Koekkie dat is keurig hoor!! (qua groeien). Bv-dames.. Vergeet niet, kolven moet je ook leren!!! Belangrijk is dat het ook toeschiet, dan gaat het wel makkelijker !!
Dan zou dus het gewicht wat ze in 17 dagen is aangekomen wel kloppen als ik het door 2 deel haha. Ik kan jou bericht nog herinneren dat ze toen al op gewicht zat (werd er een beetje depri van ). Mijn kleine had toen haar grootste dieptepunt qua gewicht. Ze woog toen 3850 gram op dag 4 nu dus 4900 gram.
Ik heb lang niet iedere keer toeschietreflex en kan er ook geen peil op trekken wanneer het komt. Meestal als ze aan het drinken is, dan krijg ik even die steken in mijn andere borst.. Wat valt er dan trouwens te leren aan kolven?? Heb 4 weken lang fulltime gekolfd, hoop niet dat ik iets "fouts" heb gedaan dan. Heb je nog tips? Hier woog Anissa bij de geboorte 2970 en op de 9e dag geloof ik was ze weer op haar begin gewicht en bij de eerste keer CB woog ze precies 4 kilo! Volgens hun komt ze bovengemiddeld aan.. Maar volgens die man kan je dat niet precies zeggen want heeft met meerdere factoren te maken. Klinkt dus prima bij jou!
Op aanraden van KH infacol en van de week cinababy gebruikt. Maar bij allebei houdt ze krampjes. Tja het hoort gewoon bij haar leeftijd. Ik heb het idee dat die middeltjes niet echt helpen dus ik stop er maar helemaal mee. De boys zijn supertrots. Zooooooo schattig. Niet verwacht. Tenminste ik verwachte meer jaloezie maar nee joh, zoenen, aaien, wiegen en willen vasthouden. En dat voor een 1,5 en 2,5 jarige. Ben trots op hun
Heerlijk Koekkie Rinze zat op dag 7 op zn laagste gewicht ! En de bv liep wel als een tiet !!Dus dat hoeft niet altijd iets te zeggen. MoederK ja ik kan heek makkelijk kolven maar weet ook dat niet iedereen dat kan. TSR als je het niet voelt zie je het wel met het kolven (echt spuitstralen en gaat veel harder ) lukt het niet goed, bijvoorbeeld niet ontspannen genoeg dan schiet het vaak niet op . Via ha zou je neusspray kunnen krijgen om tsr makkelijker te laten gaan.
Ik heb trouwens Anissa best vaak op het voedingskussen liggen die ik dan op een bepaalde manier neerleg.... kan dat kwaad? Ik merk wel dat ze nu minder graag plat ligt in de box, als ze op het voedingskussen ligt, kan ze meer zien. Of heb ik haar nu al teveel verwend ermee, haha. Ze ligt er ook zo ontspannen op terwijl ze in de box heel wat op en neer trappelt (wat niet persé slecht is) Wel ligt ze zo dus continu op haar achterhoofd en niet met haar hoofd opzij
is dat een gewone neusspray? Ik heb otrivin liggen (mijn verslaving zodra ik neusverkouden ben) Bedankt voor de tip
MoederK box komt vanzelf.. Rinze ligt sowieso altijd op zn achterhoofd, zo schuin opzij kan hij niet.. naar links een beetje rechts niet eigenlijk..
Ze lag juist vanaf het begin al veel in de box en kan zich hier ook lang in vermaken (of slapen) maar nu ik haar vaker op het voedingskussen heb gelegd (leg het kussen ook vaak zo in de box) vindt ze dat leuker want dan kan ze meer zien aangezien ze in de box alleen maar omhoog kijken. Maak me ook niet druk om de box, ging me er meer om of het uitmaakt als ze lang in een bepaalde houding ligt
Moeder K ik gebruik juist het voedingkussen om op haar zij-tje te liggen (tegen het afvlakken van het hoofdje) ze vindt het heerlijk om in foetes houding te liggen op het kussen. Sam: raar dat je bv goed liep maar dat het gewicht terug liep. Ze heeft wel altijd goed de boob gepakt daar lag het bij mij ook niet aan. Ik maakte gewoon bijna niets in het begin aan (kwam ik ook achter door het kolfen ookal weet ik dat een baby er meer uit krijgt). Inmiddels komt er meer uit met kolfen maar bij het nakolfen vaak niet veel. Ze drinkt dus bijna alles opperdepop. Ik denk ook dat hiet tsr een beetje het probleem is. Niet elke keer heb ik er 'last' van. Soms als ze huilt komt het wel de andere keren gebeurd er niets. Net nagekolft, nou 20 ml samen haha. Dat is dus niets maar ze heeft ook wel erg lang aan de boobs gelegen hoor. En ze is net heerlijk in slaap gevallen. Echt een lekker slapkopje.
