pam gefeliciteerd met jullie zoon!!! gisterenavond was ik weer een emomuts bleh.. wel stopte de pijn in mn onderbuik fijn.. maar ook weer niet omdat de beeb toch evht nog niet in aantocht is denk ik.. vanmiddag heb ik controle volgens mij bij de dokter die de bevalling heeft opgewekt bij onze 2e.. Na dat alles heb ik haar niet meer gezien.. @nancy hoe is jullie nacht gegaan?
Iedereen bedankt voor de felicitaties! Wij hebben 11 juli een hele moeilijke en zware dag achter de rug. S'ochtends om 8.30 uur zijn ze begonnen met inleiden dmv gel. Ik had al snel een centimeter erbij waardoor ze al vroeg mijn vliezen konden breken. Om 14 uur had ik 6 cm ontsluiting, dus dat ging lekker. Vanaf 12.45 uur begonnen echt de pijnlijke weeën te komen maar kon ze goed opvangen. Een paar uur later hebben ze weer gekeken en bleek dat mijn ontsluiting niet had doorgezet. Het was nog steeds 6 cm. Ook bleef haar hoofdje erg hoog staan. Ze zijn blijven ophogen met het infuus dat ik inmiddels al had gehad. Weeën begonnen steeds krachtiger te worden en steeds pijnlijker maar er vorderde helemaal niets. Uiteindelijk werd de pomp op de maximale dosis gezet waardoor ik gewoon in een wee bleef zitten en het niet meer weg kon puffen. Ze wilde dat ik een ruggenprik nam maar had dit van te voren al gezegd dat ik dit zolang mogelijk wilde uitstellen. Uiteindelijk om 22.15 uur alsnog de ruggenprik gehad omdat het echt niet meer ging. Ook met rust deed het verder helemaal niets. Om 23.00 uur kwamen ze bloed afnemen voor ok en ben ik uiteindelijk 15 minuten later voor een keizersnede gegaan. Er was de hele dag al behoorlijk veel mis gegaan en had zoiets van nou doe dan die keizersnede maar dan is het er maar uit ook. Aangekomen op de ok kreeg ik de ruggenprik nogmaals maar dan op een andere plek voor de keizersnede. Had vooraf al gevraagd of dat ze checken of dat ik wel goed verdoofd was en dit werd me toegezegd. Ben namelijk in het verleden ook al eens geopereerd en daar werkte de verdoving niet goed. Ze begonnen te snijden zonder het te testen en ook nu reageerde ik weer niet goed op de verdoving en voelde ik het mes gewoon mijn buik in gaan. Ik gaf dat aan maar volgens hun kon het niet dat ik het voelde maar ze wilde nog wel even testen of dat ik mijn benen kon optillen. Ja hoor ik kon gewoon mijn benen nog optillen. Oeps het kon toch wel. Dus nogmaals een ruggenprik gehad maar nu op een andere plek. Het vervelende hiervan was dat dit wat hoger doorliep en uiteindelijk dus op mijn ademhaling ging werken, doodeng. Uiteindelijk is na een lange en vervelende dag vol fouten en tegenslagen onze dochter Isa geboren om 1 minuut over 12. S'nachts heeft onze mooie meid heerlijk bij ons gelegen maar het viel me op dat ze erg onrustig was en een snelle ademhaling had. Ze hebben die ochtend wat testen gedaan en daar bleek dat ze niet goed zuurstof kon opnemen in te bloed. Na het constateren van dat is ze bij ons weggehaald en naar de kinderafdeling gebracht waar ze in de eerste instantie alleen wat extra zuurstof kreeg. Gistermiddag bleek ook dat haar infectiewaarden in het bloed verhoogd waren dus ons lieve kleine meisje kreeg een infuus en moet nu sowieso 3 dagen antibiotica krijgen. Ze is snel uitgeput en is snel geprikkeld. Vannacht is ze al een stuk opgeknapt en hopelijk gaat dat verder zo zodat we haar toch aan het einde van de week mee naar huis kunnen nemen. Een bevalling en een begin die ik me heel anders had voorgesteld. We genieten natuurlijk wel en we zijn super trots maar het liefste had ik haar gewoon bij me gehad. Nu verheugen we ons erop dat we haar 1 of 2 keer op een dag vast mogen houden. Meiden dit was mijn verhaal, ik hou jullie op de hoogte maar ben niet zoveel online nu. Iedereen een dikke knuffel en tot snel.
