Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Dank je wel! :D

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Gefeliciteerddd!!!!!!

@ hier ik denk idd dat ik het maar op tandjes hou. Weet t anders ook niet.
    @ Rono ik heb idd nutriton geprobeerd maar daar raakte hij van verstopt geen succes dus. Daarom krijgt hij nu zantac dan heeft hij geen pijn meer van t zuur en zijn dosis is 2 weken terug verhoogd. Ivm zijn gewicht mocht hij meer.
    Maar bedenk me opeens dat ik 3 dagen geen fruit of groente gegeven had omdat hij wat moeite had met poepen misschien komt het toch daardoor? Dat hij het wel moet hebben?

Naja komt allemaal wel goed :D Hij gaat straks naar gast ouder heb ik even voor mezelf. Vanmiddag naar de psych en dan Sandro weer ophalen :D

3. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Ismail vondt het nodig om vanaf half 5 wakker te zijn :x Hele verhalen kwamen eruit zijn kamertje vandaan totdat het overging in huilen. Dus toen maar bij mij in bed genomen en daar lag hij nog vrolijk te lachen tot papa thuis kwam om 7 uur. Dus toen er maar uit gegaan met Ismail en de fles gegeven en nu ligt hij te slapen :) Raar he na zo lang wakker te zijn :p

En ik ik ga heerlijk een warme broodje met ei maken :D en dan straks met Ismail naar het ziekenhuis wegen, meten enz.. de hele reutemeteut...

Schildje gefeliciteerd met Bart !

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @Schildje, Ik mocht een maand geleden toen Emma 3 maanden was, van het cb al naar 4 flessen gaan. Als ze 5 kreeg, dan liet ze elke fles best wat staan. Met 4 gaat alles prima naar binnen. Heel soms heeft ze dagen dat ze iets meer honger heeft en dan maak ik 's middags nog een klein extra flesje van 60 cc.

Enne, gefeliciteerd met Bart! :D

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen
    Vannacht weer 3x mijn bed uit voor Elin.Ga tussen de middag denk maar even liggen want viel gister echt om van pure vermoeidheid

Kikker, en ging ze net zo los als thuis ? Helemaal niet gemeen van je. Snap je precies.Als het daar minder is denken de artsen. o het valt wel mee, en jij zit er vervolgens thuis weer mee

Juud74, ook leuk om weer eens iets van jou te horen :) Wauw 9 kilo ? Dat is idd een reuze Rein :D Fijn dat je ouderschapsverlof op kan nemen.Vindt het nu ook al pittig met twee kids en huishouden.Vraag me af hoe ik het straks met werk erbij moet trekken

Belliebel, en hoe was je oogtest ?

Moonlight, fijn dat het met je bekken beter gaat. En die zeurfase gaat over hoor ;) Beetje jammer dat je daarna de WAAROM fase krijgt

Miracle, hoop dat je idd nog wat meer kan blijven werken.Hoe gaat het met Ryan zijn oor ?

schildje, hoop dat jullie snel terecht kunnen.Gefeliciteerd met Bart

Allesandro, heeft hij geen last van doorkomende tandjes ? Levi begon ook altijd te krijsen zodra ik hem in bed legde ( bloed stroomt dan naar de kaken ). Heb hier al van dat tandenspul voor ELin gehaald
    Zie dat het bij meerdere slaapjes is. Hier moet Elin zich ook regelmatig in slaap huilen maar duurt meestal niet langer als 10 min. Ze slaapt tegenwoordig trouwens ook niet langer als anderhalf uur.
    Las gister toevallig een tip in de wij jonge ouders. Een moeder had ook dat haar kind steeds zo huilde met naar bed gaan.Die heeft toen haar stem opgenomen ( praten, liedjes zingen enz ) dat op cd gebrand en afgespeeld in de slaapkamer. Kindje sliep gelijk omdat hij het idee had dat mama in de buurt was

Marleen, die 9 kg ga je kwijt raken ! Succes

Zwaait naar Rono !

