Juli 2011 mama's. Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kaatje85, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    MNM: mijn dochter wordt 2 april 4, en mijn zoon is van eind oktober 2008

ik heb voor een moederfiets gekozen omdat ik nogal zwaar was (100kg) en paste echt nie op een gewone fiets met een zitje, met een moederfiets heb je veel meer ruimte.

Een moederstuur is alleen een anders stuur, alleen dan breder en geloof ik ook iets verder weg. Dioe hadden ze dus nog niet toen ik mijn fiets kreeg ;)

Frummel beterschap voor jullie

woezl welkom!

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Daar kun je je buikfoto's laten zien:p.

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha oops, sorry! Ik probeer het mezelf aan te leren, maar kom hier al zo lang op zp dat ik niet anders gewend ben om te quoten!:)

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Nou, ben er weer doorheen, dus ik stop met quote whaha:p.

Vanmorgen bij de bedrijfsarts geweest. Lang verhaal, waar ik alles verteld heb over mijn chef, en ze had het al vaker gehoord van directe collega's van me! Het was dus al bekend! Al met al heb ik wat ik wilde. Ik ga tot aan mijn verlof niet meer dan 6 uur per dag werken. Het kan ook alleen maar minder worden, dit wordt elke 6 weken opnieuw bekeken, en gaat het dan niet, zal dit bijgesteld worden. Nu ben ik heel benieuwd wat me chef ervan gaat zeggen. Ze is deze week nog met vakantie en komt volgendeweek weer. Ze zal ongetwijfeld wel weer iets proberen om mij aan het werk te krijgen(dan zal ze wel vragen of ik de donderdag extra wil komen werken), maar ik trap hier niet in. Mijn herstel is belangrijker dan heel dat werken! Ben er dus wel blij mee dat ik niet meer terug zal gaan naar de 8 uur die ik altijd gewerkt hebt. Ook gooien we dit hele verhaal nu op zwangerschaps gerelateerde klachten zodat ik mijn salaris gewoon krijg zoals het altijd al is geweest! Hier veranderd dus gelukkig niets in!

Er valt dus wel een kleine last van me schouders af! Ben nu alleen zeer benieuwd wat cheffie ervan gaat vinden! Als ze niet het beste met me voor heeft, dan kan ze dat hele verzoek van de bedrijfsarts ook nog weigeren! Het is altijd maar een advies wat ze geven, en dit hoeven ze niet op te volgen. Als dat zo is ga ik wel naar mij eigen huisarts toe, die zal dan wel zeggen dat ik maar helemaal moet stoppen met werken tot aan mijn verlof!

Hubbie is trouwens ook wel blij dat nu eindelijk de knoop eens doorgehakt wordt. Elke zondagavond zit weer te janken omdat ik geen zin heb om naar mijn werk te gaan, elke maandagochtend word ik wakker, en het eerste wat ik doe is janken! Het is gewoon niet gezond als je jezelf er zo toe moet zetten om naar je werk te gaan. Hubbie wist zich gisteravond ook geen raad meer, uiteindelijk huilend in zijn armen in slaap gevallen. Tis gewoon zo lastig allemaal!

5. Frummel

Frummel Niet meer actief

jeetje bellie das echt niet goed nee als je met zo'n rotgevoel naar je werk gaat en er eigenlijk continu mee bezig bent.. Via je huisarts of vk kun je ook de 6 uur of zelfs minder krijgen he.. dan is het op direct medisch advies. Als het zo blijft zou ik als ik jou was me helemaal ziek melden op advies van de verlos(wel eerst met haar overleggen natuurlijk). Dit kan nooit goed voor jou zijn maar ook niet voor de beeb en de rest van je gezinnetje.

woezl welkom meid!

Buikenforum: weinig buik hier:D

Blindedarm: hoop dat het niet je blindedarm is hoor!!

mamafiets: ben niet zo van het fietsen haha ik loop liever.. ookal is het ver. Vroeger altijd naar school gefietst en zelfs naar kamp op de fiets.. was maar 7 uur(stelletje gekken haha)

Dames ik word lichtelijk gek.. Declan slaapt al nachten zo slecht(lees bijna niet) Nu is het weer drama.. Vriendlief staat nu boven bij hem en hij is zo vreselijk overstuur het is echt zielig.. ik weet echt niet wat er is of wat ik met hem aanmoet.. het is geen verlatingsangst dat weet ik wel zeker..

6. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Bellie: wat goed dat je nu minder kun gaan werken! bij mij was de vk aar heel makkelijk in bij Tygo, had een paar x harde buiken gehad door he werk en bekken klachten, en ben direct minder gaan werken.
    Denk goed aan jezelf! als dit nog teveel is, weer aan de bel trekken hoor!

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    oh frummel, wat vervelend voor jullie! Tygo heeft alijd probelemen gehad met slapen, en nu ook al sinds oud en nieuw, wij moeten echt naast hem zitten..
    Hoop dat het maar een fase is, de vorige keer duurde het 3 maanden! en dan ben je best kapot, hihi.