Ok manlief brengt de boys naar bed en ik ga even lekker voor ons saampjes koken en we gaan een lekker filmpje kijken. De kids hebben al gegeten en gaan altijd om 8 uur naar bedje toe. Even laten zien hoe trots ze zijn
Heerlijk Koekkie dat je boys zo verliefd zijn op hun zusje! Ahhhh wat een ontzettend mooie foto! Geen idee MoederK of dat liggen op het voedingskussen kwaad kan... Denk het eerlijk gezegd niet hoor en als Anissa het fijn vindt is het wel goed toch?
Geweldig Koekkie.. Ja moet er wel bij vertellen natuurlijk dat het 30 graden was, hij dus achteraf al last had van z'n nek. Hij dronk ook erg onrustig en driftig... Dus dat kostte hem gewoon heel veel energie. Maar hij heeft het ruimschoots ingehaald !!
@MoederK, de neusspray voor toeschietreflex heet Syntocinon, de ha moet hiervoor een recept schrijven. Heb het hier ook gebruikt, helaas zat het niet in de tsr maar in de productie, waarvoor Domperidon dan weer helpt. Dat laatste niet gedaan, want toen was ons mannetje al aan de fles gewend en zat ik inmiddels aan de AB kuren voor een blaas- en borstontsteking, waardoor mijn melk niet bruikbaar zou zijn.
goedeavond dames, kom ff snel.. lees morgen ff terug. Zijn al de hele avond met naomi in de weer.. krampjes Ze heeft 8 uur de fles gehad maar ze is nu nog aan het krijsen.. Ik heb dus ook besloten dat als ze zo in slaap valt ik haar niet wakker ga maken om half 12.. laat haar maar lekker slapen, dan zie ik wel hoe laat ze vannacht komt. Ze heeft vandaag al 5 flessen gehad van 150cc omdat ze vannacht ook al was gekomen.. dus ze mist dan geen fles, en als ze uit zichzelf komt vannacht krijgt ze er uiteraard ook 1. Maar ze slaapt nu nog steeds niet dus ik ga haar dan niet wakker maken om half 12 terwijl ze dan net lekker slaapt en ze waarschijnlijk toch niet wil drinken (zoals altijd) meestal krijg ik er toch maar 100cc in met de laatste fles omdat ze dan al vast slaapt. Dus ben benieuwd hoe laat ze vannacht of morgenvroeg komt Gewoon eens even keer uitproberen. Ze heeft weken dat ze nachten doorslaapt en nu ineens komt ze al bijna een week elke nacht, dus er is toch geen touw aan vast te knopen
@Kristel, welkom (helemaal vergeten, sorry), wat een mooie meid is Floor! @Koekkie, wat een ontzettend lieve foto van jouw en de kids! Je ziet dat ze trots zijn, ze kijken helemaal verliefd naar hun zusje. @Bubsie, jeetje da's idd schrikken als ze zo huilen, wij hebben een neefje die dat ook zo kan, wat Dithje al zei in het gezichtje blazen, dat helpt echt. @Dithje, fijn voor je vriendin dat haar 20 weken echo goed was, is toch een hele opluchting als je kindje op zoveel punten wordt nagekeken en dat allemaal in orde is. Dan is een cadeautje inderdaad op zijn plek. @Es, ai ai krampjes, hopelijk zakken ze snel. Succes vannacht! @hier, ons mannetje liet vandaag bij een paar flessen wat melk over, nu ligt hij in zijn bedje, maar lijkt het er niet mee eens. Pappa is even bij hem. Hij vecht tegen de slaap, maar denkt wakker te kunnen blijven . Vandaag voor het eerst een vette smile met geluid, die smile was er al even, maar vanmiddag kwam er een ontzettend schattig geluidje bij, smelt smelt.
ha dames, niet terug gelezen, we zitten nog te tobben met mink kan er nu pas tepel speenverwarring optreden? anders is het toch misschien spruw.. ik las dat ze bij spruw ook een klakkend geluid kunnen maken en dan loslaten.. kunnen wat denken jullie???