Hai allen, @ Kikkert: Hoop dat morgen alles in orde is. Mannen begrijpen gewoon niet hoe zwaar een zwangerschap is. Voorheen kon ik makkelijk tot half 2 snachts of half 3 wakker blijven en daarna gewoon 6 uur mijn bed uit voor werk. Nu kan ik meer slapen dan dat ik wakker ben. Mannen houden er al helemaal niet van als je ze opdraagt wat te doen. @ Dames met de echo's: goed dat de echo's goed waren! Eline25, jij nog even geduld! Vandaag naar mijn charmante gyn geweest.. Hij is zoooo charmant. Ik kwam daar natuurlijk bij de vorige 2 mk's al. En wat is hij grappig. Hij vroeg of ik wilde laten onderzoeken op ziekte van down. Ik gaf aan dat dat vanwege de religie niet kan. Daarop volgde een gesprekje en legde ik uit dat de keuze als het ware al voor je wordt gemaakt, dus ik om die reden niet al te veel verdriet had bij de vorige miskramen aangezien dat toch wordt veroorzaakt door een 'foutje' in het proces. Daarna nog over de pijnaanval gehad. Hij zei dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat dat waarschijnlijk vanuit een andere plek kwam in het lichaam, bijvoorbeeld de maag. De kans dat het nog fout gaat is erg klein bij 10 weken. Maar hij begreep de impliciete vraag wel, de echo dus. Het is alleen erg druk en kan daar pas 6 januari terecht!! Dan heb ik meteen de afspraak bij de verpleegkundige. Ik ga namelijk niet naar de VK, maar blijf gewoon bij de gyn. We hebben het ook nog gehad over hoe ik wilde bevallen. Bij de eerste ben ik na bijna een uur persen toch met een keizersnede bevallen. Nu zit er natuurlijk een wond. Bij een normale bevalling bestaat dan 1 op de 500 dat de wond opengaat met een fatale afloop voor het kind. De kans is dus klein, maar wel noemenswaardig. Daarnaast is er 50% kans dat de bevalling alsnog in een keizersnede eindigt. Ik ben nog aan het nadenken, maar ik wil heel graag normaal proberen te bevallen. Wat vinden jullie? liefs, mamaT
Yayyy Sam wat goed Phew ok Es! Ik dacht dat het net zoiets engs is als vruchtwaterpunctie. Maar niet dus... Oh vandaag hoop ik de uitslag van mijn bloed- en urinetest binnen te krijgen...
Hier bij de eerste ook een ks gehad, maar de 2e keer ook vaginaal bevallen. Dit ging gewoon goed, geen last van de wond gehad. Vond het wel heel heftig, maar dat staat los van de ks. Het is misschien fijn om te weten dat het heel goed kan een natuurlijke bevalling na een ks. Liefs Elea
Hey Shelley, Ik heb ook ondergewicht en behoorlijk ook met 52 kilo bij 1.78 Nu na al dat spugen weeg ik er zelfs nog maar 50 Bij mijn beide meiden ben ik wel 20 kilo aangekomen, maar het duurde wel even voor ik de kilo's erbij had. Mijn lichaam had het duidelijk nodig het ging als het ware vanzelf... Goed eten, ik profiteer van het feit dat ik eindelijk echt honger heb, en dan komen de kilo's vast vanzelf! Liefs Elea
Hoi meiden, Net geweest, hartje klopte. 2 dagen teruggezet. baby lag heel stil, hadden jullie dat ook? Niet heel veel te zien op foto. ben wel super blij.xxxx
Hey Eline, wat fijn dat het goed was met beebje! Hier lag ukkie ook helemaal stil vorige week maandag (dus ong. zelfde termijn als jij). Maar dat komt meestal pas na 10 weken, vandaar! Liefs Elea
Eline super meis !! Jildou lag zelfs bij 12w 5 dagen helemaal stil. Hadden prachtige plaatjes maar geen beweging gezien .. Nu was het wat moeilijker om een mooi plaatje te krijgen, maar wel bewegingen !!
