Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goedemorgen meiden!

na een druk weekend ben ik er ook weer eventjes :) Druk weekend gehad met Ikea (leuk), verstopping in de douche (niet zo leuk), uiteindelijk loodgieter (helemaal niet leuk op zondag) en daarna lekker een etentje met vrienden (goede afsluiter...)

mamachantal... dikke knuff, nog 4 dagen tot de grote dag... :(

Romy heb ik niet meegekregen, klinkt heel erg...

Jac Trier is mooi! en een ontzettend leuke kerstmarkt. Wij zijn daar 2 jaar geleden geweest, weekendje weg in Saarburg. hebben toen echt genoten!
    Succes met de buikgriep.

mamatien, leuk weekend gehad! Lekker hoor!

Alessandro: slecht poepen heeft Noor ook gedaan de laatste tijd. Wel persen, maar alleen een kleine keutel produceren. Ik had het beetje zonnebloemolie op een lepeltje gegeven. in de fles blijft het drijven en als ze dan de fles niet opdrinkt, krijgt je de olie ook niet binnen... Heeft wel geholpen, de dag erna zat ze tot haar nek vol stront :D :D Helaas stond papa net onder de douche... :)

Lutje, och emma dr stem kwijt, gossie :) Succes met solliciteren... wat een ellende he...

Zag nog wat verzekeringstress langskomen, succes daarmee!

ga maar eens boodschappen doen, heb trek!!!

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Sherry, ik weet het ook niet, Noor ligt ook klem. Maar de andere autostoel mag geloof ik pas vanaf 9 maanden en/of 9 kilo en dan nog zeggen ze dat het beter is zo lang mogelijk de maxicosi te gebruiken. maar ik ken het probleem, de schoudertjes passen er amper tussen....

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    mooie foto trouwens, ze kijkt zelfs wat beteuterd :D

4. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Goedemiddag!

Zo even druk geweest met huis poetsen.
    Gister de HAP ff gebeld Sandro krijste het uit en heb nu weer lactulose moet t 2 mnd gebruiken en dan langzaam afbouwen.
    Nu een drukke week ivm kerst en mn verjaardag blegh heb dr helemaal geen zin in!

verhaal van Romy gelezen idd verschrikkelijk! Hoop dat ze er goed uit komt! En dat ze snel bij dr papa en mama is.

@ maxicosi hier t zelfde probleem sandro zit ook helemaal opgekruld. Heb van mn moeder wel een autostoel gehad voor mn verjaardag een maxi cosi priori SPS. Maar die gebruik ik voorlopig nog maar niet word erg afgeraden.

6. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marlous; oeioei, als ik boodschappen ga doen als ik honger heb kom ik altijd met de meest foute dingen thuis :D

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Kyran zit ook lekker klem in de maxi-cosi. Binnenkort de voetenzak er maar uit en dan een dekentje over. Dat scheelt al een heleboel.
    In de gewone stoel mag hij echt nog niet van mij. Ten eerste kan hij nog niet goed zitten en ten tweede is achterwaarts gewoon 100x veiliger.
    Dat kussentje onder zijn billen heb ik er al een tijdje geleden uitgehaald. De hoofdverkleiner (heet dat zo!?) ook.

Ze moeten ook niet kunnen zwemmen qua ruimte natuurlijk..

8. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Chantal, ja had het gelezen voordat het verwijderd was. Echt vreselijk!!!!

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Jamelie is zeehond geworden..

Vannochtend eindelijk bij huisarts geweesr..weer slaappillen gehad en oxazepam voor overdag. Na operatie,als alles weer rustig is,naar psych en anti depressiva. Nu nog niet ivm bijwerkingen.

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    dat is ook gelukt ;)

11. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Beterschap voor jamelie!

Ik hoop dat je wat rust krijgt door de medicijnen... Het zal denk ik steeds slopender worden tot de 23e? Heel veel sterkte, knuff... :)

12. mamatien

mamatien Niet meer actief

Wie is Romy?? Klinkt zeer ernstig!!

Ach emma dr stemmetje kwijt?!

