Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hier is Lucas begonnen met het rollen, blijf bezig met hem terug leggen.

Hij begon hier ( 1e foto ) en in 2 minuten lag ie al zo ( 2e foto )

2. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    WOW bij elke fles hahaha. Hoe zwaar is ze?
    Jula krijgt 3 scheppen in de avondfles.

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Sherry, das nog niet eens zo'n gek idee. Die vanille vind ze heerlijk :D

Meiden ik ga er vandoor, dan kan ik waarschijnlijk net tussen de buien door fietsen...

4. Sherry

Sherry Niet meer actief

Sophia is ook groot. Met 4 maanden 66 cm en bijna 7 kg. Ze is lang maar geen dikkertje. Ze past broekjes 62/68 nog maar shirts 68/74.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh Kaatje echt??

Op t CB zei die vrouw dat kindjes vanaf 7 kilo 4 flessen moeten hebben Sandro weegt er bijna 8:)

6. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Oh dat valt idd reuze mee Sherry! Dan is Jula in verhouding zwaarder haha. Dacht dat ze altijd zo dik werden van pap.

Net weer even fruit geprobeerd, 5/6 hapjes gaan nog, moet ik wel de lepel tussen de lippen door 'duwen', daarna hoeft ze niet meer.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Rono, gaaf !

Alessaandro. zo die is een stuk zwaarder dan Elin haha.
    Levi was ook aan de zware kant, en heeft ook nog een tijdje meer fehadomdat hij die extra fles gewoon nodig had

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja tis echt een flinkerd! Maar hij krijgt niks te veel in feite...

Ongelofelijk dat hij 5 mnd terug nog maar 1970 gram woog:)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou zeg dat !
    Elin is "maar" 2440 gegroeit vanaf haar geboorte

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Limburgertje, ook een juli mama ?

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh dat is idd niet veel in vergelijking met Sandro hahaha

Die is er meer als 6 aangekomen vanaf zijn geboorte hahaha

12. Sherry

Sherry Niet meer actief

Marlous, ik had hier een drama met die flessen. Toen ze 5 flessen mocht hebben kreeg ze er nog 8 a 9! Iedere keer kleine beetjes en een 1,5 a 2 uur later kwam ze weer! Toen ben ik er gewoon een klein beetje van die vanille rommel door heen gaan gooien (was na 3.5 mnd) omdat ik ook merkte dat ze het fruit alleen niet meer genoeg vond. Toen ze dus de eerste fles kreeg in de ochtend dronk ze die in 1x op. Was wel even schrikken in eens van 120 naar 180! Maar zo heb ik er dus een beetje een ritme in kunnen krijgen. Het was dus ook zo dat ze vanaf 16.00u zo'n beetje tot 21.00u ieder uur voor een fles kwam. Ze dronk niet veel en het was iedere keer zo'n 90 ml. Met de vanille pap er door dronk ze het in 1x en was ik dus hier ook vanaf :) In het begin merkte ik dat haar ontlasting iets moeilijker ging. Werd dikker. Maar als ze dan 2 dagen niet gepoept had deed ik er 10 ml. sinaasappelsap door. Deed wonderen :)

Banaan vermijd ik hier met de fruithapjes... Ze lust het wel maar het is gewoon niet zo'n goed idee met die moeilijke ontlasting :)

@ gewicht, had nog niet net op enter gedrukt en mevrouw ging zitten in de wipstoel. Ze trok zichzelf zo aan de walvis omhoog! Dus even goed in de gaten houden. De 23e mogen wij weer naar het CB ben benieuwd wat haar gewicht en lengte is. Volgens mij is ze enorm gegroeid! Alles steekt ook uit op het aankleedkussen.. Helemaal een drama omdat ze zo groot is en nogal druk is. Dus af en toe schopt ze nogal hard met d'r hiel op het houten blad. Dan trekt ze zo'n lief pruillipje :D (erg ik weet het :) maar het ziet er enorm schattig uit... ;))

13. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Ennas; Ja kost een hoop centjes elke week weer...