Heb je al een lampje geprobeerd bij hem, of de deur openlaten?

8. Frummel

Frummel Niet meer actief

Zonnebeertje: Zodra hij iets ziet wordt het juist erger lijkt het wel.. Wat we nu doen is dit:

's avonds rustig muziekje aan voor het slapen gaan(nog beneden) is van fisher price die bedtime cd.. Dit doen we elke avond zodat hij weet wanneer het bedtijd is. Dan naar boven samen. Licht aan in zijn kamer(gedimt licht) pyjamatje aan, schone luier, samen slaapliedje aanzetten. Hij in bed met licht nog aan, als we hem in bed leggen met licht uit is het paniek. Dan even rustig bij hem staan. Licht uit en nog even terug hem over zijn bolletje aaien. Dan gaan we weg en valt hij rustig in slaap. Na ongeveer een half uur/uurtje soms een kwartier en soms pas na 2/3 uur wordt hij echt schreeuwend wakker. Volledig in paniek. Vriendlief heeft hem net in slaap gewiegd omdat hij zich zo overstuur maakte dat hij zelfs ging spugen.. Hij staat goed onder medicatie voor de reflux en hij krijgt niet enorm veel prikkels op een dag.. Altijd het zelfde ritme en de tv gaat hier meestal pas aan als hij op bed ligt. Ik vind het zo vreemd maar vooral zielig voor hem:(

Ik hoop dat het bij jullie ook weer snel over is en Tygo weer goed slaapt! Ik vind het trouwens zo'n leuke naam haha. Komt omdat het zoontje van een vriendin van me zo heet en dat is zo'n heerlijk mannetje:D

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mamatien, nee hoor. kan ook prima op een gewone fiets. maar de mama fietsen hebben een breder stuur en een lagere instap waardoor je gewoon normaal kan fietsen ipv met je benen wijd zodat je geen last hebt van je fietsstoeltje

Belliebel. Fijn dat de bedrijfarts ook in ziet dat het zo niet kan.

10. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    bananen bevatten veel suiker. Dat werkt dan weer prima voor als je bloedsuiker aan de lage kant is.
    Opkikkers van Maggi heb ik inmiddels ook! Maar goed..zit nu aan mijn 8e eetmomentje...ben benieuwd wat mijn buikje er mee gaat doen;):p

11. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Miffy, nou ja zeg ongelofelijk op het cb. Jij hebt ook zo'n fijn poppetje dus? Ik ook, ze is 2,5 is 86 cm lang en weegt 10,5 kilo.

Mamatien, bij gewone fietsen kunnen wel vaak een stoeltje voorop, maar heb je bijna geen of helemaal geen ruimte om normaal op te stappen.

Belliebel, het voordeel van een moederstuur is dus dat die op elke fiets past en hoger staat, het stoeltje zit er dan voorop het stoel. Dan heb je meer ruimte om op te stappen, erg handig dus ook met een dikke buik hihi.

12. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    hihi ik ook

13. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    @frummel en zonnebeertje: ik hoop dat de kleine ventjes gauw een rustig ritme te pakken hebben. Hier ook met regelmaat 's nachts er uit, en dochterlief is al 3,5jr. Zij begon op een gegeven moment te vertellen dat ze geesten zag die haar plaagden. Iedere keer kon ik rond 23u of 3u naar d'r toe. Helemaal in paniek. Gelukkig is nu de paniek weg. (Nu wordt ze weer wakker omdat ze voelt dat ze geplast heeft..)

@belliebel: hoop dat je chef het advies overneemt!

Iemand vroeg tot welke leeftijd je knd voorop de fiets kan. Ligt een beetje aan het kind. Mijn meisje begint er nu toch echt uit te groeien. Ze is 3,5jr en 13,4kg (lengte heb ik niet paraat..)

@quoters: ik vind dat helemaal niet zo irritant. Zo weet ik tenminste waar het ook al weer over ging. Tja, hier ook een zeef!

14. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Belliebel, klinkt erg positief het gesprek met de bedrijfsarts.
    Verschrikkelijk dat je op deze manier naar je werk moet gaan.
    Hopelijk heeft je baas wel het beste met je voor, ze krijgt tenslotte de kosten vergoed, dus waarom zou ze moeilijk doen?
    Maar ik herken je verhaal wel. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook met mijn werk, thuis zat ik iedere avond te huilen. Vanaf de 20 weken kreeg ik serieuze harde buiken, dat ik op aanraden van de gyn ben gestopt met werken, toen was ik echt opgelucht. Gelukkig heb ik nu een andere baan.

Frummel, jeetje dat klinkt heftig die nachten.
    Is hij niet ziek (dat virusje dat bij jullie heerst)?
    Of tandenpijn? Dan had onze kleine meid ook gebroken nachten en overdag uit haar doen.
    Hopelijk gaat het snel over.

15. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    morgen nieuwe poging om te reageren... beetje lastig brief moeten maken net...

