@pijstilling: Bij de eerste bevalling heb ik ook pijnstilling gehad, ik had een weeënstorm en met 6 cm al pers weeën. De pijnstilling heeft niet geholpen, want op het laatst ging het zo snel dat voordat de pijnstilling werkte ik al volledige ontsluiting had en Sara met drie persweeën is geboren. Dus voor wat dat betreft... Volgende keer zal ik niet van tevoren al vragen om pijnstilling, ik kijk wel hoe de bevalling gaat. Maar mocht het niet meer gaan, dan ben zal ik er toch om vragen.
Nog even een aanvulling: Zwangerschapszwemmen heb ik niet gedaan, heb mensendieck gedaan. Ga nu geen cursus meer doen, is nog niet zo lang geleden dat ik de vorige heb gedaan. Wat betreft de olie, ik heb netjes de hele zwangerschap gesmeerd, maar heb toch echt een tijgevelletje eraan overgehouden. Als je er aanleg voor hebt krijg je het toch wel. Hier heel klein beetje gescurd, twee schoonheidshechtingen geloof ik en meer niet.
Ik heb bij noelle 24uur weeen gehad en zat aan de opwekkers... dus in een enorme storm. Ik was verplicht een ruggeprik te nemen... na 5 keer prikken dacht de anestesist dat ie goed zat.. dus niet.. uurtje geen pijn gehad maar daarna was alles in alle hevigheid terug. ruggeprik op zn hoogst. Daarna dus de ks moest een spinaal geprikt worden.. was ook niet te doen.. dus nog zo'n 8 keer geprikt... maar toen ie eenmaal zat was het heeerlijk!!! In de ok zijn ze met zn 2e bezig geweest voor de prik... mn ruggewervels zitten erg op elkaar en ze stonden ervan te kijken dat ik nooit zon last van me rug heb gehad omdat alles zo vast zat.
pijnstilling: wou absoluut geen pijnstilling tot ik ingeleid werd en na een tijdje 3 uren lang elke 5 min 3 forse weeen had ben ik 2 uren van krap 3 cm naar 10 gegaan... boden me pijnstilling aan ik was er van overtuigt t zonder te doen, kwartier later gesmeekt en had ook echt niet anders gekunt, had een pompje dus kon zelf beslissen... hoop bij deze bevalling thuis te blijven, niet ingeleid te worden en dus ook geen pijnstilling nodig te hebben, kan wel wat hebben alleen 3 uren lang 3 weeen per 5 min was geen doen op weee opwekkers...
@jac vind het niet gemeen van je hoor onze tijd komt wel rustiger aandoen valt niet mee met een terror peuter van 2,5 die niet meer wilt slapen smiddags en met een staand beroep waarbij de heel de tijd bezig ben. @pijnstilling ik heb een ruggeprik gehad ik vond het heerlijk en zou het zo weer doen. @bevalling ik werd ingeleid met 41+5 smorgens om 8u had ik 2 cm toen hadden ze mn vliezen gebroken smiddags om 1700 had ik nog steeds 5 cm had ook geen weeen meer ondanks infuus met weeopwekkers toen is er besloten voor een ks. op de opertatiekamer moest er een andere ruggeprik gezet worden die zette ze hoger dan de andere met het gevolg dat ik het idee had dat ik geen lucht meer kreeg dus ben ik helemaal onder zeil gebracht. heb dus mn zoon niet geboren zien worden en werd pas een uur en kwartier later wakker. @zwangerschapszwemmen heb ik niet gedaan en ook geen cursus. @rono dus je bent helemaal lekgeprikt...
