Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    BV dames; Misschien is de vraag hier ook wel al een keer gesteld, maar hoeveel kolven jullie ongeveer? Ik heb gistermorgen na een voeding (1 borst) 75 cc gekolfd, vond het zelf eigenlijk niet heel veel. Nu weet ik dat het niet te vergelijken is met wat ze aan de borst drinken, maar was even nieuwsgierig.

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Grrr......kom even snel reageren......Vriend is weer overwerken en ik heb gelukkig zonder moeite m'n kindjes naar bed. Denk ik heeeeerlijk op de bank tv te gaan kijken.....
    Heeft UPC de mediabox afgesloten, omdat ze een nieuwe gestuurd hebben...waarom ze een nieuwe hebben gestuurd, mag Joost weten, want het is precies dezelfde. Nu moet ik dus zelf dat nieuwe ding aan gaan sluiten.....:x:x:x
    klote UPC.....
    Achtelijk gedoe!

3. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Martje; nou het paardrijden ging super...alleen tjonge wat is mijn conditie slecht. na een half uur was ik bek af met steken in mn zij door het snelle ademhalen...dat ben ik niet gewend van mezelf!
    wat betreft het kolven... ik kolf in de ochtend uit 1 borst 200 cc uit de ander 140, de andere keren 100 cc per borst.

Nou ik wilde nog veel meer typen maar mijn kereltje wil aandacht en vind het niet meer leuk in zijn wipperje.

4. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Martje, kan heel erg schommelen hoor in wat je kolft. Ik heb al een keer maar 60cc gekolft, een keer 90cc en 100cc. Maar ik kolf ook 120cc of 140cc en vanmorgen was het zelfs 160cc.

Moonlight, lang leve upc... Hoop dat je hem snel hebt aangesloten en alsnog lekker tv kan kijken!

5. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nou....ik ben benieuwd of die het gaat doen....alles aangesloten, nu wachten op signaal....:cool:

Schildje: Ik kom er net pas achter dat jullie meisje is opgenomen in het ziekenhuis :( Gelukkig mag ze alweer snel naar huis....wat een gedoe zeg! En dat ze jullie zo vaak naar huis hebben gestuurd, terwijl er echt iets aan de hand was! Een jaar terug had R.oan ook ineens hele hoge koorts (hij was bekent met bronchitis en andere aanverwante ziektes). Omdat we toen niet wisten waar het vandaan kwam, moesten we na 2de dag koorts al urine inleveren. Wat raar dat ze daar bij jullie zo lang over hebben moeten doen....

Jaaaaa.....ondertussen is de mediabox geinstalleerd en kan ik net op tijd foute televisie kijken....Oh oh Cherso...
    Oooh....grrr....toch niet! Krijg de %^&*%^&$%$#

Ik ga maar weer eens bellen.....:x

6. Frummel

Frummel Niet meer actief

Pink: dan word het inderdaad lastig. Maar krijgt ze 7 flessen van 200? Want dan zit je aan de 1400cc en ze mogen maar max 1 liter per dag.. Ook is 200cc per fles tot minimaal een half jaar het maximale wat de maag aankan.. lastig hoor:(

Kolven: hmm ik kolf bijna niet meer maar het was altijd erg wisselend wat ik kolfde. Soms 200cc per borst, soms 50cc. Jace is altijd tevreden na de voeding en groeit als kool dus het zal wel goed zitten;)

Miracle: agh dat is zielig als ze niet lekker in hun vel zitten

Chantal: dat is zeker absurd. Hebben ze geen multi disciplinair overleg waarin alle kindjes wekelijks worden besproken? Dat hadden wij altijd en daar waren alle disciplines bij dus oo fysio enzo. Absurd dat dit dagprogramma er nu pas komt. Van de voeding is helemaal schandalig. Ik zou zeker op mijn strepen gaan staan als ik jou was, dit kan zo toch niet! Helaas gaat in heel veel ziekenhuizen vaak een hoop mis op dit gebied.. Toen Jace er nog in lag moesten we ook overal zelf achteraan en ook een paar x flink pissed geweest. Bv flesvoeding geven omdat ze dit nog hadden staan en geen zin hadden borstvoeding op te warmen :x kan nog kwaad worden als ik er aan denk

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @martje
    ik kolf ook ongeveer zoveel maar heb dan ook hele vette melk.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ff een dip in de productie ofzo.Gister en vanmiddag kreeg ik maar 50cc uit één borst ( die ander had Elin al leeg gedronken ) en net kwam er maar 20cc uit. Moet straks dus weer bij vullen uit de vriezer ( die aardig leeg begint te raken ) Zal mijn ongi er aan komen ?