Marloes, ohh wT heb je voor foute dingen gekocht?? Hha ik heb vanmorgen alleen maar goede dingen gelocht, nu heb ik trek in ongezond en is het er niet haha(wel beter voor me ;))

Nog paar dagen chantal, fijn extra pullen!!!! Echt ik leef zo met je mee meis, wou dat ik wat voor je kan doen!

Zoo mn huis staat te koop: Appartement te koop: Noordbuurtsehof 10 2381 GE Zoeterwoude [funda] iemand interesse ;)

Ik ging van,orgen met fleur in fotopashokje proberen hahaha. Voor fotograaf moet ik nl helemaal naar leiden, had ik geen zin in.. Nou denk dat ik dat morgen toxh moet want fotos zijn giga mislukt hahaha! Ga ii morgen maar ff doen, gelijk ff speaken met dr bij t glazenhuis, komt ze miss ff op tv ;)

Ik kan amper typen zulke koude vingers(en tenen maar daar type ik niet mee;)) heb ik! Kachel ondertussen al op 20.5 staan!

13. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Bol met rundvleesslaatje, krentenbollen met vette roomboter en old amsterdam, filet amercain, en mueslirepen. En nu zit ik vol en ben ik zelfs een beetje misselijk...

je typt lekker :)

Wat hebben jullie een leuk huis! Maar ja, Zoeterwoude, dat is zo ver fietsen van mijn werk ;)

14. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Rono; wat lief van je dat je een liedje hebt aangevraagd!!!!
    Denk zet het hier even, daar verdwijnd het tussen de andere berichten.

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    @ maxi cosi... zo lang mogelijk laten zitten... dan maar een beetje proppen. Echt zo veel veiliger!
    Zo te zien op de foto, heeft ze echt nog voldoende ruimte. Pas als de oortjes bij de rand komen, moet je overstappen.

@ romy... vandaag gewerkt, dus update gemist... Wie helpt?
    zal zo eens gaan lezen

16. Rono

Rono Niet meer actief

Ennas: Dat is wel t minste wat ik kon doen...

17. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marlous; haha, nou dat heeft gesmaakt!

Mamatien; leuk stulpje! t'is alleen niks voor mij persoonlijk.

Oh...Jim is wakker...ga zo verder

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Mamatien leuk huis. Alleen geen goede foto van woonkamer? Of ligt aan mij foon..

19. Sherry

Sherry Niet meer actief

Lees even terug vanaf pag. 384. Anders wordt het wel erg veel…

Lutje, lekker al die regeltjes van die toeslagen. Aan de ene kant erg fijn dat het er allemaal is maar aan de andere kant is die hele papiermolen en toestanden met aanvragen en al die regeltjes 10x niks…

Allesandro, fijn dat het nou allemaal opgelost is. Zou wel erg kut zijn zo voor de feestdagen!

Verkoudheid, hier vind ik ook bulletjes overal aangeplakt. Meestal probeer ik haar neusje uit te baggeren maar als ze niest dan hou je ze niet tegen :D

Slapen & voedingen enz… Hier begint de dag om 06.00u. Om 06.30u maak ik haar wakker en geef ik een flesje (210+7+klein beetje rijstebloem vanille) en dan kletsen we wat en dan gaat ze weer terug naar bed. Dan slaapt ze tot 11.30u en dan weer een flesje (180+6+klein beetje rijstebloem vanille) dan om 13.00u een fruithapje en rond 14.30u klaagt ze weer voor een fles (180+de hele meuk) en dan gaat ze weer even slapen. Rond 16.00u wordt ze dan wakker en wilt ze weer een fles + de hele mikmak. Om 17.00u krijg ze groente (2 van die beaba cook ingevroren dingen) en daarna een toetje sinds van de week. Ze is nou bijna 6 mnd dus denk dat het niet zo veel schade kan. Ze heeft nergens last van.. Dan in bad rond 18.00u en dan door naar bed. Meestal dansen we nog even wat en kletsen we een eind weg en dan lezen we een nog kort verhaaltje voor. Dan zitten we zo rond 18.30u/19.00u. En dan begint de volgende dag alles weer van voor af aan! In het weekend dan slaapt ze tot 09.00u of tot 09.30u. Soms worden we in de nacht gewekt door alle verhalen :D De reden dat ik door iedere fles een beetje rijstebloem doe is omdat ze anders geen enkele fles leeg dronk. Ze 8x kwam op een dag voor flesjes van 120..