Danitjuh.oei vroeg dag dus

6. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    Ennas hoe is het met jula??

kikker. och jeetje lotte ook? beterschap! tuurlijk hebben we nog behoefte aan je. gezellig hoor. heel veel knuffels en sterkte de komende tijd. super vervelend dat ze ook op de speciale voeding reageert. maar troost je er zijn goede vervangers voor (weet ik helaas uit ervaring)

mamatien. ooh wat fijn voor je buur. gefeliciteerd.

schildje haha ja dan ben je een heel ander mens he. als je even goed kan slapen.

malika. zo he dat is pas een goede nacht. je bent verwend haha. nee hoor gun je dan van harte.

marloes sterkte we denken aan jullie, en duimen heel hard mee.

frummel ben ook benieuwd hoe het maar haar is. En haar trouwjurk haha die moet als het goed is ook binnen gekomen zijn.

allessandro dikke knuf meid. hoop dat je man nog werk vind binnenkort En een bijtring voor de tandjes. zo eentje die je kan koelen? misschien krijgt ie tandjes. en heet ie daar last van.
    juud wat leuk om weer van je te horen. Wat vervelend dat het op het kdv niet altijd goed gaat. Misschien als jij zelf nu meer rust krijgt door je ouderschapsverlof, dat het met hem straks ook beter gaat. Misschien voelt hij jou spanning wel.

belliebel succes bij de opticien.

vinora sterkte!

moonlight fijn dat het werken weer meevalt. nog maar ff rustig aan doen dus met je rug en bekken.

annaB haha bekend tafereel van de bytex. helaas kwamen ze er hier achter dat van handen wassen en ff doorsabbelen de smaak wegging. hier heeft een gesprek met de tandarts en logepediste goed geholpen. (lees ze heeft nooit meer geduimd. haha) leuke foto. lijkt me idd wel fijn als je tenminste (of meerdere ) 1 foto hebt van vader en zoon. ook al vind hij van niet.

lutje fijn dat je zo lief bent voor een ander. een hart onder de riem kan al heel veel doen voor iemand.

miracle och een loopoortje. wat sneu. heeft ie er last van?

marleen. ik heb even iets gemist geloof ik. Wat wil je gaan doen?? o nee die borstverkleining. sorry! moet je daar voor afvallen?? want??

martje lekker rustig dagje dus vandaag. geniet ervan.

rono gefeliciteerd nog met noëlle. aaach een puppy wat lief. Dat vraagt eigenlijk om een foto!!

schildje hoera gefeliciteerd met Bart. ! hiep hiep hoera!

metime. hier gaat alles goed! Mag echt niet klagen. N doet het goed. andere kids ook! dus wat kan het leven mooi zijn. Zit super in mijn vel. heerlijk gewoon!

o ja heb wel een nieuwtje. Mijn derde heeft een rugzakje toegewezen gekregen. Eindelijk is het gelukt. We hebben er 11 maanden over gedaan. maar goed we hebben het. Nu alleen uitvogelen wat we nu met hem gaan doen in groep 3 volgend jaar. Speciaal onderwijs of toch gewoon onderwijs met extra hulp. lastig. zeker als je niet met overeen ligt met je man. hihi.

7. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen,

Hier lijken de nachten steeds beter te gaan *klopt heel hard af*, laatste voeding om 0.00 uur en vannacht om 05.15 uur, weer geslapen tot half acht en daarna nog heerlijk samen op bed gelegen tot half negen ofzo! En nu ligt hij alweer lekker te slapen!

Rono; En bevallen de nachtdiensten wel?? Nog gefeliciteerd met Noelle!

Schildje; Gefeliciteerd met Bart!! Wens jullie een hele fijne dag vandaag!

Alessandro; Hoop dat het snel beter gaat met Sandro.

Danitjuh; Oh dat is wel weer erg vroeg! Succes in het zh!

Kaatje; Elin heeft dus nog niet echt een ritme...Wil ze dan ook iedere keer een voeding?? Hoop dat je vanmiddag even kan bijtanken!

Jac; Super dat het bij jullie zo lekker gaat!! En ook "fijn" dat het eindelijk is gelukt met het rugzakje! Oei...lastig als jullie het samen niet helemaal eens zijn!!

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ik herken dit helemaal! Ik verlang ook naar mijn eigen lijf, en heb tegelijkertijd moeite met het 'afscheid'. Ben wel blij dat ik de bv heb kunnen geven en als ik thuis was geweest, had ik het waarschijnlijk langer volgehouden, maar dat is nu eenmaal niet zo. Ach, 's ochtends is ze nog van mij :)

9. Malika1983

6 nov 2011
    27
    0
    0
    @ Schildje, af en toe moet je zelf gewoon wat gaan experimenteren. Elk kind is immers anders. Als jouw kind het prima doet op 4 flessen dan is dat toch helemaal goed. Sami zit ook al bijna een maand op 4 flessen en krijgt zelfs al een hapje groente/fruit. En voor de laatste fles doe ik er wat Bambix rijstebloem bij. :) En hij doet het geweldig.