Marsim jeetje wat een verhaal meid, en dat je dat mes gewoon voelde in eerste instantie, heftig zeg. Ik hoop dat het ook gauw beter gaat met jullie meisje, en jullie lekker thuis kunnen genieten, knuffel. Sam fijn dat rinze was aangekomen bij cb Bubsie succes straks he, zet hem op Nancy hoe is het met luuk gegaan meid? Knuffel Lizz hoe is het met jou? Hier heerlijk geslapen, had wel veel menstruatieachtige krampjes en steeds harde buiken, maar nu weer redelijk rustig. Wat een lekker weertje, nu 21 graden in huis, eindelijk weer normaal. xxxx
Pam, van harte! Meiden met huilende babies, probeer rustig te blijven. Een baby voelt jouw onrust ook. Ik ging vaak met ze wandelen, ook al was het al laat. Hier: heb lekker geslapen, had het zelfs koud! Vandaag met Marjolein nr oogarts, vanmiddag krijg ik een vriendin op bezoek met haar dochter van bijna 1.
@Marsim, heftig verhaal, ik hoop dat Isa zich snel wat beterder voelt en jullie samen aan het einde van de week naar huis kunnen! Geniet ondanks alles! @Nancy, jeetje zie nu pas dat Luuk gisteren niet zijn draai kon vinden, hoop voor jullie dat het vannacht wat beter is gegaan? @hier, vroeg wakker vandaag. Lekker de ramen open nu, even doorwaaien. Ik voelde de kleine vanmorgen niet naar mijn zin, dus even geluisterd en dat zit wel goed. Nu ik mijn boterhammetjes heb gehad, heb ik ook alweer de eerste bewegingen gevoeld.
goeiemorgen! @ Pam gefeliciteerd met de kleine!! @ Marsim jeetje wat een fouten. Hoop dat de kleine zich snel beter voelt en lekker thuis het gezinnetje kunnen worden. @ iedereen Vanmiddag naar de vk. Haha ik denk echt dat ik ga smeken of ze me willen strippen voel me elke dag belabberder, maar ben bang dat ik toch nog geduld moet hebben. Morgen is mijn mannetje jarig, en ben dan ook uitgerekend, zou hij dat het mooiste kado krijgen wat hij maar kan krijgen???
nou dames hier dan ff mijn verhaal van de bevalling! zondagochtend half 7 waren t idd mn vliezen die gebroken waren, t zette vrij snel door in weeen om de 5 minuten maar na een paar uur zakte dat weer weg natuurlijk de vk legde uit dat dat vaak gebeurde, we zouden de dag erna voor infectiecontrole naar t ziekenhuis moeten smorgens en dan zouden we 48 uur na t breken van de vliezen beginnen met inleiden als er nog niks gaande was.. die dag hele dag op verjaardag gezeten incl. bbq en voetbal en dat terwijl niemand van iets wist! alleen mn moeder wel die dus best aan t zenuwen was wel de hele dag af en toe een wee, maar die kon ik nog verbergen.. na de wedstrijd kwam een andere vk ff checken maar door infectiegevaar voelde ze niet, ze raadde me aan te gaan slapen en zoals ging vond ze wel typisch iets voor mij en ze dacht dus dat ik wel ingeleid zou worden de dag erna.. ik dacht nog dat ze zich versprak en niet morgen maar overmorgen bedoelde die nacht nog geen uur gedoezeld en toen moest ik echt mn bed uit door de weeen, die waren liggend echt verschrikkelijk! helaas waren ze wel heftig (moest t echt wel wegzuchten) maar niet regelmatig dus wij toch maar gewoon richting ziekenhuis.. waar we ingepland stonden als inleiding! dat was ff een verrassing dus.. de vk van t ziekenhuis ging mn ontsluiting bekijken en zou me dan aansluiten aan de opwekkers.. tot grote opluchting had ik al 3 a 4 cm! t ging dus super.. tot die opwekkers eraan gingen.. de weeen werden direct heel heftig ook vooral in mn rug en na een kleine verhoging stopte de wee gewoon niet meer! tijd voor ademen tussendoor had ik niet.. t was zo heftig dat de opwekkers omlaag gingen maar mn lichaam vond t zelf ook echt genoeg geweest en daardoor werd t niet meer minder.. na 2 uur