Juli 2011 mama's. Deel 2

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kaatje85, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Poe, dat klinkt niet goed... Heb zo hier en daar wel wat gelezen over medicijnen die de misselijkheid dempen, zodat je wel wat binnen kunt houden. En heb ook ergens gelezen dat het je kindje niet schaadt, die wordt sowieso gevoed door jouw bloedsomloop. Maar water drinken blijft wel heel belangrijk...!

Veel sterkte en succes bij de huisarts!

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    ja heb zetpillen gehad, 2 - 3x daags (ik neem er 3)
    ze belt me na 1u om te kijken hoe t gaat. en donderdag naar vk, misschien dat die mn urine wel controleerd op ketonen.
    en dan te bedenken dat de misselijkheid meestal t ergst is met 9 wk..
    mn baas zei gister dat hij me per 1januari in de ziektewet doet met ziekte door zwangerschap.. dat vind ik raar.. ik loop nu 100% in ziektewet voor mn schouder.. (werk wel 3 middagen)
    maar das toch raar dat hij dat per 1 januarie dan veranderd?
    zal t vrijdag ff met m over hebben .. hij kan toch niet nu al weten of ik dan ziek ben ? ik had me vorige week 1 x ziekgemeld omdat ik echt te misselijk was en me echt rot voelde..
    gister wel gewoon gewerkt, wel tegen m gezegd dat ik zo misselijk ben en niks binnehou.. toen zei die dat van 1 jan..
    snap er niks van haha

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    meisjes die misselijk zijn heel veel sterkte.........voor de rest weet ik t ook ff niet meer hahaha

heb niet veel te vertellen eigenlijk t gaat wel goed

4. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Ben jaloers op jouw slaap!!! Lag er gister om half 10 in en werd nog steeds moe wakker om 7 uur... Onze hond heeft bedacht dat hij 's nachts/ 's ochtends heel vroeg op bed wil liggen en dat dat fijner is dan zijn mand. Dat klopt, maar mag niet. Dus vannacht drie keer ruzie om het beestje weg te sturen...

Er zijn inderdaad veel dames die misselijk zijn. Maar niet iedereen hoor! Ik ben het tegenovergestelde, en voel me af en toe een prullenbakje. Alles past erin, heb je nog iets over geef dan maar aan mij! Volgende week vrijdag mag ik voor de eerste intake, eens kijken hoe hard ik schrik van de weegschaal...? :$
    Ben ook pas sinds de zomer gestopt met roken, dus die kilo's was ik net aan het wegwerken. En dat mag nu niet meer :D Ik bereid me maar op het ergste voor!

5. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Dat van je baas snap ik niet. Ziektewet is ziektewet, de reden doet er dan toch niet toe? Dus waarom iets verzinnen dat helemaal niet waar hoeft te zijn? 1 januari ben jij al een stuk verder en misschien wel topfit?
    Als de misselijkheid het ergst is met week 9 maak ik me geen zorgen, haha! Houdt die chronische trek in eten dan ook een beetje op?

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    trek in eten heb ik totaal niet. i maak wel wat maar echt trek erin heb ik niet. nergens niet in hoor, ook niet in drinken ofzo.
    ik verplicht mezelf wel om te eten, maarja t komt er daarna toch met de zelfde gang weer uit.

ja vind het ook al zo raar..wat als ik straks dan bij arbodienst moet komen, moet ik dan gaan verzinnen dat ik me rot voel ofzo? ik werk minder door mn schouder, niet door de zw.

7. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Zou inderdaad maar eens vragen waar om je baas dat wil..? Maar jij hoeft niet te liegen en je kutn ook aangeven dat je dat niet wil.

Jouw misselijkheid klinkt als mijn laatste buikgriep.... :( en dat ik die nog zo goed herinner is geen goed teken... Helpen je zetpillen een beetje? Wat een ellende zeg!

