hmm hier hebben ze me enkel gekwlificeerd als risico geval het kan gebeuren, mijn embolie was 10 jr terug een spontane en daana nergens last meer van gehad. maar moest wel preventief spuiten, de dossering zelf is bij mij vooral gebasseerd op het gewicht. Zoe ik onder de 100 kg zitten zou ik 0.2 mogen hebben. Plus na de bevalling mag ik als het goed is na een week stoppen. Moet ik enkel spuiten als ik ga vliegen of langer dan 2 uur in de auto zit.
hier nog niet echt traanbuien gehad, maar kan wel lekker flippen als iets niet op mijn manier gebeurt of meteen
Mijn dosering is gebaseerd op een gewicht van ca 70 kilo, en ik moet tot tenminste 6 maar hoogstwaarschijnlijk 10 weken na de bevalling blijven spuiten. Maar ik hoef weer niet te spuiten als ik ga vliegen of zo, alleen als ik zwanger ben. Normaliter heb ik geen stollingsproblemen, alleen onder invloed van zw.schapshormonen. Gek he, hoe een lijf in elkaar kan zitten....
@Kikkert, fijn dat de kleine van zich liet horen aan de CTG, goed dat je morgen nog even mag terug komen, extra controle altijd goed. En ik hoop dat ook alles goed is met de groeiecho, succes!
inderdaad en bij mij kwam het waarschijnlijk door het vliegen.... vlieg nu dus ook niet echt graag meer! alleen die medische molen al hier en in het land waar je naar toe moet! je spuitje meenemen is er zomaar ff niet meer bij. dan de auto maar kom je ook een eind!
dat snap ik!!! hier ook niet meer zo dol op vliegen en lange autoritten, maar let dan wel heel goed op dat ik blijf bewegen etc...
hmm lange autoritten doen me niet zoveel, weet niet beter hier in de bush bush van frankrijk en al de fam in nl!
mannetje is lief aan t eten koken! ga ff kijken en eten, daarna pien halen. kom mischien vanavond nog ff terug om te spieken of er nieuwe wereldburgers zijn of onderweg zijn.
@all dikke knuffel ik heb niks terug gelezen want het was me wel weer ff een middagje zeg.... even iets uitgebreidere info ..... bij aankomst in het zh kon ik meteen aan de ctg gaan en daarop was meteen te zien dat de kleine aan t bewegen was al voelde ik dat zelf niet, ook mijn bloeddruk en pols waren goed en de hartslag van de kleine was ook goed. wel gaf de gyn aan dat de hartslag wel "flink" omhoog ging af en toe (van de baby) maar dat kwam omdat de kleine volgens hun toch wel extreem druk was en op het moment van de ctg was de kleine ook idd wat drukker al was dat nog niet de baby op het drukste zeg maar en dat had ik hem ook vertelt....ik voelde me best lullig omdat de kleine toch wel druk was want ik had immers de kleine echt bijna niet gevoeld maar ja als je daar ligt denk je wel ow shit er is echt niks aan de hand al ben ik wel erg blij dat we gegaan zijn tis toch een hele geruststelling moet ik zeggen. de gyn wilde naderhand toch even voelen aan de buik nadat hij enkele vragen gesteld had en tijdens het voelen keek hij me aan en zegt hij hoe lang moet u nog dus ik zo nog maar 2 dagen....toen keek hij ff bedenkelijk en zei ff later dan wil ik toch ook een groei echo laten maken gewoon ter controlle want hij vond mijn buik dus klein (aanvoelen) en dus ook het kindje aan de kleine kant voor dit termijn maar wel zei hij ik schat dit maar in vandaar dat ik ter controlle een echo wil. dus wat voor staartje dit verhaal nog gaat krijgen is afwachten morgen middag.....maar een ding is zeker wat heb ik een hekel aan in een zh liggen hahaha en dan ben ik nu maar 1uurtje daar geweest (op de kamer zelf). ik heb de vk wel nog even gebelt over hoe en wat en zij vonden het vreemd dat ik morgen een groei echo kreeg. maar ze zitten met 2 vk's in de praktijk eentje die ik wel heel leuk vind schat dit kindje rond de 4kg en die andere waar ik wat "mot" mee hebt rond de 3 tot 3,5kg. maar ook zij (die leuke vk) zei ga die echo idd maar gewoon laten maken en dan zien we wel wat eruit komt. best wel spannend eigenlijk....
...buddy nieuws... hier komt het smsje wat mamachan me net stuurde, ze vroeg of ik dit zo hier wilde plaatsen... ik kom vanavond wel posten hier als het lukt. ze weegt 3130gram, 49cm en ze heet zoe. heb om half 11 t infuus gehad en op de laagste stand, mijn lichaam pakte het zelf op en om 12.15uur had ik 4cm en een kwartier later 10cm. 12.46 geboren. haha turbo
mamachan van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! En wat fijn zo een snelle bevalling ik wil ook..............................
@Mamma chan, ineens bevallen!!! Meid wat goed en ook een turbobevalling, lekker joh! Onwijs gefeliciteerd en geniet van je meisje Zoe, super joh!!! @Kikkert, spannend morgen!! @Pooh, sterkte wijfie, heel herkenbaar hoor! Balen van je emo-dagje
@Kikkert, is zeker nog best spannend, je gaat er naartoe voor de CTG en als de arts dan bedenkelijk kijkt en een groeiecho wil laten maken ter controle, dan is dat best schrikken omdat geen van je vk er eerder over heeft gesproken. Een kindje van 3/3,5 kg wat je ene vk zegt is al heel mooi en is het toch een wat flinker kindje van 4 kg wat de andere vk denkt, dan zit er iets meer babyvet en is het ook prima toch. Komt helemaal goed, weet ik zeker! @Mammachan, idd een hele snelle bevalling!!
@j2j ja we schrokken idd....maar vooral omdat dylan 4020gram en 54cm was ging ik & de vk's er toch al niet vanuit dat het een heel klein licht kindje zou worden....afwachten op morgen @nancy wat een heerlijk manneke, hij lijkt daar ook heel erg tevreden