Hier alweer buikpijn. Heb het echt bijna dagelijks vanaf het begin. Helemaal niet gewend van vorige zwangerschappen. Volgens mij komt het groot deel van mijn darmen af, maar fijn is anders Krijg straks een vriendin met kleine van 6 maanden op visite. gezellig Jac ik duim ! Bulldog, ja wel iets,maar draag hem nu dus alleen met lange afstanden wandelen en op mijn werk, want als ik hem nu al full time draag heb ik er aan het eind niets meer aan. In en rondom huis heb ik hem dus niet om en voel ik mijn bekken wel veel meer Heb ook besloten de meubels niet te gaan schilderen. geen zin in Spannend donderdag ! Hier ( in het ziekenhuis ) doen ze de 20 weken echo tussen de 18 en 22 weken Wat voor pijn is het ? een soort harde buik / spanning ? dan kan het idd heel goed komen doordat je te druk bent geweest Paso, gefeliciteerd met TIJN ! Super naam. Ben er zelf helemaal weg van maar mijn man helaas niet Hoop dat je snel opknapt en kan gaan kijken Wupje, niet ziek worden hoor. knuff Carnaval Doe ik niets aan. Wordt hier sowieso niet veel aan gedaan. Kimlee. Ik ben bij Levi met 16 weken begonnen met zwangerschapszwemmen Die perineum olie heb ik idd gebruikt. Vanaf 32 weken geloof ik, maar niet concequent. Vond het maar een gedoe. Uiteindelijk bevallen van een 8 ponder zonder uitscheuren maar of dat door die olie komt... FightforLove. Ruilen ? Mijn Levi heeft weer een smeer periode. Gister deed mijn man zijn deur open,had hij alles, incl. zijn eigen gezicht onder de poep gesmeerd, en vanochtend dus weer ( gelukkig dit keer niet zijn gezicht ) Jac,dus het is ook nog maar afwachten of je van het weekend weer op tijd terug bent om je kids op te halen ? Pijnstilling Ik niet. Beval ( hopelijk ) thuis dus dan is die keus er ook niet. Heb bij Levi ook geen pijnstilling gehad, en kijk er nu niet echt heel dramatisch op terug. Tuurlijk weeën zijn niet fijn. zeker niet als je in een weeënstorm van 2 1/2 uur terecht komt. Maar op dat moment komt er zoveel adrialine vrij dat je jezelf daar gewoon door heen trekt Kan me wel voorstellen dat als je heel lang bezig bent,en dus uitgeput raakt je kiest voor pijn stilling. Bij Levi had ik maar 6 uur weeën en 7 min. persen dus was goed te doen.
Hier een foto van mn ruggeprik ( die is genomen door mn vriend als bewijs dat t zovaak mis ging... de vk wou t namelijk niet geloven ) Al die rode puntjes is geprikt..
@kaatje nee hoor ben nog steeds thuis met de kindjes. Zoonlief heeft per 3 januarie begeleiding maar hij mag pas per 30 januari naar internaat. dus deze maand thuis. Wel eventueel een probleem om van het weekend naar boord te gaan. Dat ligt er maar net aan waar je ligt. en of je daar met de auto kan komen. Maar goed daar verzinnen we ook wel weer wat op. pijnstilling ik weet ieders pijngrens is anders. en sommigen hebben een zware bevalling en anderen niet (waaronder ik, dus eigenlijk mag ik er niks over zeggen.) maar vraag me eigenlijk alleen maar af of het nu nog steeds zo is of je meer risico loopt op een kunstverlossing. Want dat hoorde ik dus 8 jaar geleden toen ik moest bevallen. maar nu hoor je daar nooit meer iets over. Of iemand pijnstilling nodig heeft is ieder voor zich. Persoonlijk zet ik mijn vraagtekens bij iemand die bijv. 1 cm ontsluiting heeft en zegt dat ze al onuitstaanbare pijnen heeft. (hihi schoonzus)
Dat heb ik ook gedaan en deze anestesist hoeft niet meer aan mn bed te verschijnen... ik viel bijna flauw na 4 keer prikken ik zei t gaat niet, ik val flauw.. zegt ie stel je niet aan heb wel wat beters te doen. Dus prikte gewoon verder toen dacht ie dat ie zat maar nog niet goed dus heb alles gevoeld. En bij de ks heb ik gezegt doe maar narcose ik kan niet meer.... maar dat doen ze niet zomaar en bleven net zolang prikken
Jac: ik kreeg pas echt zere weeen bij 3cm toen werd ik aan de opwekkers gezet.. dit redde tot de 5 cm en toen liep de ontsluiting terug en werd et een ks
Jaaaa vanavond M'n wieg ophalen gekocht via marktplaats.. wat vinden jullie ervan ik vind het hem helemaal top Marktplaats.nl > Mooie grote ouderwetse, stoere wieg!!! GERESERVEERD! - Kinderen en Baby's - Babywiegjes en Ledikanten
@kaatje ja het mn buik is dan hard maar het zit bovenin. goed van je dat je besloten heb om ze nie tte verven scheelt veel tijd! @rono jeetje ziet er lekker uit ai ai ai ..
