Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Schildje Gefeliciteerd voor je kleine, grote, zwemmende kerel!!

Sherry Volgens mij heb je het goede antwoord voor de cosi al gehad! Ze past er nog wel een tijdje in, pas met 9 maanden over op de volgende stoel (op zn vroegst)

Mamatien Mooi huisje hoor!
    Haha, je bed staat wel redelijk klem zo te zien?

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Sherry Ik heb vandaag heerlijk genoten van mijn eerste vrije dag ;) Haha sorry, heel flauw....

Gister zijn we met Jara naar Mega Mindy geweest. Gelukkig was ik beter want ik kwam vrijdag ziek thuis van mijn werk. Ik was al de hele week niet fit, combinatie van een griepje en een migraine...
    Maar goed, gister dus gelukkig beter dus op naar Zwolle!
    Echt superleuk, het was zo'n 3d show, dus brilletje op. Jara vond het geweldig, ze heeft staan dansen en zingen en toen het afgelopen was had ze rode wangetjes. Geweldig om te zien hoe je kind er van kan genieten. (heb ook wel wat traantjes weg moeten slikken... Hoe zo emo...)

Morgen komt eindelijk de nieuwe koelkast. We zitten al 4 weken zonder koelkast.
    Ze komen tussen half 8 en 10. Mooi op tijd dus! Dat word vroeg uit bed.
    Moet om 9 uur de kids bij de gastouder brengen, dus hoop dat ze er voor die tijd wel zijn, anders maar even een briefje op de deur.

3. Sherry

Sherry Niet meer actief

Geeft niet, mijn tijd komt nog wel......

hahaha

Wat zal jouw vlees er lekker uit hebben gezien in die koelkast van jullie :D

Is wel kut... Goed opletten met boodschappen doen.. Ach, morgen kan je weer los :p

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Haha, gelukkig doet de vriezer het nog! En in het hok is het ook koud dus daar staat ook wat en daar kan het vlees wel 1 dagje overwinteren ;)

Ik ben heeeeel blij dat ie morgen eindelijk komt en nog wel voooooor de feestdagen!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi :)
    Hier een goede nacht gehad. Elin heeft gister om 21.15 ofzo een fles op en kwam vannacht 1x om 03.30.
    Levi en Elin zijn allebei niet lekker.Levi spuugde gister steeds was slijm en gal op,dus besloten de kids vandaag thuis te houden van het kdv.
    Vanochtend heeft smoeder even opgepast ( 07.30-09.30) en vanmiddag is mijn zusje zo lief geweest vrij te nemen van haar werk om op Levi en Elin te passen>Is hier ook blijven eten en hebben net de film Hangover 2 gekeken.
    Levi word steeds huilend wakker, hopelijk slapen ze vannacht weer net zo goed als afgelopen nacht.
    Ferry had vandaag telefonisch contact met het LUMC om door te geven dat hij Sarcodïose heeft. Daar waren ook de bloeduitslagen binnen. één van die waardes was echt veel te hoog,maar zijn arts wou niet zeggen waar die waardes van waren,dat zou hij morgen wel in het ziekenhuis horen want dan heeft hij de uitslag bij de longarts

Ennas, haha nee hoor. Elin vind bruine bonen en appel heerlijk maar werkt hier niet laxerend

Schildje, jeee zijn a diploma.gefeliciteerd

mamatien. Normaal op een voeding of 5. 8 als ze 3x per nacht komt

Lutje, hoe was het bij de HA ?

Chantal, wanneer gaat Viënna over naar Amsterdam ?

Jac, beterschap voor je dochtertje

Sherry,pas met 9 maanden/9kilo. Zolang ze met haar hoofd niet uitsteekt is het goed. In zo'n andere stoel moet ze ook echt zitten en dat is echt nog heel slecht voor haar ruggetje nu. Laat haar nog maar even klein ;)

elin en maxi cosi Heeft nog alle ruimte haha. Weegt ook nog geen 6 kg

6. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Pfoe, ben kapot! Vanmorgen werd nieuw tv meubel geleverd en aangezien Emma toch zoveel sliep, heb ik het meubel gelijk in elkaar gezet. Tussendoor naar de ha en daarna wilde Emma niet meer slapen. Dus snel het half af meubel neergezet, tv er op en opgeruimd en de rest van de dag met Emma bezig geweest. Nu is m'n rug kapot en doet m'n borstkas pijn van het hoesten. Uiteraard te druk gehad om voldoende te drinken, dus morgen maar flink wat groene thee met cranberry drinken. Even die blaas door spoelen!

