Juli 2010 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mamadelief3, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ja werken in de zorg is best pittig (ook als je niet zwanger bent) maar ik wil zoooo graag mijn papiertje in handen hebben ik ben namelijk altijd heel laks geweest met school/leren totdat ik zwanger werd van dylan toen ben ik eens gaan nadenken over de dingen dus vandaar ook de keuze om weer terug naar school te gaan want mijn hele leven in een winkel oid werken zie/zag ik niet zitten ;) maar ik wil graag als ik nog zin en tijd er voor heb door leren voor verpleegkundige (die duurt na deze opleiding dan nog 2 jaar) dan zou ik 25/26jaar zijn als ik klaar ben met verpleegkundig maar goed das weer wat voor de toekomst

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    en nu ga ik me echt douche doei meiden

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik wens je heel veel succes met het behalenv an je papiertje! vind het knap dat je dat nu nog doet!!

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38

thanks tis nu of nooit tenminste zo zie ik het nu ben ik nog jong en heb ik de drijf nog om er voor te gaan achter een paar jaa mss niet meer.

5. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik ga maar eens richting boven..... de bedden nog ff opmaken en dan lekker op 1 oor!
    mannetje is toch pas laat thuis dus daar ga ik niet op wachten moet morgen ook weer vroeg!!

Tot morgen!

6. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Dag meiden!

welterusten!

7. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Heb een beetje bijgelezen, maar niet alles :)

Ben het meeste ook alweer kwijt vrees ik,maar heb al wel mooie bomen voorbij zien komen.
    De onze gaat morgen op, gezellig!

Ik zag iemand met kiespijn, heel veel sterkte, hoop dat het snel verholpen kan worden.

Positiekleding, gisteren voor het eerst maar mijn broek uit de kast gehengeld, de maatjes groter broeken zijn nu echt te klein geworden :(

sinterklaas is hier een groot drama geworden, voor een autistisch kind is het echt veeeeel te veel.
    Damian is sinds de sint viering op de psz zaal compleet de weg kwijt :(
    Tnt heeft de ramp compleet gemaakt.
    Ik had een aantal dingen online besteld en dat zou van de week bezorgd worden.
    Ik was net weg toen ze kwamen en hebben ze het bij een van de buren afgeleverd, maar geen briefje in de bus gedaan.
    Pakje is dus spoorloos verdwenen en wij hadden een stel zeer teleurgestelde kinderen.
    Gisteren daardoor voor het eerst ook een zware hormonale huilbui gehad, mijn hart brak bij het zien van de teleurgestelde toet van Damian.
    Hij was al van slag door alle spanning en dan erachter komen dat de sint hem vergeten is :(
    TNT krijgen morgen dus een woeste papa en mama op hun dak, want dit is niet te verteren :x

8. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Oh wat sneu zeg, San. Had je niets anders voor hem? En anders maar even een verhaal verzinnen dat zijn pakje vast van de stoomboot was gevallen, maar dat de Sint het later komt brengen ofzo? Want Sinterklaas vergeet natuurlijk niemand he...

Hey maar dan hebben de buren jullie pakje toch? Of weet je niet welke buren? Hebben die zichzelf niet gemeld bij jullie dan? Raar hoor en balen dat het zo gelopen is zeg. :x

Liefs Elea

9. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @mamasan, jeetje wat een ellende! :( Krijg er serieus een brok van in mijn keel, zie dat ventje al helemaal zitten :(
    Nou hier word je dan toch ook helemaal pissig van he, *&^%$-TNT!! :x:x:x Snap de buren eigenlijk ook niet zoals Elea al zegt, of begrijpen we het verkeerd??
    Benieuwd hoe het afloopt als je je beklag bij TNT doet... Sterkte ermee meis!

@Kikkert, jeetje wat een druk bestaan meid.. Respect voor jou! Snap je mannetje eigenlijk ook niet hoor :( Wil geen kolen op het vuur gooien hoor, maar wil je laten weten dat ik achter je sta meid..

@Kerstboom, bedankt voor de leuke reacties :)

@Hier, gisteren sinterklaas gevierd bij de broer van vriendlief + aanhang en kids. Was wel leuk, irritatiegehalte viel mee moet ik zeggen.. Zat zelfs nog wat voor ons in de zak van sinterklaas (van moeder van mijn schoonzusje). 2 rompertjes en een pols-speeltje (zie mijn fotoalbum bij babyuitzet). Echt zo lief! Het is allemaal ineens zo echt dan he 8)
    Druk weekie pfff Woensdag termijnecho (Spannend en leuk!) + verjaardag schoonpaps en dan vrijdag t/m zondag naar Londen, zo leuk! Maar allemaal wel vermoeiend denk ik, heb er wel onwijse zin in!
    Nou meiden, fijne dag vandaag!

10. Satori

Satori Lid

26 okt 2009
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eline25: Nee hoor, ik loop stiekem ook weer in mijn positiebroeken, de rest zit gewoon helemaal niet lekker meer... Hoe is het met je kiezen?

