Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Pff... nou hier nog steeds een flink zeurderig meisje. Alleen tijdens de korte slaapjes en flesjes is ze stil. Verder is het jammeren en huilen. Ben nu al kapot en het is nog maar 2 uur!

2. Sherry

Sherry Niet meer actief

Heb je rechtsbijstand verzekering? Want zoals ik mijn overbuurvrouw heb horen zeggen: een arbo arts staat onder de huisarts. als jouw arts en psycholoog dus melden dat jij dat heb en dat je hierdoor niet kan werken dan kan een arbo arts niet dwingen om toch te werken. Soms proberen ze je ook te dwingen om te tekenen dat ze jouw medische gegevens mogen inzien maar zelf hier hoef je niet akkoord mee te gaan.

Ik zou even langs de huisarts gaan. Probleem voorleggen.

CNV Dienstenbond: Rol Arbo-dienst

UWV arts is wel boven een huisarts. Maar dit kan je ook in twijfeling trekken.
    Wat staat hoger, advies arboarts of huisarts? :: Rechtenforum.nl

En iets wat ook is, had je al een baan en ben je de ziekte wet ingegaan of moet je nou gaan solliciteren? Want als je bijv. 9 maanden thuis heb gezeten kan je via een re-integratie iets ook bijv. een opleiding doen met behoud van uitkering. UWV hoort je daarbij te helpen.

3. Sherry

Sherry Niet meer actief

herkenbaar. Man-eigen?

4. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Denk het :D Collega herkende het ook al, hij schijnt niet altijd te begrijpen dat hij niet getrouwd is met een energierijke duizendpoot... ;)

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier net weer een tegenslag voor Ferry.Gister longfoto gemaakt, en hij zou vrijdag gebeld worden met de uitslag. Ze belde net dus al.Hij blijkt Sarcoïdose te hebben.
    Hij wordt nu binnen twee weken gebeld door longarts en oogarts voor onderzoeken en bloedprikken. Net nu de Crohn stabiel is en hij in maart wilde stoppen met zijn medicijnen. Is geloof ik ook niet echt een behandelplan voor, alleen Prednison als je te veel last krijgt van je longen ofzo.
    Sarcoïdose Belangenvereniging Nederland

Ik kreeg net een leuk pakje binnen.Had mee gedaan met een prijsvraag op Vriendin.nl en heb dit boek gewonnen
    bol.com | Het snelle taart(en)boek, Elsbeth Louis, Andrew Schloss & Ken Bookman |...

Tussendoor nog met Levi een houten kralen ketting gemaakt. Hij had er één van een vriendinnetje omgehad en nu wilde hij er zelf ook één. prima :)
    Elin vond het fruithapje geloof ik gek,maar wel lekker.Hebben het gefilmd. zal het zo even uploaden
    Zo dat was een stukje ego :D
    ------------------------------------------------

6. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Jeetje Kaatje, dat is schrikken, sterkte!

Wel leuk, het fruithapje!

Dames ik ga bnaar huis, tot morgen! Borrel drinken met manlief :)

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Indd ik dacht dus ook dat een psych en arts boven de arbo stond.

En ik zit al vanaf mei thuis. Had WW toen tijdelijke baan tot mn verlof gevonden en daarna WAZO uitkering ( zwangerschaps uitkering ) En vanuit verlof de ziektewet in gegaan. Dus op 2 weken na zit ik al vanaf april thuis.

8. Sherry

Sherry Niet meer actief

Gewoon aanvechten dan :)

9. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Avond!

Nou hier begon de dag leuk...mn auto wist nog net op zn laatste accukracht te starten, dus ik mn vader gesjord (terwijl ik op mn werk zat) een nieuwe accu te scoren. Hebben ze hem de verkeerde gegeven...nu maar duimen dat hij het morgenochtend nog doet!

Kaatje; Ja hoor kan je gewoon mengen. Maar ik lees al dat je liever geen fv geeft.

Fruithap; ik kreeg de tip van een vriendin (dieetist van beroep) dat je beter met groentehap kan beginnen dan met fruit vanwege de vele fruitzuren waar kindjes vaak sterker op reageren dan op bijvoorbeeld worteltjes.
    Volgende week maar eens vragen op het cb of ik met rijstebloem mag beginnen. Jim is echt niet tevreden met zijn avondfles.

Allesandro; heel veel sterkte meid! Wat een stelletje *&^%* op het uwv zeg. Argeloze mensen, hun hebben wel makkelijk praten ja. Denken ze je nou echt op die onozele manier aan het werk te krijgen?! Lief dat je moeder in actie komt!

Marlous; apartement? nee dank je, blijf toch liever in het groene dorp naast jullie aan de duitse grens. Ik ben niet zo'n stadsmens.

