Eten jullie eigenlijk 2x per week vette vis? ja.. zoals? wat voor vis? en hoe maak je dat klaar? Zo niet, slik je dan wel omega 3 visolie capsules? ben gewoon ff nieuwsgierig hoor
@senna; dat vis eten gaat wat moeilijk. mijn mannetje lust helemaal geen vis en ik wel weinig. Als ik al vis eet is het voorverpakt en dat mag dan weer niet. Echter zitten in mijn vitamienen ook de omega's dus dat zal wel goed zijn.
Welke vitamines slik jij? Ik heb de Puur Mama van VSM en ik zie namelijk daar geen omega's tussen staan.. wel foliumzuur alle vitamines, magnesium, zink, ijzer, koper, calcium enz.. Zal ik dan nog extra omega 3 pillen moeten gaan slikken, aangezien wij ook bijna geen vis eten..
Nee hoor echt geen tot weinig vis. En neem ook geen omega. Voor de rest eet ik wel gezond. Alles komt vast binnen wat binnen moet komen en daarbij gravitamon vitamienen. Ben tijdens zw wel extra gek op haring maar die trek is nog niet binnen. Goed voor de hersenontwikkeling van het kindje. Eet wel vaak sushi maar dat mag weer niet tijdens je zw, mits het supervers is zeggen de moderne vk's.
Hellie welkom en gefeliciteerd! Ook al een 2e kindje, er zijn wel veel 2e kindjes hier! Wij eten niet 2 keer per week vette vis hoor. Wel regelmatig vis. Ik slik geen visolie. Eet wel meer plantaardige vetten nu. Ik walg eigenlijk als ik denk aan vis op dit moment. Ik slik gravitamon. Hebben jullie trouwens al nagedacht over aanvullende onderzoeken? Ik ga me er eens in verdiepen, denk wel dat wij een nekplooimeting gaan laten doen dit keer. ]
hi meiden, hier zelfde verhaal als Djaar: mijn vent lust ook geen vis. Ik wel en probeer (ook los van zw schap) wel 1x per week vis te eten. Lukt me nauwelijks, maar ga nu wel weer de haring regelmatig eten. Weet nog van mijn zw schap van eerste kindje dat vk het belangrijker vond dat ik vis at dan de kwestie van rauwheid. Maar idd wel vers! Hoe is met jou Elea? Was het een Nederlands kindje? En Lizz??? Dat noodnummer is voor dit soort dingen hoor! Maar als je je goed voelt bij nog even afwachten, is dat natuurlijk ook prima.
Hey meiden, Wat kunnen jullie kletsen zeg Nieuwe mama's, welkom en Feli! Lizz, gewoon bellen meid! sterkte! Marsim, waar ben je? vieren bij de mac? Vis, lust hubbie niet, dus ik haal regelmatig een haring jammie Senna, fijn dat je wat kreeg van de huisarts,hopelijk wekrt het. volgens mij ben ik een eind bij? Oh ja, verstrooid, ik heb er ook een handje van.. Sta ik onder de douche wil ik creme in mijn haar smeren, pak ik de Fa doucheschuim Is eindelijk mijn haar FAvrij wil ik me wassen, pak de Fa en smeer het weeeeeer in mijn haar Hoe blond kun je zijn Of het schooltasje van mijn zoon inpakken en er mandarijntjes in willen doen en ze vervolgens in de koelkast gaan zoeken Nja ik gloof echt dat de hormonen hier hun best doen. Nou ik zal eens piepers gaan jassen en witlof maken, lekkerrr met ham en kaas uit de oven Tot vanavond!
Haai Hellie, welkom hier! Daarnet boodschappen gedaan, sta ik bij de auto kom ik erachter dat ik de hleft van de ingredienten van het eten ben vergeten... Kon ik dus weer terug. C élya vond het al minder leuk worden... Gaan we naar de kassa schuift er net een vrouw voor me met echt een kar met boodschappen Daar kon een weeshuis een maand van eten! Pffff.... C élya werd ondertussen steeds minder enthousiast over dat zitten in het karretje... Daarna ook nog naar de apotheek, 12 euro voor een potje zwangerschapsvitaminen... Poeh he! Was blij dat ik thuis was en alles in de koelkast lag en C élya in d'r bedje Ik eet wel 1 keer per week vis en soms 2 keer. Grote visfans hier, dus dat scheelt. Liefs Elea
Heb heerlijk gelegen met een kruikje. Voelt nu iets minder gespannen aan en heb geen rose en bloedverlies meer. Hopen dat het wegblijft. Heb nog niet naar de verloskundige gebeld. Denk dat ik morgen voor de zekerheid nog even ga bellen. Ik probeer wel 2x per week vis te eten. Maandag witte vis gegeten. Vandaag zalm. Weet eigenlijk niet welke vis je allemaal het beste kan eten. Ik slik ook Puur Mamma van VSM. Welke vitamines slikken jullie en wat eet je om de beeb gezond te houden?
