Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mamatien, nee lukt voor geen meter. is niets te vinden.vandaag van ellende maar gesolliciteerd bij callcenter
    Wil graag administratief iets maar heb geen papieren. Wel 9 jaar winkelervaring.maar zijn dus geen vacatures te vinden

Lutje, knuff. Super dat ze een keer zonder bad in slaap gevallen is !

2. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    *zwaaaaaaaaaaaaaaai* 1e werkdag overleefd ;)

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    sorry moet mn verhaal weer ff kwijt,misschien helpt t beetje.. blijf maar janke erom.. zal wel lang verhaal worden sorry :(:(

Toen vienna op de IC lag in leiden kwam ik een vrouw tegen die ook op het hart forum zit. haar kindje Asiya, die heeft ook hlhs.
    Zij heeft ook de hybride norwood operatie gehad (1e hart operatie).. maar stofwisselingsziekte erbij gekregen,en koemelkallergie. Ze kon niet naar huis toe en moest tot de volgende hart operatie blijven. Het ging best goed met haar,geen problemen,hart deed het goed,groeien ging goed,ontwikkeling ook.2 weken terug heeft ze hartcatheresatie gehad.
    Vorige week maandag was het dan zover, ze kreeg de 2e hart operatie. Helaas ging het niet helemaal zoals het moest gaan en kwam ze met hart-long machine terug. Toen vrijdag het hartje weer op gang gebracht werd,werd er nog een shunt geplaatst. terug op de ic dipte ze naar de 20-30% saturatie. ze moest gelijk weer terug naar de ok.
    Daar kreeg ze nog een shunt onder haar oksel.. toen was het voorbij.. ze is daar op de operatietafel overleden.. overleden onder de handen van de chirurgen.. degene die haar hadden moeten redden en shunt bij shunt bij shunt plaatsten..

Ik hoorde het vanmiddag van een andere moeder die ik ken van de ic en dat kindje nu op de babyzaal ligt eindelijk.. bij hem was de 2e hart operatie OOK niet in 1x goed gegaan. hij is ook met de hart-long machine op de ic gekomen, en is de operatie terug gedraaid en hebben ze iets anders gedaan. maar is er wel bovenop gekomen.

Vienna krijgt Exact dezelfde operatie als Asiya.. ook aorta reconstructie+glenn... vien is een vechtertje,dat weet ik.. maar dat was asiya ook.

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    was het weer leuk?

5. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Lutje Wat balen dat je nu ineens geen werk meer hebt. Hebben ze geen opzeg termijn? En wat jammer dat die sollicitatie het niet is geworden zeg!
    Fijn dat je vanmiddag weer op gesprek mocht komen! Jammer dat je niet helemaal was wat ze zochten, maar wie weet....

Anna Dikke knuf voor jou!

Marloes Jeetje zeg wat moeilijk voor je collega! Fijn dat ze toch op visite komt en zelf Mees pakt!
    Lekker zeg, naar Disney!

Moonlight Gefeliciteerd met je nichtje!

Pink Lastig zeg, dat je het zo moeilijk vind om je kleine meid weg te brengen! Enig idee hoe dat komt? Sterkte, het moet ook even wennen voor jou en je moet vertrouwen krijgen in de leidsters en het idee dat ze het daar heus naar haar zin heeft (zegt de leidster die er zelf af en toe ook moeilte mee kan hebben om haar kids weg te brengen ;))

Patriesja Vandaag weer begonnen met werken? Hoe vond je het?

Chantal Wat fijn dat Vienna naar Leiden mocht! Is ze goed aangekomen in Leiden?

Danitjuh Beterschap voor je kleine mannetje!