Chantal, groot gelijk dat je een gesprek hebt aangevraagd. Idd schandalig dat er gewoon geen voeding was. Gelukkig nu wel een dag programma. Is er nog een reden waarom ze nog in het AMC ligt ? Misschien kijken of ze terug naar het LUMC kan. Als ze daar tenminste alles beter op een rijtje hebben

Miracle, gister liet ze 60cc van een flesje staan. iig 80cc op.Morgen kijken hoe het op het kdv gaat
    Fijn dat het wennen goed ging ! Jaimy ziek aan het worden ?

Martje, super dat het allemaal zo goed gaat door de Osteopaat

9. Frummel

Frummel Niet meer actief

Pink: dan word het inderdaad lastig. Maar krijgt ze 7 flessen van 200? Want dan zit je aan de 1400cc en ze mogen maar max 1 liter per dag.. Ook is 200cc per fles tot minimaal een half jaar het maximale wat de maag aankan.. lastig hoor:(

Kolven: hmm ik kolf bijna niet meer maar het was altijd erg wisselend wat ik kolfde. Soms 200cc per borst, soms 50cc. Jace is altijd tevreden na de voeding en groeit als kool dus het zal wel goed zitten;)

Miracle: agh dat is zielig als ze niet lekker in hun vel zitten

Chantal: dat is zeker absurd. Hebben ze geen multi disciplinair overleg waarin alle kindjes wekelijks worden besproken? Dat hadden wij altijd en daar waren alle disciplines bij dus oo fysio enzo. Absurd dat dit dagprogramma er nu pas komt. Van de voeding is helemaal schandalig. Ik zou zeker op mijn strepen gaan staan als ik jou was, dit kan zo toch niet! Helaas gaat in heel veel ziekenhuizen vaak een hoop mis op dit gebied.. Toen Jace er nog in lag moesten we ook overal zelf achteraan en ook een paar x flink pissed geweest. Bv flesvoeding geven omdat ze dit nog hadden staan en geen zin hadden borstvoeding op te warmen :x kan nog kwaad worden als ik er aan denk

10. Frummel

Frummel Niet meer actief

haha mijn pc liep vast en nu staat mijn bericht er 2x, vaag

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    nee ze moet echt int amc blijven, had t ook al gevraagd of ze niet naar gouda kon,maar helaas:(
    hopelijk meer duidelijkheid na gesprek met de arts. Hopelijk morgen, want we krijgen dan bij dat gesprek ook de uitslag van de mri scan.
    frummel, nee helaas niet 1x in de week een overleg daarzo.. was t maar zo.
    we horen ook elke woensdag een gesprek met de arts te hebben, nou hebben we ook al paar weken niet gehad.
    maarja als er niks te melden valt hoef ik ook geen gesprek.
    maar goed we wachten maar weer eens af he ;) daar zijn ze goed in daarzo
    ook zoiets... als dat alarmpie afgaat van de monitor, komt er niemand? ja pas na 5-10 minuten!!
    hoorde dus dat een andere moeder op zaal verpleging had gehaald vant weekend omdat dr ademhaling rond de 100 !!!! zat en dat ding al 10 minuten afging en er dus niemand kwam kijken!
    mn kind zal maar te weinig zuurstof hebben...dan komen ze dus ook niet! was dus vanmiddag ook t geval bij ander kindje.. ding piepen zuurstof ging omlaag, na 5 minuten pas kijken? monitor ging daarvoor ook al heel vaak af (registreerde hartslag niet goed)... nou niemand gezien!

12. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Chantal: Vienna ligt toch in Rotterdam? Dochtertje van een vriendin heeft daar ook 3 maanden gelegen en die had hetzelfde verhaal! Haar vriend heeft toen ook een paar keer de verpleging moeten roepen, omdat het met hun dochter ineens niet goed ging en er gewoon niemand kwam.
    R.oan heeft de eerste 5 dagen in Nijmegen gelegen, daar zat toen een keer een plakkertje niet goed om z'n temperatuur te meten. Dat ding bleef hem maar opwarmen en opwarmen...totdat hij ineens 39graden was ! En dat ding maar piepen en piepen en geen mens die er naar om keek. En daar kwamen we pas achter toen het verzorgingstijd was...

13. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties wat betreft het kolven. Verschilt dus heel erg lees ik, zal binnenkort nog eens op een rustig moment gaan kolven, nu stond Senna er met z'n neus bovenop..., hij vond het natuurlijk heel erg interessant en wilde ook even proeven :D Hier volgens mij ook best vette melk, ligt in ieder geval een flinke laag bovenop. Was ook heel snel klaar met kolven, maar Mika is ook binnen 10 minuten klaar met drinken.

Frummel; Ben ook niet bang dat hij te weinig krijgt als hij bij mij drinkt, wil alleen graag een voorraadje in de vriezer hebben voor noodgevallen e.d.

