pfff dit is echt niet meer bij te houden hier hoor, voor je alles bijgelezen heb ben je een half uur verder kost een nekplooi meting geld dan? dat wist ik niet eens moet ik maar eens informeren bij de vk dan.. hoop niet dat het te veel kost... en nog ff voor de meiden die een wat uitgebreid forum ook gezellig vinden... http://juli2010moeders.forum2go.nl/
al sla je me dood ik zou t nietweten. is t ernstig iets.? ik bedoel is ze onder behandeling bij een ha of kinderarts? want ik denk dat als je ha hebt dat t dan gewoon nee is
ja volgens mij kost een nekplooimeting alleen geld als je niet in een risicofactoor zit. dus onder de 34 bent en waarbij t eigenlijk niet nodog is om zon meting te doen. kost geloof ik rond de 100 euro als t niet meer is(pin me er niet op vast hoor)
haha allemaal tegelijk reageren.. het kost 137 euro werdt me vanmorgen verteld toen ik de afspraak maakte
Susanne: Op zich niet levensbedreigend, maar wel een open ductus botalli, wat hartontstekingskans vergroot! Dus ook niet iets om maar even te vergeten. Als het in april niet dicht is moet ze geopereerd worden.
Ben er al uit, schrijf het gewoon op, heb ik het nooit niet gezegd! dan sturen ze me daar wel door naar de arts en geeft die aan of ze geënt mag worden of niet.
Hmm ik ga m'n werk maar bellen dat ik me nog steeds belabberd voel en morgen ook nog maar niet kom.. Voelde me gister best goed, dacht ik, 2 uur later was het niets meer !!
Meiden meiden meiden, wat een geklets @ SAM gefelici met de eerste stapjes @ MAMMA SAN fijn dat alles goed is Verder week ik t niej meer Oja Mac donalds hahahaha lkker heb in een ander topic al eens gezegd dat ze toch echt een bezorgservice moete hebben, hier zit er 1 20 min vandaa Hier hebben we het bekend gemaakt, me schoonouders keken verbaasd, we hadden dani een polo aan gedaan met achter op ik ben stoer want ik wordt grote broer Hihi duurde wel lang voordat ze het begrepen NU me vader en moeder nog Hmm daar zie ik wel btje tegen op( we hadden tijd terug btje strubbelingen mijn vriend en ik) over dingen in huis doen bla bla, mijn ouders zeiden toen ja met een tweede kan je miss beter ff wachten tot hij beetje dingen gaat doen in huis en jij niet alles.. Mmm we zullen zien... NU ga ik eerst een puddingbroodje eten
Mamachan.. Hihi, leuk, dat het dan even duurt voordat ze het doorhebben he .. Maar wat je ouders betreft.. Denk dat ze het wel heel leuk vinden ondanks dat hoor.. Hier hebben ze het ook wel eens gezegd (mn vader) dat t nog wel even kon wachten HAHA.. Maar hij vindt het weer net zo geweldig !!
Ja dat wil ik ook gaan doen, maar avondeten smaakt me totaal niet en mijn vriend en ik wonen nu nog bij onze ouders (jan eigen huis) Dus ik eet dan weinig en dan ben ik boven heb je alweer honger dus dan pak je snel slechte dingen. Normaal pak ik fruit enzo hoor. Maar laatste dagen echt trek in chips Denk er de hele dag aan
dit hoef je niet zelf te betalen bij dylan hoefde ik het niet zelf te betalen en nu ook niet. de oom van mijn man heeft het syndroom van down maar das niet echt een indicatie hiervoor maar toch word het bij ons gewoon vergoed
Hey meiden, Ik heb vandaag medicatie gekregeb tegen het spugen. Ik blijf maar misselijk en heb nog wel 2 kids hier rondhobbelen... Sinds gisteren ben ik zooooo duizelig. Ik weet niet of mijn bloeddruk gewoon laag is, het aan mijn ijzer ligt, of dat ik te veel ben afgevallen (ben al mager) maar het is zelfs zo erg dat ik niet durf te rijden met de auto... Ik ga zo lekker mijn mandje in, hopen dat mijn 2 meisjes ook lekker willen slapen dan... Liefs Elea
ok ik ben niet blond en niet dom maar euhm nekplooimeting doen ze toch gewoon via een echo?is dat dan zo duur bij jullie?
Hier is dit ook zo, de nelplooimeting via de echo en kost een beetje meer dan een gewone echo. Er wordt dan wel nog bloed geprikt ook, maar zoveel is dit hier niet hoor...toch de opleg niet...
Bij nekplooimeting moet je ook bloedprikken, wordt onderzocht in lab. De uitslagen van de bloedtest en nekplooimeting in combinatie met je leeftijd en de preciesze duur van de zwangerschap bepalen hoe groot je kans is op een kind met het downsyndroom. Bij een verhoogde kans krijg je een vervolgonderzoek aangeboden. In nederland is een verhoogde kans 1 op 200 of hoger. een kans van 1 op 200 betekend dat van elke 200 zwangere vrouwen op het moment van het onderzoek 1 vrouw echt zwanger is van een kind met het syndroom. De andere 199 vrouwen zijn niet in verwachting van een kindje met downsyndroom. Het onderzoek kost zeker wel geld, alleen sommige krijgen het vergoed van de verzekering! Hier kost het 137 euro, en ik betaal dat er graag voor. Ik moet het nog even na gaan vragen of ik vergoed krijg ja of nee, zo niet ook prima. Ik en mijn vriend willen gewoon dit onderzoek doen voor onze principes
dan zo ik ja invullen. idd belangrijk om t wel te vermelden. anders bel je ff naar je ha of ggd om te vragen wat je t beste kan doen hiermee
ik krijg hier automatisch een nekplooimeting en normaal het bloedonderzoek ook maar het bloedonderzoek laat ik niet doen. Is een hele slecht screening zeggen ze. Ach ja ieder zijn mening natuurlijk hihi. Zolang al onze beebjes maar gezond zijn he!