Nancy79: Dank voor het compliment, ik doe idd mijn best om op iedereen te reageren, maar dat lukt niet altijd! Jij hebt dus ook van die buikpijnen, best irritant soms! En mijn rug doet helaas ook af en toe flink pijn.. Mooie buikfoto!!! En mooie kerstboom :) Wat leuk dat je naar London gaat, dat is zo voor de Kerst echt THE PLACE TO BE!!

Nummer4: Doordat je jezelf opnieuw voorstelde, las ik het verhaal over je bio-moeder voor het eerst. Heftig hoor! Knap hoe je daarover schrijft!

ShellyBerlijn: Veel plezier met je zus!

Mammachan: mooie buikfoto! en Mooie boom!

Kikkert en Guppie81: Voel je niet lullig, het is soms gewoon teveel om alles terug te lezen en te reageren, je bent in verwachting: niets moet alles mag!! En Kikkert, das inderdaad een zware baan, wat knap van je dat je besloten hebt terug in de studiebanken te gaan! Een doorzettertje!

Senna85: Gefeliciteerd met de positieve berichten! Heerlijk voor je.

Elea: Zo rot voor je, de hele tijd zo misselijk. Maar je man heeft gelijk: het houdt vast binnenkort op!

Bellamano: Top dat iedereen vraagt of je afgevallen bent. Bij mij niet... Ik zie ze kijken naar die ronde buik! Maar ik zeg niets!!!

@Angelsound: Mijn verloskundige raadt het ook af, dus ik heb er de vorige keer geen gekocht en zal dat ook in deze zwangerschap niet doen. Als de verloskundige zegt dat ik geen reden heb tot zorgen, probeer ik me gewoon geen zorgen te maken. Ik snap heel goed dat sommige meiden zo'n ding wel gebruiken, maar zelf vind ik het toch een soort van schijnzekerheid geven. Als het misgaat is er helaas toch niets aan te doen, in dit stadium van de zwangerschap, en eens per maand bij de VK het hartje horen, vind ik prima.

MamaT: Ik heb het met je te doen! Veel sterkte. Die vermoeidheid herken ik zeer, ik moest het hele weekend in mijn eentje voor mijn dochtertje zorgen want mijn man was er niet. Zooo zwaar, vond ik het! En ze is heel makkelijk en lief, kan je nagaan...

Shyness: Geen zorgen, geniet er van dat de kwaaltjes over zijn! Je lichaam went gewoon aan het HCG hormoon-level in je lijf! Heerlijk toch?

J2J: Leuke manier heb je uitgekozen om je familie te vertellen over je baby!!

Suekes: Wat grapppig dat je schoonmoeder dat zei, haha. In mijn familie speculeert ook iedereen er op volgens mij, maar nog niemand heeft gelukkig the guts gehad om er iets over te zeggen!

Sam8 en Abeltje: Ook een dikke knuffel van mij!

Mamasan: Aaah, wat zielig voor je! Niet alleen voor de kindjes, voor jou ook echt rot om te moeten aanzien, en dat terwijl je Sint zo goed had voorbereid. Echt balen. Geef TNT er maar flink van langs!

x Satori

11. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    elea: ik heb een vraag aan jou. heb jij tussen week 10 en 12 een bloedonderzoek? en wat gaan ze bij jou meten? Meten ze dan ook voor het downsyndroom? en welke andere dingen nog meer?

ik ben een beetje in de war. Want volgens mij zeiden ze bij de echo dat ik vooor de volgende echo met 12 weken een bloedonderzoek moet hebben gedaan met ook het downonderzoek. Maar nu belde ik mijn gyn en die zei volgens mij dat het nog te vroeg was daarvoor. Aangezien mijn Frans nog niet top is. ben ik bang dat wij elkaar wellicht verkeerd hebben begrepen. daarom ben ik benieuwd of jij iets van een onderzoek hebt.

ik ben al wel getest op de bloedgroep/ hcg-waarde/ toxoplasmose en rode hond.

wat moet er nog meer getest worden?

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Satori: Goed gedaan, zoooo wat een reactie :D !!!

Hier dus wel een angelsound, maar goed.. is meer ivm onzekerheid. Het is niet zo dat ik elke dag luister hoor! En dat is ook niet nodig.. Het is gewoon heel fijn om het even te kunnen horen als je weer eens onzeker bent.. Mijn vk is ook niet voor, maar goed, ik kan hem heel makkelijk vinden en weet dat je ook kans hebt dat je het niet kunt vinden..

Verder beetje brak vandaag (logisch :p ) Zo even boven stofzuigen en dan even wat fruit eten met Jildou en een nieuwe beker voor haar halen...