16. Frummel

Frummel Niet meer actief

MNM: Nee alles is gechecked voor zover we kunnen.. Tandvlees is rustig, roze, geen bobbels.. wel voor de zekerheid dentinox erop gedaan. Hij heeft veel spuitluiers maar is vreselijk vrolijk. Hij had wel 38,1 dus een zetpilletje gehad.. maar het is al ruim 1,5 week. Voor mij maakt het echt niet uit, ik functioneer prima op 4 uur slaap per nacht(ben een beetje vreemd haha) zelfs nog nu ik weer zwanger ben.. Maar ik vind het voor de kleine zo zielig joh:)

Haha miffy zei ze serieus dat ze groot was! Wat een doos hahaha sorry hoor.. o wat werken er toch een stumpers op het cb..

17. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    *Zwaait*

Niet teruggelezen vandaag, ben gebroken en kruip lekker op de bank.

18. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Maloes helaas beginnen ze al om 07.00 8)

Sjantalle ze gaan mij pas op de transplantatielijst zetten wanneer ik bevallen ben. En dan is de wachtlijst ruim 4 jaar 8) Ik heb gelukkig een potentiele donor die zich tegen die tijd laat testen op alles. En dat dialyseren ach ik weet waar ik het voor doe :D en die 4 uur zijn in princiepe zo om :) Dat dreigen flauw te vallen poeh das ook rottig! Staaltabletjes bah bah. Hopelijk wordt het snel beter!

Kimm wat fijn dat alles goed is!

Juud leuk he dingentjes kopen voor de beeb! Ik ga als het goed is woensdag na de echo ;)

Nina gezellig naar artis! Ik wil daar ook nog een keer heen hahaah.. kan straks makkelijk met de beeb :D

BB10 wat een gedoe, hopelijk heb je geen blindedarmontsteking! Beterschap!

Frummel beterschap! Wat rottig dat je zoon niet wilt slapen. Hopelijk is het een fase waar hij door heen moet.

Woezl welkom hier!

Marlous wat fijn dat je gepruttel voelt!!! Heelijk lijkt mij dat 8) Ohhh lekker naar Curacao heb je nog plaats in de koffer? Een hondenhok is ook goed hoor.. Ga ik mee als huisdier :D

Kaatje hmm conditie haahahaa.. niet echt goed al zeg ik het zelf! Ik wil wel wat gaan doen, zwangerschapzwemmen :D

Belliebel wat fijn dat je nu 6 uur per dag mag werken en dat het gewoon in de gaten gehouden wordt.

Zo alles weer bijgelezen :D

Ik kon weer eens niet slapen afgelopen nacht :x half 4 ongeveer viel ik eens in slaap en om 7 uur ging de wekker weer (en de bouwvakkers waren er al). Daarna naar de dialyse en toen ik thuis kwam ben ik naar bed gegaan rond 14.00 en pas rond 18.00 wakker geworden ;) Toen aardappel-anders gemaakt maar het smaakte voor geen meter :D Dus nu aan de kipsate met brood :p

19. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ Frummel: Achhh die kleine :( Wat zielig zeg als die zo in paniek raakt!

@ Belliebell: Ohh hoop ook dat je chef het advies overneemt, en anders idd via de vk regelen! Rot chef die je hebt!

Mijn pa belde net dat ik toch het wiegje waar ik vroeger in gelegen heb kan gebruiken voor de kleine :):) Ben helemaal happy! Eerst zou het niet kunnen omdat iemand anders uit de fam hem op dat moment zou hebben, maar dat gaat nu niet door omdat diegene ander wiegje heeft!
    Moet er nog wel andere bekleding op laten maken, maar vind he bijzonder dat mijn kleine straks in hetzelfde wiegje slaapt als ik heb gedaan :)

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik denk dat ik zelfs binnenkort die 6 uur al niet meer ga trekken. Ik was zelfs van plan om eerder een afspraak met de vk te plannen, al is het dan alleen maar om mijn probleem te vertellen. Ik ben nu heel blij dat ik niet meer dan 6 uur mag werken, maar tegelijk vreet het aan me dat het alsnog 6 uur is.

Wat ik tegen de bedrijfsarts gezegd heb is dat ik gewoon alle energie die ik heb in mezelf en mijn gezin wil stoppen, en straks niet als ik met verlof ga weer instort omdat er dan echt een last van me schouders af valt omdat ik dan eindelijk van die verrotte chef af ben. Heb geen zin om zo mijn verlof in te gaan en bij wijze van na de bevalling in een postnatale depressie terecht te komen, want wat koop ik daarvoor? helemaal niets. Ik merk wel dat die stress me gewoon teveel wordt, en dat ben ik meer dan spuug en spuugzat! Ook hier bezorgt dat mij harde buiken, en dat is wat ik al tegen manlief heb gezegd: dat kan nooit goed zijn dat ik daardoor harde buiken krijg! Denk ook dat ik er gewoon verstandig aan doe om morgen meteen de vk maar te bellen.

Deel Deze Pagina