Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Middag allemaal!

Hoest hier?

Hier alles goed. Druk bezig met fotoboeken maken voor Dinand en Fabiënne. Ik wil van elk jaar een fotoboek hebben van hun beide. Gaat erg veel tijd inzitten, maar het is echt een leuke bezigheid. Doe het trouwens wel digitaal hoor, maar met leuke achtergronden, clipart erbij enz. enz.

Fabiënne is heerlijk zoet. Slaap goed, drinkt goed, eet goed, lacht veel, kortom echt genieten van het kleine lachebekje. Ik vermoed wel dat ze met haar tandjes aan het rommelen is. Heeft dunne zure luiers, knaagt erop los en begint goed te kwijlen. Mja, het is de leeftijd he:p. Ze slaapt nu van 20.30 tot 07.30. Heerlijk dus. Las iets over omrollen! Fabiënne rolde met 2 weken al van buik naar rug, andersom doet ze nog niet, maar probeert ze wel. Wat ze voornamelijk wil is rechtop zitten. Als ze in de box ligt, tilt ze haar koppie op dat ze met haar kin tegen haar borst komt en kijkt dan wat hihi:p.

Dinand is ookeen lekker manneke. Die vermaakt zichzelf uitstekend en loopt ons na te praten met wat we zeggen. Kleine boef dat het is.

Moet vanmiddag naar de opticien toe. Kreeg vorigeweek een bon in de bus voor een gratis nachtzichtmeting t.w.v. 25 euro. Zou er zelf nooit 25 euro voor neerleggen! Ik zie 's nachts echt geen steek, en ben geloof ik behoorlijk nachtblind. Nu kreeg ik die bon, en heb ik meteen gebeld. Ben erg benieuwd wat eruit komt!

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    ha kikker! wat hebben jullie al veel meegemaakt! jeetje, 14 weken huilen is niet grappig. ik hoop voor jullie dat je er snel achterkomt wat er allemaal aan de hand is... :(

ha Juud, lang niet gezien! Werk je nog steeds 36 uur? ik ben zelf van 36 naar 32 gegaan. Tja, minder salaris, maar ook minder stress en oververmoeidheid. Gelukkig verdient manlief ook aardig, dus we redden het wel :)
    Het is wel veel hoor, werken, kdv, huishouden en dan ook nog vrolijk de nacht door. Slaapt Rein al een beetje door? of houdt Noor je wakker?

Rein is wel stevig zeg, onze Noortje is bijna net zo oud, net zo lang en die weegt 7 kilo, haha!

Bij ons thuis gaat alles goed, Noor doet het super en is een vrolijke lieve meid. Ze begint nu eindelijk echt hele nachten te slapen, (op haar verkoudheid na dan) en dat geeft ons ook weer energie. ;)

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    ha Belliebel!

Klinkt goed bij jullie! Twee heerlijke kinderen en rustige nachten, weinig te klagen zo! Als ik zo de symptomen hoor, zullen de tandjes van Noortje ook niet lang uitblijven ;)

Zo´n nachtzichtmeting, das geen gek idee! en nog gratis ook!

4. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Marlous, nee het is voornamelijk Rein die 's nachts nog komt drinken. Maar, de afgelopen 2 nachten heeft ie echt (echt!) doorgeslapen, dus van 19.00 uur tot 6 uur/6.30 uur de volgende ochtend, hopelijk zet dit door. Mijn eigen Noortje wil ook nog wel eens komen buurten 's nachts trouwens, maar die slaapt doorgaans wel goed in haar eigen bedje. Ben ondertussen de bv wel wat aan het afbouwen, ook in de hoop dat Rein daardoor langer slaapt en het lijkt dus toch wel z'n vruchten af te werpen, duimen dus maar. En ja, hihi, het is een stevige jongen ja, ik ben het wel gewend inmiddels, maar sommige mensen geloven bijna niet dat hij nog geen 5 maanden is, een kleine boeddha-baby is het.

Jij bent van 36 naar 32 uur gegaan? Hm, ik werkte voor Noor 40 uur per week, maar ben daarna naar 32 gegaan. Dat vond ik met eentje prima te doen, maar liep de laatste week zo op mijn tandvlees dat ik nu met mijn werkgever heb afgesproken om voorlopig 28 uur te werken. Die uurtjes ga ik dan voornamelijk gebruiken om te zp-en. Nee hoor haha, die gebruik ik om een uur eerder weg te kunnen, want dat vind ik echt zwaar... hier de deur uit, half uur fietsen, 2 afgewerkte kinderen ophalen, koken, kindjes in bad en naar bed en dan kan moeders ook 's even zitten. Mijn vriend is wel druk op zoek naar een baan in Utrecht, dat zou mij echt een hoop stress schelen, dan ga ik ook weer terug naar 32 uur hoor. En inderdaad, gelukkig verdienen wij allebei goed, dus ik kan het wel lijden voor een tijdje, meer tijd is uiteindelijk ook onbetaalbaar toch?

