Vanochtend naar de vk geweest. Alles was goed, mijn bloeddruk errug laag (90/60). Beeb is een echt boefje, ligt met de billen op de bovenkant links op mijn bekken en het hoofdje lag rechts tegen mijn ribben. Het ligt heel hoog, ze vroeg al of ik last van mijn maag en ribben had => ja dus. Heb het hoofdje nog tussen mijn handen gehad, echt super! Beeb heeft veel vruchtwater en nog geen reden tot zorg over deze dwarsligger, we hebben nog 3 weken... Verder verwacht ze tot nu toe dat dit kindje tussen de zo'n 8 pond zal wegen. Daarna bevalling doorgesproken, sta daar nuchter tegenover. Wil graag thuis bevallen! Terwijl wij aan het praten waren hoorden wij ineens buiten een boem! en daarna heel hard gegil en gehuil. Was er op de parkeerplaats tegenover de praktijk een buggy aangereden met daarin een kind! De vk voor het raam kijken (ik ook), bleek het ook nog een zwangere moeder van hun praktijk te zijn. Meteen 112 gebeld en de vk is met assistente naar buiten gerend. Andere assistente kwam bij mij staan, we stonden werkelijk te trillen op onze benen. Toen de ambulance kwam, werden moeder en kind mee naar binnen genomen, al haar boodschappen had de vk meegenomen. Later nog de buggy meegenomen, was een wiel af (frame gewoon doormidden). Bleek dat de automobiliste ipv remmen gas had gegeven. Het kindje was helemaal geschrokken, weet niet of het iets had. Ik heb nog steeds het geschreeuw/gegil van moeder en kind in mijn oren, verschrikkelijk! Gesprek hebben we ook niet vervolgd, waren al bijna klaar. We waren er allemaal van onder de indruk! O ja, over hoogte bed. Hier ook boxspring. Gevraagd aan vk over verhogen, hij is 68 cm en kraamzorg wil 70 cm. Niet druk over maken, evt. matras extra erop (vorige keer bleek dit ook te zacht te zijn). Verder gehad over naar zkh tijdens bevalling. Is gewijzigd hier, ze sturen je eerder door, aangezien het zkh minimaal een half uur verder is (we hebben hier in onze woonplaats een zkh, maar daar kun je niet meer bevallen. Belachelijk!!! Verder vanochtend B12prik weer gehaald.
mamachan jehh zeg hopen dat uk nog ff blijft ... wat een mooie lieve poesjes zeg ..weet allen ff niet wie ze had geplaatst sorry nancy heeft der ijsjes op idd ziekenhuis heeft het er maar druk mee met die juli mama,s nou hier ga ik maar ff liggen want zit hier ook niet zo lekker vandaag ..miss dat het straks beter gaat wil hier nog niet naar zh toe hoor...
Wat zal je geschrokken zijn Marj. Jeetje zeg. Hoop dat alles goed is met moeder en kind. Tjonge wat een sukkel gas geven i.p.v. remmen. Hier ook een dwarsligger hoor. Zit vandaag op 36 weken en volgende week kijken we wel weer. T is alleen bijzonder voor een eerste dat ze nog zo lang dwars liggen omdat daar eigenlijk geen ruimte voor is. Ja, dat voel ik ook wel. Ribben doen zeer en maagzuur en super kortademig. Maar zolang het met de beeb goed gaat klaag ik niet.
MArj, jeetje meid...ik hoop dat alles goed is met kind en ook met beebje van die vrouw...akelig als je dat mooet meemaken en uiteraard is het ook normaal dat je dat nog hoort meid...zou ik ook hebben...krijg er nu al kippenvel van...en jeetje wat een verschil van remmen naar gas geven! Die was goed verstrooid zeker!!!! Nu over je bezoek, inderdaad wel laag die bloeddruk...maar goed dat beebje het goed stelt, hopelijk is het gedraaid bij de volgende afspraak !
Lizz, dank je wel ! Ja, ook hier hopen we dat ze nog enkele jaren mag meegroeien met ons gezinnetje ! Dat is echt een verwend poesje zenne...die slaapt nooit buiten, want die slaapt op een dekentje aan ons voetenuiteinde...krijgt apart vlees van slager voor haarzelf iedere week eens...en het grappige is dat zij haar melk altijd drinkt met der pootje, nooit met der tong rechtsreeks in der kommetje...apart poes hoor !
