Ja ik wil ook wat langer vrij, maar moet even kijken hoe dat allemaal gaat lopen. Zie het niet zo zitten om op mijn werk te gaan zitten kolven. En handige tip om later pas een kolf te kopen, want ik sta er helemaal niet bij stil dat het wellicht helemaal niet gaat werken. Thnx!
Ja en als het goed is, kan je hem altijd via je kraam krijgen als je hem de eerste week nodig hebt. Ik had eerst in het zkh met de kolf van zkh gekolfd omdat jildou misselijk was en niet zoog. Maar mijn productie moest wel op gang komen. En toen Jildou thuis nog steeds zo half bezig was heb ik één van mn vk gekocht. Die kon eventueel ook op hun elektrische. Die heb ik eerst niet gebruikt. Maar toen Jildou op de IC lag na 3 weken toen heb ik hem wel geleend. Officieel is het huren, maar heb nooit rekening gehad !! Maar goed, vk en ha (die samen de praktijk doen) leefden ook ontzettend mee dus ja !!
De kamers zien er idd goed uit !! Dedemsvaart is hier ook nog wel weg te doen Ik wil graag wel ff in het echt kijken !!
Goedzo !! Goed voorbereiden is het halve werk !! Mooi zal jildou even naar boven brengen. Kan ze even in bad, manlief komt net uit de douche !!
O en ff een unicum; mijn vader belde net helemaal uit zichzelf!! Ben al wat blijer/geruster.. Wat pestweer zeg hiero, geef mij maar weer lekker die sneeuw hoor @Namen, zijn jullie er al uit? (ALS jullie het willen vertellen dan ) Hier even onze top-3 (tot nu toe): Tess Vera Nina Luuk Max Sam/Daan Kortom we houden van kort maar krachtig
Max stond bij ons eerst op nr 1 (bij mannetje nog steeds) maar iemand van mijn werk wist niet dat wij die naam hadden maar zei dat ze het een hondennaam vondt Was er gelijk klaar mee, stom he..
namen hier wel als 1a2 jongens en meisjes namen maar we hebben nog niet de whaawww naam wij houden namelijk van apart en niet nederlands...maar wel wat uit te spreken is
Dithje, borstvoeding is handig, je hebt het altijd bij de hand...je bouwt een band op met je kleintje (ik kolfde vanaf de 2de week elke dag een flesje zodat manlief de laatste voeding kon geven, kon hij ook een band scheppen en is hij ook nog nuttig ), je is gezond, 's nachts voeden, gewoon aanleggen...is ook praktisch als je weg moet, kan je op elke tijdstip eten geven...ik zette me wel apart dan want ik wilde geen pottekijkers (of met een grote doek afschermend) en leid alleen maar op stress als je je daar in opwindt...het is echt mooi als je het kan geven...ik geef het steeds 6 maanden want dan moet ik meestal terug aan het werk en eerlijk gezegd op werk kolven (in ziekenhuuis op een acute afdeling geriatrie vind ik niet zo hygiënisch om te doen) vind ik niet prettig...en meestal wordt gezegd dat de 1ste 6 maanden het beste is...(schiet me niet omver als anderen er anders over denken ). Mijn kindjes zijn nog steeds gezond dus...
@nancy persoonlijk hou ik niet van z'n namen, vind ze leuk voor andere maar niks voor ons (sorry) maar tess en daan vind ik het leukste ik was het ff terug aan t lezen....is niet lullig bedoelt he
Poeh he een tijdje niet bijgelezen.... ik heb pak weg 100 pagina's te gaan. haha ik ga maar weer verder met vakantie vieren. Hier alles prima! x
Waarom ik wel bv wil proberen; ik vind dat iets natuurlijks. Flesvoeding vind ik een goede vervanging, maar niet 1e keus. Ik vond het jammer dat het de vorige keer niet gelukt is, maar met tranen over je wangen van de pijn bv geven is ook niks... Ik wil ook niet zeggen dat het nu wel lukt, maar ik vind het te makkelijk om meteen maar de fles te geven. Over namen; we hebben het er nog niet over gehad, maar ik heb wel al een meisjesnaam voor mezelf. Ga ik niet vertellen want mensen weten me te vinden na die jaren hier inmiddels Over een evt jongensnaam moeten we nog nadenken, maar dat komt wel als we het geslacht weten!