13. vrijdag hadden we weer een buik foto gemaakt, maar jemig wat een verschil met vorige week zeg :$

14. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hey hansje, ik moet vanmiddag om 3 uur, dus dan weet ik ook meer. Ik heb wel wat info voor je over de eerste echo, deze moet plaats vinden tussen de 11 en 13 weken.
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]La première échographie (échographie de datation)[/FONT]
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]La première échographie, dite échographie de datation, doit avoir lieu entre 11 et 13 semaines d'aménorrhée (11à 13 semaines après le début des dernières règles). [/FONT]
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]L'oeuf, le nombre d'embryons, la tête, les membres, les différents organes du foetus et la localisation du placenta seront visualisés.[/FONT]
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]La mesure de la longueur cranio-caudale (distance entre le sommet de la tête et les fesses) permet de dater avec précision le début de la grossesse à 3 jours près.[/FONT]
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]La mesure de l'épaisseur de la nuque foetale permet de dépister d'éventuelles anomalies chromosomiques. Si l'épaisseur de la nuque est supérieur à 3 millimètres, une amniocentèse sera proposée[/FONT]

en hier wat info over de eerste onderzoeken:

Premier examen prénatal (avant 15 semaines d’aménorrhée)
    Une première consultation doit être effectué au cours du premier trimestre. Votre médecin procédera à un examen général complet. De nombreuses analyses vous seront prescrits : détermination du groupe sanguin, Sérologie toxoplasmose et rubéole, HIV. Analyses d’urines : albuminurie et glycosurie.
    Un frottis vous sera prescrit si vous n’êtes pas à jour dans vos examens. Si vous avez plus de 38 ans, une amniocentèse vous est proposée.
    Au terme de cet examen, votre médecin vous remettra le document "premier examen prénatal" qui servira à déclarer votre grossesse.
    Les autres examens médicaux doivent être pratiqués chaque mois, à partir du quatrième mois de grossesse et jusqu'à la date de l'accouchement.
    Si votre sérologie toxoplasmose est négatif, vous devez effectuer une prise de sang tous les mois. Il en est de même si vous êtes de rhésus négatif.
    La première échographie dite échographie de datation[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] se réalise entre 11 et 13 semaines d'aménorrhée.

Maar die bloedonderzoeken heb je dus al gehad.

Als je iets niet helemaal begrijpt roep je maar.

Liefs Elea
    Liefs Elea
    [/FONT]

15. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    goedemorgen!!!

Nog 2 dagen dan mag ik weer voor een echo!! Jippieeeeeee ben zo benieuwd...
    Morgen alweer 10 weken (ongeveer kan 1 of 2 dagen verschillen) maar ik hou zolang morgen aan :) woensdag zullen we het zeker weten!

16. @elea, ik spreek geen frans hoor haha
    @es, spannend!!!

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jahoe mooie buik :D :D !!

Jahoe echo's :D :D !! Morgen 10 weken Es :D Ik ook :D :D !!! ;) !!

Komende maandag mogen wij weer even spieken :D :D !!

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    En WOehoe Jildou heeft het loslopen nu uitgevonden :D :D !!

19. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh meiden,

Tnt heeft er net flink van langs gehad ;)
    Af en toe best handig die hormonen, ze hebben het geweten .
    We weten nu wie het pakket heeft, een buurvrouw 3 deuren verder en die heeft nogal een probleem met ons.
    Dus als ze thuis komt van haar werk krijgt ze een probleem met mij :x

Zaterdag heb ik maar een knuffeltje voor Duncan aan Damian gegeven, iets is beter dan niets, maar ja het was niet de racebaan die hij had gevraagd...
    We hebben hem trouwens ook wijsgemaakt dat kwijtraakpiet de schuldige is, je moet toch wat.

Mijn stiefkids zijn al ouder, 9 en 13 dus aan hun heb ik het uit kunnen leggen.
    De oudste had ik zaterdag al gebeld en die is rap de stad ingegaan om voor Duncan en Damian nog een kado te halen.
    Zooooo lief van haar.

Mamsan, mooi buikje!

Satori, het gegaap hebben wij ook gehad, gisteren maar het nieuws verteld aan schoonmama,zus en zwager, die waren in shock :D

Ik zal eens gaan douchen, kom straks weer verder kletsen

20. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Satori, de buikpijntjes nemen steeds meer af, soms echt nog steekjes en gister behoorlijk last van mijn liezen, maar als dat alles is! Ben nog geen seconde misselijk geweest dus heb echt NIKS te klagen, een droomzwangerschap tot nu toe :)
    Ja heel veel zin in Londen, ga me echt scheel shoppen! :D hihi

@Mamsan, wauw een mooi buikie zeg! :$ Je ziet zeker verschil maar komt ook omdat je al slank bent he en dan zie je het wat sneller. Echt chapeau voor je buik, erg mooi! :)

@Es, Jij moet dus ook woensdag! Gezelli gaan we saampies! :D Spannend weer he, zoooo benieuwd hoe ver we zijn en of alles nog ok is :)

Deel Deze Pagina