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

5. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Nou dan zien we je wel wat vaker verschijnen, haha! Ik vind het af en toe nu al zwaar, 32 uur en dan hebben wij er ´maar´een. en ik heb het grote geluk dat ik heel dichtbij huis werk. Ik ben ´s middags om 4 uur klaar en om tien over 4 thuis. Manlief zorgt op zijn vrije dagen voor de boodschappen en dan hebben we direct rust in huis.

ik ben de bv ook gaan afbouwen toen Noortje ´s nachts niet meer sliep en ineens weer wilde drinken. Toen merkten we dat ze er gewoon niet meer genoeg aan had. Daarna zijn we begonnen met de papfles en dat gaat als een speer! Ze slurpt hem helemaal leeg en slaapt daarna vrijwel direct tot de volgende ochtend.
    maar heel eerlijk merkte ik ook dat ik het kolven echt vreselijk begon te vinden. Bv vind ik prima, en heerlijk op momenten dat je echt even met zijn tweetjes bent, maar dat verplichte kolven op het werk is nooit een hobby geworden... Nu ben ik de een na laatste voeding aan het afbouwen en dan als laatste de ochtendvoeding. Daarna gaan we vrolijk verder met de nutrilon :D

6. Vinora

Vinora Niet meer actief

Hoi dames,

net zoals vele anderen lees ik af en toe wel mee maar kom ook niet tot reageren.
    Heb het ook echt ontzettend druk thuis, vriend zit nu ook in de gips en dus moet ik er voor 3 zorgen ipv voor 2 ;)

7. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Succes thuis! we zien je wel weer verschijnen als het je uitkomt ;)

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hallo allemaal :)

Al een tijdje niets van me laten horen, kom er gewoon (net zoals meerdere lees ik nu) niet aan toe.
    Ben sinds vorige week weer begonnen met werken op de groep, viel me gelukkig mee.

Rug/bekken gaat op en af, zware baby's krijg ik helaas nog niet van de grond getild, maar de wat lichtere kindjes gaat gelukkig beter. Lopen/zitten/staan heb ik bijna geen last gelukkig.

Met m'n kindjes gaat het prima. Alleen zit R.oan wat in een "zeur" fase, word daar soms best wel moe van. Hij piept dan om elk wissewasje...zal wel (en hoop ik) een fase zijn. E.lin is soms zo vrolijk, dat ze 's avonds feest heeft in bed haha. Dan hoor ik haar alleen maar kraaien/lachen/kletsen, zo schattig!

Zijn er nog belangrijke dingen gebeurd die ik misschien niet gelezen heb?

9. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Meisjes ik ben naar huis! ben ook helemaal gaar, dus ga lekker op de bank met dochterlief op schoot (voor zover ze dat toelaat :D)

10. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ivy duimt. Mama doet bytex op dr duim. Mama blaast het droog. Ivy veegt dr duim af aan dr kleding. Tijdje later. Ivy pakt de bytex. Ik zeg proef maar eerst. NEE zegt ivy. Mama gaat verder. Ivy komt naar me toe BAH IEL VIES AAAAAH... ivy deed duim in de mond.... mama moest tranend lachen!

Wat eten jullie vanavond?
    Hier is het brocoli met ham-kaas sausje, aardappels, kip-gordon-bleu, sla

11. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @kikker
    op? uhm.. ja best wel... zou ook best wel even een paar dagen flink willen doorslapen en ook zeker uitslapen. Helaas kan dat niet aangezien céan ook de fles niet wilt.

@wie was ik ook alweer vergeten?
    sorry weet niet meer...

12. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    owjah... sommigen hebben hem al gezien... maar ik heb mijn ex zover gekregen dat ik tenminste 1 foto (wel meerdere:p) heb van hem en Céan. En wil hem graag met jullie delen:D Ben er super blij mee!

13. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    *zwaai!* Druk met solliciteren en dingen regelen voor uwv. Nog niet bijgelegen, ga dat proberen morgen te doen :)

Vandaag wat oude kleding van Emma weggebracht naar vriendin. Haar zoontje plast regelmatig z'n kleding onder :p Nu heeft ie weer wat meer om lekker nat te maken. Ook even een hart onder de riem gestoken. Hij wil namelijk 's nachts heel moeilijk slapen. Ook het maaien met de armen wat Emma heel erg had (en heeft). Dus het over inbakeren gehad o.a. En dat ze echt hulp moet vragen als ze nacht na nacht niet aan slaap toe komt. Ze vond het wel fijn om te horen geloof ik. Vooral omdat ik van Emma's eerste maand weet hoe het is en voelt.

