Ennas wat een lekker ding Hopelijk blijft ze lekker drinken vandaag! Malika, kleine boef! Hier ook hoor, vanmorgen om 6 uur gevoed, daarna keten in bed. En natuurlijk ging ze weer slapen toen ik eruit moest... Lutje, arme jij tot groep 8 met speen??! Goed dat je het in zag voor de middelbare school , haha!
*zwaai* Kom vanmiddag bijlezen en reageren, ochtend gaat veel te snel voorbij, nu eerst Senna weer van de psz halen!!
Nouja zeg, wat belachelijk dat ze pas vanaf 2 jaar verzekerd is!!! Maar meid, ik geloof dat het moeilijk is...(al zal het voor een buitenstaander makkelijk praten zijn) maar probeer toch positief te blijven! Niets is nog zeker, voor hetzelfde geld is ze eerdaags lekker thuis, lekker in der eigen bedje waar ze hoort!
@ chantal Ik snap de gedachten heel goed maar zoals meiden hierboven al zeiden blijf positief jullie meisje is een vechter! @ hapjes hier maak ik alles zelf groente en fruit. Omdat er in de groente potjes rijst zit poept mn mannetje niet terwijl als ik het zelf kook hij met gemak poept Fruit idem kun je veel meer maken als alleen maar peer en banaan. Sandro vind meloen lekker en pruim ook slurpt alles naar binnen. Even een vraagje voor de geen die het zelf maken. Als ik fruit maak blijft het zo waterig hoe krijg ik het wat vaster? Het loopt nu zo van de lepel af hihi zelf zat ik te denken om er een heeeeeel klein stukje liga ( 4+ ) door heen te doen zodat het iets vaster is maar ben gelijk weer bang dat ie niet poept haha. Achja. Vanavond krijgt ie broccoli eens kijken wat ie daar van vind.
speen. ja hier ook. Al is het niet meer zo vaak als in het begin. Vind het wel prettig eigenlijk na allemaal duimelijntjes. Dit is veel makkelijker af te leren. Al moet je hem nu natuurlijk niet vergeten mee te nemen. fruit/groente hapjes. moet ikhier denk ik langzaam ook maar eens mee gaan beginnen. mamachantal. probeer daar niet aan te denken meid. al kan ik me goed voorstellen dat je het toch doet. Maar jullie meisje is een vechtertje. ook ik sluit me dus volledig aan bij ennas. aah (.)(.) staan op knappen. gisteren 6 voedingen vandaag nog maar 1. en dan nog aan het afbouwen. auwie. ga toch maar afkolven.
Beetje rijstebloem erdoor! Hier nog niet aan het bijvoeden. Alleen misschien dat ik ga beginnen met wat rijstebloem 's middags met een lepeltje, want Kyran weigert pertinent de fles En op het kdv is dat NIET handig!! Dus even kijken of ik het misschien zo kan overbruggen.. Het is gelukkig maar 1 dag in de week. Maar ik baal er stevig van! Voor de rest begin ik pas op 6 mnd met groente en fruit.. @MamaChantal: jeetje zeg het is ook niet niks wat jullie meisje zo jong al allemaal moet doorstaan! Dikke digitale knuffel voor jullie!
@alessandro, je kan er een beetje rijstebloem doorheen doen om hapjes vaster te maken. Liga zou ik zelf niet doen denk ik ivm gluten (mogen ze voor 6 maand niet hebben). Bovendien, een beetje waterig is toch ook niet zo erg? En ben het helemaal met je eens, de keuze is reuze als je zelf maakt. Ik heb dat boek van albert heijn ooit gekregen, opperdepop, echt fantastisch. @marlous: echt eet noortje al witlof, da's knap! heb ik bij mijn noortje ook een keer geprobeerd, maar zelfs met appel erdoorheen gemengt vond ze het te bitter. Ik houd het bij Rein nu op bloemkool, boontjes, wortel en broccoli. Ja, en de bruine bonen met appel, die dan wel uit een potje.
Van 6 naar 1???? Dat kan echt niet in een keer! Ik ben ook aan het afbouwen, maar doe dat met een voeding per week en had daar al genoeg stuwing bij... Waarom zo snel?