Whoa dit forum begint nu wel echt spannend te worden! Petatje van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Teee schattig!!! Geniet er lekker van! En er liggen ook wat mensen in het ziekenhuis... jeetje! Sterkte dames! Ik las iets over overzwemmende koeien hahaha En ik zie allerlei mooie poezenbeesten Nu mis ik de mijne weer haha Oh btw mijn toxoplasmose test was nog steeds hetzelfde dus mijn kat heeft me geen gevaar opgeleverd. Over die spannende netbroekjes.. tja die heb ik al een keer aanmogen hebben tijdens mijn endo op... ik dacht eerst wat een MEGA pamper komt erin, maar eh die heb je dus echt wel nodig he?! En blij dat je die broekjes weg kunt smijten, want het eind stadium is al helemaal niet charmant hehe Oh Elea wat een leuke foto van de kleine vrouwtjes en van jezelf! En waarom 10.000euro betalen? Belachelijk! pfff wat las ik nog meer... hier 16kilo aangekomen. Sta nu op 57.1 kg. Iemand ook van plan om de Belly Bandit voor na de bevalling te kopen? Ik ben benieuwd of het echt helpt.. weet iemand dat? xo
Hier was ik tot 2weken geleden bij de gyn 5kg aangekomen...maandag terug naar gyn, dus dan zal het al wat meer zijn
@ Lizz: Marjolein heeft tot 36 wkn ook in stuit gelegen, is tussen 36 en 37 wkn nog zelf gedraaid (moest anders nr zkh), maak mij dus nog geen zorgen!
Klopt Eline, hoor net dat het morgen 21 tot 28 graden wordt... Wel met kans op regen en onweer, maar toch. Al een mailtje terug over de box? Sterkte Mamma Chan en dat de ab maar snel aanslaat! Dank je wel Kikkert voor het buddynieuws! Ja hoor Lizz, gewoon Danio kwark gebruikt in combi met de kwartaart naturel. Wil heel goed hoor, is echt overheerlijk! Succes met de boodschappen Nancy! Katjes; mooie beestjes hoor dames! Whaaa Marj, wat super gaaf dat je het hoofdje hebt 'vastgehouden'! Lijkt me heel bijzonder... Fijn dat alles verder goed was bij de vk en nu maar hopen dat ukkie nog gaat draaien! Wat een verhaal meis! Jeetje mina zeg wat een schrik zullen jullie gehad hebben... En de buggy doormidden, pfff zeg. Woehoe Shelly een goede uitslag! Niet van plan om de belly bandit te kopen meis en ook geen ervaring mee... Lang leve de sportschool! Hier; goed bezig al zeg ik het zelf... 1 fotoboek helemaal af gemaakt, moest nog de helft en ga nu nog aan een nieuwe beginnen.
Shellyberlijn, och ik maak me niet druk over het aankomen...bij andere zwangerschappen ben ik 12kg aangekomen en na borstvoeding was ik die ook allemaal kwijt...zelfs iets magerder...maar bij ons verlies van ons 2de meisje(bij 17wk zwangerschap), is het beetje blijven hangen omdat ik dan ook geen bv kon geven en dan ben ik ook gaan sukkelen met een infectie...en dat had blijkbaar een impact. Maar goed, ben gewoon slank dus de mensen zeiden dan ook dat het beter was zo dan te mager...dus ben benieuwd of na deze zwangerschap ook alles nog mooi eraf gaat..maar ben daar niet mee bezig...dus heb even gegoogled wat een belly bandit was ! Dus neen, ik maak daar geen gebruik van...heb zoiets van ik ben bevallen dus is maar normaal dat ik er nu effen zo uitziemaar das dan mijn persoonlijke mening...en ja in het begin is dat een blubberbuik...en zacht
Dithje, nou dan ga ik het zo maar even proberen denk ik. Heb idd de naturel gekocht. Joehoe!! 1 fotoboek af! Ben trots op je! Marj, maak me ook geen zorgen hoor. Voel m nog heel veel bewegen en denk dat hij nog wel ruimte heeft. Shelly, de belly bandit. Heb geen idee of het werkt. Kan jij je kat niet bij je hebben of komt het dat je gevoelig bent voor de toxoplasme bacterie. Ik ben er nog helemaal niet op getest.
Marj: wow echt heftig! Hoop dat alles goed is met de beeb. En hoe stom kan je zijn gas in te drukken ipv remmen grrrr. Je bloeddruk heb ik ook een paar keer gehad en mijn VK's vinden dat alleen maar goed. Zo zie je maar weer. Iedereen reageert anders. Zolang je maar niet duizelig gaat worden is het juist mooi. Poezen: wat komen een poezen voorbij. sorry, ik heb er helemaal niets mee. vind wel lief om te zien hoor maar voor de rest nope. maar ja van huisuit altijd honden gehad. Misschien maakt dat mij een hondenmens ipv poezenmens KG: dat zal inmiddels wel wat meer zijn. Ik denk dat ik rond de 8 kg nu zit. Duidelijk zwaarder dan bij mijn boys zover in de zwangerschap maar ik heb ook meer lekkere trek dan tijdens de andere zwangerschappen.
En ik vorige week vrijdag toen we naar de bruiloft gingen van mijn vriendinnetje. Jurkje is trouwens geen zwangerschapjurkje maar m´n buik paste er wel mooi in! Joehoe!! Bekijk bijlage 77465