Goedemorgen Dames, Wie kan mij afhelpen van mijn onzekerheid??? Sinds gisteravond heb ik een beetje kramp achtig gevoel in mijn onderbuik. Niet echt krampen en zeker niet het gevoel wat ik heb als ik ongesteld moet worden maar een beetje vreemd trekkerig gevoel. Me buik rommelt de hele tijd en als ik ga zitten heb ik echt het idee dat er een sinaasappel in me buik zit en alsof die omhoog geduwt word??? Kan iemand mij vertellen of dit normaal is??? Het is mijn eerste zwanegrschap en aangezien ik me nu zo bewust ben van alles wat ik in mijn lijf voel word ik erg onzeker.... Wie kan mij geruststellen? Groetjes Bolle Buik
goeie morgen hier ook niet geweldig geslapen ik draai mega veel in bed, plassen s'nachts valt mee maar heb het snel super warm pffff... vanaaf naar de vk dan krijg ik meteen de doorverwijzing voor de 1e echo "spannend" omdat ik niet zeker weet hoever ik zwanger ben zal ik hoogstwaarschijnlijk al snel mogen/kunnen gaan.
@bolle buik meid dit is echt normaal de een heeft het iets erger dan de andere, je baarmoeder rekt uit, je banden rekken en verslappen door de hormonen, je darmen zijn plek aan t maken. ik snap dat je onzeker bent (hier ook een beetje ondanks 2de zwangerschap nu) maar ik denk dat die onzekerheid voor een klein stukje toch wel blijft en ook normaal is. maakt je niet te druk komt goed echt waar.
@Bollebuik: Heeeel herkenbaar!! niks om je zorgen over te maken.. Ik deed dat ook, en heb de verloskundige gebeld maar die stelde me gerust! Alles is van binnen plek aan het maken en aan het veranderen
Dank je kikkert. Het zal inderdaad wel normaal zijn. Maar ik hoop en wil gewoon dat alles goed gaat! Ik vind het allemaal super spannend en wat ik al zei ik ben me nu zo bewust van wat mijn lichaam doet. Elke borrel in me buik voel ik, elk steekje en elke krampje ben ik me bewust van terwijl je dit waarschijnlijk normaal ook heb alleen let je er niet op. Dank je voor je geruststelling. Voor jou ook spannend je tweede, elke zwangerschap is weer anders zeggen ze dus het is moeilijk te vergelijken. Succes in ieder geval. Groetjes Bolle Buik
Dank je senna ja ik moet me niet zo druk maken en lekker genieten maar dat vind ik erg moeilijk! Misschien word dat beter als ik de 17e de eerste echo heb gehad!
hahaha meiden door jullie verhalen over alle piepjes en kraakjes ga ik me juist nog meer ongerust maken over het feit dat ik helemaal niets merk!!! Zo zie je maar dat hoe het ook loopt we allemaal nog in die vreselijk onzekere fase zitten totdat we de eerste echo gehad hebben. Ik ben er van overtuigd dat het de rest van ons leven nog spannend zal blijven als het gaat om onze kinderen. Wellicht is deze fase de manier van moeder natuur om ons alvast aan onze nieuwe rol als moeder te laten wennen (en te testen). Hoe beleven jullie partners het eigenlijk tot nu toe. Mijn djaarman moet telkens maar mijn twijfel aanhoren en mij dan proberen gerust te stellen. Ik merk wel dat ook hij er heel erg mee bezig is en met regelmaat zijn handen op mijn buik legt en soms al hele gesprekken aan het voeren is met mijn buik hahahaha Ook merk ik wel dat hij nu het gevoel krijgt dat hij nu serieus wat met zijn leven moet gaan doen (doet hij eigenlijk al, maar het is meer het gevoel dat hij nu verantwoordelijk gaat worden voor zijn kind). O ja wat mijn haar betreft, het zit beter dan ooit!! Het is juist pluizig en zacht!!
@bolle buik ja dat wat je zegt van dat je zeer bewust nu bent van wat er gebeurt in je lichaam dat herken ik wel. ze zeggen idd dat geen een zwangerschap hetzelfde is heerlijk gezegt hoop ik dat ook aangezien ik tot 18weken bij dylan iedere dag meerdere malen boven de pot hing (nu nog niet.....klopt af op de tafel) en bij 14 weken kreeg ik mega bekkeninstabiliteit tot 1 jaar na de bevalling. maar ik hou moed tot het dit's keer beter gaat hihi
haha Djaar, ik voel me de laatste 2 dagen ook beter als voorheen, en als ik dan een moment helemaal niks voel, geen steekjes geen krampjes geen misselijkheid, denk ik ook; Shit nu gaat het mis ik voel niks meer.. Maar daar moet ik mee ophouden, ik heb nu al 7 dikke positieve zwangerschapstesten in me handen gehad, en de laatste gisterochtend nog! dus ik moet gewoon genieten van elke dag!! En jij ook! Je moet je pas zorgen gaan maken als er ook reden toe is! En mijn vriend.. tja, die heeft het moeilijk met mijn stemmingswisselingen. Daar kan hij niet zo goed mee omgaan, hij snapt het geloof ik niet zo, ook al probeert hij het wel. Ook de sex staat op een laag pitje, en ik merk aan hem dat hem dat wel dwars zit, aangezien ons sex leven altijd super goed is geweest.. Maar hij moet het maar even accepteren hoor, tis ff niet anders 8)
@djaar mijn man vind het leuk maar het begint pas echt zodra we de echo hebben gehad en hij de kleine gevoelt heeft dat was bij dylan ook zo, hij is er wel super blij mee . ik kan me idd voorstellen dat dat jou ook onzeker maakt doordat je niks voelt maar veel dames hebben ook hier "last" van, aan de ene kant wil je juist bevestiging (door klachtjes) maar aan de andere kant is het juist heerlijk nergens last van te hebben.
