Hier gewoon de eerste en laatste fles pap Ja ze zit zelf al goed af en toe nog wankel maar ze vind het super Dus iedere dag 5 a 10 min. Lang zat! Maar ze probeert ook iedere keer in de wipstoel te zitten. Het lukt nog niet maar 1 deze dagen doet ze het wel..
Ja hier eet hij dus fruit en groente en 5 flessen maar vind dat een beetje te veel van t goede eigenlijk... En aangezien hij al best wat weegt kan er naar mijn idee best een fles af... Als ik hem dan om 22 uur een papfles zou geven en om 7 uur weer dan zou ik toch makkelijk op 4 flessen uit kunnen komen? Of evt 4 flessen van 210 maken? Dan krijgt ie iets minder als nu binnen maar wel 4 flessen...
Ga meiden, Hier ook weer teken van leven!mwe hebben onze woonkamer 'verbouwd' van t weekend zodat het groter lijkt, voor de fotoos straks op funda. Marlous, fleur dr schema ziet er ongeveer so uit: 7.00 fles, 9.00 fruit(heel potje), 11.30 fles, 15.00 fles, 17.00 groente (half potje, ben aant opbouwen) en dan 19.00 laatste fles, fleur krijgt geen pap, heb t 1,5 week gegeven maar dan at ze alleen maar minder...
Nou heb ff t CB gebeld voor advies. Wij maakte sandro wakker om 7 uur ochtend voor fles niet meer doen. Wakker laten worden tot hooguit 8 uur. Dan fles rond 10 uur heel potje fruit gaan geven.. 12 uur fles ( of papfles ) 14 mag fruit maar mag ook 18 uur. 16 uur fles 18 uur miss groente en dan tussen 8 en 10 laatste fles
Nou ik heb dus blaasontsteking. Ik heb net gebeld voor de uitslag van de kweek en daar kwam dit dus uit. Dan toch goed gevoeld. Vanmiddag kan ik de kuur ophalen. Gaat wel lekker zo hier. Bart oorontsteking en ik blaasontsteking.
Chantal dikke knuffel meid... was er maar iets dat we voor je konden doen... Jula krijgt ook nog 5 flessen. 08.00/11.30/15.00/17.30/23.00 Laatste fles met pap gaat er hier ook slapend in. Fruit cq groente doet er nog niet veel dus krijgt af en toe een paar hapjes. Zat zelf ook al te bedenken hoe ik dat ga oplossen naar 4 flessen toe. Nja zie het wel, vooralsnog gaat het hardstikke goed en slaapt ze prima.. (en daar hou ik van haha) Martje; Weer aan het werk, zal wel weer ff wennen zijn hele dagen! Lutje; Druk druk druk Uhmmm wie ben ik vergeten...
Ik probeer juist uit te vogelen hoe ik haar het beste fruit en groente hapje kan geven. Ik deed het voor een fles, maar dan drinkt ze slecht. Alleen begint ze altijd te huilen zodra haar bordje leeg is en met een fles is ze dan weer stil. Maar bedenk me net dat ze natuurlijk ook moet leren dat het op raakt... toch? Vind het best lastig om die potjes er tussen te stoppen. Met kerst krijgt ze een mee groei stoel en dan mag ze mee eten aan tafel. Dan krijgt ze dus een potje groente wanneer wij ook eten En vanaf wanneer mag je eigenlijk beginnen met het introduceren van hele stukjes? Zodra ze tandjes hebben of gaat het op leeftijd?
jeem: Wij hebben alle flessen 210 + 7 + 2,5 nutriton om 7 - 11 - 3 - 7 en dan slaapt ie de nacht door
nee helemaal niks, begin ik met 6 mnd mee. En dan krijgt ie eerst fruit en vervolgens half uur later fles. Dit deed ik ookmet noelle.
Ohh oke ja sandro krijgt dus wel groente en fruit. Maar denk dat ik de avond fles 210+7 maak en beetje indikken met pap zodat hij die ruk kan maken...
ja ik heb bij lucas ook een week rijstebloem geprobeerd omdat ik dacht t t hetzelfde effect had als nutriton, alleen hij bleef maar spugen ervan terwijl het net zo dik was..
hmmm zit dus nog niet eens zo gek met mijn ritme. Hou het eerst maar eens zo, dat ze doorslaapt is het belangrijkste. Dan maar slapend de papfles Lutje, de fruit en groentehapjes begin je tussen twee flessen mee. Eerst wat hapjes en steeds een beetje meer. 's morgens om 10 uur bijvoorbeeld, tussen de fles van 8 en 12 in. of 's middags rond een uur of 2. Rono, wat een luxe.... Maar jij hebt je pup om 3 uur 's nachts! Die hebben wij niet meer Alessandro, en als je nu een elke fles een kwartiertje later geeft, en tussendoor de hapjes, en dan de flessen ophoogt, misschien kom je dan beter uit? dan krijg je dit: 08.00 fles 210+7 10.00 fruit potje 12.00 fles 16.00 fles 18.00 groente (of fruit) 22.00 fles Zoiets?
