Juli 2010 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Vogelinnetje, Jul 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Prikjes hoeven hier voorlopig nog niet hoor. Vigo heeft volgens de osteopaat teveel spanning op zn buikje. We zien wel verbetering, en zolang we verbetering blijven zien ga ik hem dat nog niet aandoen. Bij Ymke heb ik ook wel prikken vooruit geschoven omdat ze ziek was ofzo, dus daar ben ik heel makkelijk mee. Kan me wel voorstellen dat je daar tegenop ziet hoor!

@Kikkert, moeilijk is het he... Ik worstel ook nog wel met mezelf hoor.

@Dithje, oei van arm tot arm zou ik ook niet blij mee zijn. Maar ik heb de komende 2 weken nog alle kraamvisite afgezegd, dus voorlopig nog geen ergenissen!

Wij hebben lekker filmpje gekeken, Vigo is in slaap gevallen en zo lekker slapen. Morgen nieuwe week en ik vind het best wel eng hoor, zo in mn uppie weer. Maar de komende 3 dagen is Ymke weer naar de opvang, dus is het me en Vigo overdag!

2. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    zo weer heel even tijd gehad om wat bij te lezen, druk weekend gehad.

In de nacht van vrijdag op zaterdag nog een halve nacht in het ziekenhuis gezeten, mn broer hadden ze opstap met een paar man in elkaar getrapt.. sleutelbeen stak er een beetje uit.

Gister 2 feestjes gehad. Vandaag eerst heerlijk uitgeslapen en daarna Jayden op wezen halen.. zometeen zijn laatste flesje geven en weer lekker in bedje leggen.
    Morgen moet mijn mannetje weer gaan werken en ik moet op nacontrole bij de vk. En dan heb ik weer wat meer tijd..

Slaap lekker allemaal en tot morgen..

3. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

Sep 30, 2009
    1,269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Es, enige tip qua prikjes is het daarna (hoe vervelend ze het misschien ook vindt) even de plek te masseren bij mijn jongste zoon werd het een hele bult omdat het vloeistof op 1 plek bleeft zitten en daar kreeg hij last van.

Ook paracetamol in huis halen van 125mg voor het geval ze wel koorts krijgt.

En zachte kleertjes aantrekken.

Tja het ene kindje reageert er beter op dan de andere. En vaak is het voor de ouders erger dan voor het kindje. Die reageren soms niet eens van zo'n gemeen prikje.

Sterkte!
    x

4. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Goedeavond iedereen!

Nancy, nog niet bekomen van je kater meid? Wat fijn dat Luuk het zo goed gedaan heeft bij opa en oma ;)!

Es, hier heb ik ook nooit dat meegenomen voor de prikjes...vind het ook altijd erg dat ze zoiets moeten meemaken...ik moest dan altijd meehuilen...raar he, maar zo ben ik nu eenmaal...de dokter verschiet daar dan van...HAHA...maar hier heeft ons beebje al bij geboorte (was nog geen uur oud) een prikje in de dij gekregen (vit K, is éénmalig en moet je dan niet meer in druppels geven). Ik was er de hele dag niet goed van...nu al een prik ERG dacht ik dan..Veel succes morgen!

Sam, slaapwel en hopelijk krijg je een goede nachtrust!

Dithje, bij mijn moeder lekker druk. Toen we aankwamen was de kleinste spruit net wakker...dacht even och neen..die wordt van het een naar de andere gepakt..en ja hoor...eens bij de meter, dan bij meme, dan bij tante en dan nog bij meter haar kind van 5 jaar...maar goed, hij liet het allemaal gebeuren ;)! Eens lachen naar hen...eens "euh" zeggen...rond etenstijd dan mooi gevoed maar wou maar 1 borst drinken...denk door de drukte...dan lekker weer wat rondgekeken vanuit maxi cosi...en daarna andere borst gedronken en dan lekker geslapen tot we thuiskwamen...dan rond 21u in badje gewassen en lekker gevoed en ligt in bedje van 22u15. En slaapt nu heerlijk ;)!

Pooh, nog gefeliciteerd met Sebas zijn verjaardag!

Eline, fijn dat het al wat beter gaat..

