oef heb geen puf meer! mamachan zag ik nou voorbij komen dat je een meisje krijgt? Leuk zeg! Gefeliciteerd! Es ik sta verdeerd op de site, ben 13 juli uitgerekend. De rest kan ik al niet meer herinneren, sorry. de hele middag pittige cursus gehad, waarbij je echt naar jezelf moest kijken bla bla bla. Aan het einde werd ik heel recalcitrant en kreeg dat ook meteen terug, dat ik mezelf overschreeuw enzo. Pff voor mij teveel van het goede hoor!
@Mamma chan, gefeliciteerd een meid!! Super zeg! Nu heb je het zogenaamde "koningspaar" toch? Noemen ze dat nou zo; meisje/jongen? @Susanne, gefeliciteerd met het behalen van de zege! En je vader is zeker trots op jou, die kijkt van boven mee hoor! Geloof me... Sterkte meissie @De rest, sorry geen puf om nog verder terug te lezen, wat een dag... @Hier, echt een &^%$#-dag achter de rug :x Zag mijn baas weer voor het eerst na mijn ziek zijn maar nog geen vraag hoor hoe het gaat. Ja hoorde wel van iemand dat hij tijdens mijn afwezigheid had gezegd (ik scheen iets fout te hebben gedaan wat dus achteraf niet waar was, maar dat terzijde): "ze is zwanger maar volgens mij ook in d'r hoofd". PAARDENLUL, sorry hoor.. Zeg je toch niet, ja heel integer hoor en niks tegen mij zeggen he :x Ander collegaatje is ook zwanger, was kort opgenomen van het weekend maar ze moest komen van hem en niet 1 x vragen hoe het gaat met d'r!? Nou wat een ongelofelijke hork zeg, walgelijke vent BAH :x Ben nu nog woest maar als dat gezakt is, ga ik eens even een gesprekje aanvragen. Wij zwangeren zijn maar lastig he, zo ervaar ik het echt. Loop ook geen STAP harder meer, hij ken de boom in.. Hij leest ook mijn mails nooit heb ooit weleens gevraagd waarom niet maar dan gaat hij stom zitten lachen De meesten denken ook zo over hem hoor maar 50% zit ook tot hun elleboog zo ver.. bah bah bah Jij ook sterkte Dithje, erg jammer allemaal.. @Es, spannend morgen!!!!!
Hier donderdag eindelijk weer echo, npmeting! Ben alleen zo bang dat het hartje niet meer klopt etc... Weet niet waarom, misschien ook wel een stukje zelfbescherming. Heb dit alle zwschappen en icsipogingen gehad. Altijd er van uit gegaan dat het niet gelukt was etc. Hoezo, moeilijk doen?
mamachan gefeliciteerd met jullie meisje! mamaT gelukkig valt het allemaal wel mee...Toch maar rustig aan doen hoor! Es,veel plezier morgen enneuh mooi lijstje,alleen mag je mij er wel af halen.Ben uitgerekend 29/06. Dithje: bah wat een eikel seg! snap helemaal niet goed (en ook voor nancy) dat jullie bazen dat zomaar mogen zeggen enzo hoor. Pfff dan is mijn baas echt een lammetje. Marj:alles zal vast goed zijn hoor! die kleine uk gaat druk zwaaien naar mama en papa! Suekes,ben benieuwd voor je echo vrijdag! rest:iedereen een hele dikke knuffel! hier:ben stiekem beetje jaloers! waarom moest die eigenwijze uk van me nu ook zijn/haar geheimpje bewaren maar ga geen pretecho doen,wacht wel gewoon af. 8) heb ook geprobeerd men baarmoeder te voelen maar vind hem niet echt. Maar aan de bewegingen van de beeb te voelen zit die nu toch al aan men navel.
Marj: gekkie!!! MamaT gelukkig geen gekke dingen, maar rustig aan doen meis!!! Nancy: Adem in, adem uit. Rustig aan hoor.. Maar wat een l*l!!
@Suekes: tuurlijk mag je dat zeggen. Heb vanavond met het eten een uitgebreid gesprek gehad met manlief en we zijn er wel uit... dus gaat helemaal goed komen. Ben nog steeds pissig hoor, maar dat zal ook nog wel even zo blijven.... vind het gewoon onterecht dat er met 2 maten gemeten wordt.... Thanks meis voor het meedenken! @Nancy: pfffffff, jij hebt het ook goed te verduren zeg:x. Gaat wel lekker in P&O/HRM land. Jij ook sterkte meis en als je je verhaal kwijt wilt................................
Ik vind jouw theorie helemaal te gek MamaT! You rock... Wat goed zeg dat je de baby weer gezien hebt en dat alles goed is!