weeenstorm zat ik op 6 cm.. ging dus lekker al kon mn lijf niet meer, dus info over ruggeprik gevraagd al was ik zo erop tegen.. omdat ik zo goed ging zouden ze m aanvragen en kijken voor ie gezet zou worden hoever ik was en dan konden we dan beslissen. Nou wat ben ik blij dat dat gebeurd is.. na even bleek namelijk dat de kleine niet lekker lag en ik dus op de 6 cm bleef hangen.. en door omstandigheden heb ik ruim een uur moeten wachten voordat ik naar beneden kon en daar, zonder mn partner, nog een uur bijna! dacht dat ik gek werd.. toen de prik zelf tig keer fout door mn vocht en op t moment dat ie nog niet werkte kreeg ik enorme persdrang.. dus vk is van boven gehaald, bleek ik op de 8 cm te zitten meepersen kon dus nog niet.. gelukkig werkte dan eindelijk die prik en toen voelde ik tijdens de weeen alleen de persdrang/pijn dus dat was eindelijk te doen.. kon weer praten en hoefde ze amper weg te zuchten..HEERLIJK. hoewel t erg voelde als opgeven had ik achteraf anders de bevalling nooit zelf kunnen doen.. en doordat ik de persweeen wel voelde mocht de prik lekker aanblijven de hele tijd eindelijk mocht ik rond 4en gaan meepersen.. wat is dat fijn en mooi zeg! ben uiteindelijk bevallen met een grote spiegel en t voelde echt alsof ik t echt zelf helemaal deed.. helaas wel flink gescheurd van binnen en een flinke knip maar daarna heb ik zelf t laatste stukje kunnen doen en heb ik m lekker bij me kunnen pakken! ondanks wat verhoging bij ons beide door de ruggeprik gaat t fantastisch met m! nog tijdens t hechten aangelegd omdat ie aan t zoeken was en hij dronk meteen alsof ie nooit anders gedaan had! zo trots was ik toen! alle tests doorstaan en hij is heeerlijk tevreden.. helaas ging t met mij gisteravond ff minder, na t plassen ben ik tegen de vlakte gegaan en daardoor voelde de hele dag een beetje als een droom! moest me echt beseffen waar ik was en dat ik bevallen was heel raar was dat.. ondertussen gaat t een stuk beter en is t wachten tot we lekker naar huis kunnen! zal zo even kijken of ik fotootje kan spammen!
Pam: gefeliciteerd met jullie zoon!!! Nancy: hoe is de nacht gegaan? Hier is de nacht super gegaan! om 10 uur laatste fles en doorgeslapen tot 4 uur.. dus 6 uur achter elkaar!! en toen om 8 uur weer, dus we hebben een heerlijke nacht gehad!!
Pam, van harte! Meiden met huilende babies, probeer rustig te blijven. Een baby voelt jouw onrust ook. Ik ging vaak met ze wandelen, ook al was het al laat. Hier: heb lekker geslapen, had het zelfs koud! Vandaag met Marjolein nr oogarts, vanmiddag krijg ik een vriendin op bezoek met haar dochter van bijna 1.
@Marsim, jeetje wat een verhaal!! En dan dat voelen van het mes brrrrrr Dat van die ruggeprik die op je ademhaling sloeg was bij mij ook! Echt supereng ja, dat vergeet je niet meer zo snel Kon jij wel slikken?? Ik kon nl ook niet meer slikken, heel creepy... Maar geniet van je Isa meid, heerlijk hoor, ze is er! @Pampapilio, jeetje ook al zo heftig! Sterkte meid en heel veel geluk met jullie Brayden, hij is prachtig! @Hier, zo slecht ging het gisteravond met huilen, zo super was de nacht hier met Luuk! 23u laatste voeding gehad, gelijk gaan slapen en wij ook. Om 5 uur moesten we hem echt wakker maken want hij kwam niet uit zichzelf voor een fles (hij mag nl al 6 uur doorslapen..) en om 8 uur net de fles weer gegeven en nu zitten we beneden. Wilde Bas even laten liggen want die heeft erg slecht geslapen door snurken van mij (oeps ) dus die draait zich nog even om, ik heb heerlijk geslapen nl! Straks komt er een collega van me langs en vanmiddag willen we voor het eerst het winkelcentrum in, spannend!
