Juli 2011 mama's. Deel 2

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kaatje85, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Jaaa hier ook, taille is gewoon weg, alles gaat op m'n kont en heupen zitten :(. En een echte buik heb ik nog niet, nouja, echt een maar een klein bolletje. M'n moeder vroeg van het weekend of het geen geintje was dat ik zwanger was ;)
    Heb wel sinds afgelopen weekend positiekleding aan, daarvoor kon ik me nog goed helpen met tuniekjes, leggings en rekbare rokjes van m'n gewone kleding. Heb maar gelijk flink geshopt, positiekleding van vorige zwangerschap paste niks meer van omdat ik ruim 3 kledingmaten ben afgevallen. Dus alles nieuw! De score van dit weekend:
    - spijkerbroek (mamalicious)
    - nette zwarte broek (Queen Mum)
    - witte tuniekblouse (ML)
    - zwarte tuniekblouse (ML)
    - wit positiehempje (ML)
    - zwart hemdje (Noppies)
    - grijze longsleeve (ML)

En toen vond ik het wel even genoeg (voor dat weekend dan haha:)).

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Nina: Ik wil ook een draagdoek kopen en ik wil denk ik de Hoppediz Das Leichte, die is met dunner draad geweven en dus ideaal om in de zomer mee te dragen. Hoppediz Das Leichte Montreal

@ Schildje: Lekker bizar altijd zulke verhalen. Een vriend van mij kwam er ook pas met 25 weken achter dat ze zwanger was. Haar zoontje is met 32 weken geboren, dus 8 weken nadat ze erachter kwam was ze al moeder. Moet ik toch niet aan denken hoor, ik had bij Ayla die 9 maanden echt wel nodig om te wennen aan het feit dat ik moeder ging worden.

@ Nienke: Ja, ik denk ook echt aan tandjes, alhoewel ik nog niks voel. Maar anders kan ik die billen ook niet verklaren. Ze heeft dat 1x eerder gehad en toen kreeg ze dus ook 2 tanden door.

@ Miffy: Hahaha, ja hebt goed ingeslagen idd. Ik heb ook al wel wat gekocht, maar niet zoveel. Moeten een klein beetje zuinig aan doen, vandaar…. Kleding die ik bij Ayla aan had pas ik nog wel, maar die komen me allemaal zo de neus uit dat ik die echt niet meer aan trek.

Zo, ik had ineens de geest en heb de badkamer geboend. Was echt hoognodig. Het douchegedeelte doe ik wel met enige regelmaat, maar de rest….ik heb er gewoon zo’n hekel aan. Maar ik kon het nu niet meer aanzien, dus heb me even kwaad gemaakt. De vloer ook weer eens grondig op mijn knieën geboend ipv er even snel een dweil over heen te zwieperen. Nu is alles dus weer lekker fris!

3. Vinora

Vinora Niet meer actief

4. Frummel

Frummel Niet meer actief

even ego:
    declan gaat dus anderhalve dag per week naar een gastouder sinds ik weer werk en het gaat voor geen meter!!arggg^$#$#^^@# kind slaapt er niet, eet niet, huilt alleen maar.. het ergste is nog, het ligt echt aan haar.. bij iedereen gaat het prima

5. kimlee82

kimlee82 Actief lid

Aug 18, 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Wat een verhaal zeg 7 maanden niet weten dat je zwanger bent,
    je mist dan echt veel mooie momenten denk ik,en het groeiproces waar je samen doorheen gaat omdat je ouders gaat worden is dan erg kort....
    groetjes kim

6. MNM

MNM Fanatiek lid

Oct 18, 2010
    3,844
    0
    0
    Schildje, snap ik hoor, na 2 jongens is een meisje natuurlijk erg leuk.
    Waarom krijg je een extra echo? Leuk hoor.
    Hoe oud is je oudste?

Rono, ai altijd moeilijk om dat wel of niet te zeggen.
    eerst inderdaad maar eens kijken of je het wordt.

Mermaid, misschien inderdaad pijn aan de billetjes en/of tandjes?
    Hier komt het gelukkig ook nooit voor, alleen als er iets is.

Kimlee, hier geen steken onderin. En die kilootjes........ja hier ook, geen idee hoeveel nu, ik moet me bij de controle bij de gyn wegen, verder durf ik niet meer hihi.

Nina, ik heb er één van draagdoek.nl

Schildje, wat een raar verhaal zeg.
    maar wel schrikken voor haar.