Huisarts vond het goed dat ik langs was gekomen. Het is echt alleen maar een verkoudheid. Maar ze zei dat ze me liever 1x teveel met zulke klachten zag, dan 1x te weinig. Ze kunnen zo snel een longontsteking oid krijgen. Hoe dan ook, Emma heeft gewoon een stevige verkoudheid te pakken. Ze moet het gewoon uitzieken.

Morgen uwv bellen. Ik heb het vermoedden dat er een fout is gemaakt, aangezien ze er vanuit gaan dat ik full-time beschikbaar ben...

Kunnen jullie geloven dat komend weekend al kerst is? Ik denk iedere keer dat het nog maar november is!

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Kaatje, wat is sarcodiose? Klinkt erg vervelend...

8. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ja dat idee heb ik ook Lutje!
    Gelukkig heeft ze niets ernstigs!!

Ohh ik ben weer slecht bezig geweest... Heb per ongeluk weeeer een jas voor Juul gekocht.
    Hij is zooo leuk :D

9. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Even een fototje :)

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Goeiemorgen!

Superleuk jasje Ennas!
    Nu met korting?
    Romeetje heeft een jas en een vestje dus dat is wel genoeg....

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.596
    3.084
    113
    Goedemorgen.. Leuk jasje!
    Kaat,vien word in.leiden geopereerd. Amc was voor dr buik,lumc hart :)
    We zijn / worden aangemeld voor stichting make a memory..
    Die komen dan fotos maken van vienna/ ons gezin. Ben ik heel blij mee !

12. mamatien

mamatien Niet meer actief

Moguh!
    Marleen, mn bed staat niet echt ingebouwd, dus dad geen goed teken als dat op de foto wel lijkt :( (maarja, kan de foto echt niet amders nemen)(of bedoel je dat ik een bed met kast eromheen in 1 heb??)

Kaat, vermoeiend hoor, 8voedingen je had al met kv geprobeerd toch? Want weet je nu hoeveel ze ong binnenkrijgt of niet? Want als ze gewoon voldoende krijgt, is ze dan nuet om iets anders wakker?(ik heb geen idee hoor,probeer mee te denken)

Maxi cosi: hier past ze er ook nog makkelijk in, alleen heb ik probleem met de riempjes, ik krijg ze nu niet losser (maar moet volgens mij wel kunnen) dus elke x heel gedoe om ze vast te krijgen (ik heb ook nog dikke voetenzak erin, wat m extra strak maakt) iemand tips hoe ik riempje makkelijk los krijg?!(haha waarsch moet je t eerst zien voordat je tips kan geven ;/))

Enas, gave jas!! Duur?

Pff fleur al om 5u wakker vandaag!:( tot iets voor 6 4x speen gegeven, toen tot half 7 bij mij in bed, toen maar gaan verschonen en 6.45 fles. Had fles pus probeerzakje vanille rijstebloem, ze had hem zo op!(die andere rijstegloem houdt ze niet zo van)
    Is het wel goed om dr nu al aan zo'n zoete smaak vanille te laten wennen

Ze ligt nu weer in bed, en ik ook! :)

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vanille is eigenlijk niet zo heel goed nee.. Maar fruit is ook zoet.
    Hier gaat hij dan ook eerst groente krijgen. Maar goed mijn jongens zijn allebei geen makkelijke eters. Kyran houdt ook al niet van pap en ik heb er een hard hoofd in of hij die groente straks lekker gaat vinden. Nog een maand en dan is hij 6 maanden dus hij heeft nog even :)

Zijn er eigenlijk nog baby's die nog geen bijvoeding krijgen? Ik hoor iedereen over pap, fruit en nog maar 4 flessen en zo...? Hier nog gewoon alleen mamamelk :)

14. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Goedemorgen *gaap*
    dankzij mijn verkoudheid en vriendlief die bomen omzaagde en ze vervolgens op me neer liet komen, werderom slecht geslapen vannacht. Emma sliep gelukkig wel weer redelijk door. Ik hoor haar zo nu en dan flink hoesten en wat mompelen. Maar echt wakker word ze niet.

