Juli 2010 mama's deel 6

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Es09, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    oja ES je hebt me gister geaccepteerd voor hyves. maar daar moet je ff niks op zetten over inleiden. ik heb nl gezegd tegen ouders en bekende dat het als het er vrijdag niet is gehaald wordt wil het een verrassing houden voor ze.

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik zeg niks Bubsie :)

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik heb zelf ook een nieuwe, die andere van me kon niet tegen het gewicht van mijn kont :)

4. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Oke, hier dus m’n bevallingsverhaal. Het is niet wereldschokkend, geen enge kunst- en vlieggrepen, dus je kan (naar mijn idee) gerust verder lezen ;)

Vrijdagavond begon het weer wat te rommelen, maar niet heel serieus. Tot een uur of 11, toen leek er wat regelmaat in te komen. Om 23.50 ben ik maar eens gaan klokken. Ik lag toen al in bed en had nog niks tegen manlief gezegd. Totdat die om bijna half 1 me hoorde zuchten en zich realiseerde dat ie dat al een paar keer had gehoord ;)

Om 1.00 uur maar het zh gebeld, en ja hoor we mochten komen. Mams gebeld voor Sebas en om 1.30 konden we naar het zh toe. Daar aan de ctg. Een paar goede weeen en toen.....alsof de batterijen op waren werd de regelmaat minder en zakten ze weg. %^(*&*(^^%&* daar kwam ik natuurlijk niet voor!:x De vk van het zh stelde voor dat ik een paar uur van de ctg af ging, lekker zou gaan slapen en dan zouden ze me rond de klok van 6 / 7 opnieuw aan de monitor leggen. Voor manlief werd een bed bijgezet. Echt veel geslapen heb ik niet. Als ik liep of stond kwam er wel weer wat, maar zodra ik ging liggen werd het direct weer rustig.

Om 7 uur opnieuw aan de ctg......helemaal niks! Inmiddels kon je me redelijk opvegen. De vk wilde me eerst naar huis sturen, maar na nog even gepraat te hebben kwam ze met het voorstel om de vliezen te breken. Ondanks het weg-ebben van de ween had ik wel 1 cm uitsluiting extra gekregen en zat ik op 4 cm. Zo gezegd, zo gedaan.

Vliezen gebroken om kwart voor 8 en toen ging het echt gelijk los! Hele krachtige weeen om de 2 minuten. :$ De ellende was alleen dat ik aan de ctg lag en dus geen kant op kon. De weeen zaten in m’n buik, maar vooral ook heel heftig in m’n liezen en benen. Uiteindelijk ben ik gaan zitten en heb ik alles zittend opgevangen. Ik moest echt alle zeilen bijzetten en was zo blij met m’n yoga! Om half 10 mocht ik van de ctg af, en zat ik op 5 a 6 cm. Ik zou even gaan plassen en douchen en daarna wat wandelen. Een uur later zou ik opnieuw aan de ctg gelegd worden en een infuus krijgen. Whaaaa, ik heb het geweten! :$ Onder de douche en op de wc werd het steeds heftiger en dat wandelen geloofde ik wel. Manlief moest echt meehelpen met ademen om te voorkomen dat ik volledig het spoor bijster zou raken. Om half 11 kwam ik onder de douche vandaan en wilde ik weer op bed gaan liggen. Zodra ik lag voelde ik gelijk persdrang! :$ Paniek! :$ Want ik zat een uur geleden op 5/6 cm, dat kon nooit goed zijn! Gelijk de zuster geroepen en de vk van het zh kwam er direct achteraan. Die keken me aan en ik mocht wat mee gaan persen. Wow, wat een heftige omschakeling, daar was ik nog niet helemaal aan toe, maar je hebt geen keus ;)

Even kijken of ik voldoende ontsluiting had, en ja hoor: ik zat op 10 cm! En dat in een uur tijd! Na 6 minuten persen (totaal 4 persweeen) moest ik m’n handen vrijmaken. Huh??? Wat ging er nu gebeuren? En ineens had ik een heel klein glibberig meisje in m’n handen! :) 4 minuten later was de placenta er al. Wel een kleine ruptuur, en 4 hechtingen, maar dat valt echt alles mee.
    Helemaal gelukkig, maar het was zo snel gegaan dat ik me maar moeilijk kon beseffen dat ze er al was en dat het er op zat. Voor m’n gevoel kon ik ieder moment wakker worden uit een bizarre droom.... Maar gelukkig was het helemaal echt!:D:D:D:D
    Op 10 juli 2010, om 10.42 uur is Juliette geboren, 3175 gram en 52 cm lang!:D:D:D:D

5. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ai ik dacht dat dat aan mij lag ;) Heb het er ook soms nog erg moeilijk mee, alles is zo langs me heen gegaan, dus begrijp je volkomen....
    Loop wel stoer te verkondigen tegen iedereen dat ik het allang weer vergeten ben, maar eerlijk gezegd is dat helemaal niet zo :(

6. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Pooh, fijn dat alles goed gaat meid en dat de BV ook zo goed gaat! Hier mijn BV-geven afgekapt, ik had zowat geen melk :$:( Dus hier werkte het helaas niet...
    Geniet van jullie Juliette, helemaal geweldig hoor meid :)

7. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    WOW dat klinkt echt super zeg! helemaal top! :)
    Heb je erg veel pijn van de hechtingen eigenlijk??