Ja, ze vond het heerlijk! Wel met een appel erdoor inderdaad, maar ze had er geen moeite mee. Vond het zelf wat smakeloos geworden door de appel, maar daar dacht Noor heel anders over
Ik geef Emma nu nog potjes, maar wil wel met zelfgemaakte gaan beginnen. Heb al wat peer gepureerd en ingevroren. Alleen is dat nu mega bruin geworden! Is dat normaal? Het enige wat ik vervelend vind is dat wij veel sla eten en minder gewone groente. Als ik dus voor Emma dingen wil maken, dan moet ik steeds een hele bloemkool oid voor haar kopen. Zoveel potjes heb ik nou ook weer niet
Lutje: peer wordt wel iets bruiner, maar bij mij is het niet mega bruin geworden in de vriezer.. Vanaf nu moeten julllie dus ook bloemkool gaan eten hihi bij kdv aangegeven dat ze peer mag, dus ze gaan het daar nu ook geven.. hihi ben benieuwd hoe ze dat daar eet Ik ga zaterdag beginnen met banaan.. Nu heeft ze 4 dagen peer (en vandaag en morgen dus ook weer) dan zaterdag smaak 2... Hoe snel doen jullie verschillende smaken op elkaar? Of is het handiger dat ik na 1x fruit, nu groente ga proberen, bijv. worteltje?? Ik heb een boekje thuis gestuurd gekregen en daarin staat dat je binnen 1 week naar 1 potje kan. Dus dag 1 2 lepels, dag 2 4 lepels en dan op dag 7 20 lepels= 1 potje. Nou dat heeft fleur echt nog niet.... En dan na 1 week kan je ook beginnen met 2 hapjes per dag (dus 1 x groente 1x fruit) Maar ik vind het nog zoveel klinken'... hoe doen jullie dat nu? Ohja, ik maak het trouwens zelf. Heb wel paar potjes in huis die ik wil gaan geven, zodat ik die potjes weer kan gebruiken voor het invriezen.. Maar zolang ze nog zo weinig eet maak ik het zelf, veel lekkerder en goedkoper
@juud nee iets waterig is niet erg maar dit is gewoon vloeibaar blijft niks op de lepel zitten hahaha Hier net bloemkool gekookt kijken hoe hij t vind. Ik wissel trouwens af 3 dagen groente 3 dagen fruit. Sandro eet al best veel is dat normaal??? Ik wil ook dat boek opperdepop maar hier bij ah nergens te vinden???
Emma kan gemakkelijk 1 potje helemaal leeg eten (vreetzakje!). Heb nu ipv de peer maar pap gegeven. Vond de peer er echt smerig uit zien. Binnenkort idd dan maar zelf ook aan de bloemkool (jak!). Maar voor Emma heb ik het wel over. Dat boekje heb ik ook gekregen en zag er idd ook instaan dat je langzaam nieuwe smaken moet introduceren. Nou, heb ik niet gedaan hoor. Emma eet werkelijk alles. Zodra ze een bord ziet, gaat dat mondje al open. En dat opbouwen is niet gelukt. Bij de 2e keer ging er zo een half potje al in. Ik merk dat ze er echt enorm behoefte aan heeft. We horen haar nu 's nachts helemaal niet meer. En ervoor nog wel. Opperdepop, toch maar even uit de kast opzoeken Hebben 'm wel. Hadden hem al gekocht toen ik zwanger was.
Alessandro, je kan hem ook via de bezorgservice van de ah bestellen: Kookboek Opperdepop!. Bezorgd tot in de keuken. Gewoon bij ah.nl
haha nee zo niet. haha. ik ben aan het afbouwen. meneer krijgt normaal 6 voedingen per dag waarvan 1 fles. wou vandaag dus 6 voedingen waarvan 2 flessen. maar meneer vergat zich te melden vanochtend. Dus dat is al 1 x minder.(melde zich om 7.30) Dan besluit meneer lekker te tukken tot 12.00 dus dat is dan voeding nummer 2.maar dat is nu een fles. Waar ik normaal dus al 3 x gevoed zou hebben. Heb ik nu nog maar 1 x gevoed. dus ik mis zelf 2 voedingen vanochtend.
je liet me al schrikken, haha! Maar dan hoop ik dat je ondertussen of gevoed of gekolfd hebt, anders begin je op Pamela A. te lijken