Kaatje; Een volle kar voor 50 euro, dat is niet veel...haha grappig dat die vrouw dacht dat het voor een maand was, was het maar waar, dat scheelde een hoop geld! Ik had m'n kar ook helemaal vol (helaas wel meer als 50 euro), ook een hoop extra dingen meegenomen die in de aanbieding waren.

Rono; Wat goed van Lucas!!

Sherry; Zo wat knap van Sophia dat ze zich zo omhoog trekt!

Ik lees al een heleboel kindjes die al omrollen e.d., hier nog niet. Mika gaat wel op z'n zij liggen, maar rolt nog niet om. Nu zit er natuurlijk ook best wat leeftijdsverschil tussen de baby's, volgens mij is Mika één van de jongsten.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Martje je bent niet de enige hoor Sandro rolt ook niet maar die vertikt het gewoon aan gezien hij wel gaat zitten en probeert te staan

15. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Jula is van de 24e, doet ook nog niets haha. Ja een beetje op der zij maar dan houdt het ook wel op.

16. Sherry

Sherry Niet meer actief

Komt vanzelf. Deze ene is wat sneller dan de ander. Ik vind het allemaal veel te snel gaan. Op deze manier wordt ze wel ERG snel groot!

Ergens ben ik wel jaloers op Kaatje. Die heeft echt nog een klein poppetje. Bij Sophia is het net of ik haar pokon gevoerd heb ;)

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Sherry de vraag over pokon krijg ik hier ook regelmatig

18. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Omrollen, Emma deed het vandaag toevallig echt voor het eerst zelf. Van bui naar rug. Ze keek me verschrikt aan om vervolgens breed naar me te glimlachen :)

Zitten, ze vind het heerlijk om te zitten en ze probeert zo nu en dan om zelf omhoog te komen. Maar tot nu toe lukt het alleen om in rullig haar hoofd op te tillen en haar schouders. Verder moet ik haar nog stevig vasthouden als ze zit, ze wiebelt alle kanten op.

Hapje, morgen is ze weer naar so. Maar donderdag zal ik het nieuwe schema gaan proberen :) 8:30 fles, 10:30 fruithapje, 12:30 fles, 15:00 groentehapje, 17:00 fles, 20:30 fles. Eens kijken hoe dat bevalt en dan met name het mopperen na het hapje.

Buddha's, Emma is slank :) Ze is absoluut niet mollig te noemen. Ze heeft wel lekkere vetrolletjes. Maar maat 2 luiers passen haar zelfs nog gewoon.

Vraagje, wat zijn goede fruithapjes om in de vriezer te bewaren? Ik heb al eens peer geprobeerd, maar dat was geen succes. Was al bruin geworden voor ik het in het bakje kon doen!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Martje, ja ik moet ook wel voordeling boodschappen doen om rond te komen.Maar had nu tot volgende week maandag avondeten, 6 broden en verder dingen als wc papier, boter,vleeswaren,sap etc.
    Elin rolt ook nog niet hoor.Doet wel mega veel pogingen maar moet nog even leren dat ze haar ene armpje plat langs haar laat liggen zodat ze er overheen kan rollen

Sherry, je voert haar ook pokon met die fruit,groente en pap hahaha
    VInd het stiekem ook wel leuk hoor dat Elin nog zo'n klein poppetje is.Verzuipt zelfs nog in maatje 62 ( broekjes dan ) Levi werd al met 8 pond geboren en bleef ook zo snel doorgroeien

Ik duik met een boek mijn bed in.Truste

20. Limburgertje

6 aug 2010
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    @ Kaatje
    Nee een sept 2011 mama, maar wel n juli 2008 mama ( hoewel uitgerekend voor eind aug, dus een premature baby). Dit x 'binnen de lijntjes' bevallen ;)

Tijdens t voeden (bv) lees ik via mijn telefoon het sept forum en als er tijd over is ook jullie forum. Zo ben ik n beetje voorbereid op wat er ook alweer komen gaat ;)

Deel Deze Pagina