En de 10de trouwens he?? Dan krijg je een gratis Lodger wrapper :D:D --> http://www.zwangerschapspagina.nl/gratis-aanbiedingen/213809-lodger-wrapper-gratis.html

8. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ja inderdaad ja, ik vind het echt heftig.. vooral als je je baby uit je buik ziet komen even 2 sec mag zien en dan gelijk meegenomen wordt door de kinderarts en je man mee gaat.. je voelt je dan echt enorm in de steek gelaten en alleen.. Je ligt daar maar met allemaal vreemde mensen om je heen..
    Je moet eerst nog dichtgemaakt worden en pas een uur later zie je je ukkie weer samen met je man..
    En inderdaad wat jij zegt.. alles gaat langs je heen.. je wordt echt geleefd op zo'n moment. En ik voelde me ook nog eens vreselijk rot door die klote ruggenprik dus dan ben je nog meer met jezelf bezig ook.. BAH!

9. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    thanx! Jeetje, wat rot voor je! En je wilde nog wel zo graag. Maar, op de fles worden ze ook prima groot, zie Sebas als voorbeeld ;)
    Dikke knuffel!

10. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    @ Es: ook voor jou een dikke knuffel.

Ik moet weer gaan, meisje ligt te piepen en m'n (.)(.) knallen bijna uit elkaar!

11. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    DITO! :(
    En daarom ben ik dus niet langs je gelopen de volgende dag.. ik was namelijk ook niet de vrolijkste de dag erna en totaal de kluts kwijt.. ;)

12. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier een julie mama die dinsdag 6juli is bevallen van knappe een zoon ;) zijn naam is jayjay

13. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik snap het! Ik had hetzelfde gedaan hoor meid.. Ik was een dag erna echt een zombie en inderdaad totaal de weg kwijt.
    Ik heb die dag wel visite gehad, maar de helft kan ik me niet meer herinneren..
    Mijn schoonouders zijn geweest en hebben een kado gegeven maar ik wist het gewoon niet meer ;)

14. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @pooh ten eerste thanks voor de knuffel. sow zeg die laatste cm's zijn dan wel heel snel gegaan he. en het eerste deel van de bevalling was zo te lezen toch wel pittig/slopen vooral als de weeen afzwakken. geniet nu maar lekker van jullie meisje!!!!

15. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    van harte met de geboorte van jullie zoon!

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    manlief is me toch een potje opgedraait zeg, hij is echt heel erg nerveus voor morgen en komende week hihihi..... hij heeft morgen en voor zover het er nu naar uit ziet de hele week vrij, want hij wilt er toch voor mij en voor dylan zijn de komende dagen. en als ik dan bevallen ben dan gaat hij hoogst waarschijnlijk de dagen dat de kraamhulp hier is gewoon nog werken en dan heeft hij 4 weken vakantie. trouwens ondanks dat ik bijna niks geslapen heb al 3 dagen zit ik vol energie hahahaha echt niet normaal

17. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Suzy, gefeliciteerd met je zoon Jayjay!! :)

@Es, hier precies hetzelfde he! :$ Vooral de avond zelf kwamen mijn vader + schoonouders en dat weet ik al helemaal niet meer ;) Heb echt in een roes gezeten, niet te zuinig.. jeetje wat herkenbaar dit 8)

@Kikkert, ach gos arme Kikkertman.. ;) Hier is Bas trouwens ook gaan werken toen de kraamzorg er nog was en nu is hij 3 weken vrij, heerlijk hoor!

@Hier, zo Luuk is net stil maar we krijgen zo visite van mijn beste vriendinnetje en haar vriend.. Ben benieuwd hoe hij zich houdt ;)

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pooh wat een verhaal meid!! Dat was hier ook zo. Zo zat ik op 5 cm en 20 minuten later bleek ik volledige ontsluiting te hebben :p Had de vk niet verwacht en was net naar huis gegaan :p !!! En jahoe iemand bij mn bv clubje :p !!

CB geweest, verder niet zo bijzonder maar Rinze woog 4050! Dus weer gegroeid!! Ben helemaal blij ;) !! Toch even bevestiging!!

19. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Zozo mevrouw kwam zelf voor haar fles.. Die is Vincent nu aan het geven :)
    Mijn schoonouders komen zo.. ook echt zin in ;) :p

20. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Heb ik niet een mooi lakentje? :D

Deel Deze Pagina