Ik had nutriton bij Noortje als papje gemaakt Maar als papje, dat was net behangplaksel! gaf toen nog borstvoeding en ze dan kon ze sneller naar bed, anders gutste het weer terug. Maar dan kan je het natuurlijk niet door de fles gooien
Chantal; Heb je blog gelezen, heftig hoor! Nogmaals een dikke knuffel. Alessandro; Waarom wil je naar vier flessen? Oh...lees het al. Heb geen idee hoe je het kan oplossen, heb geen verstand van flesvoeding! Schildje; Hoop dat de kuur snel aanslaat. Ennas; Werk maar één hele dag in de week en nog een halve dus dat is wel te doen. Overige acht uur werk ik thuis en kan ik qua tijd zelf indelen. Heb danitjuh trouwens ook al een poosje niet "gezien" hier. Inmiddels zijn de wekelijkse boodschappen ook weer binnen, beide kids meegehad dit keer..., gelukkig ging het allemaal goed. Had paar weken terug meegedaan aan een enquête van de C1000 en daarmee een waardebon gewonnen van 50,00 dus dat was wel fijn boodschappen doen!
Oh dat valt zeker mee Martje, lekker!! Zooo dat is zeker lekker boodschappen doen! Wat gaat daar toch altijd een hoop geld aan op
Hier gaat het ongeveer zo: 06.00/06.30u fles 210+7 (ivm werk) - 12.00u fles -13.00u fruithap (halve)- 16.00u fles- 17.30u prakje en 30 min. later fruit - 19.00/19.30u fles. Bij iedere fles doe ik 2.5 schepje (vanuit de nutrilon verpakking) rijstebloem vanille. Anders zit ik op 10 flessen per dag omdat ze het dan niet moet... Dit was hier de oplossing tegen de halve flessen en de 8x 120+4. Dus ze krijgt geen volledige pap flessen maar ik verdeel het gewoon over de hele dag. Wat een verwend kind eigenlijk nou ik het zo lees... Maar ja, ze groeit goed. Ik gooi geen halve flessen meer weg en ze slaapt door! Dus ik ben al lang blij
papfles Krijgt Elin niet. Ze sliep er snacht niet meer of langer door, en kan het qua kolven niet meer bijkolven dus heb ook geen melk om de pap mee te mengen haha. Red nu met kolven precies 2 voedingen dus kan net op een dag kdv of bij oma voedingsritme Is hier ongeveer zo : 07.00 bv, 09.15 fruit, 11.00 bv, 15.00 bv, 19.00 bv, 'snachts 1x bv ( ene keer is het 01.00, andere keer 04.00 ) Vanaf volgende week gaan we er ook groente bij geven Martje, ook weer aan het werk. Lekker toch zo'n eerste dag gewoon veel kletsen en mail opschonen Dat is zeker leuk boodschappen doen ! Moest vanochtend zelf wel lachen bij de ah. Stond bij de kassa met een volgeladen kar. Vrouwtje voor me zegt 'zo jij hebt voor de rest van de maand genoeg'. dus ik vertelde dat dat voor één week was haha. Haar mond viel open. Toch waren het echt allemaal dingen die ik nodig had en was maar 50 euro kwijt. Chantal, ook hier een brok in mijn keel van je blog.. lijkt me zo moeilijk als het om je eigen kindje gaat... in gedachten iig bij jullie ! Alessandro, zou zelf niet voor twee papflessen kiezen.En het is nog vrij normaal hoor dat hij nu nog op 5 flessen zit.Zou hem in de ochtend idd niet speciaal wakker maken voor zijn fles en hem verder zelf zijn ritme laten bepalen Schildje, he bah blaasontsteking Lutje, het beste kan je haar fruit/groente tussen twee voedingen geven.Dan heeft ze nog geen honger en kan op haar gemak proeven. Dan ga je vervolgens als ze een heel potje eet wat schuiven qua tijd en een potje groente/fruit geven ipv een fles. Nee met 6 maanden zitten er ook nog geen stukjes in. Volgens mij pas vanaf 8 maanden. Je hebt ook de rapley methode,maar dan ga je dus gewoon hele stukken geven. Leren eten met Gill Rapley - Ecomama