Zo, mijn werkdag zit er op... Vanmorgen de eerste OR vergadering weer gehad en we hebben het zo druk dat we volgende week de vergadering af moeten maken.
    Verder vanmiddag gewerkt en daarna dus nog de computer aan voor alle mail enz.
    Verder druk met van alles en nog wat en met wordfeud :D

Gister hebben we mijn zusje verhuisd naar Emmen. Raar hoor.... Het is anderhalf uur rijden en dat maakt het niet makkelijker. Voor haar niet maar voor ons ook niet. Kan dr niet even snel heen voor eeen uurtje, dat is niet echt haalbaar met 2 kids.

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mamatien, ik werk als verkoopmedewerkster bij de trekpleister.

Kaatje, vervelend he.. Ben hier ook nog steeds aan het zoeken maar der is niks of voor 40 uur :/

Lutje, dikke knuffel voor jou!

Jummie, jaimy en smoe hebben vanmiddag cakejes gebakken. Heb er net eentje op en ze zijn lekker! :D

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Chantal O meid wat moeilijk zeg!..... Ik kan me voorstellen dat dit geen fijn nieuws is en dat je daar best wakker van kunt liggen.
    Onze duimen draaien overuren voor jullie kleine meid.

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mamachantal, een hele stevige en dikke knuffel voor jou, dit zijn niet de berichten die je wilt horen.. Ook mijn duimen draaien overuren voor jullie kleine meid.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    vraagje: nu mees een fruithapje krijgt, heeft hij nog maar behoefte aan 3 flessen. Zal ik de fruithap laten vallen en terug naar 4 flessen of die 3 flessen verhogen naar 210+7 en fruit blijven geven?

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Marloes: ik zou dan inderdaad 3 flessen geven, als hij 3x210+7 zou drinken, zou ik dat gewoon geven, en daarnaast fruithap. Kindjes van deze leeftijd moeten minimaal 500 ml melk krijgen, dus al zou je 1 fles 210 geven en de andere 2 180, zou dat ook prima zijn! Die 500 ml haalt hij wel!

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Marloes, ik zou ook gaan voor 3 flessen en een fruithap!

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dank je wel meiden. Ik twijfelde een beetje omdat hij dan wel heel snel naar de 3 flessen gaat...

13. mamatien

mamatien Niet meer actief

#2073 mamatien, 1 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2011
    Chantal, meid ik zit met tranen in mn pgen... Kan me voorstellen dat dit bij jou heel hard aankomt!! Hoe moeilijk het ook is.. Je moet je toch blijven bedenken dat deze operatie meestal wel goed gaat, en we hopen met zijn allen dat dat bij vienna dus goed gaat!

Marloes, is mees nu 4mnden oud?
    Is het niet zo dat, omdat hij groot is(dat was toch zo of vergis ik me nu?) hij sneller behoefte heeft aan grotere en minder flessen?

Kaatje pffff balen is dat zeg, dat t niet wil vlotten! Wil je niet meer in een winkel staan?omdat je daar ervaring in hebt?? Want vaak staan zulke sollicitaties niet op internet, moet je gewoon de hele stad afgaan en geluk hebben...

Gisteravond heeft vriendlief toch geen wvondfles gegeven(ik lag al op bed). Hij vond t nl onzin..:-s (fijn zo n man met een mening ;)) maar fleur heeft niet om speen gevraagd, 6u pas voor t eerst om dr speentje gevrawgd!! Ze ging daarna echter niet meer slapen dus ik zit nu met haar op en ze krijgt na dit berichtje de fles.. Koorts was was, geen poep maar wel volle plasluier! En ze is heel vrolijk, dus gaat weer goed met dr!

Ik wilde vandaag. Voor t eerst metdr gaan zwemmen, maardaar wacht ik nu nog maar een weekje mee...

Dani, hoe. T nu met ismail?

14. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Marloes, Romee krijgt nu 4x180 maar ik moet haar 's avonds echt wakker maken voor de laatste. Ze eet nog geen fatsoenlijke fruit en groente happen, anders had ik geprobeerd de laatste fles weg te laten. Maar vanaf een uur of 4 en dan maar de hele nacht laten slapen dat gaat me wat te ver. (en misschien komt ze dan wel 's nachts.)