8. BB10

BB10 Niet meer actief

Mama van Chantal, ik weet wel dat als je werkgever je nu in de zw stopt vanwegen je zwangerschap je verplicht bent 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof te gaan. Als je van te voren niet in de zw hebt gezeten vanwegen je zwangerschap mag je kiezen 6 of 4 weken. Misschien heeft jouw werkgever een reden dat hij je 6 weken van te voren wil laten gaan.
    Oja en er is nog een reden. Werkgevers krijgen meer terugbetaald van de verzekering voor een zwangere die niet werkt dan voor een zieke. Misschien zou dat de reden kunnen zijn? Ik weet nog dat toen ik op vervangingsbasis werkte ik meer verdiende als ik een zwangere verving dan dat ik een zieke verving.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    dat zou best kunnen dat hij t voor t geld doet.. ik zit namelijk al sinds de zomer in de ziektewet.
    maar straks word ik dan in januarie verplicht om te werken terwijl dat miss niet kan met mn schouder.. en ben allang blij dat hij niet zo moeilijk doet dat ik al zo lang de helft van mn uren werk.

10. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey meiden!

Hier lekker aan het werk vandaag.
    Vanochtend ging het niet lekker. Ik kon eerst niks eten en toen ik eindelijk een sneetje brood naar binnen had, moest ik gelijk weer overgeven ;).
    Ik zei al tegen hubbie ‘dit is de laatste keer dat ik zwanger ben’ Hi hi uiteindelijk geniet ik toch wel weer van deze speciale periode maar die misselijkheid is geen pretje.
    Sterkte ook voor alle andere meiden met misselijkheid! Bij mij trekt het gelukkig rond 11 uur weg en komt pas tegen de avond weer terug dus eten kan ik nog wel.

Sucre petje af voor jou meid! Lijkt me erg zwaar voor jou zo misselijk en dan ook nog de zorg voor je kleine man.

Belliebel ach jammer dat het nu net chocola is die niet goed valt.

Nina hoe is het nu met Jolien?

MvN dikke knuff voor jou, lijkt me echt zenuwslopend :(.

Miracle spannend meid, nog een paar daagjes tot de echo!!

Kaatje balen zeg allemaal zo ziek :(.

Bulldog ik denk de bandenpijn, heb ik zelf ook regelmatig.
    Spannend zeg een kijker voor jullie huis, hoelang staat het te koop?

MamaChantal dikke knuff meid hopelijk voel jij je gauw beter!
    Je moet wel even uitkijken met wat je baas wil doen want als jij nu ziek gemeld wordt tgv zwangerschap ben je verplicht om met 34 weken met verlof te gaan. Als jij dat ook sowieso wil, is het natuurlijk geen probleem maar als je eigenlijk door wil werken tot 36 weken moet je even met hem spreken hierover.
    Ah ik lees dat BB10 het ook al schrijft. Ik denk dat jouw leidinggevende het doet zodat ze zelf een voordeeltje eruit halen.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    eerder met verlof vind ik geen probleem. zit ook te denken om vakantiedagen op te nemen voor ik met verlof ga, om wat rust te krijgen en misschien dat ukkie dan langer blijft zitten.
    maar ik vind het een rare manier van gaan.. benbang at ik straks gewoon weer 100% moet werken terwijl dat nie gaat

12. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Hey hi, kom ook even dag zeggen vandaag!

Misselijke dames, heel veel sterkte!

Niet misselijke dames (of zoals ik, weldegelijk misselijk, maar die misselijkheid weg-etende dames), zijn jullie al aangekomen en zo ja, hoeveel als ik mag vragen? De zieke meiden mogen ook antwoorden hoor, ik ga er van uit dat jullie af zijn gevallen, of gelijk gebleven. Ben ik ook benieuwd naar hoor!

Ik ben al 3-4 kilo aangekomen en da's echt niet alleen van de baby! Ik was net begonnen met lijnen en was 6 kilo kwijt, maar toen raakte het slop er een beetje in, 2 kilo erbij, toen zwanger, en nu dus weer op het gewicht van voor mijn laatste afvalpoging. Ik baal er wel van, maar heb het idee dat je lichaam het ook een beetje buiten je om beslist ofzo en eerlijk is eerlijk, ik let ook niet zo op als wanneer ik niet zwanger ben en vooral in deze tijd (sint/kerst) is het pittig om niet aan de speculaas en chocola te zitten...

