Juli 2010 mama's deel 6

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Es09, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    zit net via de link van suekes op de bevallingslijst te kijken, maar er staan namen op die me niets zeggen!, nu was ik er niet van t begin aan bij maar, kan me ook niet heugen dat ik er wel een een berichtje van heb gezien.....zouden ze gewoon gestopt zijn of..........en het niet gemeld hebben? ik heb het over hansje123, Joel en Rianne19. Of heb ik er vierkant over die berichtjes heen gelezen????? kan ook hoor! zwangerschapsdementie is een goed excuus in deze tijd:)

2. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    @dames met straie strepen: insmeren met vitamine E, vette creme of amandel creme voor de geboorte! (volgens mij zit er ook een creme hiervoor in de mama lijn van zwitsal)
    en na de geboorte kun je in de drogisterij of apotheek creme's vinden die de straie vervagen! 100 pro weg gaan ze niet meer!

3. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Elea, ja ik vind het niet meer dan logisch hoor, pas als het Luuk en mij echt begint te frustreren dan kap ik er mee, moet wel leuk blijven ;) Maar voorlopig gaat het goed :) En de borstkolf kunnen we hoogstens 4 weken huren, die tijd wil ik het in ieder geval geven..
    Meid lekker geshopt! Groot gelijk hoor, je hebt het verdient hoor! Die shawl is je cadeautje, zo moet je het zien ;)

@MamavPerine, Fijn dat er nu schot in de zaak genaamd Au pair zit! Top!
    En nee die leden zijn al heel lang niet meer geweest voor zover ik weet..

@Strepen, ik ben deze zwangerschap streeploos doorgekomen. Enkel de streep van boven naar beneden (pigmentstreep) zit er nog wel en is ook veel donkerder nu. Ben benieuwd wanneer die weg gaat..
    Had inderdaad gehoord dat je nog strepen kan krijgen tijdens de bevalling, niet tof :(

4. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    Dames hieronder nog wat meer info omtrend die verdraaide strepen/striae:

Crèmes behoren tot de meest gebruikte remedies om striae of striemen te verminderen. Hoewel we van deze producten geen mirakels mogen verwachten, dragen ze toch hun steentje bij tot het verminderen van het aspect van striae. De ingrediënten die we in dit artikel beschrijven, hebben hun werkzaamheid bewezen en kunnen dus aangewend worden in de strijd tegen striemen. Gebruik ze in combinatie met een goede massage.

Retinol (Vitamine A)

Retinol (Vitamine A) is bekend geworden sinds ROC dit als belangrijkste ingrediënt gebruikt in zijn producten tegen striemen. Retinol versnelt het celvernieuwingsproces van de huid en stimuleert de synthese van collageen. Er zijn verschillende vormen, waaronder Retinaldehyde, tretinoin, Isotretinoin, adapalene, etc. Het wordt ook in geconcentreerde versies gebruikt voor Retinol Therapie.

Glycolic Acid

Glycolic Acid is het product dat in schoonheidssalons wordt gebruikt voor speciale peelings tegen striemen. Glycolic Acid verwijdert de bovenste lagen van de opperhuid en is efficiënter en krachtiger dan een normale peeling.

Elastine

Elastine behoort samen met collageen tot de voornaamste bouwstenen van het bindweefsel van de huid. Striae crèmes die elastine bevatten vullen de tekorten in de huid aan waardoor deze steviger wordt zodat striemen minder zichtbaar worden.

Gist extract

Gist extract verbetert de synthese van collageen en elastine en versterkt het natuurlijke afweersysteem van de huid.

Glycerol

Glycerol wordt gebruikt om de huid te hydrateren. Op een huid waarvan het vochtgehalte op peil is, is striae minder zichtbaar.

Allantoïne

Allantoïne bevordert de wondgenezing en versnelt het celvernieuwingsproces van de huid.

Vitamine E

Vitamine E speelt een belangrijke rol in het huidmetabolisme en in de genezing van de huid. Veel artsen gebruiken Vitamine E om na operaties littekens te genezen. Het kan de rode kleur van striemen minder zichtbaar maken.

