Juli 2010 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mamadelief3, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland

tot 3 weken toe bij de dood weggehaald?? hoe dat zo?? was ze ernstig ziek?

(jeetje wat een vragen weer zeg haha):)

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou mijn kolfkamertje was het directiehokje of een ander hokje, zonder stromend water hoor :D .. Deur kon niet eens op slot.. Grrr..

3. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Oh gedsie Sam wat akelig! Hoe kwam dat dan? :$
    Ik had ook wel een klassenassistente, maar door de zwaarte van de groep kon ik er echt niet uit en vervanging regelen voor 2 of 3 keer een half uur in zo'n specifieke groep (werkte op een mytylschool) dat kan zomaar niet.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    dat snap ik. dat was zo grappig bij nikita. ik was zwanger van haar en was op de 9maanden beurs en je kon daar voor weinig een echo maken. omdat ik dus ff wilde spieken en afspraak gemaakt. zo gebeurd he. dus dat vrouwtje vroeg aan mij wil je ook t geslacht weten. ?? wij zo van... nou hoeft niet mag wel. en ze zet dat ding op mijnbuik en daar lag mevr zo met haar poes midden in t scherm. overduidelijk een meisje haha:D dus toen wisten we t wel meteen

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    wat is dat dan voor een school?? voor gehandicapte of voor kinderen die meer aandacht nodig hebben?

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    ahaha handig hoor. daar heb je ook wat aan. ik zie jou al zitten en dan loopt zo je baas naar binnen hihi:);)

7. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik had idd ook gedrukt, het was ook echt miniscuul, tis dat ik zo goed op papiertje kijk.
    Er is nu niks meer gekomen, zal proberen me maar niet druk te maken.
    Verder geen last van buikpijn of iets.
    Gisterenavond wel sex gehad, wat misschien wel een beetje hard ging. Maar of je daar nu dan dit van kan hebben?

xx

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    haha dan kan t gebeuren dat je wat bloed verliest. je hele onderkantje is beter doorbloedt doordat je dus zwanger bent, en dat als je hard drukt of harde sex hebt kun je een adertje raken die dan springt waardoor je bloed kan verliezen. is niet veel maar t gebeurd wel. misschien niet zo hard drukken op de wc en niet meer geen ruige sex hebben met mannetje;):p

9. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Een mytylschool is een school waar kinderen met een lichamelijke handicap zitten. Soms hebben ze een ontwikkelingsachterstand maar vaak ook niet.

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    oh trouwens ook handig om te weten.

ik had in de zwangerschap van nikita veel bloedverlies. dat was in de 8ste tot 15de week. zonder gedrukt of gesext te hebben. dus t kan ook zomaar gebeuren. zolang er geen buikpijn bij komt kijken is er niks aan t handje

11. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    oh okay. dat is wat duidelijker dan want ik had er nog nooit van gehoord.:) thnx voor de uitleg

12. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland

Oh ja dat kan zeker wel! Maar Susanne heeft het al uitgelegd zag ik.

13. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    ja ik was je voor hihi;) en ze zeggen wel eens... een snelle meid is op de toekomst voorbereid

14. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Geloof dat ik je voortaan maar Aagje ga noemen ;)

:D

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    dat mag hoor maar dan wel aagje met koffieboon;):D

16. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    en trouwens wen er maar aan want jullie zijn hopelijk nog niet snel van me af hihi:p

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hee meiden,
    Toch maar gesport, beetje gefitnesst op een iets rustiger tempo. Wel lekker dat ik tocht geweest ben...

Ik wil natuurlijk ook niet afvallen, maar daar toch je toch vrij weinig aan he... Het is gewoon nog even afwachten.
    Ik moet wel zeggen dat het met de week minder onzeker wordt bij mij, want zo langzamerhand is er steeds meer klaar natuurlijk.

Ik werk ook in het onderwijs en kolven is bij ons ook niet te doen. Zou wel kunnen, maar dan raak ik zo ontzettend achter met mn werk... Ik denk dat ik dit keer ook langer verlof neem. Ouderschapsverlof is best aantrekkelijk nu met de korting van de belastingdienst. Nog minder werken zie ik niet zo zitten.