Kikkert, dikke knuffel en hopelijk gaat het snel wat beter...

Hier nog een maandje voor beebje prikjes moet krijgen ;)!
    Ik had dus nog nooit gehoord dat je neusspray kan gaan gebruiken voor de bv...vind het dan ook raar om te lezen eerlijk gezegd ;)! Ik gebruik het dan ook niet :)!

5. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Goedemorgen.. Nou ja goed?? Zal maar zwijgen over m'n nacht..Gisteravond wel wat hilarisch meegemaakt. We liggen in bed, ineens begint Jildou oorverdovend te krijsen vanuit het niets.. Ik dacht maar snel heen, arm kind kon wel oorpijn ofzo hebben... Ik heen..roept ze koekiemonster tutsje (die vond ze eerst eng, heeft zware stem en kan bewegen en tutsje=kusje) .. HAHA nou ik dat beest geven, geeft ze een kusje, kon hem weer neerzetten ;) .. Ze gaat weer liggen (ogen half dicht) zegt ze siekje oan.. Muziekje aangedaan en ze is weer gaan slapen... Had nog maar even gevoeld of ze koorts had ofzo, maar ook niet.. HAHA.. Moest wel lachen, dat kopje.. Ze heeft vast eng gedroomd!!

Pippo wat heb je toch een droombaby :D !! Die vindt volgens mij alles wel prima ;) !!

6. bellamano

bellamano Fanatiek lid

May 16, 2007
    1,119
    0
    0
    goedemorgen,

Na een lange avond gisteren met MInk heeft hij heerlijk geslapen, hij kwam pas om 5:00 uur toen half 8 en nu ligt hij weer lekker te slapen.. Ga een beetje in huis rommelen en Sam vanmiddag weer naat de peuterspeelzaal brenegn.

Prikjes: Sam had er tijden het prikken niet heel veel last van. vond het hartstikke meevallen daardoor, maar de reactie daarna wel. elke keer dat hij prikjes kreeg eigenlijk hij kreeg hele dikke warme beetjes zijn reactie kwam pas sávonds als hij s ochtends de prikjes had gekregen. Zo zielig ook echt ontroostbaar..

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Goedemorgen! Hier heerlijk geslapen in mn eigen bedje :D
    Vigo werd alleen om 2 uur wakker, is wel vroeg voor zijn doen, maar sliep daarna de rest van de nacht door.
    Hij heeft nu in de kinderwagenbak in zijn ledikant geslapen, zo kan hij een beetje wennen en is de overgang naar zijn ledikant niet zo groot. Ga hem straks ook weer zo in bed leggen.

Oh ik hoor hem even zijn luier volkakken hahaha!

De ochtendspits ging hier gesmeerd vanmorgen, voel me echt heel happy nu met mezelf :)
    Al is het wel erg stil met alleen de ah-tjes en oh-tjes van Vigo...

8. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Wat een toppertje is Kyento Pippo, heerlijk dat hij het allemaal maar laat gebeuren en zo zoet is:)!

Ai Sam weer een zware nacht:(. Whahahaha die Jildou! Je krijgt bijna een hartverzakking omdat ze zo begint te schreeuwen, kleine dramaqueen:p!

Top Guppie dat je eigen bedje zo lekker lag en dat je de ochtendspits overleefd hebt! Zie je wel, you can do it;)! Whihihi met reiswieg in ledikantje, komt mij bekend voor. Wij hebben Luca toen ook met zijn wiegje in het ledikantje gezet...

Succes met Sam bij de psz Bella!

Hier; ga mij klaarmaken om een bakkie te gaan doen bij mijn vriendin! Eerst even langs de garage om de airbag uit te laten schakelen... Vind het niets dat Luca achterin staat als ik een half uur moeten rijden. De nacht was trouwens super (sorry Sam), 23u fles en hij kwam pas om 06.30u vanmorgen:D!

9. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    bedankt voor de felicitaties

gezellige dag had ik niet. ook ruzie hier thuis,. en nog flink ook en dan praten we en ja hoor gister avond weer hetzelfe, je snapt niet dat ik meot werken, nee en ik dan, ik sta paraat met 2 kids om half 7 a 7 uur en als jaimy anders zou zijn scheelt t hoor. we zijn gewoon elke avond 3 a 4 uur bezig en ooit nacht ook nog. gister nacht niet gelukkig niet want van 9 tot 12 is lang zat. we kunnen hem niet lang laten huilen want zit met broertje maar ja dalij knaar dokter want spuugt steeds meer door pitmeel heen en begint ook voort te kok halzen en we hadden reflux al op achtergrond staan maar t breekt gewoon en bel net schoonmoeder op voor oppas en zegt dat ik overspannen ben. nou lekker

zit ook niet lekker in vel en man zegt dat ik veel veranderd ben maar ja wat wil je. ben er zo goed als elke nacht nog uit geweest.
    kijken wat ostiopaat zegt en dokter en hoop zelf iets rustiger te worden maar ja heo en als t zo is wil ik niet aan pillen. nou sorry voor klaag bericht.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    @Dithje, nee das niks he, zo achterin als je zelf aan het rijden bent... vind ik ook hoor. Ik overweeg nog zo'n spiegel te kopen waarmee je op de achterbank kunt kijken.

@joel, oeh meid rustig aan hoor! Ik herken er veel in en waarschijnlijk bedoelt je schoonmoeder het goed...

11. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Eline, fijn dat het nu een stuk beter gaat bij jullie. Fijn meid!

Bubsie, ik weet ook niet wanneer je het beste kunt kolven. Ik heb nl 4 weken fulltime gekolfd, weet dus ook niet wanneer je het beste tussendoor kunt kolven om een voorraad te krijgen..

Kikkert, ruzie is altijd rot ja.... Vooral als je elkaar niet snapt en er dus niet uit kan komen samen. Sterkte ermee!

Es,wat een lieve foto zeg! Ja, so you think you can dance is inderdaad erg leuk al vind ik de audities niet meer zo leuk om te kijken. Vanaf bootcamp vind ik het geweldig!

Sam, bedankt voor het artikel,had ik nog niet gezien. Kan trouwens vanmiddag die neusspray ophalen bij de apotheek, ben benieuwd.
    Ik heb zelfs dagen dat ik de tsr helemaal niet voel.
    Haha, die Jildou!

Guppie, hopelijk gaat het steeds beter met Vigo. Wel lekker dat Ymke weer naar de opvang gaat, kun je je even helemaal focussen op je mannetje.

Goldy, hè bah, wat erg zeg van je broer!! Snap soms echt niet wat mensen bezield. Hoe is het nu met hem? Gezellig, feestjes...nu maar bijkomen haha.

Haha Nancy, inmiddels wel weer helemaal bijgekomen?
    Ja, ik weet ook wat het is om verliefd te zijn op mijn kleine..

Pippo, wat fijn dat je kleine het zo goed doet. Hier is Anissa ook wel eens regelmatig ronndgeweest op de arm maar reageerde ze gelukkig ook niet op. Ze reageert achteraf er meer op als het ergens super druk is geweest qua lawaai.

Bellamano, fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Hier kreeg Anissa na de prikjes ook pas laat op de middag koorts terwijl ze 9.00u de spuitjes had gehad.

Dithje, gezellige dag vandaag bij je vriendin! Ja ik vind het ook wel prettig als de kleine naast me in de auto zit alleen is de gordel bij ons voorin wat kleiner denk ik want ik krijg de mc maar met heel veel moeite vast voorin en dan doet mijn hele rug pijn. Als we met zn drieën op pad gaan zit altijd een van ons nog op de achterbank naast haar, hihi. Ik was wel aan het denken om achter zo'n spiegeltje te plakken zodat je via de achteruitkijkspiegel in dat spiegeltje de mc kan zien..snap je nog?

Joel, wat rot zeg ook al ruzie met je mannetje.. Vervelend dat je niet goed in je vel zit. Hoop dat het snel beter gaat bij jullie!!

Hier: Vannacht weer een super nacht, sta er echt van te kijken. Gisteren had Anissa de hele dag niet echt geslapen maar om 22u viel ze dan toch in slaap en kwam pas om 4.30u weer en vervolgens om 8u pas en wonderbaarlijk genoeg doet ze nu weer een dutje in de box (maar wordt nu wakker).