Verder bij zwembad hier nagevraagd over babyzwemmen. Hoe doen jullie dat met luiers enzo?

Eten, Vis uit de oven met aardappelsalade en sla. Simpel, maar lekker :D

14. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Huggies heeft speciale zwemluiers, zo deed ik dat bij Elin.

15. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Kaatje, oeff idd brak nachtje..

Patriesja, leuke foto van de kids in een bad vol schuim! :D

Kikker, welkom terug! Wat zielig voor de kleine lotte... Hopelijk komen ze snel achter waar ze nog meer allergisch voor is!

Ennas, ahh, Jula ook weer in het zh. Hoe gaat het met der?

Lutje, bedoel je luiers als in zwemluiers? Ik koop gewoon de kleinste maat zwemluiers.

Anna, welkom terug! hihi, dat zal ze idd niet lekker gevonden hebben die bytex ;) Wat een mooie en lieve foto van je ex en Céan!

Ik geef nog steeds bv, op het moment nog maar 2x per dag en hij dan twee flessen.

Zoo, vandaag een vrije dag gehad. Lekker thuis geweest met de kids, Jaimy bulderde er vanmorgen flink op los en wilde voor het eerst in 2 jaar ook niet naar het kdv. Dat zegt dan genoeg dus heb haar lekker thuis gelaten.

Ryan heeft sinds 2 dagen een loopoortje.. Wist eerst even niet wat ik zag, heel zijn oortje vies en zijn hele oortje onder de opgedroogde oorsmeer ( haalde hem zo uit bed ). Even de ha gebeld, ik weet helemaal of dat kwaad kan want heb er totaal geen ervaring mee, even aankijken en als het volgende week nog "loopt" moeten we langs komen.

Vanaf volgende week gaan mijn uren omlaag ( 3uurs contract toch maar getekend zodat ik iig iets heb ), gelukkig komen de drukke maanden eraan dus hopelijk kan ik wel meer uren blijven werken.. Iig tot ik iets anders heb.

16. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Zo ik ben toch nog terug gebeld door de ha en die heeft een brief geschreven voor het GG-net en gaat dit morgen faxen. De score van de test zei hem ook al genoeg dus hopelijk worden wij snel gebeld voor het hoe en wat nu met Rick.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Pffff ik heb echt even jullie hulp nodig!!

Sandro krijst de laatste 3 dagen de hele boel bij elkaar zodra hij naar bed gaat. En niet 10 of 20 min.. Nee gerust een uur anderhalf uur. Op zn speen zuigt ie niet meer maar kouwt ie.. Die wil hij dus alleen om te kouwen.

Ik heb echt al van alles geprobeerd hem laten liggen nou dan krijst hij dus gerust 1,5 uur. Speen er in doen en zodra hij hem uitspuugt weer terug doen nou dan kan ik beter naast zn bedje blijven staan. Hem er uit halen heeft ook geen zin want ook dan blijft hij huilen omdat hij gewoon moe is..

ARGHHHHHHHH

18. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Schildje, fijn zo'n doorzettende ha.

Allessandro, tandjes? Ja, das wel lang. Is het huilen van boos Sterkte in ieder geval!

Ik ben weer thuis, Lotte slaapt.
    Morgenvroeg weer terug.

Fijne avond dames, slaap lekker voor later.

19. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Marlous, oh ja, dat kolven op je werk, brrr. Ik vond het ook vreselijk , kon er maar niet aan wennen. Nou ben ik nog in de gelukkige omstandigheid dat ik een eigen kantOor heb, dus kan de deur op slot draaien, maar gewoon het idee dat ik daar met m'n blote borsten zit, vond er niets aan. Ook een reden om te gaan afbouwen. Rein aan de borst vind ik nog wel echt fijn, er zijn maar weinig dingen in het leven mooier dan zo'n lief babietje die dan helemaal lekker ontspannen ligt te drinken. Het doet ook wel een beetje pijn om afscheid te nemen van die bijzondere periode als moeder dat het kindje nog helemaal van jou is, maar ik verheug me ook wel stiekem op de dag dat mijn lichaam weer helemaal van mij is en ik weer een beetje energie krijg.

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Kikker: Beterschap voor jullie kleine meisje! Hopelijk zijn ze er snel achter wat er aan de hand is!

Ik ben er geloof ik ook zo 1 die vaker meeleest dan reageert hihi. Mja, tis dan ook best wel druk met 2 kindjes. Hoewel ik niet klaag hoor, ze zijn zo makkelijk! Mja, kom bijna niet aan mezelf toe hihi:p.

Deel Deze Pagina