Ik zit overigens lekker tussen jullie in, word over een paar weekjes 28.

Verder weet ik het al niet meer...

18. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    nou lekker dat je toch ff gesport hebt dan. ik zal wel onzeker blijven tot ik mijn echo gehad hebt, dat is 3 dec en dan zal t wel zo zijn dat ik meer aan t idee gewend ben. want dat ben ik ook nog steeds niet hihi. zo ongelofelijk dat er weer een klein mensje in mijn mag groeien.
    langer verlof kan ook fijn zijn. ik zelf geef geen borstvoeding. ik had bij nikita geen voeding dus ik ga bij dit mensje ook weer de fles geven. vondt t ook fijn dat Jeroen ook mee kon helpen met de fles geven. daarnaast was ik zoveel bloed verloren bij nikita dat mij gezondheid t ook niet toeliet de eerste week om voor nikita te zorgen.:(

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ff een verhaal van Jildou.. De korte versie ?? :p !!

Toen Jildou 20 dagen oud was, wilde ze ineens slecht drinken. Opeens werd ze na een paar slokjes wat blauw om haar lippen. Ik naar de ha gebeld, kon meteen komen en hij hoorde een iets snellere hartslag en vertrouwde haar kleur niet.. Ik werd meteen doorgestuurd naar de kinderarts. Daar bleek dat ze een hartslag had van 260 slagen per minuut. Toen we net een half uur daar waren en de kinderarts bezig was met een infuus prikken, stopte ze met ademhalen. Dan stort je wereld dus even totaal in..
    Ze hebben haar hart met een elektrisch klapje weer terug in het goede ritme gezet en haar geïntubeerd (aan de beademing) en vervolgens is ze naar het academisch zkh overgebracht. Daar bleek dat ze het WPW-syndroom heeft. Normaal komt dat bijna niet voor bij baby's. Dit is een extra geleidingsbundeltje in het hart wat zorgt voor ritmestoornissen. Ze moest medicatie hiervoor. Bij sommige kinderen is dat snel klaar, maar bij haar heeft dat 3,5 week geduurd. Ze heeft dus 4 weken hier 3 kwartier vandaan gezeten in het zkh.. En ik kon toen ze eenmaal van de beademing af was na 4 dagen en ze op de gewone kinderafdeling lag, bij haar blijven, ook omdat ik bv gaf.
    Nou heel verhaal.. Inmiddels is ze morgen een jaar geleden thuis gekomen ;) !! (toevallig eigenlijk :p ) En is ze sinds 7 sept medicijnvrij. Ze heeft 95 procent kans dat ze erover heen groeit..
    Hiernaast heeft ze nog een open ductus botalli.. Dat is het bloedvat in het hart dat iedere baby in de baarmoeder nodig heeft, zodat er geen bloed naar de longen gepompt wordt. Bij de geboorte moet dit dicht gaan.. Die van haar is nog niet dicht. In april wordt daar een echo van gemaakt en als het niet dicht is, wordt dit dicht gemaakt dmv catheterisatie via de lies. Dit is verder niet ernstig. Ze kan er gewoon 85 mee worden, maar de kans op een hartontsteking is groter en vandaar dat ze het dicht willen maken.. Ze heeft er gelukkig ook geen last van.

Zoo dat was Jildou haar korte versie.. Als je op de site bij babysites kijkt, staat ook de link naar Jildou haar site.. Daar staat bij dagboek-ziekenhuis het hele verhaal..

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Sjee wat een verhaal! Dan is ze ook door het oog van de naald gekropen!

Susanne, bij Ymke had ik ook borstvoedingsdrama's hoor. Maar ik ga het gewoon nog een keer proberen, al staat mijn man daar heel anders in.
    Ze hadden het toen in het zkh al verpest voor me, en nu weet ik wel hoe het moet. Maar het kan alsnog mislukken natuurlijk..

Deel Deze Pagina