7. MNM

MNM Fanatiek lid

Oct 18, 2010
    3,844
    0
    0
    Nienke, werkze.

Frummel, wow dat is dan wel weer mooi voor jouw vriendin.

Miffy, wow lekker geshopt zeg. Leuk hoor!

8. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hoor van velen dat ze er een van droegdoek.nl hebben. Is deze doek niet te warm in de zomer? En rekt hij niet te veel uit?

9. MNM

MNM Fanatiek lid

Oct 18, 2010
    3,844
    0
    0

goed bezig mermaid
    ik doe het ook altijd op dezelfde manier
    één keer in de zoveel tijd heeeeel goed

10. MNM

MNM Fanatiek lid

Oct 18, 2010
    3,844
    0
    0
    dat meen je frummel
    wat klote zeg
    snel een ander zoeken zou ik zeggen, maar dat is makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk

11. MNM

MNM Fanatiek lid

Oct 18, 2010
    3,844
    0
    0
    die van mij is niet uitgerekt
    moet wel toegeven dat hij van dikke stof is
    maar mijn dochter is in mei geboren, heb nooit daardoor last gehad van de hitte

12. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Kimlee82 toch wel spannend als je zoveel medicatie moet slikken. Hopelijk ondervindt het kindje er geen last van.
    Hoor je trouwens vaak dat vrouwen zich tijdens de zwangerschap een stuk beter voelen.

Jac hmm macaroni was heerlijk :p en Kyano heeft 2x opgeschept. Dan geniet ik helemaal.

Angiebaby oh wat jammer meid! En net zoals iedereen zegt hopelijk tot ziens!

Martje fijn een goede echo!

Belliebel hoe is het nu met het zieke mannetje?

Marleen wat fijn dat Jara het zo goed heeft gedaan bij de peuters!

Frummel gelukkig vriendlief weer thuis en alles gaat goed!
    Ha ha leuke actie van jouw broertje :D!

Danitjuh en weer tv ;)??
    Ai ik hoop ook dat je vrienden mogen blijven

MNM oh wat balen :(, dikke knuff voor jou en je meisje en hopelijk is ze gauw beter!

Schildje arm ventje, gelukkig was het snel weer goed.
    Jaa extra echo :)!!!
    Hi hi best absurd verhaal maar je hoort het vaker. Betekent dus ook dat ze niet misselijk is geweest, dat is dan weer een voordeel ;).

Mermaid ook al zo’n slechte nacht :(.

Rono spannend zeg of je aangenomen wordt
    Pff doe mij ook zo’n slaapkop, Kyano is standaard rond 7 uur wakker dus ook in het weekend.

Miffy heerlijk geshopt dus!

13. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hier alles goed. Vanmiddag in de pauze ook een nieuwe spijkerbroek bij Prenatal gekocht. Zit erg lekker :)
    Verder ben ik een beetje gefrustreerd; ik had een functie bij een reisbureau gezien. Ik heb jaren in het toerisme gewerkt en ook toerisme gestudeerd maar op een gegeven moment overgestapt naar het bedrijfsleven als managementassistent. Nu leek het me best wel leuk om weer terug te gaan naar het toerisme dus ik belde voor de vacature en legde mijn achtergrond uit. Die man was heel positief maar.......ik vertelde dat ik 16 weken zwanger was. Tsja toen was het verhaaltje over :x Hij zei gelijk 'nee sorry dan kunnen we niet met je verder gaan' :x Ik snap het wel en had het ook wel verwacht maar toch baal ik ervan.

14. jac

jac Fanatiek lid

Nov 12, 2010
    1,027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    ha dames

frummel. fijn dat je mannetje weer thuis is. hihi goede stunt van je broertje haha. Vervelend dat declan niet kan wennen bij die gastouder.

schildje. ja dacht al dat het een foutje was. ja of je moet alleen bevallen zijn. kan ook natuurlijk vriendin heeft het gehad. vriend kon kindje zelf vangen. Super die extra echo! mazzelpik haha.

danitjuh. vervelend voor je vrienden zeg. hoop dat ze het geluk aan hun zij krijgen.

ryanne. gewoon reageren wanneer je zin/tijd heb meid. maak je er niet druk om.

mnm ooh zielig beterschap.

kim shop ze.

rono nou zal voorje duimen hoor. maar ben je niet bang dat ze je na die maand er dan eventueel uitgooien?

