@Kaatje mooi buikje heb je al. Hij is net zo groot al die van mij. @Pijnbestrijding met de bevalling heb ik niet gehad. Ieders pijngrens is anders en die van mij is vrij hoog. De vk geloofde dit niet zo met de oudste maar kwam toch kijken en ik had toen al 6 cm. dat was om 5 uur en 6:15 is hij geboren. Met de jongste ging het heel veel sneller. 00:45 de eerste kramp, denk aan ongikramp, een half uur later vliezen braken toen een klein beetje. Mijn man geroepen en 10 min later toen ik aan de telefoon was met de vk moest ik rennen naar de wc omdat de vliezen goed aan het breken waren maar ik was te laat op de wc. De vk kwam om 1:50 en toen was het racen naar het ziekenhuis. er was geen tijd voor wat dan ook omdat om 1:47 de jongste toen is geboren. Een geluk dat het nacht was en dat we 2 keer door rood zijn gereden anders was de jongste in de auto geboren. Vanaf de gebroken vliezen heb ik alleen maar weeën gehad tot de geboorte dus al wilde ik wat hebben er was geen tijd en ruimte voor.
jac, sta je nu nog steeds stil? En dat duurt tot het weekend? Balen zeg! Paso, gefeliciteerd met je kleine neefje! wat een superleuke naam, vind ik zelf ook geweldig maar vriend heeft een andere jongensnaam in zijn hoofd die ik er niet uit krijg. Hoop dat je snel naar hem toe kunt gaan en hem kunt knuffelen! Rono, mijn hemel wat heeft die anaesthesist gedaan! Dat is echt niet normaal! En dan ook nog zo'n grote bek geven! Was hij bij mij niet mee weggekomen... Lindaatje mooie wieg! Wat wordt het al "echt" zo he, met die spulletjes! mermaid welcome back . Lief van je stiefma, die kleertjes. Bakkaboe is idd leuk! kaatje wat leuk dat Levi de baby zo geweldig vond! Goeie oefening alvast ! Julie vind babies ook super, heel de dag loopt ze naar plaatjes en babyfoto's van zichzelf te wijzen en "baby" te roepen. Hoop dat het enthousiasme zich voortzet als de kleine er straks echt is, en dat ze er niet zo hardhandig mee omgaat als met haar babypop. Gigi krijgt er soms behoorlijk van langs, wordt ie aan z'n benen vastgehouden en met z'n hoofd op de grond geslagen ... wupje ooh lekker champignons! Mijn vriend vind ze ook niet lekker, behalve in paddestoelensoep en ragout angie meid je hoeft toch niet overal op te reageren! Ik kom ook niet dagelijks op het forum en kan echt niet overal op reageren, kom gewoon langs als je zin hebt! Knuffel! Bevalling en pijnstilling: ik laat het weer open deze keer. Vorige keer heb ik ook gewoon gedacht, we zien wel wat het brengt. Toen ik na 24 uur weeen pas een centimeter ontsluiting had (ik begon met gebroken vliezen en de weeen waren al behoorlijk, kon niet meer slapen of niks), moest ik naar het ziekenhuis. Daar heb ik eerst een shotje pethidine gehad om even tot rust te komen, daarop een paar uur heerlijk geslapen. Toen 's ochtends zijn ze begonnen met infuus met weeenopwekkers. Dat was wel heftig, dus aan het einde van de ochtend heb ik een ruggeprik gehad. Heerlijk was dat na 30 uur weeen! Uiteindelijk is Julie na 37,5 uur geboren, waarvan trouwens maar een kwartier geperst. Door de pijnstilling kon ik bijkomen en energie tanken voor het persen, waardoor ik bij de geboorte zelf weer vrij fit was en alles heel bewust heb meegekregen. Als het bij de volgende weer zo gaat, zou ik het precies hetzelfde doen.