Paso; Fijn dat het paardrijden goed ging en die conditie wordt vanzelf weer beter!

Kaatje; Balen dat je een dip in je productie hebt!

Chantal; Schandalig dat ze niet komen kijken, die dingen zijn er toch niet voor niets!!

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    nee ze ligt in amsterdam..
    als je er wat van zegt krijg je als reactie" ja zo is deze afdeling, als t niet goed ging had ze op de ic gelegen"

15. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nou dan zijn ze overal hetzelfde.....vind het maar raar....dat ding piept toch niet voor niets.....

16. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Jac Ja, het spreidbroekje hoeft deze keer helemaal niet! :)
    Heb je al wat gevonden voor het hoesten van je mannetje? Ik heb vanmiddag Nisykind van VSM gehaald. Ben benieuwd.

Kaatje Is Elin inmiddels weer wat rustiger? Latig hoor als ze niet in hun hum zijn.

Marlous En, trouwjurk helemaal goed? (hopelijk wel zeg, het zal je gebeuren... ;))

Kolf Ik heb mijn electrische kolf verkocht! Heb hem deze keer natuurlijk niet gebruikt, dus hup, marktplaats op!
    Ze komen m morgenochtend ophalen.

Kelly Jeetje, nog steeds pijn dus? Je treft het ook niet zeg!

Schildje Jeee! Je meisje weer mee naar huis donderdag. Fijn zeg.
    Balen van je migraine, maar dat neem je waarschijnlijk op dit moment op de koop toe.

Pink Heeft ze elke x na de fles nog trek? Misschien is het alleen de zuigbehoefte en kun je die oplossen met een speen en anders overstappen op voeding voor hongerige baby's of wat indikken met nutriton.
    Dan word het iets dikker en doen ze wat langer over de fles. bovendien blijft het wat langer in het maagje zitten.
    Lees dat je de nutriton al gebruikt....;) Misschien een hele schep ipv een halve?
    De krampjes kunnen nog een paar weken duren geloof ik...
    Maar dat is vast niet wat je wilde horen ;)

Henrieke Super dat je op gesprek kunt komen zeg!

Chantal Goed dat je het gezegd hebt joh! Raar hoor dat de voeding dan op is.... Juist op zulke afdelingen kunnne de kids hun voeding wel goed gebruiken lijkt me!
    Super dat ze nu een dagprogramma krijgt!

Martje Super dat je geen vervolg afspraak meer hoeft bij de osteopaat! Gaat goed dus!

Moonlight Handig zeg van UPC.... :x

Vanmorgen lekker in huis wat dingen op orde gemaakt en schoongemaakt, en Jara heeft zitten knippen :D Ze knipt met links (terwijl ze rechts is) en met haar mond open. Ze heeft zo'n 10 vouwblaadjes verknipt. Die liggen vervolgens overal maar dat geeft niks. Even met de veger er overheen en weg is het weer.
    Ze vind het super, is even lief bezig en het is goed voor de motoriek. Wat wil je nog meer ;)

17. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Marloes hij was om 06.00 al wakker ;) dus heb ik hem een klein beetje voeding gegeven en toen om 08.00 weer de gewone fles. Zit hij gelijk weer in zijn ritme :D

Jac hij moet nog steeds een darmonderzoek hahaha.. Ze waren alleen het papier kwijtgeraakt waarop de afspraak gemaakt moet worden. Nu afwachten wanneer ze bellen.

Ik ben gewoon weer aan de microgynon 30 gegaan.

Marlous spannend hoor bijna je trouwdag!

Chantal beterschap met Jamelie. Goed dat je zelf erachter bent aangegaan. Wij hebben trouwens wel elke week gesprek gehad met de kinderarts toen Ismail in het AMC lag. Maar dat is de neo natuurlijk. Daar worden de kindjes elke dag besproken en komt de kinderarts elke dag eventjes langswippen. Wat een gezeik zeg met de voeding. Pfffff moedeloos wordt je ervan!

Kelly succes morgen bij de gyn.

Schildje fijn dat ze donderdag naar huis toe mag!

* is jaloers op de beepjes die al lekker doorlapen *

Henrieke dat is fijn zeg!

Pink hier heeft Ismail nog steeds krampjes...

Anna een dikke knuffel.

* piepjes bij monitor: wij konden zelf gelukkig aflezen welke piepje wat was. Ze kwamen bij ons ook niet snel. Dat vondt ik inderdaad soms wel beangstigend.

18. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
  19. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
  20. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Marleen; Heerlijk als ze zo geconcentreerd bezig zijn! Schattige foto, bril past bijna ;)

Deel Deze Pagina