Juli 2010 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Vogelinnetje, Jul 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Marj, jeetje wat zwaar met die voeding, diep respect! :$ Klinkt wel als een regeldagje, al ben ik natuurlijk geen ervaringsdeskundige op BV-gebied ;)

@bellamano, o bij jou duurde het dus ook zo lang dat die zwangerschapsstreep weg was! :$ Ik dacht dat ie altijd meteen na bevallen weg zou zijn, totdat iemand hier zei van niet. Nou inderdaad ;)
    Hoe is het met Mink??

@Goldy, lekker badderen met de kleine man nog, heerlijk :)
    Welterusten alvast!

@Sam, trouwens heerlijk dat Rinze een uur heeft liggen lachen, super!! :D

@Hier, pffff hier beginnen de zenuwen alweer toe te slaan voor morgen ;) Kan altijd zo (onnodig??) stressen als we een feestje of iets geven..... 8) Gaat het allemaal passen (komt toch 60 man 's ochtends en 50 man 's middags)? Hebben we alles? Gaat er niet teveel gezeuld worden met Luuk? Kan hij het allemaal wel aan? Etc etc etc.... bleh :( Ligt echt aan mij, maar zweet breekt me dan echt uit, stom he ;)

2. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    ik heb ff gelezen ma regageer morgen weer:

Heerlijk geshopt,: tuniekjes en jurkjes enz enz , deu wagen opgehaald van mp, met bby nestje, dus ik kan alleen eindelijk wandelen met 2 kids;)
    NU ga ik zoe voeden zo ff knuffelen en na bed;)

en dat SAP SIMPLEX is wonderspul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

elke aaf slaapt ze keurig;) weg krampjes!!

trustee

nancy veel pelzier!!

rest goede nacht gewenst!!

3. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nancy rustig aan meis! Komt wel goed.. En als Luuk het niet 'trekt' ff lekker boven neerleggen.. Jullie zitten er s avonds mee, houd dat in je hoofd!! Komt goed!

4. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    dank je wel meisjes!
    Ik ga afsluiten, Keith Sweat in tha house (klotsende oksels namelijk) 8)
    Ik denk dat ik morgenavond weer online kom meiden! Wish me luck! en iedereen een goeie nacht! -X-

5. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Succes en fijne nacht en dag meis!!

6. Marj

Marj Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Sam: eerst drinkt ze borst, daarna kv. Ze had met minder kv maar 2 tot 3 plasluiers, ws krijgt ze dan net genoeg binnen. Verder was ze erg moeilijk wakker te krijgen. Ze meldt zich niet. Dit soort kindjes zijn zg stille hongerlijders. De bv heb ik nu als een heerlijk mamamoment. Ik kan ervan genieten en kan het voeden beter volhouden, aangezien ze 1,5 uur dronk, wakker moest worden etc (en er lopen hier nog 2...).
    Mijn vertrouwen in bv/kv heeft bij Marjolein een behoorlijke knau gehad. Zij viel eerse 3 wkn af en ik yat er doorheen. Nadat ik hulp vroeg bij cb over wat te doen qua voeding kreeg ik totaal geen hulp! Moest maar doen wat ik wilde. Gelukkig was de
    invalwijkverpl wel van goede wil. Kwam 2x p wk om te wegen en gaf advies om over te stappen op kv. Dat had ook nog genoeg strubbelingen, ze bleek heel hongerig te zijn, spuugde, moeizamd ontlasting en niets was afdoende.
    Ik merkte nu pas hoeveel dat heeft gedaan met mij. Bv leuk, maar niet heilig meer.
    Heb ook de indruk dat madelief veel trek heeft... Zit er nu bovenop, heb dit ook aangegeven bij krhulp en zij pakten dit mi goed op. Hopelijk doe ik het zo goed, kan erg onzeker hierover zijn.

a

7. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    MoederK, ik voed als beebje er naar vraagt...hier heb ik voorbeeld gevoed vandaag om 04u30, 10u, 15u, 18u20 en dan laatste 21u30. Gisteren waren het ook deze uren ongeveer...dus heb nu al 2 dagen 5 voedingen...ervoor 6à7.

8. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jakkes Marj, dan lekker zo doorgaan meis!! Begrijp je idd wel dan ja!

9. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Nancy, slaapwel en veel plezier morgen met de babyborrel! En hoeplijk niet te druk voor Luuk!

10. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Kikkert, hoe was je namiddag met man nog?

11. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Ga dan ook in bedje kruipen...zoontje ligt er al in van 22u15...soms zou een mens beter gaan slapen als ze in bed liggen..maar moest hier nog lezen...boekje schrijven...en hup is alweer een uur later! Maar goed, slaapwel...hopelijk voor iedereen een aangename nacht tegemoet! Tot morgen!

12. bellamano

bellamano Fanatiek lid

May 16, 2007
    1,119
    0
    0
    Sam: lekker hoor meid dat de eerste behandeling al gelijk wat resultaat heeft:)
    Nancy: succes morgen!! slaap lekker!!
    Mamachan: lekker dat je zo geslaagd bent!!
    Pippo: ik wist niet dat dat mocht!! Ik maak Mink namelijk altijd wakker na 4 uur omdat ik dacht dat dat moest!! Hij komt heel onregelmatig soms na 2,5 uur, 3 uur, en soms slaapt hij dus nog na 4 uur en dan maak ik hem dus wel wakker. Moet ik dat blijven doen?

Hier heerlijke maar erg drukke dag gehad.. Sinds gisteren non stop aan het wassen van de vakantie.. Vanmorgen naar de speeltuin/park geweest met zijn 4en daarna in mn eentje snel cadeautje gehaald voor mijn schoonouders daarna bij hen op visite en gegeten. Eenmaal thuis driftbuitje van een oververmoeid sammetje en Mink zijn huiluur en vervolgens ook nog 3 wassen gevouwen.. phoee nu nog ff zitten en dan Mink wakker maken voor zijn voeding ik sta alweer op klappen haha..

Met Mink is alles echt super(denk ik) hij oogt heel tevreden natuurlijk huilt hij wel maar hij is op zijn huiluurtjes meestal 2 uur ergens in de avond(als Sam net naar bed is) dan is hij heel moeilijk te troosten alleen met de borst/speen eigenlijk.. Hij groeit volgens mij ook heel goed hij zit ong in mt 56/62 in vergelijkiung met Sam is hij voor ons erg groot ;)
    Mink heeft nog wel veel puistjes, op zijn gezicht lijkt het iets rustiger te worden maar hij heeft ze nu ook een beetje op zijn borst moet ik daar wat mee?

Ik ga afsluiten ben moe..
    Volgende week drukke week.. maandag word de riolering gedaan in ons huis dus ga dan een dagje naar mijn ouders met de kids, dinsdag Sam voor het eerst naar de peuterspeelzaal, woensdag naar vriendin, donderdagvoor het eerst naar het CB met Mink en vrijdag en zaterdag nog niets en zondag nmaar mijn oma in het verpleeghuis om Mink te showen:)

Slaap ekker dames

13. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Bellamano, ik heb me nooit aan de uren gehouden...ook in het ziekenhuis niet...(bij de geboorte wel vaak aangelegd omdat beebje dan nog veel moet drinken) het is niet zo dat de verpleegkundigen komen melden en nu moet je aanleggen hoor...Eens ik thuis was, nam ik gewoon het ritme aan van mijn beebje...;) En ik weet zeker dat hij genoeg aankomt...op dag 4 zat hij al 10gr boven zijn geboortegewicht, weekje erna 550gr aangekomen en terug een weekje later 220gr...dus waarom niet dan...

14. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Bellamano, drinkt beebje dan ook lang genoeg? Hier zou dat niet lukken mocht ik hem wakker maken...ja ok hij zou wel wat drinken maar zou het al opgeven na paar minuten...Maar nu ga ik echt naar bedje toe! Slaapwel en anders reageer ik morgen nog wel verder! Hoeveel voedingen heeft beebje per 24u?

15. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    pfff soms....ik kan t ff niet meer lezen.. voedingen overslaan, uitstellen,wakker maken, lekkere nachten...? wat is dat? overdag ging t top nu zijn we al vanaf 8 uur bezig hem in slaap te krijgen. zodra zn speen uitvalt is t drama. ik ben zo kapot zo langzamerhand... en kor blijft mooi nog even beneden zitten en doet vreemd vind ik.ikhoorde dat hij de laptopweer aandeed die ik net uit gedaan had.niets bijzomders opzich.ik moest nog nr beneden klapt hij m snel dicht en gaat op andere bank zitten dus ik vroeg m wat hij deed maar hij was net opgestart en had nog niets gedaan dus waarom dan dicht..?zegt hij wil ff rekening kijken uuh ja staat tzelfde als gister op hoor....vaag gedoe maar kijk morgen wel wat hij gedaan heeft... denk you tube of vrouwen kijken ofzo... dat ontkent hij altijd, dat laatste dan...wel vreemd dat t in geschiedenis staat he en bij mij gaat hij er niet zelf heen hoor...sorry voor mn verhaal maar heb t compleet gehad zit ik hier boven bij rinze te janken...klotezooi... waaromkan t hier nooit eens normaal gaan???

16. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    om hal3 en 5 uur is hij om voeding geweesr

17. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Sam ook een vermoeiend nachtje.

Nancy succes met het kraamfeest, veel mensen komen er zeg. Leuke foto van Luuk

Kim werd om half 9 gisteraaf pas wakker voor een voeding, en ze moest daarna nog 1 voeding voor de nacht.
    ZE was 2 uurtjes wakker, en viel toen weer in slaap, dus ik ook maar gaan slapen.
    Met als gevolg, om 1 uur fles, en 4 uur, en nu 7 uur werd ik weer wakker van wat gejammer. Maar ja ze huilt niet iig.

xxx

18. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    @ Sam: pfff, vermoeiende nacht! En van dat "stiekeme" gedoe kun je zo onzeker raken, zeker met nog een bak hormonen in je lijf. Heb je al in de geschiedenis gekeken? En anders gewoon eerlijk zeggen dat het je onzeker maakt. Hier niet hetzelfde maar wel iets soortgelijks aan de hand gehad van de week en toen heb ik het eerlijk gezegd tegen manlief, dat ik daar heel onzeker van werd.

@ hier: Juliette kwam om 2.30 voor een fles. Echt geen pijl op te trekken 's nachts ;) Ons moppie is snip verkouden, heb d'r net baby-neusspray gegeven. Lag vannacht ook ineens te kokken in d'r wiegje, waarschijnlijk snot wat in d'r keeltje liep. Dus ik d'r in het donker gelijk uit de wieg gevist en op d'r zij gedraaid. Dat was ff schrikken. Wat ben je dan blij dat ze bij je op de kamer slaapt....
    Nu lekker even eten, de croissantjes zijn klaar!

19. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Eline, wat fijn dat het goed gegaan is! Alleen vannacht er veel uit dus..

Pippo, oke er mag dus meer tijd tussen de voedingen zitten overdag... Is hier nog niet voorgekomen hoor maar vroeg me af of het zou mogen..

Nancy, een hele gezellige dag vandaag! Vooral genieten!!! Misschien als iedereen er is ze even verwelkomen (speech) waarin jullie ook zeggen dat Luuk er niet tegen kan als hij door verschillende mensen wordt opgepakt dus of ze daar begrip voor hebben..?

Sam... :( kan niets anders zeggen als een héééle dikke knuffel voor jou en hopelijk gaat het snel beter met Rinze en de rest thuis!

Bellamano, inderdaad een druk dagje gehad. Fijn dat het zo goed gaat met Mink en dat hij goed groeit.

Goldy, tja of de breastflow voor jullie werkt weet ik natuurlijk niet maar de fles heeft een dubbele speen (in elkaar) waardoor de melk er druppelsgewijs uitkomt. Het werkt hetzelfde als een borst en wordt daardoor veel gebruikt door kindjes die nog niet aan de borst willen happen.Bij deze fles moeten ze nl wel goed aanhappen en ze moeten er harder voor werken.

Hier:Anissa had de laatste voeding om 23.00u en kwam pas om 05.00u weer, super dus! Alleen toen kwam ze alweer om 7.00u en nu is ze klaarwakker ;)
    Dus nu ben ik maar naar beneden gegaan met haar zodat manlief verder kan slapen (Anissa maakt veel geluidjes als ze wakker is) en nu ligt ze in de box en slaapt ze weer half..

Fijne dag voor iedereen! Ik weet nog niet wat ik vandaag ga doen. Ik denk vanmiddag even naar mijn schoonzusjes die terug van vakantie zijn en vanavond naar mijn ouders. Manlief moet vanavond weer werken helaas.

20. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Pooh, vervelend dat ze verkouden is en ja daar schrik je wel van. Ben ook blij dat ons meisje bij ons op de kamer slaapt. Vraag me alleen af wanneer ik haar wel ooit op haar eigen kamertje durf te laten slapen...

Hier hapt ze 's nachts wel eens lucht op zo'n harde piepende manier.... net of ze even geen adem krijgt...schrik ik ook steeds van..

Share This Page