@marsim jeetje wat een heftig verhaal! hopenlijk voelt de kleine zich snel beter. ondanks alles geniet ervan meid! @lucky meer als vragen kun je niet nee heb je ja kun je krijgen @pamp sow das ook niet niks. doe maar lekker rustig aan en geniet. wat een mooie kerel hier... lekker geslapen en maar 1x eruit geweest voor te plassen (wat een uitzondering is ). mannetje heeft dylan vanochtend naar de psz gebracht en gaat het straks ook weer halen. vanmiddag naar het zh voor de echo,ctg en gesprek met gyn (ben echt benieuwd hoe en wat). toen ik net naar de wc ging had ik flink wat slijm bij het afvegen (waarschijnlijk door het inwendig onderzoek van gisteren). ik zal vandaag bijna niet online zijn maar ik probeer jullie op de hoogte te houden en ik ga ervanuit dat ik vanavond gewoon thuis ben en dat ze me niet zoals manlief denk al in het zh houden . fijne dag allemaal
ow wat fijn dat de nacht goed is gegaan Nancy! Dat is echt voor jullie zelf ook heel fijn, zo heb je weer wat energie op kunnen doen Hier ook zo'n nacht gelukkig! ook 6 uur achter elkaar geslapen heerlijk!!
Nancy super zeg een goede nacht, ben blij voor jullie pamp ook een verhaal zeg, mooi mannetje Kikkert fijn dat je goed hebt geslapen, succes he vanmiddag Hier is net mijn sit en joy zitzak gebracht, lijkt op de doomoos. Ben er blij mee Vriendin heeft er ook 1 voor haar kleine, en veel plezier van
...buddy-nieuws... van bubsie... tabletten zitten erin, nu bijna een uur. doet z'n werk, nu van de ctg af, ff kijken wat het gaat doen. heb last van pijnlijke harde buiken. xxx bubsie ...einde-buddy nieuws... zodra ik meer weet en ik zelf de mogelijkheid heb om online te komen zet ik het hier neer
jeetje marsim en pamp heftige verhalen zeg!! Wat fijn dat hij gelijk de borst pakte kan me voorstellen dat je dan super trots bent, en tercht!! Es en Nancy: Heerlijk zo'n goede nacht meiden!! ff een beetje bij kunnen tanken!! Veel plezier vandaag! Ik heb vanmorgen goede ochtend de keuken en woonkamer gesopt en lekker gezogen.. Nu zit ik lekker ff op de bank.. Straks voor controle, Sam gaat dan even naar mijn schoonvader. Zo schattig Sam heeft vorige week een rugzakje gekregen voor naar de peuterspeelzaal in augustus en nu elke keer als we wergens heen gaan stopt hij van alles in zijn rugzak om mee te nemen! Vanmorgen dacht hij zelf zelfs aan een schone onderbroek voor ongelukjes! haha ik lag in een deuk Kikkert succes in het ziekenhuis! bubsie SPannend meis!
Jeetje Marsim en Pam wat een bevallingen!! Marsim hier zat het hoofdje ook nog erg hoog! Alleen had ik het 'geluk' dat het niet mijn eerste was!! Ook omdat hij er ook nog eens scheef voor lag! Hopelijk mag de kleine gauw mee naar huis Marsim!! Dames geniet van jullie kleintjes!! Goedemorgen.. Tenminste hopelijk voor jullie, voor mij niet iig! Verschrikkelijke nacht gehad. Ik had het warm, en Rinze was erg onrustig! Verder heb ik een heel irritant gevoel rond mn mond. Wat tintelen.. heel vreemd.. Ook weer bijzonder !! Nog ff 'vies' vraagje voor de bevallen moeders.. hebben jullie ook zeg maar rozig slijm?? Hier is het bloedverlies eigenlijk weg, maar nu heel veel slijm met beetje bloed..