Juli 2011 mama's. Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kaatje85, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    #4481 kimm1988, 23 jan 2011
    Laatst bewerkt: 23 jan 2011
    @jac
    nee niet gelukt... ze wou niet mee zwemmen... maar dat is niet erg... ticho zit nu heerlijk met strijkkralen te spelen :D Ivy ligt lekker te slapen :)

@kaatje
    bij baby te huur is er 24 uur per dag een nanny aanwezig. (sociaal pedagogische medewerker). Deze komt verslag doen elke avond als je kind op bed ligt. verder zaten wij bij seizoen 2 ook in het huis in die straat.... zeg maar rustig zelfde blok alleen wat huizen verderop.
    en bij laatste seizoen zaten we in het huisje tegenover het huisje van chantal en raiko. we moesten wel de gordijnen dicht houden en wanneer hen naar buiten gingen zorgen dat ze ons niet zien.

bij beide seizoenen hadden we een laptop die verbonden was met de camara daar in de woonkamer en in de slaapkamer waar de kinderen sliepen.

we hebben vrijwillig meegedaan en de kinderen hebben een groot stuk speelgoed gekregen aan het eind. We hebben zelf ook nog een aantal nachten in een hotel geslapen op kosten van hen met al het eten en drinken. en de diesel is ook voor ons vergoed... (ruim)

het was erg leerzaam ook voor ons... soms zagen we dingen dat we dachten dat herkennen we.... en we zagen hoe hen erop reageerden en hoe wij er zelf op zouden reageren.... en dan leer je er wel van... waren we het er niet mee eens dan konden we dat aankaarten bij productie en die gingen er dan gelijk wat aan doen.

en bij seizoen 3 was het zelfs nog zo dat er elke ochtend iemand langskwam die vroeg wat voor boodschappen we moesten hebben zodat, dat gehaald kon worden en we konden gewoon echt alles zeggen... van voeding tot aan afwasmiddel... en elke avond zijn we uit eten gegaan...

2. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heey meiden

Wat kletsen jullie toch veel :D

@sjantalle, gecondoleerd meis en sterkte ook, hopelijk is alles snel weer goed tussen jou en je man.

@bandenpijn, hier ook regelmatig last van, ik werk in de kinderopvang, heb het er al met mijn leidinggevende over gehad(heb ook last van me rug).
    Krijg dan extra hulp op de groep, dat scheelt.

@geslacht weten, wij moeten ook nog even wachten tot de 20 wk echo.
    Even geduld nog...
    We willen het allebei wel heel graag weten :p

Celeno is nog steeds ziek, maar het gaat al veel beter, hij is wel weer vrolijk!
    Ligt nu in bed te zingen en kletsen ;) hihi
    Hele huis is ook weer aan kant!

3. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Ik had mijn foto bij he NUB-forum geplaatst en 2 zeggen er een meisje hihi.. Nou ga ik toch heeeeeeuuuul nieuwsgierig worden :D Chineese kalender zegt meisje.. vrienden zeggen ook meisje.. maar pendels zeggen weer een jongen 8)

4. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Zo is dit bij mij ook. 1x jongen 1x meisje van de nub experts
    Chineese kalender een meisje. Maar goed dat was ook bij de jongste zo en dat is toch echt een jongen. ;)
    Pendels zeggen ook een meisje. Dus hier is het ook heel erg spannend wat het nu is. Nog 6 weken gedukd hebben en dat weten wij het misschien! :)

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    maar een geslacht is toch pas af bij 16 weken?dus t is allemaal een gok wat er word gezegd of begrijp ik t nu verkeerd

6. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Geboortekaartjes Wij hadden bij Jara een bellypaint laten maken, echt superleuk! Dus we hebben een foto van mijn buik gebruikt voor de geboortekaartjes. Het lijkt me wel leuk om zoiets nu weer te doen. In de boeken neuzen is heel leuk, maar om er iets uit te kiezen wat je echt leuk vind is best moeilijk!

Danitjuh Zo zeg, dat lijkt me best gek dat die vrouw overleden is.
    Ook al ken je haar dan niet persoonlijk, je hebt wel een band met elkaar.

Jac Haha, lastig he mannen die ook een mening hebben! Die van mij ook, en wij hebben ook niet altijd dezelde mening. Lastig ook met namen kiezen, dat is eigenlijk nog belangrijker dan een geboortekartje natuurlijk.

Namen Is iedereen er al uit hoe de baby gaat heten? Wij hebben nog dezelfde jongensnaam als die we bij Jara hadden. We kunnen geen andere vinden die we beide mooi vinden. Ook hebben we al een meisjesnaam en die vind ik weer beter passen en mooier klinken dan de jongensnaam...