Hoi meiden, Wij hebben vandaag de babykamer, kinderwagen Quinny Buzz 3, domoo seat en box gekocht. Allemaal bij Gardo. Ze hadden nu super aanbiedingen. Alles wat je bij het kamertje kocht kreeg je nog eens 10% korting over. Ook over de actieproducten. Je kan het komen halen of laten bezorgen en als er wat fout gaat(waar we niet van uit gaan) nemen ze alles terug en krijg je je geld terug. Ook als het dus al bij je thuis staat. We werden ook superleuk geholpen. Dus erg blij mee allemaal. Babykamer Marylou van: Bebies First - Gardo Babysuperstore Weet niet of het lukt met de link maar dit kamertje hebben we uitgekozen. Je kreeg het matras een babyfoon en een knuffel kado. De wagen was ook een package deal. Deze actie is nog een paar dagen dus is echt even de moeite waard om te kijken. Borstvoeding wil ik op zeker gaan proberen. Leuke foto's van jullie allemaal. Daar komen zeker mooie baby's uit. Op de een of andere manier lukt het me niet om een foto van mezelf erop te krijgen. Ook niet via fotoverkleinen.nl. Maar als je op m'n hyves kijkt staan er genoeg. Zelfde nickname, gewoon Lizz.
Oh en ik wilde nog even reageren over dat het niet prettig is om je booby te showen bij bv, dat voelt op dat moment ws heel anders hoor. Alsof je wel zin hebt om 5 mensen in je kruis te laten loeren... Maar dat ging bij mijn bevalling toch wel zo en ik vond het op dat moment niet eens erg. Iedereen die ik gesproken heb is het met me eens dat je een groot deel van je "preutsheid" kwijt raakt zo rond je bevalling. Want de kraam en de vk gaan na de bevalling ook nog je uitgangetje zeg maar controleren hahaha! Dan is die tiet lang zo erg niet!
@ borstvoeding: Bij Robbe, de eerste, was ik ook van plan borstvoeding te gaan geven. Hij is na een bevalling van meer dan 24 uur, waaronder 2 uur persen, geboren met de vacuümpomp. Daardoor moesten we een nachtje in het zkh blijven. Daar wilde hij niet happen (waarschijnlijk misselijk + hoofdpijn) en heeft hij in totaal 10 cc gehad dmv vingervoeden. We mochten de volgende dag wel naar huis om 12.00 uur, maar hij had nog niet geplast. Er werd meteen gezegd dat als hij 's avonds nog niet had geplast, we dan weer naar het zkh moesten. Nou, als er niets in komt... komt er volgens mij ook niets uit. Dus thuis, in overleg met de kraamhulp, snel besloten om dan flesvoeding te gaan geven. Dit ging super! Bij Marjolein, de tweede, weer van plan borstvoeding te gaan geven. Ze is thuis geboren, heel relaxed. Een superkraamhulp die alle steun gaf mbt de borstvoeding. Helaas had ik een dochter die megahonger had (het was ook een baby van bijna 9 pond). Ze moest sowieso dag en nacht om de 3 uur voeding hebben, maar bleef afvallen. Dus bijvoeding dmv fles (ik had ook geen stuwing, trouwens, bij de eerste helemaal nooit gehad). Ze zat na 3 dagen al op een dubbele hoeveelheid melk als normaal (normaal 10 cc per dag meer, madam zat na 3 dagen op ruim 60 cc). Ook gaan kolven, om alles op gang te helpen. Helaas was Marjolein na 2 weken nog niet terug op haar geboortegewicht, ondanks de bijvoeding. Ze bleef om de anderhalf tot 2 uur komen. In overleg met het cb nog een week aangekeken, extra bijgevoed, toen wel aangekomen, maar mevrouw was totaal niet tevreden en ik was kapot, dus toen de knoop doorgehakt en gestopt. Ik moet zeggen, we zijn nog lang aan het kloten geweest met voeding. Ze moest eigenlijk hypo-allergeen, maar dat is lichtverteerbaar, was ze ook niet tevreden... Toch