ja leuk lijkt me als ze bewegen. Wat gaat zon hartje tekeer he, 178 pm. wat een prachtig geluid zeg. Zo byzonder. xxx
Ja mooi he!!! Hihi Eline, wij hebben meegemaakt met Jildou, dat ze een hartslag had van 260 slagen per minuut.. Nou dat is echt niet normaal meer !! Was het ook niet, maar goed, ik ben dan blij om een rustig hartslagje te horen !!
joh! Dat is inderdaad ook ondergewicht! hahaha. Yayyy ben ik niet de enige! Na hoeveel weken kwam jij dan eindelijk aan?
super goed meid!!!!gefeliciteerd met de goede echo. hier lag het beebje vanmorgen ook stil hoor is normal voor deze termijn sam@ook super dat de echo ok is
Haha ja een gespierd spijkertje Bij de eerste kwam ik wel vrij snel aan omdat ik niet spuugde of missleijk was, toen was ik er met 20 weken al zo'n 12 bijgekomen geloof ik Maar bij de 2e was ik niet lekker en moest veel spugen, dus toen kwam ik pas na de 16 weken aan. Maar daarna heb ik het wel ingehaald hoor Als je misselijkheid weg is gewoon lekker eten waar je zin in hebt, je herkent jezelf niet meer terug joh Had nog nooit eerder zo'n dikke kont gehad Liefs Elea
Ik heb helemaal geen misselijkheid... Ik hoop ook dat het weg blijft. Nou ik ben benieuwd wanneer de kilo's komen. Ik houd je op de hoogte Mijn borsten zijn wel een tikkie groter geworden, niet super veel maar je ziet het wel een beetje... als ze nog groter worden passen ze echt niet meer bij mijn lijf hahahahahaha mijn man gaat me voortaan BOOBZILLA noemen Net of ze 4 cuppen gegroeid zijn! Gekke vent Ps je bent die kilo's wel goed kwijt geraakt of niet?! Als ik je buikfoto's bekijkt zie ik een goed gespierde buik! Ik wil dat straks ook weer terug hebben
Hallo, Het is alweer een tijdje terug dat ik hier geweest ben ( verbouwing en drukte op werk je kent het wel) en er zijn wat wijzigingen gekomen. Bij de 1ste echo was het nog niet echt meetbaar en werd er gedacht dat we net 5 weken ver waren. Net afgelopen woensdag (5 weken later) de 2de echo gehad en we toen waren we 11 weken en 3 dagen. Dus dat betekend dat we een week verder zijn dan er gedacht was... Ik had al een voorgevoel, maar ja wat weet ik er van dit is de 1ste. Maar het betekend ook dat ik zo als het nu lijkt geen juli 2010 mamma word, maar een juni 2010 mamma... Heeft iemand dit ook gehad? Ik vind het allemaal maar raar ik heb nu al 3 verschillende uitgerekende data's gehad die een maand uitelkaar liggen... Groetjes
iedereen met een goeie echo; gefeliciteerd! hier was alles ook goed bij de 2e echo pffff valt een last van mn schouders! beeb marcheerde heel schattig met zn armpjes en beentjes! hartje ook prima.... nog 2 weekjes en dan eindelijk vertellen 8)
Yayyy wat goed Claire! Gefeli! Heb je ook een echo foto? 2 weken duren echt lang he?! haha. Zelfs mijn moeder vraagt of ze het niet al stiekem aan de rest van de familie het mag vertellen!
Hoi Bonus! Nancy is nu ook 12 weken en 1 dag, zij had hetzelfde, (maar niet tussen 2 echo's) ze zou 10w2d zijn, dat was toen geloof ik haar eerste echo? Ik werd ook teruggezet en weer vooruit gezet. Pas tussen de 9 en 12 weken lopen alle zwangerschappen gelijk. Daarvoor kan het erg verschillen in grote ook door de ligging enzo. Is juist mooi dat je weer een week kado hebt gekregen . xx Sue