Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    een labrador is een hele lieve, goed op te voeden gezinshond. Wij hebben zelf een boerenfox (geen officieel ras, maar wel een lieve boerenjongen ;)) we hebben gekozen voor een wat kleiner formaatje, aangezien wij een appartement hebben.

Boris is een echte lieverd en vreselijke speeldoos. het zijn hele trouwe hondjes die ontzettend baasjesgericht zijn (baas blij = boris blij) en dat maakt ze goed opvoedbaar. Een labje heeft dit ook. Labradors zijn erg goed in apporteren en echt zwemhonden, leuk als je uit gaat maar ik zou na het zwemmen nog wel even verder lopen om de zut uit je huis te houden, haha! :)

Wij hebben wel gekozen om een pup uit een nestje te halen, omdat je die zelf op kunt voeden en asielhondjes zijn daarin toch beschadigd. Wij hadden ook nog nooit een hond gehad, en durfden die stap niet te nemen. maar ook met Boris ben ik naar 3 cursussen gegaan om hem een goede opvoeding te geven (en dat is af en toe redelijk gelukt, haha ;))

Ik zou ook even googlen op de karaktereigenschappen van de Lab en of dat bij jullie past.

Leuk, hondjes zijn geweldig! Zal Boris eens spammen :D

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Goedemorgen!!!

Pff hier al 2 rotnachten Sandro is snottt verkouden en slaapt dus heel slecht :(
    Nog steeds geen telefoontje van werk gehad:x Dus zal wel niets geworden zijn bel ze vanmiddag even op..

2e kindje als t aan mij ligt gaan we er voor maar mn verstand wil toch nog even wachten tot we een ander huis hebben ivm ruimte gebrek en ook ivm mn geestelijke gezondheid. Dus we wachten nog even:D

Hier geen hond maar 2 katten woon in appartement dus vind een hond hier niet echt passen.

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    We hebben de uitslag van mijn broer en het is naar omstandigheden helemaal niet slecht! Hij was er waarschijnlijk net op tijd bij, het is een voorstadium van blaaskanker. De komende weken krijgt hij chemo spoelingen door zijn blaas en in januari nog een biopsie, en daarna zou het goed moeten zijn.
    gelukkig dus geen enge scenario's met chemo en bestraling, ben echt zo opgelucht!

4. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Marlous dan heeft je broer echt geluk gehad dat ze er al zo snel bij zijn. Niet fijn dat het kanker is maar ze kunnen het nu gelukkig goed bestrijden.

Hier was er een juf van Rick die al 2 jaar lang ziek was en veel blaasontsteking had. Na die jaren zijn ze er achter gekomen dat ze dus blaaskanker heeft/had. Ik hoorde vorige week dat zij weer 2 middagen bij de kleuters werkt. Dat na 1 jaar intensief chemo en bestraling.

Beetje druk met van alles en nog wat. Vanmorgen is ad naar het ziekenhuis geweest voor zijn sterilisatie en het is hem allemaal meegevallen. Aan 1 kant moest er iets meer getrokken worden maar hij was met 20 min. weer buiten. Dit alles was dan even praten en dan de knip knip en weer aankleden en klaar.
    Nu doen de hechtingen pijn en ligt hij te slapen. Hij is morgen ook nog vrij en dan kunnen wij allemaal met de nieuwe auto wat gaan rijden.
    Gistermiddag hadden ze de auto bij hem op het werk gebracht.
    Een mooie zwarte citroën picasso 7-zitter. De jongens vinden het helemaal geweldig. Ze zitten nu hoger dan in de focus en hebben ook meer ruimte.

Dadelijk om 2 uur wordt ik gebeld door het gg-net ivm Rick. Ik ben benieuwd wat zij te melden heeft.

En de tand van Fleur is nu echt echt. Eerst dacht ik dat ik het mij had ingebeeld maar vanmorgen kon ik bij het raam beneden de tand heel erg goed zien zitten. Ik denk als wij 3 dagen verder zijn dat de tand er dan al een stukje door is. Maar mensen wat is dat al snel zeg!! :$

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Marlous, flesje rijstebloem ;)
    Op zich nog een soort positief dus de uitslag, gelukkig op tijd er bij en hoop dat de chemo's goed aan slaan

Chantal, wij hebben ook een labrador. Erg kindvriendelijk, wel druk ( veel energie ) en verhaard behoorlijk

Schildje, gaat snel zo'n ingreep. jeeee haar eerste tandje

FFL, isa is al lekker aan het rollen.Lief dat Levi een flesje geeft

EN IK MAG MORGEN OP GESPREK KOMEN :D

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Middag allemaal!

Drukke dagen achter de rug. Verjaardag gevierd voor vrienden, zondag was manlief een dagje paintballen met vrienden, en ik zat thuis brak te wezen op de bank hihi:p.