Vanavond weer zwangerschapsgym en kunnen we de baby's showen, super leuk!! Hoop dat Anissa er dan wel goed aan is. Vind haar namelijk de laatste dagen wat meer ontevreden...??
    Ze hangt nu vaak ook bijna een uur aan de borst. Ze doet dan na een tijdje niet veel meer maar ik mag haar er ook niet afhalen... En er zitten vaak nog geen 3 uur meer tussen..

Is het trouwens normaal ze zo'n bolle buik heeft? Staat echt zo bol..

Nu ze er trouwens 's nachts zoveel uur tussen laat weet ik wel wat het is om overvolle borsten te hebben. Auw, wat deed dat pijn vanmorgen met die harde schijven erin! Daarna ook meteen gekolfd en ja, toen kwam er wel wat meer uit.
    Normaal voed ik haar 's nachts nog vaker..

12. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Goedemorgen Lady's!

Naomi gisteravond de laatste fles gegeven om 23:00u, al kreeg ik er weinig in, want mevrouw was in coma. Dus om 5:00u kwam ze vannacht, fles gegeven en weer verder geslapen tot 9:00u vanmorgen. Dus opzich lekker :)

Om kwart voor 2 moeten we bij het CB zijn voor de eerste prikjes. Bah Bah! geef mijn portie maar aan fikkie :(

13. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    MoederK regeldagje???

14. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    #2014 MoederK, Aug 30, 2010
    Last edited: Aug 30, 2010
    Meerdere regeldagen dan....

Es, veel succes meid! Ze zeggen dat maar 10% van de kindjes er "ziek" van worden dus....
    En de prikjes zetten vond ik wel meevallen (maar ben dan zelf ook niet bang ervoor, vind het zelfs interessant en kij altij mee) maar is natuurlijk wel sneu dat het pijn doet voor die kleintjes

15. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja ik moet zeggen dat ik de regeldagen hier niet kan onderscheiden. Ik ben al blij dat er tussen de voedingen eens 3 uur zit overdag...

16. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Vraag me wel af hoe dat dan gaat als ze dadelijk naar het kdv/opa en oma gaat. Hoeveel voeding moet ik dan meegeven want heb toch geen idee hoe vaak ze daar wil eten? Er zit ook helemaal geen ritme in, is iedere dag anders, zullen ze leuk vinden op het kdv, haha

17. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    MoederK, nog niet druk om maken en dan ook niet!! Vaak drinken ze daar minder. En ze kunnen kleine beetjes opwarmen.. Dat is vaak zo met bv-kinderen hoor..

18. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    :) zal ik niet doen....

19. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    'goede morgen dames, ik ga straks even bijlezen, heb hier een drukke peuter die vannacht en gister heeft lopen spoken, ik loop hier op automatische piloot haha

heb er een topic over geopend, maar vroeg me af of het jullie bekend voor kwam, als ik voed of mijn kleintje kijkt naar beneden is het net of dat velletje dat plooitje soms haar oogje raakt, zit foto's van mijn zoontje te kijken maar geen een is zo dichtbij.. het is net dat halve maantje onder haar oogje zegmaar, als ze naar beneden kijkt schuift dat helemaal mee.. nou ja misschien wat onduidelijk hoop dat jullie snappen wat ik bedoel...

iedereen alvast een fijne dag, ga proberen om straks even op iedereen te reageren, oh es zag dat je naar het cb gaat, bij eventueel paracetamol kun je 60 gram bij de ha halen...
    sterkte voor straks!

20. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    MoederK, hier zit er ook niet altijd 4 uur tussen hoor.
    We hebben wel een soort van ritme, ongeveer zo (kan wel net zo goed anders zijn hoor)
    8:00 wakker en drinken
    9:30 drinken, daarna slapen
    13:30 wakker en drinken
    15:00 drinken
    17:00 drinken, daarna hazenslaapje
    19:00 drinken
    20:30 drinken (kort) daarna slapen
    ergens in de nacht 1 keer drinken

Ik probeer er ook maar niet aan te denken hoe dat moet op het kdv hoor.

Heb zojuist bijna 100 cc gekolfd, woehoe! Deed er wel een half uur over ;(

@Es, sterkte met de prikjes!

Share This Page