te komen en dingen te doen in huis. Blij dat ik die in iedergeval heb.

Angel: is de VK al geweest? Wat gaan ze doen? Ze kunnen je toch niet zo laten lopen.

Alle dames: Een hele fijne dag!

Al bevallen dames: wel af en toe even ons op de hoogte houden van jullie schatjes L yvia, Laura en Luna (de L- ladies) en ze even spammen.

Ik ga maar eens een heerlijk badje nemen. Voorgenomen tot 12 uur mag ik doen wat ik wil (voor mijzelf) en daarna maar weer eens wat doen in huis.

tot later
    x

18. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    es en kikkert, dacht dat ook al idd, van alleen opas en omas, ik heb daar helemaal geen zin in dat iedereen die kleine op schoot heeft gelijk, vroeg me alleen af of dat een raar idee was hahaah

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Even kijken wat ik nog weet.
    wrapper.zou t niet doen aangezien t zomer is.als je m nodig hebt is ie zo gehaald.

Eline hier blijft de kleine de eerste dagen weken sowieso in onze handen.opa s en omas mogen best even maar verder niet!vind t zelf niet fijn.

einneh lekker meid verlof.wat balen van zn knie zeg.mn vader heeft ook psoriases of hoe je t ook maar schrijft.en ook gauw last van de knieën.heeft ook te maken daarmee.

lae succes meid.

en nu ben ik t kwijt.net met Jildou naar speeltuin geweest.altijd leuk.zitten nu even buiten op bankje in tuin.

20. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeeeeeeee onder het schrijven van mijn reacties is er nog veel geschreven dus nog eventjes dan maar :D

Eline: De kraamzorg adviseert altijd rustig aan te doen met je kindjes rond laten gaan. Natuurlijk oma en opa is prima. Maar slaapt je kindje, lekker laten slapen. In eerste instantie komen je ouders en schoonouders toch elke dag dus als het niet die dag lukt dan de volgende dag. Maar uit ervaring weet ik dat je oma nooit kan tegenhouden haha.
    Jij moet je er goed bij voelen maar je kindje ook. Ga eerst zelf maar heerlijk binden. En laat geen mensen in de buurt met een verkoudheid etc. Geen vinger in het mondje stoppen en lekker eerst hun handen wassen (haal vast de zeep in huis).

J2J: ziekenhuistasje maken. Goed idee, mooi doel voor vandaag.
    Is het zo dat er meer kindjes geboren worden met volle maan, ik weet wel dat er meerdere worden gemaakt :D

Sue: fijn dat je goed hebt geslapen (ondanks de pitstops) dan kom je gelijk weer bij he?

Hier ook last van het onderkantje (wel heel nette bewoording). Allemaal wat opgezet, net of ik een hele wilde nacht achter de rug heb ennne dat heb ik dus echt niet gehad haha. Nog bij elke zw gehad dus ja het hoort er gewoon bij. Geen zorgen maken.
    De meeste kwaaltjes neem ik op de koop toe. Ik merk echt wel het verschil met een dag met de jongens om mij heen (dan doe ik teveel) of een dag voor mijzelf incl een slaapje. Je lichaam heeft gewoon meer rust nodig. Dus meiden pak je rust nu je nog kan.

Fijne dag!

Badje loopt vol... heerlijk relaxen!

x

Deel Deze Pagina