Nancy kreeg vandaag ook een opmerking van een collega. Ik werd de hele tijd afgezeken (niet echt hoor, beetje als grapje) dus ik gaf een flinke sneer terug, gaan ze lopen tuttenbellen dat ze bij mij nooit weten of ik het nou meen of dat het een grapje is. Maar ze is natuurlijk zwanger dus daar zal het wel aan liggen blablabla. Tuthola! Tsss ben er nog pissig om. Marj, ik hoop voor je dat alles wel okee is hoor! Niet meteen gaan doemdenken joh! Enneh, jongen/meisje is keizerspaar toch? Ik dacht dat meisje/jongen een koningspaar is.
Zoals beloofd de foto's van de geslachtbepalingsecho... Kon ze niet inscannen op het werk, dus heb er maar foto van gemaakt8). Zijn dus niet heel duidelijk. Weet iemand trouwens wat het betekent/inhoudt als je placenta aan de voorkant ligt? Bekijk bijlage 44443
@Nancy: wat een ongelovelijke arrogante ***********! :x Ik heb wel vaker gehoord over meiden die ook misbruik maken van de zwangerschap.. die zijn t nog net 5 weken en doen dan meteen niets meer in t bedrijf waardoor dus andere collega's de pineut zijn.. en dan zijn er ook zwangere vrouwen die alles fluitend doen tot aan de dag van bevalling.. En op de een of andere manier lijkt t alsof iedere zwangere erop aangekeken wordt dat sommige er misbruik van maken, en wordt er verwacht dat iedere zwangere t gewoon allemaal maar makkelijk red!
Mooie echo! Ik had dat ook allebei de keren nu weet ik het nog niet. Dat betekend dat je placenta zeg maar aan de kant van je navel zit. Vorige keer zag je daardoor zelfs mijn buik heen en weer gaan op het ritme van mijn hartslag. Volgens mij is dat dus wel goed als hij daar ligt..
wauw mooie echo zeg! Ga me er nog meer op verheugen nu... Placenta aan de voorkant betekend vaak dat het langer duurt voor je de beeb goed voelt. Vriendin van mij voelde de beeb tot 30 wk alleen aan de zijkanten, niet aan de voorkant. Verder echt niet ernstig hoor! Maar ligt niet voor de ingang toch?
Hier uitleg over de placenta Inleiding Meestal groeit de placenta boven in de baarmoeder. Een enkele keer komt het echter voor dat de placenta over de uitgang van de baarmoeder, of laag onder in de baarmoeder ligt. Met behulp van een echo wordt de diagnose gesteld van voor- of laagliggende placenta. Verschijnselen De verloskundige wordt op het spoor gezet van een laag of voorliggende placenta als het hoofdje van de baby niet wil indalen aan het eind van de zwangerschap of als de baby verkeerd ligt. Diagnose Het komt regelmatig voor dat bij de eerste echo (vroeg in de zwangerschap) gezien wordt dat de placenta over de baarmoedermond (de uitgang) ligt. Meestal groeit de placenta met de baarmoeder mee omhoog. Bij een latere echo wordt dan meestal gezien dat de placenta er niet meer voor ligt. Gevolgen Als de placenta geheel of gedeeltelijk voor de baarmoedermond blijft liggen (in 0,2% van de zwangerschappen), dan kan het kind niet vaginaal geboren worden. De uitgang wordt immers geblokkeerd door de moederkoek. Er staat dan bij voorbaat vast dat er een keizersnede zal volgen. De voorliggende placenta geeft vaak zeer veel bloedverlies in de zwangerschap. Dit is vaak een van de eerste symptomen voor een voorliggende placenta. Door het overmatige bloedverlies, wat overigens pijnloos is in tegenstelling tot bloedverlies bij een loslating van de placenta, zal de zwangerschap meestal niet tot het einde worden uitgedragen. Bij een voorliggende placenta mag er geen geslachtsgemeenschap plaatsvinden omdat de penis de placenta kan beschadigen. Als de placenta onder in de baarmoeder ligt, maar niet over de baarmoedermond heen, kan dat een belemmering zijn voor het indalen van het hoofdje van de baby. De placenta neemt immers een deel van de ruimte in, waardoor er geen plaats is voor het hoofdje. Of je vaginaal kan bevallen is in deze situatie vaak niet van tevoren te zeggen. Meestal wordt geadviseerd om in het ziekenhuis te bevallen zodat men kan ingrijpen als blijkt dat ook tijdens de ontsluiting het hoofdje niet kan indalen of dat de placenta teveel bloedverlies veroorzaakt. Mijn placenta ligt trouwens achter...
@Dithje, thanks meis komt goed En moooooie echo!! @Guppie, tsssssss zout op joh, is zoooo irritant! Weet je wat een vent van m'n werk ook vroeg van de week: hoeveel ben je al aangekomen? Ik zei: na ja gek, gaat je geen hol aan! Zijn niet wijs joh af en toe die mensen Beetje testen lijkt het wel.. @Pampapilio, ben helemaal niet zo inderdaad.. Ben zoals jullie weten fluitend door mijn eerst periode gegaan (helemaal niet ziek geweest etc) en nu gaat het gewoon wat minder. Echt balen, maar niks belangrijker dan mijn kleine smurf nu