Marleen, ben jaloers op je :p ik wil ook vakantie :(

Lutje, maak je er niet al te druk over! In het verleden heb ik dat ook gedaan bij van alles en nog wat maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen…. Er over piekeren heeft geen nut want daar los je toch niets mee op!

Chantal, Ik vind het niet zo gek dat jij je zo voelt. Het is niet niks wat jullie als gezin nou mee maken! Hier draaien we de 23e duimen en branden er kaarsjes!

Kaatje, groot gelijk! 5 maanden is wel een hele prestatie op deze manier :)

Paso, leuk he… heb er ook altijd zo’n hekel aan. Het duurt t*ring lang voordat er iets opgelost is of dat je centen terug krijgt.

Kerststemming, zit nou een (noorse?) film te kijken over de kerstman. Nou deze wil ik liever niet op bezoek hebben want die stopt stoute kindertjes in een kookpot :O

Rare Exports: a christmas tale. Hijs wel grappig :)

Paso hier moet ik de pap ook niet op een lepel geven dan zit ze ook te rillen. De gewone rijstebloem gaat er ook niet in maar met vanille weer wel. Ik heb die dr. Brown flessen en het er speen nr. 4 op zitten. Op een fles van 180 -210 doe ik 2.5 schepje van de nutrilon. Dan drinkt ze de flessen wel leeg.

Chantal/paso, geen luisterend oor maar een lezend oog of zo ;)

Chantal, als het voor jou oplucht van moet je gewoon hier lekker je verhaal plaatsen. Veel mensen weten niet hoe ze er op moeten reageren maar ze leven wel met jullie mee!

Verschillende adviezen cb. ja best wel… zo moest ik dingen minder fijn malen zodat alles meer moet werken omdat ze maar honger bleef houden. +

Correctie, de kerstman hakt ze in stukjes en eet ze op volgens de ‘legende’.

Hahaha kaatje die foto’s :) hij kijkt ook echt van moet dat nou?!

Jac, leuk he die kerstmarkten :) Met de kerst weer thuis of zitten jullie dan nog op het water?

Sorry hoor, heb even door geskipt.

Ze blijft ook nog zo lang mogelijk in deze maxi cosi hoor. Alleen vroeg me af wanneer ze er nou te groot voor zijn. Volgens mij is de stoel van 0-12mnd. Maar als ze al zo strak er in zit haalt die stoel het niet tot die tijd. Ik hou het even in de gaten..
    Hier vandaag ook flink wat uitgegeven….

Voor manlief de nieuwe assasins creed. Voor mezelf 2 boeken (I am number four en het vervolg daar op the power of six) en voor dochterlief een dikkie dik rugzak met 3 boekjes. Verder een campingbed en extra matrasje er voor en een kinderstoel met verkleiner van kitch kitchen. Moet een vrijdag nog winkelen voor mijn schoonzus en schoonvader (denk ik) maar we hebben nog geen flauw idee wat we met de kerst doen wat betreft schoonfamilie..

Die debiele buurman is weer lekker aan het hameren in zijn schuur. Ben blij als onze woning dadelijk extra geïsoleerd is..

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Kaatje Haha, geweldig die pasfoto's! Die arme schatjes, voel je je al min, moet je ook nog op de foto!

Paso Zonde van al die waterschade zeg...
    Ik heb door de papfles geen 2 eetlepels maar 3 schepjes pap (schepjes van de voeding zeg maar) door de pap. zal wel op het zelfde uitkomen ongeveer... Romee heeft een M speen (difrax) en red het daar prima mee. Maar dat ligt er maar net aan hoe hard je kindje lurkt lijkt me ;)

Deel Deze Pagina