Maar goed, vroeg me dus af hoe het bij jullie was.

ps ik ben niet heeel dik ofzo hoor, maar ook geen slanke den en wil graag nog een aantal kilos kwijt, moet maar even wachten tot na de bevalling dan

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik ben eigenlijk nog niks aangekomen of afgevallen en ik ben niet zo misselijk dat ik boven de pot hang dat scheelt.
    Ik schommel zo rond een kilo erbij en soms is ie er weer af?

14. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Bij mij kwamen er rap een paar kilo bij, en nu blijf ik ook wel hangen, maar hoop van harte dat het niet het begin is van heel veel aankomen in mijn zwangerschap.

was bij de eerste 19 kilo bijgekomen, wel 2 dagen na de bevalling alweer 11 kilo kwijt, die andere 8 zijn er redelijk vanzelf afgegaan in het half jaar erna.

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Nou, er zit een buikje en die zat er eerst niet zo duidelijk...! Maar ik heb geen idee hoeveel kilo dat is. Ik eet me wel suf, dus ik hoop op beperkte schade...

Ik weet ook niet precies hoeveel ik woog, ik durfde na het stoppen met roken niet zo goed op de weegschaal... Weet wel dat er zo'n 5 kilo bij was gekomen en ik daarna weer op aan het letten was... De intake bij de verloskundige wordt mijn grote dag... :(

16. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Oh ja, ik ben ook gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was, dat verklaart ook waarom er snel een paar kilo bij kwam. En tjsa, ik eet ook wel echt best veel nu (ook veel fruit en bruin brood enzo, maar ook chipjes en koekjes wat ik anders echt zelden doe, staat tegenover dat ik nu ook de calorieen mis van de glaasjes witte wijn)

17. MamaCol

MamaCol Nieuw lid

Nov 23, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!
    Ook ik heb jullie gevonden... Gezellig!
    Gelijk even een vraagje: Mijn Bloeddruk is laag (56-94) en voel mij daardoor enorm moe en flauwvallerig. Hebben jullie dat ook en wat doen jullie eraan?

Groetjes!
    Ps; ik ben bijna 7 wk zwanger van een 2e kindje.

18. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik ben 12 jaar geleden al gestopt met roken en toen zat er meteen 15 kilo aan die er helaas nooit meer afgegaan is.
    Dus de kilo's die er nu aankomen zijn echt van de zwangerschap en ik ben geen slanke den maar gewoon alles in propotie dus ik hoop dat er niet al te veel aankomt want eraf is bij mij wel een probleem.

19. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Nou, ik was na het stoppen eigenlijk net weer stabiel. Ben na de vierdaagse (eind juli) gestopt en merkte net dat de broeken hetzelfde bleven zitten.
    Dus ik dacht: hop aan de lijn! Eraf met die kilo's. Dat stukje is dus niet gelukt want een week of 2,5 geleden bleek ik zwanger te zijn!
    Waar ik in de strijd met de kilo's ben gebleven is dus een klein mysterie, haha!!! ;)

20. jac

jac Fanatiek lid

Nov 12, 2010
    1,027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    mama col gefeliciteerd en welkom. Ik kan je helaas niet helpen. ik heb er geen ervaring mee. hoop dat je snel een antwoord krijgt van iemand.

@gewicht. Hier nog hetzelfde gewicht of + 1 maar die is er soms en dan weer niet. Ik hoop dat hetzelfde gaat als mijn laatste zwangerschap. Daar was ik met 36 weken pas 6 kilo aangekomen. En 2 dagen na de bevalling was ik gewicht kwijt en mijn buik was weer als voorheen.( Plat zullen we het maar niet noemen hihi.;)) Helaas waren de andere drie zwangerschappen niet zo. Dus zullen zien.:)

Share This Page