ben ik van plan om het weer te gaan proberen, aangezien ikzelf nogal last van allergieën heb! We zullen zien, 3x is toch scheepsrecht????? @ namen HELLUP!!!!! Dit vinden we zo moeilijk! De leukste namen voor een jongen en een meisje hebben we natuurlijk al (hihi). Bij de eerste hadden we voor een jongen Robbe Stan en voor een meisje Veerle Eva. Bij de tweede (we wisten toen dat het een meisje was, maar toch voor de zekerheid ook voor een jongen namen) Marjolein Ymke en voor een jongen Corné Tygo. Maar nu? Corné vind ik nog steeds erg leuk. Voor een meisje... we hebben het bij de 2e eerst nog over Marlieke gehad. Ik vind zelf Madelief of Lonneke ook erg leuk, maar ja. We hebben dan ook nog de pech met onze achternaam, 2 beroemdheden dragen deze naam ook (van der Meij). Is op zich ook niet de kortste achternaam... We hebben met de namen van onze kids niet vernoemd, maar wel de beginletters aan die van ons gekoppeld. Mijn mannetje heet Richard en ik dus Marjan, vonden we wel grappig om de kids hun roepnaam daaraan te linken. Gisteren hebben we mijn ouders (en oom en tante, die waren er ook) het blijde nieuws verteld. We hadden 2 enveloppen voor hen. In de ene zat een half oudejaarslot (en wij hebben de andere halve) en in de andere 2 foto's. 1 van de echo en 1 van Robbe en Marjolein met de echo in hun handen => 1e foto met hun 3 kleinkinderen. Ze mochten beiden een envelop kiezen. Mijn mams was sprakeloos en emotioneel. Hier hadden ze echt niet op gerekend! Ook oom en tante waren zo blij, zij weten dat wij via ICSI zwanger moesten raken.
Elea Die komt vast en zeker niet meer uit haar prinsessenjurk leuke foto's dames Jeetje wat is iedereen actief met de babykamers Ik moet eerst nog een nieuw huis vinden hahahaha Oh Es wat spannend! Succes bij de nekplooimeting Nancy Ohhh Transformerssss jaaa daar ben ik al jaren weg van Hoe vond je het? En die andere film " Mannen die vrouwen haten" is dat een Nederlandse film die net is uitgekomen? Ik heb er nog nooit iets over gehoord. Oh en gefeli met de 14 weken Einneh! Nou ik wil straks ook even foto's zien van iedereen's voltooide babykamer!!! Ben erg benieuwd Petatje wat leuk dat je de baby nu al voelt!!! Kikkert ik heb geen bandenpijn.. heb nog steeds geen symptomen! Had alleen 1 dag misselijkheid... Ik heb meer last van mijn endometriose dan de baby zelf! Sam dat je man ook met de laptop wilt spelen! Te grappig! Guppie balen van je Kerst. Geniet van de vakantie, hopelijk voel jij je n u beter. Over de hele borstvoeding issue.. ik ben bang dat mijn kind ook allergisch zal zijn tegen moedermelk, net als ik vroeger... Lizz mooie babykamer Marj wat een leuk idee om het zo aan ze te vertellen. Wij hebben meer meisjesnamen bedacht dan jongensnamen... hopelijk krijgen we binnenkort meer inspiratie.
Geweldig Marj !! En wat een verhaal.. Ik hoop voor je 3x is scheepsrecht!!! Daar gaan we voor!!! Ja wij gaan deze week ook naar Gardo !! Ennn Guppie, wat je zegt , daar heb je helemaal gelijk in !! Ik zag dat eerst ook niet zo zitten, nou tijdens mn bevalling had ik 2 vk's en een verpleegkundige naar mn doos te kijken en maar roepen prachtig En vk3 heeft het gehecht Mijn man dacht, zijn die wel goed !! HAHAHA!!!
Namen. Voor een jongensnaam zijn wij er al uit. Het is een combinatie van de namen van mijn mannetje zijn opa's. Die leven allebei niet meer en konden met die namen een onwijs leuke naam maken en bijzonder. Een meisjesnaam weten we nog niet.