15. mamatien

Meiden, hoe bouwen jullie fruit/groente op? Beinnen met 2 hapjes en dan elke dag btje meer tot ze 1 stuk eten?? Of doe je dat 2x per dag? Moeten ze eigenlijk naar een heel stuk fruit of minder/meer?

Ik wilde gister met fruithapjr beginnen (toen ze nog niet ziek was) ik had 2peren geblenderd. Ik had 2hapjes daarvan in een bakje gedaan en de rest ingevroren in ijsklontjeszakjes, zodat het in kleine porties is ingevroren (idee van 1 van jullie) (ik heb die 2hapjes nu zelf op haha, wilde er niet mee starten als fleur niet lekker is, maar iis echt raar, peer van een lepel eten)
    Maar moet ik dan gewoon kijken hoeveel fleur wil?? Laatste x op cb hebben ze me er niets over verteld en ik was t vergeten haha! Ga nu van t weekend ermee starten, want vriendlief en ik vinden het leuk om 1e x samen te geven..

16. mamatien

Marleen, wat bedoel je dat romee nog geen fatsoenlijke fruit en groentehappen eet? Hoeveel en hoelaat eet ze nu??

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Chantal, dat moet heel moeilijk zijn om te horen! Ik zit hier ook met tranen in m'n ogen! Dikke knuffel meid!

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen
    Nou gister Elin om 22.00 uur wakker gemaakt( laatste voeding 18.00 uur ) in de hoop dat ik een goede nacht kon slapen maar helaas.
    Ze kwam 00.30 en 03.00 uur. beetje jammer. Lig nu met beide kids in mijn bed tv te kijken.Hoeven toch nergens heen vandaag

Patriesja, viel het mee weer werken ?

Chantal, zit je verhaal met kippenvel te lezen.Kan me voorstellen dat je het nu doodeng vindt om Viënna straks de tweede operatie te moeten laten in gaan. Denk hier iig aan je en brand op de dag van de operatie een kaarsje voor haar dat alles goed en zonder complicaties mag gaan.knuff

Marleen, jammer hoor je zusje opeens zo ver weg :(

Miracle, hier dus ook.alles fulltime of voor maar 16 uur en daar red ik het bij lange na niet mee

Marloes, ik zou 3 flessen verhogen en doorgaan met fruit

Mamatien, aan de ene kant ben ik wel een beetje uitgekeken op de winkel maar aan de andere kant vindt het ook niet erg om het weer te gaan doen hoor.
    Hier in het dorp zoeken ze sowieso niemand. in Alphen zullen ze vast wel iemand zoeken maar loop daar tegen twee min punten aan. 1) ze gaan maandag pas 13.00 uur open. Betaal dan dus een ochtend kdv voor niets en krijg dan nog minder salaris. 2) je kan rondom het centrum niet gratis parkeren dus moet eerst 10 a 15 min. lopen voor je op je werk/auto bent
    Idd gewoon met een paar hapjes beginnen en dan opbouwen door steeds een paar hapjes meer te geven.
    Waarschijnlijk vind ze het zelf zo lekker dat ze mee zal willen maar moet je in het begin nog even mee uitkijken omdat je niet weet hoe haar darmpjes er op reageren ( dit merk je ook pas een paar uur later )

19. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Mamatien, ik bedoel dat ze nog geen hele potjes fruit/groente krijgt. Ze eet een half potje en dat vervangt nog geen fles vind ik. Als ik haar 's ochtends een half potje geef dan komt ze op de normale tijd voor de fles.
    Maar je kunt het beste beginnen met een paar hapjes. De meeste kinderen moeten erg wennen aan het eten van een lepeltje en werken het meeste de eerste keren weer uit hun mond.
    Houd je fototoestel bij de hand :)

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Kaatje, balen van je nacht zeg.... Haar uit zichzelf wakker laten worden zal ook wel niet helpen?

Deel Deze Pagina