Vitamine K

Crèmes op basis van Vitamine K zijn zeer efficiënt in het verminderen en verwijderen van striae van slechts enkele weken oud. De rode kleur verdwijnt en de huid neemt weer haar normale aspect aan.

Centella Asiatica

Centella stimuleert de bloeddoorstroming in de huid en bevordert de synthese van collageen.

Cacaoboter

Cacaoboter is één van de populairste remedies tegen striemen. Het zorgt voor een gehydrateerde en gevoede huid waarop striae minder zichtbaar en voelbaar is.

Sheaboter

Sheaboter kan net als cacaoboter gesmeerd worden om striae minder zichtbaar en voelbaar te maken. Indien gebruikt vlak na het ontstaan van de striae, kunnen de lijnen er zelfs helemaal mee genezen.

Algen

Algen bevorderen de synthese van collageen en hydrateren de huid.

Aloë Vera

Aloë Vera is één van de beste ingrediënten om striemen te verminderen en minder zichtbaar te maken. Aloë vera zit niet alleen boordevol vitamines, mineralen en proteïnen, het extract van deze plant dringt ook tot in de diepste huidlagen door en doet het celvernieuwingsproces maar liefst zeven keer sneller verlopen.

Kamille

Kamille bevordert de genezing van de huid, werkt verzachtend en versoepelt de huid.

Vaseline

Vaseline helpt vooral om striemen te voorkomen.

Biopeptide CL

Biopeptide CL is een sythetische proteïne die een onderdeel vormt van het collageen. Het wordt vooral aangewend om de synthese van collageen te bevorderen.

Emblica

Emblica zit boordevol vitamines. Vandaar zijn nut bij het verminderen van striemen.

Grapefruitzaad

Extract van grapefruitzaad verwijdert beschadigd collageen en helpt bij de synthese van nieuw en gezond collageen.

Natuurlijke en plantaardige olie

Alle types plantaardige olie zijn geschikt om de synthese van collageen tot in de diepere huidlagen te verbeteren: olijfolie, jojoba olie, visolie, lavendelolie, bernagie olie, amandelolie, abrikozenpitolie, emoe olie, sesamolie, tarwekiemolie, rozenbottelolie, kokosolie, zonnebloemolie, levertraanolie etc.

Ginseng

Ginseng heeft sterk revitaliserende eigenschappen en bevordert de elasticiteit van de huid.

Zelfbruiners

Zelfbruiners zorgen ervoor dat striae minder zichtbaar wordt. Ze helpen echter niet in de strijd om de striemen daadwerkelijk te verminderen.

De bekendste merken van crèmes en producten tegen striae / striemen

Trilastin SR
    Strivectin-Sd
    Dermaglow Stretch Mark Balm
    Barmom Stretch Mark Cream
    Elancyl Stretch Mark Cream
    Revitol Stretch Marks Prevention Cream
    Vichy Complete Action Anti-Stretch Mark Cream
    Clinique Cx Stretch Mark Cream
    Sb South Beach Stretch Mark Repair

Striemen / striae verminderen en verwijderen

Striae / striemen verwijderen: Serie artikelen waarin verschillende oplossingen worden aangereikt om striae of striemen te verminderen en te verwijderen.

5. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    hoe zou t met mama chan zijn......

6. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Haha ja je hebt eigenlijk wel gelijk Nancy. Kraamcadeautje voor mezelf :D Gek he dat ik me daar dan zo schuldig over voel :)

En fijn dat je die borstkolf zo lang kunt huren. Heb je de dubbele van Medela? Bij mij was de produktie na een week of 3 goed op gang, maar gestbiliseerd is het zelfs nu nog niet. Dat duurt nog wel een paar maanden. Hoe veel keer per dag kolf je? Om het goed op gang te krijgen moet je eigenlijk iedere 2 uur kolven. Dat lijkt vaak, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker en sneller het gaat. Als het dan goed op gang is kun je evt. naar iedere 3 uur of zelfs 4 gaan, maar nu eigenlijk nog niet...

7. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    http://www.youtube.com/watch?v=rEYUCozLlRQ
    haha vind het geweldig!!! :D

@sam wat een onwijs knap ventje seg!
    @nancy wauw 100 gram! gaat goed meis!
    @rest dikke knuffel! ga snel voeden want Laura huilt. Kom later reageren!

8. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Het is redelijk vol te houden, alleen wel lastiger om nog zelf te spuiten. Ik moet nu 2x daags spuiten, iedere keer de helft. Ik heb kant en klaar spuiten en die zijn er niet in die halve dosering. Dus 's morgens eerst de helft en dan 's avonds de 2e helft. Maar die lettertjes op de spuiten zijn zo klein, die zie ik echt niet hoor ;) Manlief moet het nu dus zoiezo weer 's morgens doen, en ik merk dat ik het eigenlijk ook wel lekker vind als hij het 's avonds ook doe. Erg he?

En bij jou?

9. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Nou, helaas is dat hier niet gebeurd....

10. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    kun je geen spuiten krijgen met de halve dosering dan? bv ik spuit 0,4 per dag maar als ik dit in 2en zou moeten doen zou ik in de apotheek mooi om 0,2 verpakkingen vragen! belangrijkste is dat je je dossering haalt!

11. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    ik spuit trouwens nog steeds zelf, mits ik het niet vergeet wat dit komt door de stress ook wel eens voor.

12. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    dat heb ik idd geprobeerd maar de spuiten worden vanuit de fabrikant kant en klaar aangeleverd. Ik spuit 0,7 per dag (veel he?), en 0,5 is de laagste dosering die zij leveren. In 2 x leegspuiten kan geen kwaad volgens de artsen en zo blijft de dosering over de gehele dag gelijk. Maar handig is anders, dat ben ik met je eens!

13. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    gelukkig is dit niet te merken bij mijn bloed analyses:D

14. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0

Oeps! Nou, vergeten te spuiten is hier in huis gelijk aan vette paniek! Kun je nagaan hoe die massale longembolie er in heeft gehakt.....
    Dus het wil wel eens gebeuren dat ik een uurtje later spuit, maar verder zitten we er allebei wel redelijk bovenop. Bij manlief gaat er ook 's avonds een alarm af op z'n telefoon....

15. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    hi,

de hele tijd een beetje meegelezen maar ben echt zon vergiet!!
    Mamachan succes
    sam mooie vent hoor!!
    Pooh oeeh slijmprop verloren spannend! Ik die van mij vandaag 2 weken geleden maar tot op heden niets:( bij SAm wel na 3 dgn:) dus wie weet..
    Striemen tijdens bevalling: Had ik bij Sam ook!! Niet op mijn buik maar tijdens de bevalling op mijn benen.. zoo raar vond ik dat..
    mamavperine: volgens mij hebben zij idd al lang niet meer gepost..
    nancy goed zeg!!

Hier vanmorgen naar de stad geweest en niemand in de tram stond op!! Nou vind het echt wel belachelijk eigenlijk maar ja..
    Was super gezellig heel leuk rugzakje voor sam gekocht voor naar de peuterspeelzaal..Hij is helemaal trots!! Tijdje geleden trouwens dat ik weer echt iets buitenshuis heb ondernomen wat verder als 20 min weg is maar voelde me goed en ik heb besloten niet meer te proberen zo te wachten op de bevalling anders word ik gek..
    Morgen ga ik naar mijn ouders daar is braderie dus ben benieuwd hoe lang ik dat ga volhouden;)

Ik zal vast veel vergeten, sorry voor iedereen! dikke knuffel!!

16. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    :D:D vrees dat je anders wel op je donder zou krijgen van de gyn ;)

17. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    pff inderdaad veel. welk merk heb je? fraxiparine?

18. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    pooh wat fijn dat je man zo meeleeft zeg!

19. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    dat denk ik ook;)

20. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    hier een beenembolie gehad (bijna onderbeen weg), maar zo gefixeerd ben ik echt niet hoor. brengt ook weer stress mee, kunnen we niet hebben.

Deel Deze Pagina