Durf het bijna niet te zeggen, maar ons mannetje heeft gewoon weer zo lang geslapen en maar 1x heel kort gepiept. Nu ligt hij vrolijk te trappelen in de box.

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goedemorgen dames....! *gaapt*

Tjonge, wat een slechte nacht. na een goeie zijn we meteen weer afgestraft... pfff... Hoe lang mag een kind een verstopte snotneus hebben? overdag gaat het goed, maar 's nachts haalt ze ons regelmatig uit bed. heb geslapen van 22.00 tot half 1, tot 3 uur, tot 5 uur (honger) en toen tot 7 uur...

Rono, hoe is het met je pup? Jullie doen wel alles tegelijk, baby en pup :D Moet je er nog uit 's nachts voor een plasje op de stoep? :) Hondjes zijn ZOOOOO leuk :)
    Nog gefeliciteerd met Noelle!

Schildje, gefeliciteerd met Bart!! Wij mogen ook naar 4 voedingen, maar Noortje wil nog niet helemaal. Alles bij elkaar opgeteld drinkt ze 4 flessen, ze laat redelijk wat staan, maar de papfles van 22.00 uur heeft ze echt nog nodig. Heel vaak drinkt ze overdag niet zo fantastisch en haalt dat 's avonds in... Zal wel goedkomen...

Martje, goede nacht, het begint te komen!

kaatje, oef weer vaak eruit. vandaag doe ik met je mee... :(

Jac, hoi, lang niet gezien! Fijn dat alles goed gaat, inclusief rugzakje.

Alessandro, sorry, kan je echt niet helpen. Sterkte!

Danitjuh, ook nachtwerk vandaag. Succes in het zh.

vandaag wordt mijn broer opgenomen voor een biopt. Hij moet daarom ook een paar dagen blijven. Vanaf vandaag is het dus spannend en moeten we wachten op de uitslag die we ergens volgende week krijgen. Wordt een lange week... :(

11. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Dank jullie wel voor de felicitaties. Bart is helemaal blij met zijn duplo reddingshelicopter.

Fleur heeft net weer de fles met 240cc opgedronken. Dus ik denk dat zij er gewoon aan toe was want zij liet de laatste paar dagen best wel eens wat staan en het zo gaat drinkt ze alles op.
    Vanmorgen even bij de hema een winterstrappelzak gekocht. Voor de nacht vind ik het toch iets fijner een dikkere.

Ik ga de kleine meid zo even op bed leggen en vanmiddag ga ik de traktaties maken voor Rick zijn verjaardag. Hij wil morgen een hengel trakteren. Je maakt dit van een soepstengel met daaraan een dropveter. Aan het uiteinde van de dropveter komt dan een haai of een kikker. Zo heb je een vishengel. Leuk samen met hem en Bart maken. Kunnen wij dit ook alvast maken voor Bart als hij vrijdag naar de psz gaat en daar gaat trakteren. :)

Morgen dan mijn grote kerel alweer 6 jaar oud. Hij kan niet wachten maar zou al wel willen dat het avond was dan kon hij al naar bed en is het sneller zijn verjaardag. Deze zaterdag dan zijn kinderfeestje, het discobowlen. :D

12. Malika1983

6 nov 2011
    27
    0
    0
    @ Schildje, Oh en gefeliciteerd met Bart.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jac fijn dat je zo leker in je vel zit. Wel lastig dat jullie niet op één lijn liggen. Kan hij met extra hulp wel mee komen in de klas? Dan zou ik hem denk op normaal onderwijs laten

Martje, ja ze wil ook echt voeding. Denk zelf dat het komt omdat ik grieperig ben ( of misschien komt mijn ongi er eindelijk aan ) want kolf ook niet zoveel als normaal.Denk dus dat ze niet genoeg binnen krijgt. Maar overdag doet ze dus wel weer 3 uur op een voeding

Marlous, sterkte deze week.Hoop dat de uitslag mee valt

14. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Goedemiddag,

weer een nieuwe dag en ik ben de koffiekamer maar weer ingedoken. Lotte had gister zoveel geslapen en nadat ik weg ben gegaan is ze nog heel even boos geworden maar daarna heeft ze geslapen, tot 9.30 vanochtend...toen vond ik het welletjes. Ze hebben haar om 24 en om 7 maar gewekt voor een flesje. Tot nu toe heeft ze wederom een goede dag....ik zal hier toch niet voor niks zitten zeg...
    Elin is net even langsgeweest en heeft wel 1000 knuffels aan Lotte gegeven. Lotte slaapt nu. Strakjes een gesprek met de ka.

