Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    lekker makkelijk :) Hier nasi gegeten.

Ga zo heel slecht naar de Jumbo lopen met Elin. Nou ja dat lopen is niet slecht maar ik ga er ijs halen :D

2. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Blegh, ik voel me ineens kots misselijk.. Durf gewoon niet te eten zo hard is me maag aan draaien. Geloof dat de stokbrood van vanmiddag niet zo goed gevallen is :/

Kaatje, ahh niet echt kunnen slapen dus. Wel een lekker complimentje van ferry :D

Patriesja, alles goed hier! ( Op me misselijkheid na nu ).

Ik zit te dubben wat ik zal doen. Ryan ligt sinds kwart voor 5 te slapen, heeft om 3 uur bv gehad en om half 5 een klein flesje, normaal krijgt hij nu een flesje maar hij ligt zo heerlijk te slapen.. Wakker maken lijkt me dan zo sneu.

3. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Ja, dat klopt maar dan komen de verzendkosten er nog bij. Wat die vriendin doet is afgeven of ze komen het zelf halen bij haar.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Miracle, ik zou gewoon wachten tot hij uit zichzelf wakker wordt

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Kaatje, ja heb hem ook lekker laten liggen. Hij slaapt nog steeds, ben benieuwd..

6. Sherry

Sherry Niet meer actief

pffff ben net thuis... Dacht om 16.00u even snel boodschappen doen, bad matje halen (voor in het 'grote' bad.. Sophia ligt nou bijna klem in het baby bad) zodat Sophia niet met dr kont van links naar rechts glij, even bij mijn ouders langs en daar gelijk gegeten.

Door de entingen heeft ze koorts en wilde ze absoluut niet bij mijn ouders slapen. Dus na veel gebrul maar naar huis gegaan. Ik leg d'r in haar bedje, ze lacht en brabbelt wat en pakt d'r duimpje en weg is ze... Ze wilde gewoon naar huis naar haar eigen bedje :D

Nu even boven in Sophia d'r kamer opruimen. Morgen verven en van de week behangen :) En dan kan ze EINDELIJK naar haar eigen kamer als alle stank daar weg is :D

7. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Lekker Kaatje :)

Hmm klinkt goed Patriesja!

Miracle; en, hoe laat was ie wakker? :)

Sherry; haha schattig! Zie het helemaal voor me dat duimpje :) Lekker joh, der kamertje bijna af!

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Goedenavond allemaal!

Kaatje: Auwie! Heb je er ook koorts bij? Anders zou ik toch de HAP even bellen morgen als je wel koorts heb! En anders inderdaad goed leeg masseren/kolven en bladen witte (of was het nou groene?) kool erop doen!

Schildje: leuk idee om dat te gaan doen! Als je wat heb, wel je creaties komen showen he:D.

@hier: Nou ben gelukkig wel helemaal beter. Op een hoest na, voel ik me prima. Is gelukkig geen erge hoest, en de boel zit behoorlijk los. Dus loop zo nu en dan heerlijk te roggelen (bleh).

Gisteravond bij schoonzus met 2 andere vriendinnen TVOH gekeken. Onder het genot van een lekker wijntje en wat hapjes. De ene vriendin heeft nu een zoontje van 1 maand. Het arme kind (en ouders) schijn enorm veel te huilen en loopt bij een osteopaat. Hij heeft een zeer zware bevalling achter de rug, hij kon (vanwege zijn grote, 57 cm en bijna 9 pond) de spildraai niet maken, en zijn sleutelbeentje is gebroken. Daardoor schijnt het ventje enorme blokkades te hebben in zijn darmen en gilt het uit van de pijn.
    Ik heb zo vreselijk met ze te doen! Zielig voor het manneke, maar me vriendin zei al dat ze het heel erg moeilijk vond om een band met haar kindje te maken. Vond het zo sneu om te horen, van deze tijd zou je juist moeten/kunnen genieten!

Afijn, vandaag een redelijk druk dagje gehad. Naja, ben gewoon moe vandaag. Was gisteravond half 2 toen ik thuis was. Kids hebben lekker doorgeslapen hoor. Fabiënne weer om half 9 de fles, en werd rond 08.15 uur wakker. Maar voor mij was dat vanmorgen eigenlijk nog ietsjes te vroeg hihi. Nee ik klaag niet hoor, ben juist enorm blij dat het meiske zo enorm lekker slaapt.

Morgen hebben we verjaardag van Dinand's vriendinnetje. Ze wordt 2. Gezellig dus:D!

9. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ahh wat sneu voor je vriendin!! En voor het jochie natuurlijk! Maar wat een reus... 57cm! Sommige kindjes hier van 3 maanden zijn zo groot toch?

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik was op dat moment dat ik dat smsje van hun kreeg dat hun zoon geboren was toevallig die ochtend naar het CB geweest. Fabiënne was toen 3 maanden en 59,5 cm! Het eerste wat ik dacht toen ik dat smsje las was: AUW, dat moet pijn hebben gedaan!

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Chantal: hoest met jullie meisje?

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    heb t meeste wel gelezen..maar weet t echt ff nie meer.
    ben verdrietig :(
    weet nie zo goed waarom eigenlijk. net wel ff bij vien geweest. ging wel goed. instructie gehad om te prikken en meegekeken. moet nog een keer meekijken en dan 2x met begeleiding doen,en dan 1x alleen. word dus 5 avonden daarheen. geen idee hoe.en moet een keer in-roomen..voor t geval ik niet weet hoe ik een baby moet verzorgen ;) gelukkig is jamelie ook geen baby geweest..haha.. bij jamelie heb ik ook ingeroomd en was nie eens wakker geworden van haar snachts.. achja.

kaatje,was je ijs lekker? wel leuke opmerking van je vent! zou de mijne nooit zeggen!
    bellie: wat een groot kind zeg! jeetje!!
    sherry: lief he dat duimpje!!