ik slik ook vsm puur mama. Om de beeb gezond te houden, eet ik regelmatig, eet fruit en groente, rook en drink niet, beweeg regelmatig maar neem ook m'n rust en probeer veel water/groene thee te drinken en niet te veel koffie. En ik laat de dingen zoals rauw vlees, kaasjes etc.
die VSM zijn hele grote pillen toch? Gravitamon zijn de enige die ik een beetje wegkrijg, maar wel duur hoor! En er zit veel ijzer in, wat weer nadelig voor de stoelgang is. Ik ga toch een proberen wat meer vis te eten! Idd een harinkje lust ik toch best. Ik maak ook wel eens een blikje tonijn met wat mayo half voor op brood. Vette vis zijn maar weinig soorten, alleen zalm, makreel, haring... Wie vult me aan? Ben ook weer begonnen met zuivel drinken, want ook dat doe ik veel te weinig. Al met al nogal wat aanpassingen voor de beeb! Moest trouwens wel onwijs lachen om het Fa verhaal! Dan heb je wel schoon haar hihi!
Hoi meiden, een vraagje, hebben jullie eigenlijk zwangerschapskwaaltjes? Ik heb nog bijna nergens last van, ik moet veel boeren, en afscheiding, dat is het eigenlijk. Maakt je soms wel onzeker vind ik. Ik slik vitaminen van davitamon, mama compleet plus visolie. Ik lust geen vis, koffie laat ik nu wel staan, en eet gezond
Hi Eline, heb net wat boeken bij de bieb gehaald en lees toevallig wat over verschijnselen. Het verschilt gewoon heel erg van vrouw tot vrouw, staat hier. En het zegt helemaal niets over het verloop van de zwangerschap. Het gebrek aan kwaaltjes wil dus helemaal niet zeggen dat het mis gaat...Hoop dat je een beetje kunt vertrouwen!
Fijn om te lezen dat je dus niet per se van allerlei kwaaltjes moet hebben. Dat melk/zuivel daar moet ik ook echt m'n best voor doen om daar wat van te drinken. Moet van mezelf nu 's morgens/tussen de middag en 's avonds een glas melk drinken.
Ha meiden hier ben ik dan. We hebben ons wondertje gezien. Het is er 1 en het hartje klopt geweldig. Super mooi om te zien. We zijn echt heel erg gelukkig. Deze bevestiging had ik toch ook wel stiekem een beetje nodig. Nu kan ik echt gaan genieten. Over 2 weken krijgen we nog een echo. Ik krijg dan de uitgerekende datum want ik ben vandaag 7 weken maar volgens de echo 6,5 week. Ik moest me daar geen zorgen over maken want het kan goed zijn dat over 2 weken de kleine mooi in grafiek groeit. Als de echo dan goed is dan kom ik onder behandeling bij de verloskundige en hoef ik niet meer bij de gyn terug te komen. Dus hier een super blije mama in spe!
Thnx! Leuk om dat van jou te zien! De gyn zei ook al; let maar op, volgende week ziet het er al heel anders uit! Ik heb eigenlijk dezelfde klachten als jij. Zo is het nog wel goed te doen toch?
Wat fijn om te horen Marsim. Lekker gevoel denk ik. Komt het vaker voor dat ze je een week of halve week terug plaatsen?
ik heb het hier in dit topic al eerder gehoort. Maar niets om je op vast te pinnen hoor. De gyn zei ook gewoon tegen de poli ass dat ik 7 weken was. Maar het kan inderdaad een paar daagjes schelen. Ach zolang het hartje klopt en het gaat goed hoor je mij niet klagen hoor, haha.
Hoi hoi Ik ben ook niet zo heel gek op melk dus neem ik fruit milk dat vind ik wel lekker om te drinken, aardbei en sinaasappelsmaak. Goed te doen en zo heb ik toch me zuivel elke dag binnen