Ik heb mn laptop maar mee naar het ziekenhuis genomen, dan kan ik ook buiten Lottes kamer wat rondsurfen.

Marlous, sterkte deze week!
    Schildje, volgens mij niks mis mee idd, schuiven met flesjes. Gefeliciteerd vandaag!!!

Hoe is het met Jula vandaag?

Jac, dank voor je berichtje. Ja, zware tijden zo maar we worden er alleen maar beter van.

Malika, lekker he, zulke nachten. Lotte slaapt al heel lang hele nachten door. Moet je van genieten hoor!

Oeh, ik hoor n meisje huilen.

15. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Ismail doet het supergoed! Hij is 630 gram gegroeit en is nu 5460
    gram. Hij groeit ook in de lengte en is nu 60cm :D Nog 1 keer naar de kinderarts terug in december en dan over naar het CB. Maar of ik daar blij mee moet zijn ;) We mogen ook met groente beginnen dus dat wordt gezellig proeven voor Ismail :D

Kaatje weltrusten voor straks ;)

Jac wat fijn zeg dat het rugzakje eindelijk er is.

Martje kan jij niet de nachtrust naar mij toe sturen :D

Marlous lekker nachtje zeg. Succes met je broer.

Schildje jullie zitten in de verjaardagen of zie ik het verkeerd :cool:

Kikker heb ik wat gemist dat je in het ziekenhuis bent? Of kan iemand me up-daten?

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier net een druppel bloed in mijn onderbroek,denk dus dat mijn ongi door gaat zetten.Zou iig mijn slechte productie en onrustige Elin verklaren.

Kikker,zal je altijd zien dat ze het vandaag goed doet. Voor haar natuurlijk wel fijn,maar ja jij komt niet veel verder zo.

Danitjuh, wordt hier helaas geen bed meer. Vanavond maar op tijd er in dan.
    Kijk gaat goed met Ismail ! Veel plezier met groente geven

17. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Yep, Bart vandaag en Rick morgen!

18. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Malika; Fijn toch dat hij weer zo lekker heeft geslapen!

Marlous; Geen fijne nacht...hopen dat het komende nacht beter gaat! Slopende en spannende week dus, sterkte!!

Schildje; En zijn de traktaties gelukt? Klinkt wel erg leuk!

Kaatje; Dus ook echt honger, kan best zijn dat het komt door je naderende ongi. Oh ongi waarschijnlijk al onderweg, zou idd een hoop verklaren!

Kikker; Wat lief dat Elin Lotte zo heeft geknuffeld!! Sterkte met jullie meisje!

Danitjuh; Fijn dat Ismail zo goed is gegroeid en dat je met groente mag beginnen, ben benieuwd of hij het lekker vindt! Wil best wat sturen hoor, maar...als je het dan direct goed wilt doen, kan je beter aan een mama vragen van wie de kleine echt goed doorslaapt :D

Hier vanmorgen een begin gemaakt met het uitzoeken van kleertjes voor Mika, helaas kan hij een hele hoop al niet meer aan...dus moet ik toch maar gaan opruimen. En de kasten nu maar inruimen met maatje 62 en 68, heb alleen erg veel zomerkleren in die maat en sommige zijn zo leuk, jammer dat Mika die niet aan kan!!
    Tussendoor gevoed, Mika in bad gedaan, eten voor vanavond klaargezet, wasje gedraaid en ben nu bezig om het vet van de frituurpan te verversen en hem schoonmaken. Zie wel of ik nog verder ga met de kleertjes en anders is er morgen weer een dag!!

Moet morgenvroeg nadat ik Senna naar de psz heb gebracht naar de basisschool voor een intakegesprek, jeetje...niet te geloven dat onze vent alweer bijna 4 jaar wordt...

19. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    De traktaties zijn gelukt. Ook kan ik zeggen dat de jongens ook veel gehengelt hebben naar het snoep! :D

20. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Meiden bedankt! Als het goed is zijn ze nu bezig met het nemen van de biopt, dat duurt ongeveer 45 minuten. Daarna mag hij uitslapen en moet hij een paar dagen blijven. vanavond horen we meer, maar daarna moeten we dus nog wachten.

Schildje: leuk dat de traktatie zo goed gelukt is!

Danitjuh, leuk groente! Had gister voor het eerst witlof met appel hapje gegeven, vond ze super lekker! Dus fruit, wortel en witlof zijn goedgekeurd door onze dame! :p

Deel Deze Pagina