hihihihi.. Mijn vriend voelt en ziet natuurlijk nog helemaal niks, dat is natuurlijk logisch maar ook wel vervelend want zo kunnen ze nog niet echt rekening met je houden, teminste.. ze proberen het wel, maar omdat ze nog niks gezien hebben en omdat hun niks voelen is het voor hun moeilijker voor te stellen en te begrijpen hoe wij vrouwen ons voelen.. Ik zei gisteren nog tegen hem: je doet maar alsof je het begrijp!! Want zeker nu heb ik zijn begrip hard nodig!!
ja mannen hihihi.... hier ook z'n man die het zich niet kan voorstellen dat je nu al last kan hebben van de hormonen. maar ja ze gaan er uitendelijk wel aan toegeven hoor zodra het tast baar word voor hun dan word het ook spannend en leuk voor hun
Hai hai Hier precies hetzelfde.. heb ook echt het idee dat als ik het er weer is over heb dat ie echt denkt van pfff jaaaaaaah dat heb ik nu al 100x gehoord haha... Gister zei die mevr van mvm dat het heel normaal is dat je al last kan hebben enz. En toen zag ik hem wel even kijken van o misschien kan het dan toch wel! Maar het is ook zo he wij hebben al 9 maanden langer een band met onze kindjes dan de papa's!
Ladies, Lekker genieten. We kunnen ons wel zorgen maken, maar als het fout gaat dan gaat het fout en houd je dat toch niet tegen. Maar als het goed gaat en je hebt niet genoten, dan zul je spijt krijgen.. Dus lekker genieten!! Hier erg last van mijn rug.. dit komt naar alle waarschijnlijkheid niet van de zwangerschap. liefs, mamaT
goed plan we gaan niet te veel piekeren en onzeker doen lekker genieten .. want idd zoals mamaT zegt als het fout gaat doe je er niks aan en dan krijg je zeker spijt dat je niet hebt genoten als het wel goed gaat .. hier zo ff eten met de jongens en manlief en dan na trainen met de jongste dus helaas geen tukje doen vanmiddag en heb er zon zin in ...
Meiden zoals ik gister al schreef had ik nog een digi testje gedaan. Gelukkig kwam er ZWANGER te staan. Alleen de weken indicator gaf maar 1-2 weken aan, terwijl er 2-3 had moeten staan. Ik maakte me naar de indicator test van gister toch flinke zorgen, ook omdat ik best wel een branderig gevoel heb in mijn onderrug en ik een verhoogde kans heb op een bbz. Ik heb vanmorgen nog een kruitvattest gedaan en ook die is maar licht positief. Ik weet dat de gyn mij ooit verteld heeft dat dit op een slechte stijging van het hcg kan wijzen als de testen niet donkerder worden en dat dit weer kan wijzen op een bbz. Dit in combinatie met mijn branderig gevoel in mijn onderrug en mijn gevoel dat zegt dat er iets niet goed zit, baarde me toch zoveel zorgen dat ik toch maar gebeld heb. De assistente beaamde dat dit een reden kan zijn op verdenkening van een bbz of mk en dat vrouwen vaak voelen dat het niet goed zit. Ik mocht om 12.30u komen voor een echo en mijn vermoeden klopte helaas, ons kleintje heeft zich in mijn rechter eileider genesteld . Nu is het afwachten of ons kleintje zelf loslaat en als dat niet het geval is, zal ons kleintje helaas operatief verwijderd moeten worden. Maandagochtend moet ik opnieuw bloedprikken voor hcg controle en maandag avond bellen ze me daar over. Als het hcg omhoog gaat, dan woensdag opnieuw hcg controle en donderdag staat er een controle echo gepland. Waarom, is het ons niet gegund? Wat heeft dit voorn doel? Beginnen aan een poging en dan blij verrast worden met een positieve test en dan dit... Ik mag helaas weer van het lijstje gehaald worden Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap verder!!!
Ik kom me ook melden! Weet sinds een half uurtje dat we ons 2e kindje verwachten! Heel blij natuurlijk en een beetje verrast, want het was pas de 1e ronde. Jullie zijn al veel aan het kletsen zie ik, zal eens wat terug gaan lezen.
@ beehappy Klote zeg!! Idd je vraagt je af waarom moet dit.. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.. dus geef je vanaf hier maar een dikke knuff..
@beehappy; jeetje meid, wat een nieuws. Ben er van geschrokken. Heel eerlijk is dit ook mijn grootste angst. Ik hoop dat jullie dit samen goed kunnen verwerken. veel sterkte!