Juli 2011 mama's. Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kaatje85, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

bapsie Niet meer actief

hier excact t zelfde!

2. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    morge dames. sorry hoor het is weer teveel ik schrijf enkel de dingen op die ik nog weet.

konijn. lekker rustig aan doen meis. Wij lopen niet weg.

kelly wat doe je nu?? doe je voorzichtig meis.!

leatitia. (mooie naam. zo heet het schip van mijn souders ook) welkom en gefeliciteerd. Leuk de vierde! Ik heb ook altijd een groot gezin gewild. wat het ook altijd een wens van jou?

zonnebeertje. gefeliciteerd met je echo. Super

sproettie, gefeliciteerd met je echo. fijn dat alles er zo goed uitziet.

kimm het zit vast wel goed meid. we duimen voor je. Geniet lekker van je spiekmomentje naar de kleine. beterschap voor de kleine man

Welkom joke. Hier de echo rond de 9 weken. Week later hebben mijn kinderen vakantie. en mijn beroep is binnenvaarschipper. dus weekje eerder. Anders moet ik er een eind voor rijden. Normaal bij mijn vk is 10 weken.

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @jac wonen jullie ook op de boot met jullie kinderen??

wie wee tof je mag stomen met dampo ???

4. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    Ja onze kinderen zijn tot hun 6e jaar aan boord. Zijn dan ook pas leerplichtig. Daarna gaan ze naar een SCHIPPERSinternaat door de weeks. In de weekenden en de vakanties haal je ze dan op. Een schippersinternaat is een internaat enkel voor schipperskinderen. Het is geen opvoed internaat!!!!! (fout word nogal vaak gemaakt. sorry)

ik zou niet weten of je mag stomen. staat het niet op potje?

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @jac dus dan zie je je kinderen doordeweeks niet??
    dus het is eingelijk een school waar ze heel de week verblijven?
    kan he tniet vinden op het potje.

6. goedemorgen!

7. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Je mag naar mijn weten gewoon stomen en je mag ook gewoon neusspray (otrivin of vergelijkbaar) gebruiken. Heb ik in ieder geval gewoon gedaan toen ik laatst verkouden was en heb het ook nog aan de vlos gevraagd.

8. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Kaatje: Proficiat met je 8 weken!

Mamatien: succes met het reizen!

Umizoomi: niet erg lekker wakker worden met een stinkende vuilnisbak... beh... wel gelijk gewisseld??
    Succes met je afspraak en het lange reizen.
    Goede deal trouwens bij Scapino!

Kimm: balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. Hoop dat je echo goed is gegaan!

Bapsie: succes bij de fysio.. ik heb over 2 weken mijn eerste afspraak... ben eens benieuwd wat voor oefeningen ik ga krijgen.

Joke: Proficiat met je zwangerschap en welkom!!! Ik moet maandag voor het eerst naar de verloskundige (ben dan 8 weken zwanger) en krijg van daar een oproep voor de echo. Bij de andere kids had ik de echo tussen 8 en 10 weken zwangerschap.

Belliebel: fijn dat je goed hebt geslapen. En de zwangerschappen gaan steeds sneller hoor ;)... Heb nu ook nog het idee dat ik maar "net" weet dat ik zwanger ben (wist het vanaf 3w4d) maar heb er dan ook al 3 rondhuppelen... alhoewel de jongste nog niet kan huppelen ;)

Bulldog: Wat fijn dat je redelijk goed hebt geslapen. Stomen met dampo mag gewoon hoor.

Jac: Thx voor het compliment van mijn naam.. Ik heb altijd al een groot gezin gewild hoor. We hebben het huis zelfs gekocht met de gezinsplanning in gedachte (5 slaapkamers).. hihi...
    Goh, wat leuk dat je op een boot woont... en al je 5e kind... wow wat leuk!! Lijkt me trouwens wel moeilijk met de afspraken bij de vk (de combinatie van je werk en de afspraken... zeker op het eind van de zwangerschap)

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik dacht bel ff naar de huisarts om te vrage voor het stomen weet de assistente het niet moet ze aan de dokter vragen of ik dan tussen 4 en 5 terug wil bellen ppfffff...
    weet ik nog niks.

10. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    nee is geen school. Ze gaan gewoon naar een gewone basisschool. Samen met alle "wal"kinderen. Het is gewoon een groot huis waar je 2 of 3 leidingen zijn en waar ze met ca 10 kinderen zitten. De leeftijden van de kinderen zijn van 6 tot 16 jaar. En broertjes en zusjes zitten ook allemaal bij elkaar op de groep. erg groot gezin zeg maar hihi. alleen de ouders veranderen af en toe hihi. Het is lastig uit te leggen hoor als je er niet zelf inzit. Hoop dathet zo een beetje duidelijk is.

11. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    goedemorgen Ryanne

leatitia. De vk bij mij zijn bekend met mijn beroep en helpen waar ze kunnen. En 2 van mijn 4 kindjes zitten al op een schippersinternaat waardoor ik altijd op vrijdag en meestral maandag in het dorp ben. Dus plan dan zoveel mogelijk de afspraken. Eventueel kom ik voor een afspraak gereden als het echt nodig is. Maar het gebeurt ook dat als ik mij goed voel er zo een week langer duurt (of twee) voordat ik weer naar de vk ga. Eigenlijk loopt het altijd wel los. en soms moet ik er voor rijden.

12. Laetitia

Als ik het goed heb Jac & Bulldog is het dan gewoon een soort buitenschoolse opvang die de hele week duurt. Ik weet dat de zus van een vriendin van mij ook op zo'n internaat heeft gewerkt... dat heette ook schippersinternaat maar daar kwamen ook kinderen van circus en kermis-ouders....

Jac: wel fijn dat de vk er rekening mee kan houden...

13. Frummel

Frummel Niet meer actief

*zwaai* dex is ziek dus ik kom alleen even gedag zeggen:)

Niets ernstigs hoor.. verkouden, koorts en luieruitslag

14. Laetitia

Beterschap!!!

Ik ga ook weer ff verder.... tot later!

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goedemorgen dames!

Heb eerst zo zijdelings meegelezen, het is een beetje druk op het werk...

Laetitia en Joke, welkom en gefeliciteerd, leuk dat jullie mee komen kletsen!

Mijn intake en eerste echo staan volgende week vrijdag gepland, dan zit ik op 10 weken en 5 dagen. Kon wel iets eerder, maar dan kon mijn vriend niet mee.

Frummel, beterschap met je kleine man!

Ik vind het helemaal niet snel gaan, maar het is dan ook ons eerste kindje. Komt vooral omdat de eerste echo eraan komt en daar kan ik niet op wachten. Aan de andere kant kwam ik er pas met 7 weken achter, dus de eerste 2 maanden kreeg ik eigenlijk cadeau! :D

Ik sluit me aan bij de slechte slapers van vannacht... Waar de katten van Kimm onmogelijk waren, was onze hond dat bij ons... Kom ik er halverwege de nacht achter waarom ik zo verrot lig, pijn in mijn rug, weinig ruimte... :(
    Ligt dat kleine mormel helemaal opgekruld tussen ons in! Meneer lag prinsheerlijk midden op het bed en had ons vakkundig aan de kant geduwd. :$
    Gelukkig ben ik al een grote slaapdoos, maar dat zal vanavond wel weer hetzelfde zijn. Zo halverwege GTST vallen bij mij de ogen dicht...:)

16. bapsie

bapsie Niet meer actief

otrivin mag zeker niet!!! vernauwd je bloedvaten en kan dus ook de bloedvaten van je navelstreng evt vernauwen!!! alleen na overleg met je vk gebruiken! en nooit langer dan 1 week (zwanger of niet...)

17. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    leatittia. Ja dat klopt kermiskinderen mogen ook op het internaat. Nou is het alleen toevallig bij ons zo dat er geen circus en/of kermiskinderen zijn.

frummel beterschap!

marloes niks lekkerders om al lekker op te bank voor te tukken.;) hoop dat de hond een ander plekje zoekt vannacht

Goed dames. ik ga jullie laten voor vandaag. Wij gaan aan de onderneming beginnen om naar ons dorpje te rijden. Liggen nu in straubing (donau). Heel eind weg dus. Zijn waarschijnlijk wel een uurtje of 6 bezig met de auto. Dussssss. Fijne dag allemaal en tot morgen.

18. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Tot morgen Jac, goede reis!

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @jac ik snap het al een beetje!
    hebben jullie wel gewoon een huis waar jullie af en toe in verblijven.
    sorry als ik teveel vraag als je geen antwoord wil geven hoef dat niet.

ik ga zo zoonlief naar de psz brengen en ga dan proberen om ff te slapen met een paracetamoletje, ppff voel me nog steeds beroerd...rot verkoudheid.

20. Sherry

Sherry Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook maar het bleek anders te zijn...

Bij otrivin staat het geloof ik ook in de bijsluiter dat het niet aangeraden wordt. En eigenlijk bijna alle neussprays mogen nou niet, wel die zoutoplossingen.

Stomen mag wel maar voor je neus kan het het beste Physiomer gebruiken. Dit is gewoon een zoutwater oplossing. Er zit wel een flinke kracht achter want ik deed het dopje er op en toen spoot ik tegen het raam aan (zo'n 2 m. stond ik er vandaan). En als je het gebruik moet je echt boven de wasbak hangen want het spuit ook gelijk je holtes schoon..

Mijn vriend ligt op dit moment met een keelontsteking op bed. Jeetje wat zijn kerels kleinzerig als ze ziek zijn...

Deel Deze Pagina