Mermaid misschien tandjes??

kimlee. bandenpijn?

miffy haha dat is pas lekker shoppen.

wupje tjonge meid dat is balen. misschien de stap na je verlof zetten? maar ja dat duurt dan weer ff he.`

draagdoek. heb bij de laatste mijn eigen draagdoek gemaakt. kan je helemaal kiezen wat je zelf wilt. kan je zelf je stofje kiezen enzo. en moeilijk is het helemaal niet.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Frummel: Hè gatver wat naar dat het niet klikt met de gastouder. Is er de mogelijkheid om over te gaan naar een andere gastouder?

@ Nina: De draagdoeken van draagdoek.nl zijn prima om mee te dragen. Over het algemeen genomen kan je er alleen wat minder lang (qua leeftijd van het kindje bedoel ik) mee dragen dan een geweven doek zoals bijv. de Hoppediz, omdat de doek idd mee rekt. Op een gegeven moment gaat ie dan teveel uitrekken. Maar het is denk ik ook maar afhankelijk van hoelang je van plan bent te dragen. Met een geweven doek kan je echt dragen t/m kleuter aan toe. Met een rekbare draagdoek gaat dat waarschijnlijk niet, of iig minder comfortabel omdat ie dan dus uitrekt door het gewicht.

@ Wupje: Balen! Ben je eerlijk, word je er gelijk op afgerekend.
    Grappig trouwens, ik heb TIO gedaan ook in het toerisme gewerkt, maar ben nu ook secretaresse. Ik wil heel graag iets anders gaan doen, want ik voel me op het moment totaal niet happy met mijn werksituatie (en dat terwijl ik er sinds 20 sept pas weer werk…).

16. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @rono
    Hoe ging je sollicitatiegesprek?

@nina
    ik ga hem zelf maken...de draagdoek dan :)
    als die klaar is zal ik je foto sturen. de stof die ik gebruik is stevig katoen en toch niet al te warm :)

@draagdoek.nl
    ik vind ze een beetje duur ga ze zelf maken helft minder geld :)

@schildje
    het zal je inderdaad maar gebeuren 7 maand zwanger en niet weten :)

@kelly
    leuke buiband
    hihi had er vandaag zelf ook 3 besteld :)

@frummel
    balen zeg dat het bij het gastouder niet werk! Kan je een andere krijgen/nemen?

@wupje
    balen dat je dan word afgewezen omdat je zwanger bent!
    misschien na de zwangerschap nog een keer proberen?

17. Rono

Rono Niet meer actief

Jac: ze mogen een contract toch niet zo onderbreken na je proeftijd neem ik aan?

18. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

Jun 19, 2007
    2,888
    0
    36
    West-Friesland
    Hier ben ik maar om half 2 naar bed gegaan :D werd kwart voor 4 wakker 8) Heerlijk zeg hihihi.. Daarna eventjes afgewassen en opgeruimd hier. Moet toch een beetje toonbaar zijn he voor de vrienden die komen eten vanavond ;)

Whoehoeeee we hebben weer tv :D Mijn man heeft de schotel gewoon weer terug gezet. Die heeft zoiets als de bouwvakkers bij ons moeten zijn dan bellen ze maar aan! Ze zouden namelijk dinsdag al bij ons zijn maar zijn er ook vandaag nog niet!

19. jac

jac Fanatiek lid

Nov 12, 2010
    1,027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    rono haha ik zou het niet weten ben zelfstandig ondernemer. Maar nam aan dat als ze dan horen dat je zwanger bent of zien dat ze dan alsnog wat kunnen doen. in verband met dat je niet eerlijk bent geweest ofzo. maar nogmaals ik weet het niet. ben niet met de regeltjes bezig.

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als jij nadat je proeftijd is verlopen aangeeft dat je zwanger bent zitten ze aan je vast om het maar even zo te zeggen en zouden ze een normale ontslagprocedure aan moeten gaan om je te ontslaan. Maar goed, om iemand te ontslaan moet je als werkgever wel gegronde redenen hebben, dus dat zullen ze echt niet doen. Als je ín je proeftijd vertelt dat je zwanger bent kunnen ze aan het einde van je proeftijd zeggen dat je niet meer terug hoeft te komen. Uiteraard mag je zwangerschap de reden niet zijn, maar dan kunnen ze natuurlijk altijd een andere reden aanvoeren.

Share This Page