Sjantalle Dikke knuf meid! Lastig dat je je gevoel nu niet kunt delen.

Lukatwo Gefeliciteerd, ook al een jongen!
    Toch mazzel dat je 3 kwartier naar je kindje hebt kunnen kijken!

Bellie Heerlijk he, dat je het nu kunt voelen. Vind dat wel fijn, dan voel je in ieder geval dat er wat in zit zeg maar.
    Ik heb gelukkig nog geen last van lektieten, bij Jara ook niet zo veel last van gehad geloof ik.

Truus Jij ook fijne zondag!

Zonnebeertje Balen dat je je zo kut voelt. Ik hoop dat je het nog voor elkaar krijgt dat je je diensten wel mag ruilen. Waarom mag dat nu niet dan?

Kimm Ik begrijp dat jullie mee hebben gedaan aan Baby te huur? Wat stoer zeg! Wat was jullie reden om mee te doen?

Wij zijn vanmorgen even op de koffie geweest bij vrienden van ons. Hun zoontje is 2 maanden jonger dan Jara, en jeetje wat een verschil zeg! Dan kun je echt zien dat Jara verder is en dat hun zoontje ietsje achter loopt/wat meer lui is.
    Maar wel weer even gezellig bijgekletst!

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @marleen
    we zijn lid van de peuter hyves. en baby te huur heeft ons benaderd het 2e seizoen voor ticho. je krijgt een screening enzo...
    en bij het 3e seizoen kregen we een mailtje of ivy mee mocht doen omdat ze tijdens de opnamens van bth 2 te jong was.

met ivy hebben we er heel lang over nagedacht omdat ze nog geen jaar oud was. maar alles was goed geregeld :)

we hebben uiteindelijk ja gezegd om toch jonge stellen te laten kennismaken met het ouderschap. natuurlijk is het wat anders als wanneer je echt ouders word maar dit is echt het laten proeven...

ben zelf vrij jong (23 en straks moeder van 3). en het is soms zware tijden... en we vinden (we me ex en ik dan) dat je vaak even 3x goed na moet denken voordat je voor een keuze gaat zeg maar.

8. Vinora

Vinora Niet meer actief

@Angiebaby: Nubexperts 'gokken' aan de hand van de nub-theorie. Die kan enkel tussen de 12e en 14e week worden toegepast. :)

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Kimm Ah op die manier! Nou ja het is inderdaad erg goed voor jonge mensen om ze op zo'n manier kennis te laten maken met kinderen. Waarschijnlijk zullen ze dan wel 2x nadenken voordat ze 'besluiten' om jong kinderen te krijgen. (of voorzichtiger zijn met sex)
    Ik denk dat veel mensen het hebben/krijgen van kinderen onderschatten. Het is heeeeeel erg leuk, maar er zitten ook heus een paar mindere kanten aan.
    Super dus dat jullie mee hebben gedaan, al weet ik niet of ik het zelf zou hebben gedaan.

10. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

goedemiddag...

net visite gehad ze waren er al vroeg haha normaal ben ik op zondag van t relaxen in mn badjas maar harstikke gezellig ook voor d kids:)

we gaan zo naar delft naar de ikea...ik was zo dom geweest dat ik de lattenbodem was vergeten mee te nemen van levi zn peuterbed en we hebben voor de rest alles al gelukkig is de lattenbodem maar een tientje want ik heb dus geen bon meer...
    en vriendlief gaat gelijk een rondje karten had um al een hele lange tijd geleden een bon gegeven om te karten..snap niet dat ie t leuk vind ik zou dus never nooit in zo'n ding gaan zitten...

@kimm: grappig dat je kindjes meegedaan hebben aan baby te huur..vond chantal echt vreselijk en nog lang niet toe aan een kindje:)

@geboortekaartjes: bij levi hadden we ze zelf gemaakt was een leuke bezigheid..nu ga ik ze ergens bestellen en niet zoveel meer versturen..

@geslacht: morgenavond geslachtsbepaling eindelijk maar ik durf voor 1000 euro te wedden dat mijn gevoel klopt en dat het een jongen word...

zo en heb toch zin in een turkse pizza:)ga denk ik zo maar ff halen in rdam dan eet ik vanavond om 8 uur ofzo wel warm eten en gezond haha

groetjes!

11. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @geslacht....
    dacht ik eerst het word een jongen denk ik nu steeds sterker.... meisje meisje meisje meisje.... we zullen zien woensdag... ben echt op van de zenuwen...

12. Vinora

Vinora Niet meer actief

@Fightforlove: Spannend hé die geslachtsbepaling! Ik weet het overmorgen en ben bijna zeker dat het een meisje word :)

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Frummel jee toch een jongen dus :D! Hmm ik geloof dat ik ook nog maar even afwacht tot de 20-weken echo met roze shoppen ;).