Zo ik heb net lekker een bak ananas weggewerkt, heerlijk . Dit smaakte gelukkig wel goed. Vanavond eten Kyano en ik alleen want mannetje heeft nog 1 dag examen, ik ga lekker macaroni met veel champignons maken want die lust hubbie niet en wij wel. Bulldog bij mij is er nog niet gekeken naar het litteken, dit groeit gewoon mee. In principe mag je na een ks wel weer op de normale manier bevallen en ik wil dit ook erg graag maar dan moet je kindje niet te groot zijn anders gaat het niet lukken, tenminste zo vertelde de gyn mij. Daarom wordt bij mij vanaf 34 weken de groei goed in de gaten gehouden. Ik heb een ks gehad omdat meneertje besloot tot 42 weken te blijven zitten, toen moest ik ingeleid worden maar de ontsluiting kwam totaal niet op gang. Na een weeënstorm en inmiddels 8 uur verder was er nog steeds maar 2 / 3 cm ontsluiting en ging de hartslag van Kyano te veel omlaag. Toen lag ik binnen 10 minuten op de ok en was Kyano binnen een half uurtje geboren. Helaas moest hij in de couveuse omdat hij te hoge koorts had, dat was geen leuke ervaring. Fightforlove iek poepluiers en zwanger zijn is geen goede combi!!! Ik weet er alles van Bapsie gelukkig dat klinkt weer lekker positief! Jac is dus gewoon een rotsituatie waar de schippers nu in zitten. Ik heb bij Kyanos bevalling een ruggenprik gehad omdat de weeën dus zo pijnlijk waren en eerst het vooruitzicht was dat het nog wel ruim een dag ging duren voordat de ontsluiting ver genoeg gevorderd zou zijn. Uiteindelijk was het wel handig met de ks want zo hoefde ik niet geheel onder narcose te gaan en kon ik alles live meemaken, dat was dus wel fijn. Rono jee dat is wel heel erg !!! Lindaatje ik vind m gaaf!!!
Hoi meiden, op het begin heb ik hier wat meegekletst, maar kon het niet zo goed bijhouden aangezien ik ook in het april 2010 mama's topic al erg aanwezig ben . Maarrrrrrr, het lijkt me toch wel gezellig om weer wat mee te kletsen, dus als jullie het goed vinden dan meld ik me hier ook weer...
Rono, Jezus dat ziet er niet uit. Hebben ze uiteindelijk wel een keer goed geprikt dan? Kaatje, Gefeliciteerd met je dochter. Gelukkig was alles goed. Sterkte met je buik en bekken pijn Frummel, jij ook gefeliciteers met je dochtertje. Bijzonder hoor...dat jullie nu al weten dat er kleine meisjes in de buik zitten. Paso, gefeliciteerd met Tijn. Mag je met mondkapje op ook niet in de buurt komen? Ze is wel je zus. Kan me indenken dat je heel graag naar dr toe wilt. Jac, sjit zeg, dat jullie straks moeten filevaren. Dat lijkt me echt een hopeloze bende. Maak er t beste van. Alle zieke meiden Beterschapjes voor jullie allemaal. Met een dikke kus van de zuster Carnaval Wij vieren het hier ook in t dorp. We hebben maandags de grootste optocht in het noorden (dr,gr,fr). Altijd heel erg gezellig. We zitten zelf ook bij een groep. De mannen zijn alweer druk bezig met het bouwen van de praalwagen. Hij word weer erg mooi. We gaan verkleed in rockthema. Iemand nog ideetjes wat ik met Lars kan doen (rockthema)?? De dames gaan verkleed in een corsetje met een petticoat rokje. Ik zie mij hier ECHT NOWAY niet in lopen. Zeker niet met een 18 week zwangerbuikje. Het zal niet eens passen. Maar wat moet ik nu wel aandoen?? Moet dr nog maar eens even flink over prakkeseren Pijnstilling Ik heb t bij mijn vorige bevalling niet gehad. En ook niet gemist eerlijk gezegd. Heb een fijne bevalling gehad toen. Ben wel geknipt op het laatst. Dat kwam omdat Lars zijn hartslag niet meer goed bijtrok tussen het persen door. Ik heb dan ook meer dan een uur moeten persen. Knip werd gezet, nog 2 keer persen en mijn 4360 gr jochie was dr. Ik hoop nu ook weer thuis te mogen blijven. Vond het heeeerlijk zo thuis. Kraamzorg Ik heb me inmiddels ook aangemeld. Ik wil het liefste weer kraamzorg ontvangen van de kraamvogel. In de kraamweek van Lars had ik een oudere dame. Een hele lieve vrouw. Zit een beetje te twijfelen of ik haar weer hebben wil, of dat ik een ander de kans geef. Kinderkamer Lars gaat naar een andere kamer. Zodat de babykamer de babykamer blijft. Het is ook een klein kamertje en dat vind ik dan wel zo mooi om die als baby kamer te houden. Lars zijn nieuwe meubels zijn gisteren binnen gekomen. Bed en buro staan al in elkaar. Morgen gaan manlief en ik de kledingkast doen. Als alle meubels klaar zijn dan zal ik wel even een foto showen van Lars zijn stoere jongenskamer. Vraagje...gewoon uit nieuwsgierigheid... Waarom quoten sommigen zoveel? als je op iemand wil reageren, kun je dan toch alleen dat stukje quoten, en niet de hele lap tekst. Ik vind dat best lastig doorlezen eerlijk gezegd.
Kaatje oh balen van de buikpijn Oh echt waar is Levi weer alles vol aan het smeren? Ik ging geloof ik over mijn nek