Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen
    Hier komen geloof ik eindelijk de goede nachten weer terug. Elin kwam om 22.00 uur en toen pas 05.30
    Ze krijgt zo een flesje op het kdv dus ik zit nu te kolven.
    Straks op de fiets boodschappen doen, nu al zin in.... niet dus

Lutje, Emma is een echt water ratje dus.Hier ook zo'n rugpijn met het in bad doen.
    Elin gaat om de dag in bad, die krijgt anders -net als Levi- een hele droge huid.

Mamatien, ja Levi had met 4 maanden ook al zijn eerste tand. En je maakt wel een hele erge spelfout hoor ;) selfde ipv zelfde

2. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Goedemorgen!

Jula vind het badje ook heerlijk. Laatst ging oma der in bad doen, ze liet er in het water zakken en Juul ging als een gek tekeer met der handjes en voetjes :D Oma schrok zich dood, die dacht dat ze het water te warm had haha. Maar zo doet ze altijd.

Ze is gelukkig weer een heel stuk opgeknapt! Ligt nu lekker in de box te spelen en te kletsen :)

Zijn er nog meer kindjes die nog niet rollen?? Hier gebeurd nog helemaal niets. Mevrouw vind het wel prima op der rug. Wel druk bezig met der handjes, alles pakken wat ze pakken kan. Maar ook der voeten zijn nog niet interessant.

3. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen,

Mika werd gisteravond uit zichzelf wakker voor een voeding om 22.45 uur en vannacht om 04.15 uur, vanmorgen was hij rond 07.00 uur weer wakker denk door het lawaai van Senna en manlief, heeft nog ff heerlijk liggen kletsen in z'n wieg en rond 07.45 heb ik hem weer gevoed!
    Senna net naar de psz gebracht en Mika slaapt. Vanmiddag komt de fysio weer, ben benieuwd...

Marleen; Vind het vooral jammer voor de kids, voor mezelf hoeft het niet zo, als ik er alleen in lig heb ik het na vijf minuten wel bekeken.

Kaatje; Jammer dat Elin het badje niks vindt, zou idd eens een tummy tub of emmer gebruiken. Elin is vroeg met haar tandjes, wel een beetje geslapen vannacht? Oh lees het al, nachten gaan weer wat beter dus!

Lutje; Wat een verschil dan hé met zo'n pasgeboren babytje, dan zie je hoe snel het allemaal gaat!

4. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Hier ook alleen nog maar kijken naar de handen en dingen vastpakken. Maar rollen hoef volgens mij nog lang niet hoor. alles gaat op zijn eigen tempo.

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ennas, fijn dat het beter met Jula gaat!

Omrollen, Emma doet het nog niet, maar begint het wel te proberen. Vooral om de tv te kunnen zien....

Badje, Emma gaat nu niet meer iedere dag in bad. Eerst wel, anders wilde ze echt niet gaan slapen.

Voetjes, totaal niet interessant. Haar handen heeft ze al wel ontdekt en vooral dat ze daarmee zelf de fles vast kan houden. Ze grijpt hem direct als ze ook maar denkt dat ik hem uit haar mond zal halen.

Emma heeft vandaag weer een spuug dagje. Er loopt constant een stroompje melk uit haar mondhoeken. En uiteraard zodra het wat meer is, er direct met haar hele hoofd doorheen rollen...

6. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Ennas; Fijn dat het weer een stuk beter gaat met Jula!

Rollen doet Mika ook nog niet, gaat wel vaker op z'n zij liggen. Hij gooit dan z'n beentjes in de lucht en rolt zo op z'n zij. Handjes zijn hier ook interessant en z'n voetjes bestudeerd hij vaak als hij in de tummy tub zit. Dat rollen komt vanzelf, sommige baby's rollen pas als ze 6 maand zijn en dat is ook normaal hoor!

7. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Hier vond Ismail het leuk om 05.15 wakker te zijn :D Dus die heeft maar bij mij in bed gelegen tot papa thuis kwam van werk en die heeft hem mee naar beneden genomen. Heeft hem wat drinken gegeven en toen weer naar boven en nog door getukt tot 08.45 :cool:

Marleen aha vandaar dat jullie naar een PI zijn geweest ;) Ik heb met jongeren gewerkt dus ik heb de binnenkant ervan ook gezien :cool:

Martje sorry het is nog heeeeel ver te zoeken dat ritme. Misschien moet je bij Kaatje gaan vragen :p Wat een heerlijke foto zeg!

Badje: hier een echte waterrat! Die vindt beide lekker.

Omrollen: hier nog niet hoor. Hij heeft net zijn handen ontdekt :D

8. mamatien

mamatien Niet meer actief

Kaatje, lol :) ik had t al door, maar geen zin om te wijzigen.. Ik ging er vanuit dat iedereen hier wel begrijpt dat t gewoon typefoutmwas en geen echte spelfout!!(heb ik heel vaak op mn ipad, als ik lui ben dan verbeter ik t niet hihi) :)

Rollen, hier ook nog niet, wel naar dr zij met dr hoofd zo raar naar achter, als se iets wil zien (bijv de tv hihi)

9. Malika1983

6 nov 2011
    27
    0
    0
    @ Schildje, ze wilden bij Sami ook urine opvangen met een catheter, maar daar dacht Sami anders over. Net toen wilden beginnen begon hij te plassen en hebben ze het met een bekertje op kunnen vangen.

10. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Mailika hier hebben ze ook bij Ismail geprobeerd om urine op te vangen :D Lukte voor geen meter. Hij vond het leuker om zijn couveuse onder te piesen ;)

Ismail die kleine rat... Wil hem boven in zijn bedje leggen. Hij sliep in mijn armen. Ik leg hem neer *boem* ogen wijd open ;) Ik nog half uur geprobeerd maar hele verhalen kwamen eruit zijn kamertje ;) Dus ik neem hem weer mee naar beneden en jawel binnen 3 min. lag hij weer te slapen :D Ach ja hij ligt nu heerlijk al een half uur te pitten op de bank naast me. Vindt het wel best :cool:

11. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Nou hier hadden ze dus de slang 1 cm er in maar mevrouw was zo boos geworden dat ze het er uit perste en gelijk een straal urine er achter aan, dus de ka heeft het maar zo opgevangen maar toen het in het buisje zat kon ik al zien dat het heel erg troebel was. Nou nog geen 30 min. later kreeg ik van de ka ook de bevestiging dat ze dus moest blijven. ik kan zeggen dat mijn hormonen die dag overuren maakte!

12. Malika1983

6 nov 2011
    27
    0
    0
    @ Schildje, dat herken ik helemaal. Hebben ze ook een infuus ingebracht? Bij Sami hebben ze toen 3x misgeprikt. Bah, ik kon die KA wel wat doen.

13. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Malika, ja ze hebben 3 keer geprikt omdat het moeilijk te doen was bij haar. De ka vond het zelf heel erg vervelend om he zoveel keer te moeten proberen. Maar goed ze moest een infuus hebben. Toen het eenmaal zat was het ook goed.

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Goeiemiddag!

Even zp'en tijdens me pauze :p

Ennas, fijn dat het weer beter gaat met jula!

Kaatje, elin is flink aan de poep dus.. Ohh tandjes! Hier heb ik ook het vermoeden dat er een tandje aankomt.

Badje: ryan vind de tub het fijnste maar badderen vind ie ook geen probleem. Hij kan in de tub alleen veel ontspannender zitten, als hij in het badje zit wordt ie ontiegelijk druk. Spetteren, zwaaien en schuppen met de voetjes en natuurlijk alles nat ;)

Omrollen: hij is er druk mee bezig! Het enige wat nog in de weg zit zijn zijn armpjes, hihi, hij snapt nog niet dat ie die mee moet draaien. Komt vanzelf ;)

Ook draait hij regelmatig een rondje om zijn as :p komt omdat ie door wil rollen maar dat lukkt niet :D

Voetjes en handjes: voeten zijn nog niet intressant, zijn handen wel want daar kan hij alles mee pakkken!

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    hey hey
    even snel een vraagje,... iemand ervaring met vroege test van predictor?
    heb hier geen kruidvat in de buurt,anders had ik die gehaald.. net test gedaan, en kwam een - streep op, er hoort een
    | streep op te komen als je zwanger bent.. iemand ervaring ermee? controle streep staat er wel

16. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    hmmm geen idee, ken alleen de gewone predictor test (die deed zijn werk vorig jaar heel goed) maar volgens mij moet ie dezelfde layout hebben. Als de controlestreep er staat, moet ie het in ieder geval doen, maar er kwam echt een horizontale streep? Dat is raar...

Ik durf er niets over te zeggen, zou voor de zekerheid nog een test halen...

17. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Chantal maak een foto en zet hem in dat topic met al die testen weet ff niet hoe het heet

18. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goedemiddag allemaal!
    heb wel alles gelezen, maar ben echt een zeef, sorry...

Malika: Hoi! Leuk dat je er bij bent. je hebt al heel wat meegemaakt met Sami zeg...!

Noortje heeft al gerold, maar is er daarna ook weer mee opgehouden. Nu rolt ze vooral op haar zij, niet meer naar haar buik en terug. Zal wel weer komen.

ik las ergens iets over dikke poepluiers en vieze sokken :D Hier niet anders, als ik Noor ruik (en dat is sinds de worteltjes niet te missen) dan gaat alles uit, anders plant ze steevast haar hakken in de str*nt... Ook zoiets, als ze in haar blote kont ligt, lacht ze het hardst van de dag :p

Miracle zp tijdens werktijd Foei :D:D

Noortje is aan de beterende hand. Zo'n verkoudheid is ook maar lastig. Neus dicht=geen lucht=paniek. Dus wij er 4 keer per nacht uit... en daar word je moe van. gelukkig doet de uit bij het bed wonderen en heeft ze gister weer goed geslapen van 22.00 tot 06.00 uur.

Afgelopen weekend zijn we aardig geschrokken, mijn broer heeft waarschijnlijk een vorm van kanker, ze hebben woekerende cellen gevonden toen ze een kweek hadden genomen van een 'blaasontsteking'. Nu dus de mallemolen in van onderzoeken, uitzoeken wat het is, hoe ver het is, waar het vandaan komt en een hoop onzekerheid. baal als een stekker, maar voor hem is de onzekerheid nog erger. Worden hele lange weken... Hopelijk weten we eind volgende week meer...

19. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Je bent zwanger als je 2 strepen ziet die de zelfde richting hebben. Ik heb net even gekeken op de site van predictor. Heb je maar 1 streep in het c vakje staan dan ben je niet zwanger. Anders als je het niet vertrouwd zou ik nog een test doen voor de zekerheid.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ennas, gelukkig knapt jula weer op.en het is nog wel vroeg voor rollen hoor ;) Elin doet wel goede pogingen maar red het nog net niet.

chantal, denk je dat je zwanger bent ?

Marlous, jeetje dat is idd schrikken.Hoop dat het goedaardig is, en anders goed te behandelen

Deel Deze Pagina