Kimm wat leuk gemaakt!

Sjantalle oei dus een beetje troubles met hubbie? Inmiddels weer goed?
    Nog niet dus :(, knuff voor jou

Noukje welkom meis en hopelijk blijft deze uk lekker tot het einde zitten!

Marleen oh wat leuk dat je de kleine voelt!

Zonnebeertje balen zeg dat het niet lekker loopt nu. Knuff voor jou en anders toch maar eens op je werk bespreken. Je moet toch aan je eigen gezondheid denken.

Patriesja gelukkig is Celeno alweer wat opgeknapt!

Hier vanochtend lekker gaan spelen in Ballorig met een vriend van ons en zijn dochtertje. Was erg leuk. Gistermiddag ook nog bij vrienden op visite geweest en gezellig blijven eten. Dus vandaag voor de rest niks op het programma en lekker thuis rommelen :)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo he he eindelijk tijd voor jullie :) ( Ferry heeft nu ook een hobby op de pc dus moest wachten :x )
    Vanochtend wezen zwemmen. Levi hield het ruim 2 uur vol en heb hem nog nooit zoveel lol zien hebben tijdens het zwemmen. Wilde constant in de stroming ( zo'n baan waar je rondjes in kan ) en van de glijbaan. Op het eind nog even lekker in zo'n warme jacuzzi
    Daarna een broodje en met een beetje protest viel hij daarna ko in slaap. Helaas liet mijn lichaam wel even weten dat ik de rest van de dag rust moet houden. Heerlijk dat water want je voelt niets,maar daarna...

Geboortekaartjebij Levi hadden we een gebroken wit kaartje met 4 baby's voorop, en dan geslacht, datum,gewicht,lengte erop.
    Nu een leuk gekleurd kaartje met een natuur thema ( gras, bloemen,lucht etc ) een roze kinderwagen, grote broer ernaast en een vlindertje bovenin

Nienke, dat is idd niet heel ver weg ! Half uurtje ofzo. Kom uit N ieuwkoop

Danitjuh, zo komt de mex. griep wel dichtbij he :(

Jac, je bent in de war ;) ik heb niet geshopt. denk dat je wupje bedoeld ?

Mermaid. misschien op marktplaats kijken voor een duo wagen

Sjantalle, gecondoleerd

Belliebel, gaaf dat je het geschop al van buiten voelt !

Zwaait terug naar Truus Zie trouwens dat je ook een september 2008 mama bent. Als je zin hebt om daar mee te komen schrijven :D

Zonnebeertje, zou het idd even aankaarten op je werk. Als je straks minder moet werken omdat je het niet trekt hebben ze ook niets aan je

Kimm, oke, was dus wel van meerdere kanten goede controlle op.

nub Op mijn laatste echo helaas geen nub te zien :(

namen Wij zijn er uit !

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Zonnebeertje: Aangeven hoor op je werk dat je al last hebt van harde buiken. Ik had het bij Ayla vanaf 18 weken en heb er heel de zwangeschap last van gehad, ook omdat ik zo eigenwijs was om niet eerder minder te gaan werken.

@ Noukje: Nee, we hebben nu een Mutsy Transporter. Ik vind zelf als duowagen de Firstwheels mooi, alleen denk ik dat de wandelwageninzet een beetje smal is. Maar goed, na de 20 weken echo gaan we ons eens serieus oriënteren op een duowagen.

@ Marleen: Wij hebben voor een jongen nog dezelfde naam als we bij Ayla hadden. Voor een meisje hebben we inmiddels ook een naam.

16. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @fightforlove
    ik vind raiko een schatje en hij heeft het erg goed gedaan:)

@kaatje
    ja de controle was echt goed :) als dat er niet was geweest dan hadden we ook echt geen ja gezegd. De kinderbescherming zat er ook dicht op hoor :)

@ego
    pff ben vandaag zo beroerd, misselijk en echt zo ontzettend moe... ticho is heel erg lief voor mij vandaag:)
    mama ik zet de bekers wel in de keuken blijf jij maar zitten jij bent moe.
    hoop dat, dat snel over is. heb wel wat meer energie nodig.

17. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Namen: we hebben andere namen als bij Sara, we wilden toen als het een jongen werd Daan noemen, maar in de tussentijd zijn er in onze omgeving een heleboel geboren.

Buikpijn: heb ook regelmatig last van mijn buik. Steken aan de zijkant ed, had ik bij Sara ook.

18. bapsie

bapsie Niet meer actief

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Kimm: Balen dat je je niet lekker voelt.

@ Bapsie: Geen idee, heb er ook 0 verstand van ;).

20. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Bapsie: is niet heel goed te zien, maar gok een meisje!

Deel Deze Pagina