Nou, ik heb toch even gemaild ( erg he..) Vrouw vond het ook langer duren dan verwacht maar had geen track&tracenummer... Moet dus echt afwachten. Verwacht nog een broek, deze is gistere gepost dus ben benieuwd.. Kimm, ik ben erg ongeduldig Te erg soms
Navond! Hier ook een ziek kindje! 39,7 en dunne zure luiers. Het zijn dus tanden (en we waren er net vanaf dachten we hihi). Afijn, heb mijn apothekers-la weer open getrokken. Temp. gemeten, zetpil erin, billen goed ingesmeert, luuf op zijn borstje gesmeert, otrivin in zijn neusje, otalgan in zijn oortjes (vermoedde dat hij daar ook wel een beetje last van had: dus tanden zullen misschien wel kiezen zijn!), en als laatste maar even een puffie ventolin gegeven, hoorde hem weer wat halen. In bed gelegd, flesje melk gegeven, en voila, kind slaapt hihi. Ach, gaat wel weer over, hoort er allemaal bij! @ heel snel bijgelezen(krijg zo nog 2 vrienden over de vloer): Angie, jammer dat je ons verlaat, maar ik begrijp je volkomen hoor! Ook ik vind het soms best lastig om alles bij te moeten houden, maar dan lees ik gewoon wat sneller door. Zo doe ik dat bij de feb. mama's ook! Ik hoop dat je hier toc zo nu en dan nog eens lekker mee komt kletsen. @kaatje: of die buik van je al wat begint te worden, whaaaa mooi buikje heb je al hoor, wees er maar trots op!. @inleidingen en ruggenprikken: Tja heb bij Dinand misschien 1 wee gehad, waarvan ik zoiets had van, hmmm oke. Daarna kreeg ik de ruggenprik omdat ik een KS kreeg ivm stuitligging. De ruggenprik bij mij ging overigens heel erg soepeltjes. In 1 keer zattie erin en heb er echt niets van gevoeld. Zo kan het dus ook. Weet niet van wie die foto was die ik voorbij zag komen, maar mennn, daar ben ik best een beetje van geschrokken! Je zult er wel goed last van hebben gehad denk ik! @ eeeeh: ohja, mijn geheugen speelt parten met me, ik onthou echt helemaal niks! dus voor degene die ik vergeet, solly!
Ik dacht t juist van jullie beide gezien te hebben...Ik zal eens terug zoeken. Mooie foto van je trouwens. Je groeit al lekker.
Belliebel. ahh beterschap voor Dinand Dit was mijn buikje bij Levi met 12 weken http://www.babyvankoert.toddler.nl/img/babysites/7383/photos/medium/bd79f70156c45485f47828f735f49425.jpg Zat toen nog een stuk strakker in mijn vel haha
@ Kaatje: Jeetje wat een buik al. Leuk hoor! @ carnaval: Vieren we hier niet, dus ik doe er niet aan. Ook niks voor mij eerlijk gezegd, maar das misschien ook wel omdat ik er niet meer ben opgegroeid. @ Martje: Fijn dat de echo goed was. @ pijnbestrijding: Ik wil net als bij Ayla weer thuis bevallen, dus geen pijnbestrijding. Moet ook zeggen dat ik het bij de bevalling van Ayla ook niet gemist heb. @ Angie: Joh, kom gewoon langs als je zin hebt. Dan haak je vanaf dan weer in. Ga ik waarschijnlijk toch ook wel doen, want op de dagen dat ik werk (maa, dins, vrij) kan ik ook echt niet alles bijhouden. Ayla heeft haar laatste flesje al gehad en ligt lekker in bed. Arco (mijn man) is hardlopen, dus ik heb lekker de bank, laptop én tv voor mezelf .
Mamatien Je hebt daarna ook nog gewoon de 20 weken echo dus dan heb je (waarschijnlijk) dubbele bevestiging! Jac Las inderdaad op teletekst dat dat schip daat ligt. Moest meteen aan jou denken! Ik heb bij Jara een ruggenprik gehad omdat ik na een weeenstorm (jaja, ingeleid....) van zo'n 2 uren nog maar een halve cm opgeschoten was. Na de ruggenprik ging het snel: in 3 uurtjes van 3 naar 10 cm. En niks van gevoeld Heel gek, voor de ruggenprik lag ik over te geven van de pijn en 10 minuten erna zat ik weer lachend in bed. En ook nog eventjes kunnen tukken. Zou het de volgende keer zo weer doen als ik m aangeboden krijg, maar ik ga er niet speciaal voor in het ziekenhuis bevallen. Juud Wij willen het NIET weten Vond het de vorige keer zo leuk dat het een verrassing was! Paso Gefeliciteerd met je neefje TIJN! Is alles goed gegaan? Leuke naam trouwens. Hier geen carnaval, maar wij hebben het laatste weekend van augustus altijd visserijdagen. Errug gezellig! Al vraag ik me af of ik komend jaar wel op stap ga, aangezien de kleine dan pas een paar weekjes oud is. Rono Wow dat jij zo vaak geprikt bent zeg! Niet best eigenlijk. Bij mij 1x misgeprikt. Wat een hork zeg die anestesist. Linda Mooie wieg hoor! Je kunt m schommelen zo te zien? Lijkt me best handig! Kaatje Heb je last van je darmen of van harde buiken? In beide gevallen niet prettig! Wauw wat een buik al! Angie Wat jammer dat je besloten hebt om afscheid te nemen! Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen hoor, het is hier ook gewoon erg druk en er word heel veel gekletst. Ik wil je heel veel plezier en succes wensen met je zwangerschap en geniet lekker van je verloving. Kom je af en toe nog even melden hoe het met je gaat? Martje Fijn dat je echo goed was! Geeft toch niks dat je meer meeleest dan dat je schrijft? Niet iedereen heeft daar de tijd voor en/of zin in. Mermaid Heerlijk he, die tijd voor jezelf! Mijn man is nog aan het werk, en Jaartje ligt ook lekker op bed dus het is hier ook rustig. Ik ben trots op mijn kleine meid! Vanmiddag is ze naar de peuter geweest, voor de eerste keer alleen (afgelopen vrijdag zijn we samen een uurtje geweest). Ze moest een beetje huilen maar de juf belde na een kwartier dat ze lekker zat te kleien. Verder heerlijk gespeeld! De psz zit in hetzelfde gebouw als het KDV waar ik werk en de speelhal wordt gedeeld. Mijn collega's houden het dus mooi in de gaten voor me
Marleen. Nee geen last van harde buiken maar van begin af aan al last van mijn stoelgang ( vrijdags loop ik bv leeg. het hele weekend hoef ik niet en maandag lukt het niet ) Maar gewoon constant zo'n zeurend gevoel in mijn buik. Wel hoog, dus bij mijn darmen en niet laag bij mijn baarmoeder. Denk zelf dat behalve mijn blaas ook een gedeelte van mijn darm verzakt is na mijn bevalling van Levi, en dat dat nu misschien niet helemaal lekker zit door het verschuiven van de darmen Super dat je dochtertje het gelijk zo goed doet. Heb Levi de eerste 6x huilend achter moeten laten. Mijn hart brak. vond het echt zo sneu
kaatje. wauw mooi buikje al hoor. martje neem je tijd wij lopen niet weg. Fijn dat je echo goed was. minder natuurlijk van je bloeddruk. miracle ff shoppen?? schildje om 1.50 kwam de verloskundige en om 1.47 is je zoontje geboren haha zal wel een foutje zijn niet?? miffy ppfftt 37.5 uur hoop dat het dit keer sneller gaat voor je. belliebel lastig he die kiesjes. beterschap. angiebaby. haha mooi zo dat we je aan het twijfelen hebben gekregen. haha. mermaid. lekker alleen op de bank. hier ook maar dan helaas heel de week. marleen. Fijn dat het met jara zo goed ging vandaag. zo de laptop gaat hier weer uit. fijne avond dames. tot morgen.
Dag meisjes Nou ik heb alles bijgelezen en ben weer op de hoogte van het wel een wee haha! Ging even naar de wc kom ik terug ligt die *^&$&^% kat op me laptop.. Alles weg! Wat ik nog weet: Kaatje: Prachtige buik meid! Mag je trots op zijn! Truus, mermaid, welkom terug! Kimlee: welkom meid! Jac: oo nog steeds stil joh? Ik moest ook gelijk aan jullie denken toen ik het in de krant las. Had nog zo gehoopt dat jullie er niet hoefde te varen.. Marleen: Wat fijn dat ze het zo goed doet op de psz! bellie: beterschap! Volgens mij zit de halve apotheek inmiddels in hem hahaha Angie: Doe is niet zo gek joh! Je hoeft helemaal niet op iedereen te reageren meis en het word vanzelf rustiger! Waai gewoon langs wanneer je tijd en zin hebt en zie het niet als een verplichting! Als je iets te vertellen hebt kun je dat hier gezellig doen en dan vinden we je echt niet egoistisch(ik niet tenminste) Martje: gefeliciteerd met je goede echo!! Miracle: ik hoop dat je broeken morgen binnenkomen! Paso: gefeliciteerd met je neefje! Hoop dat je keel snel voorbij is en je hem in het echt kunt bewonderen ego:Ik moet hier ook nieuwe broeken gaan bestellen. Nog steeds geen/heel weinig buik maar ik begin wel aan te komen haha. Vriendlief is ook weer thuis helemaal fijn. Wat het is geweest.. geen idee maar zijn suiker is keurig en ze kunnen echt niets vinden. Iedere maand nu controle bij de internist. Vriendlief zei toevallig vanavond, je word dikker! hahaha hij mag dat zeggen hoor ben al heel lang bezig om aan te komen en ik hoopte dat er een paar kilo's van dex zouden blijven plakken. 4 dagen na de bevalling was ik al 3 kilo lichter als voor de zwangerschap Klinkt erg fijn maar ik ben dan echt mager Iemand vroeg een aantal dagen geleden of ik die youngmom kon(2/3ling verhaal enz) Ze zat ook in het topic meiden van 1988. Ik vond haar verhalen daar al erg vreemd en ben redelijk snel gestopt met meeschrijven daar. Ik had haar alleen nooit uit mijn vriendjeslijst geknikkerd
@ Frummel: Pfff, hier ook nog niet zoveel buik, maar wel des te meer kont en heup. Beetje jammer. Het lijkt echt wel alsof alles wat ik eet per direct aan mijn kont/heupen blijft plakken . En ik heb ook alleen maar lekkere trek.
Kaatje O dat lijkt me echt vreselijk zeg als je kind de eerste keren huilt als je weggaat. Vond het vanmorgen al naar. Maar lief van de juf dat ze even belde om te zeggen dat het prima ging. Kun je niets eten waardoor je stoelgang wat beter is? Bijvoorbeeld in het weekend pruimen en/of roosvisee laxo? Dan houd je het misschien wat op gang?