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    tja nog steeds t zelfde.. drink niet :(
    gaat prima zonder monitor! (ook voor mij ) en huilt weinig. heel tevreden meisje.. tot je met dr fles komt. gaat ze heel zielig kijken, tong uit protest voor dr mondje zodat er niks inkan haha :) doe je hem er toch in duwt ze hem er gelijk weer uit, loopt er een beetje melk in,laat ze dat er gewoon weer uit lopen.
    Een gewone fopspeen wilt ze wel! (zo'n groene die ismail ook had..een tootie ofzo)
    verder heeft ze elke dag een hele erge poepbroek waarbij ze alles onderschijt..incl kleding! dus nu heeft ze maat 3 luier aan,terwijl ze maat 1 nog gewoon past.. maat 2 hebben ze niet.. lekker handig!

ze heeft (eindelijk) dr handjes ontdekt! haha

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    ohja ze is nu 4020 gr.. naja dat was ze gister :)

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaah, wat is het toch een mooi meiske om te zien! Die speen heet een soothie, Dinand heeft hem ook gehad en met moeite heb ik heb toen over gekregen op een andere speen hihi:p. Het zijn echt enorm fijne spenen! Pakt ze andere fopspenen ook goed? Anders zou ik vragen of je er een paar mee kan krijgen voor thuis! Zullen ze waarschijnlijk niet heel moeilijk over doen!

Wel enorm rot dat ze gewoon niet wilt drinken. Je zult vast wel alle flessen uitgeprobeerd hebben die er zijn. Ik heb uiteindelijk een bibi fles gecombineerd met een difraxspeen. Ik hoop echt voor jullie dat ze komende week gewoon weer lekker haar flesjes op gaat drinken, En of ze nou met of zonder sonde (natuurlijk liever zonder sonde) thuis komt, dat zedan eindelijk thuis is, is het aller belangrijkste! Gewoon daar waar ze hoort te zijn: lekker bij jullie!

16. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Belliebel, ik kan genoeg laten zien want ik heb alle geboortekaartjes bewaard die wij hebben gekregen dus ik kan mij gaan uitleven als het er is. Ook zit ik te denken om een huwelijksbootje te maken van onze trouwkaart. Daar hebben wij ook nog genoeg van.

Hier heb ik Fleur gewoon laten komen gisteravond en vannacht. Ze kwam na de fles van 6 uur pas om half 1 :$. alleen na die fles kwam ze al weer om 5 uur. Dit is dan de oude tijd even. Ze kan dus wel een ruk maken van half 7 tot half 1 maar daarna maar hooguit 4 uur. Ik zal blij zijn als ik met de rijstenbloem kan beginnen. dan gaan wij proberen om de fles van 6 uur wat later tegeven en met een lepeltje wat pap en dan zien wanneer ze komt.
    Bart kwam nieuwe tijd half 6. Nou dat is dan redelijk. Zelf heb ik heel erg goed geslapen tussen alles door. Wat ook wel een keer fijn is.
    Dadelijk gaan wij Rick ophalen bij mijn ouders en dan eens vragen wanneer hij nu wakker was geworden. :D

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    nee andere fopspenen wilt ze niet, alleen die soothie.
    Nou,gister vroeg ik om een nieuwe (deze heeft ze al sinds vlak na de geboorte..word dan wel is tijd he ;)) maar hadden ze niet.. vraag er dan wel om in leiden. en anders zijn ze ook via internet te krijgen geloof ik.
    ze dronk eerst uit een zh speen, die is bijna gelijk aan de soothie. ook zo lang. dat ging perfect. difrax speen was niks. verder niet geprobeerd want zh speen deed ze t goed mee.
    probeer ook telkens al te kijken of ze geen spruw heeft, want dat heeft ze al vaak gehad. misschien dat ze daarom niet wilt drinken.
    Speen is ze normaal ook dol op, nu ook niet meer.

18. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Goeiemorgen!

Hier was het voor Ryan vanmorgen half 8 en Jaimy half 9, nieuwe tijd :D
    Nu liggen we lekker op de bank, lekkker eten en nikse ;)

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    de 18e gaan we een weekend weg,met mn man zn gezin..(zn moeder,broers,zusje en aanhang) we hopen dat vien tegen die tijd wel thuis is.. (denk nog 1-2 weken zh) Maar is het wel verstandig om mee te gaan met haar? we gaan naar centerparcs huisje.. we hebben dan 2 huisjes. ze zal net thuis zijn (ALS ze thuis is iig..) en dan dan gelijk al weg?
    zouden het niet teveel prikkels zijn voor haar?

20. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mamachantal, aan de ene kant zou ik zeggen dat het idd misschien teveel is voor haar, eerst een hele tijd zh, dan naar huis waar ze aan moet wennen natuurlijk en dan weer weg waar ze ook moet wennen wat moeilijk is aangezien het maar voor een paar daagjes is en met toch veel mensen. Aan de andere kant kan ik goed begrijpen dat je wilt gaan, persoonlijk zou ik thuis blijven als ze thuis is.
    Wat adviseerd het zh?

Deel Deze Pagina