Kaatje; he bah wat naar van je man! Beterschap!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou Elin had een regeldag vandaag, veel drinken dus kon niet bijkolven. Heb nu maar twee voedingen voor morgen op het kdv dus heb een pakje flesvoeding erbij gedaan voor als ze te kort komen

Paso, het is niet dat ik tegen FV ben hoor. Heeft Levi ook gehad omdat BV niet lukte. Maar nu gaat het juist zo goed dus had het graag alleen op BV volgehouden

Nu snel mijn bed in. Morgen weer werken dus rennen in de ochtend.

11. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ff snel reageren op me tel...
    Ben nu pas onderweg naar huis, had ouderavond, dat wordt weer laat naar bed.
    En morgen weer werken.

12. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Goedemorgen. Hier gelukkig een goede nacht gehad. Emma had 38 temp toen ze naar bed ging, maar heeft goed geslapen. Helaas ben ik nu wakker geworden met keelpijn.

13. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Morge,

Hier was het vannacht half 3 dat Fleur al kwam. De papfles iets dikker maken voor haar vanavond, misschien scheelt dat iets. Moet toch wat proberen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze toch wat last heeft van de tandjes maar er om huilen doet ze niet de kleine bikkel. :)

@Lutje dat is wat minder. Beterschap!

14. mamatien

mamatien Niet meer actief

Goedemorgen!
    kaatje werkse!
    Lutje: keelpijn, bah, beterschap!

Schildje: ohh das wel vroeg half 3!

paso: en doet je auto het nog?

Pff hier ben ik echt kapot!! :( Fleur vannacht wel tig x om dr speen gevraagd, ben nu zo moe! :S. Zit nu op werk, morgen gelukkig dagje vrij ivm fleur dr prikjes..
    Ga morgen op t bureau maar ff vragen of zij weten wat ik tegen die stomme speen kan doen!
    Tot overmaat van ramp ben ik net, bij de kdv haar 'lievelings'speen kwijt geraakt! Hij moet daar ergenz ijn maar ik zag hem nergens.. Dat is de speen waar zij t beste op slaapt.. ga zo maar ff bellen of ze hem gevonden hebben, anders nieuwe bestellen! (ik had al van difrax nieuwe gekocht voor als deze kwijt raakt, maar die is toch net anders als de psvspeen die ze nu heeft)

15. mamatien

mamatien Niet meer actief

edit: kheb net de kdv gebeld en dr speen is terecht :)

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    *zwaai *

17. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Mijn ervaring was met Rick gewoon niet meer geven. Maar goed ik had toen wel een kind die zich daar snel over heen zette. Het was wel huilen in het begin en dan is het volhouden om het er niet in te stoppen de speen. Na 2 nachten ging het al een heel stuk beter. Na 4 nachten wilde hij hem niet meer. Bij hem was het dan ook nog zo net als nu met Fleur dat hij het overdag ook niet meer wilde hebben.
    Maar goed dit is maar een advies van mijn kant. Het ligt aan jouw en je man of je dit wilt doen want ik weet dat je heel erg snel geneigd kan zijn om de speen toch te geven omdat je gek kan worden van het gehuil enz.

Wij hebben met Fleur helemaal het geluk dat zij uit haar eigen de speen niet meer wilde hebben. Ik kan zeggen dat dat heel erg fijn is. (sorry voor jouw :))

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    *terugzwaai*

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hier wilden en hebben ze geen speentjes gehad, maar ik denk... dat ik op deze leeftijd gewoon radicaal zou stoppen. Wel tijdens een vakantie ofzo, zodat je niet doodmoe op je werk aankomt

20. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goedemorgen!

Na een regelavondje hebben we goed geslapen. Gisteravond was een drama, Noor was elke keer na een half uurtje slapen weer wakker, huilen, niet willen slapen... Even eruit op schoot, daarna weer terug en hetzelfde riedeltje... Wilde haar niet om 20.00 uur al de papfles geven (ze had om 18.00 uur de laatste fles gehad), dus heb haar een beetje water laten drinken en daarna maar op schoot gehouden...
    Na de papfles is ze maar 1x om haar speen gekomen en daarna werden we van de wekker wakker! jeej!

Kaatje, succes met de bloemetjes en de bijtjes vandaag. Regeldag... same here...

Chantal en Skatje *zwaai terug*

mamatien, gelukkig, de speen is terecht! Tja, van de speen afkomen... ik denk gewoon cold turkey ineens ermee ophouden. Al moet ik zeggen dat wij daar nog even mee wachten (tot we drie dagen vrij hebben of zo...)

Deel Deze Pagina