Gister een heerlijke rustige dag gehad, had echt nergens puf voor. Waren de naweeën van mijn feestje hihi:p. Vanmorgen de auto naar autotaalglas gebracht, had vrijdag een steentje op mijn voorruit gekregen waardoor het in tweeën was gescheurd! Gelukkig goed verzekerd, hoefde nu alleen het eigen risico te betalen. Nu dus een nieuwe voorruit erin!

Kaatje: Heel veel succes morgen! Zal duimen dat je aangenomen wordt! Wat voor functie is het?

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Zo marlous, wat een geweldig nieuws voor je broer! Das denk hier 1 van de redenen dat ik voor elk hebbedingetje naar de dokter toe ga, je kan er beter optijd achter komen, dan te laat!

Alsnog beterschap voor je broer!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Belliebel, bloemen snijden en binden op een kwekerij
    Geen wereldbaan maar brengt iig salaris en KOT binnen

9. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    @schildje, dat het is het 'voordeel' van blaasontsteking, bij mannen komt dat amper voor en nemen ze automatisch een kweekje... het had inderdaad heel anders kunnen lopen...!

@kaatje, Jeeej op gesprek! Hopen dat het wat wordt!
    flesje rijstebloem... helaas wordt dat voor ons niet de gouden tip... om een uur of half 11 krijgt ze een papfles van 210+7 en daarin 3 grote scheppen rijstebloem. katsleeg en om 6 uur honger... onverzadigbaar ding, die dochter van ons...

@bellie, klinkt als een goed weekend! we zijn inderdaad heel erg opgelucht dat het meevalt. het ergste scenario is gelukkig uitgebleven! :)

@chantal, alle honden verharen :)) Hier ook elke dag stofzuigen, alleen in de strenge wintermaanden valt het mee ;)

Ik probeer op mijn gewicht te letten nu ik geen bv meer geef (alles blijft bij mij iets te makkelijk op de heupen plakken...) dus nu drink ik me ongans aan groene en kruidenthee... Tjongjonge, lijk wel zwanger zo vaak moet ik piesen, haha! :D

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat lijkt me serieus nog wel leuk om te doen hoor:D!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Marlous, o ze krijgt al een papfles.maar van 22.30 tot 06.00 is toch doorslapen ? al is het wel belachelijk vroeg

Bellie, blijkt een goed bedrijf te zijn met leuk personeel, dus ben benieuwd. Nadeel is dat het aan een groot kanaal water ligt ( smal weggetje ) doodeng dus als het glad is.Vriendin van me heeft er vorig jaar gewerkt en die heeft toen met de gladheid een paar dagen opgenomen,die durfde er ook niet overheen.
    Hopen dus maar dat het deze winter niet zo glad wordt haha. Jij al wat gevonden ?

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hihi over verharen gesproken, die vent van mij zegt momenteel dat ik nog meer verhaar dan die 2 katten vans ons. Hij heeft ook wel gelijk hoor, ik verlies echt gigantisch veel haar momenteel. Stofzuigen deed ik toch al iedere dag, maar meer dan dat ga ik er niet aan doen hihi:p.

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik heb volgende week een meeloop ochtend bij een fysio hier in waddinxveen. Ben erg benieuwd! Sollicitatie gesprek ging iig erg goed. Is voor baliewerkzaamheden. Dus duim dat het wat word, is lekker naast de deur!

Verder ook nog wel gewoon bezig met sollicitaties eruit gooien hoor!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Belliebel, klinkt leuk !

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Tja, het speentje om half 2 en 5 uur krijgen we er niet uit, daarna rekken we het tot 6 uur en krijgt ze de fles. Soms blijft het bij 1 keer een speen en dan zijn we al dolgelukkig. Zou er een moord voor doen om een keer van half 11 tot 6 aan een stuk te slapen...

16. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    kaatje, als de weg glad is, moet je in de berm gaan lopen. Dan glibber je er niet af ;)

het klinkt niet slecht met de gesprekken, Bellie jij ook op gesprek bij een fysio. Leuk!

17. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Vanmiddag om 2 uur telefoon gehad van het GG-net. Wij hebben volgende week donderdag 1 dec. al een intakegesprek samen met Rick voor de adhd. Ik ben heel erg blij dat het al zo snel kan zeg!

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hoi meisjes...

begin met een knuffel voor Marlous voor stomme ruzie, om stomme dingen op die stomme dinsdagochtend...
    --leest verder--
    super nieuws van je broer... na ja, super, maar fijn dat het nog helemaal aan het begin is en de beste vooruitzichten heeft!

kaatje en alessandro, wat goed van het werk!!!

lees heel veel kriebels... hier emotioneel wel kriebels, maar rationeel niet meer.. en mijn ratio wint altijd. :p

Heee Bellie...leuk! Komt vast goed met die baan, als ze al een meeloopdag hebt, dan zien ze wel iets in je toch!

19. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    zo, dan voel je je tenminste serieus genomen! Wat fijn dat het zo snel kan :)

Deel Deze Pagina