15. Sherry

Sherry Niet meer actief

mamatien, bij die van ons zit er ter hoogte van de voeten een knopje wat je in kan drukken. Trek tegelijk aan de riempjes en ze worden langer... hahaha. wij hebben de cabriofix maar denk dat het allemaal wel hetzelfde principe zal zijn :p

Wennen aan zoete smaak, Waar het mij om gaat is dat ze goed eet en groeit. Dus ik zit er eigenlijk niet zo mee dat ze die vanille door iedere fles krijgt. Daarvoor dronk ze de flessen totaal niet leeg en nu wel waardoor we iets wat meer regelmaat in de dagen hebben :)

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen
    Elin kwam 1x om 03.15. Heeft daarna nog wel een half uur geluid liggen maken in haar slaap.
    Toen om 06.30 en slaapt nu weer. Kan toch merken dat zij ook niet zo fit is.

Lutje, gelukkig alleen maar een verkoudheid. Ik ga met kinderen ook liever een keer te veel dan te weinig hoor. Ja zei het gister op mijn werk nog,jeetje dit weekend alweer kerst.
    Hoop dat je vannacht beter slaapt

Marleen:
    Sarcoïdose is een ziekte waarbij spontaan ontstekingen ontstaan in verschillende organen en weefsels van het lichaam. Bij zo’n ontstekingsreactie worden grote hoeveelheden witte bloedcellen (ook wel afweercellen of leukocyten genaamd) gemaakt die zich ophopen. Deze ophopingen worden granulomen genoemd. Bij de meeste patiënten verdwijnen de granulomen in de loop van de tijd vanzelf, soms zelfs zonder dat deze mensen zich ziek hebben gevoeld of hiervoor naar een dokter zijn geweest. Maar bij een aantal patiënten blijven de granulomen aanwezig of komen er steeds meer bij. In het meest ernstige geval vormt zich littekenweefsel op de plaats van de granulomen. Dit littekenweefsel en ook de aanwezigheid van grote aantallen granulomen kunnen er toe leiden dat organen niet meer goed werken. In dit geval heeft de patiënt vaak klachten die langdurig blijven bestaan.
    Sarcoïdose komt het meest voor in de longen, de lymfeklieren, de huid, de ogen en de gewrichten. Af en toe zijn het hart of het zenuwstelsel aangedaan. In deze gevallen spreekt men over, respectievelijk cardiale sarcoïdose of neurosarcoïdose.

Ennas, schattig jasje !

Chantal, o dat is fijn zeg dat ze in het LUMC blijft ! Scheelt toch weer qua reistijd enz. Super dat jullie in aanmerking komen voor make a memory. Gezinsfoto's zullen er toch wel bij inschieten met Viënna in het ziekenhuis.
    Maar dacht zelf altijd dat make a memory alleen voor overleden kindjes was. Weer wat wijzer dus :)

Mamatien.Sinds vorige week ben ik nu met de laatste voeding overgestapt van borstvoeding op flesvoeding. Zodat ik iig zeker weet dat ze een volle fles binnen krijgt voor het slapen gaan. Op de dagen dat ik werk weet ik iig dat ze overdag twee keer een fles van 200 cc krijgt. De rest weet ik natuurlijk nooit zeker omdat ik niet kan zien wat ze uit mijn borst drinkt.
    Denken idd ook dat het een gedeelte gewenning is geworden de nachten ( en misschien krampen door het vaste voedsel ). Hebben haar vrijdagavond laten huilen ipv voeden ( had anderhalf uur daarvoor op ) en na tien minuten huilen is ze toen weer in slaap gevallen.
    Oei dat is ook een vroege ochtend. Nee hoor Vanille smaak kan geen kwaad, maar zou het wel proberen af te wisselen met gewone/andere pap zodat ze ook andere smaken leert kennen als alleen Vanille. Hier nu met gewone rijstebloem bezig,als die op is heb ik nog een pap pyjamapap vanille in de kast staan en daarna maar eens kijken wat ik ga kopen voor haar

Skatje. hier was het de bedoelding om Elin ook tot 6 maanden alleen mamamelk te geven,maar daar dacht mevrouw anders over.Had daar gewoon niet meer genoeg aan.Dus nu sinds drie weken fruit en sinds twee weken groente

17. mamatien

mamatien Niet meer actief

Sherry, thnx haha ik had niet door dat dat knopje was, il had er wel aan gedraaid (wat niet lukte haha) maar niet (hard) op gedrukt, nu is het gelukt :) thnx!

Kaat, dan zou t idd stukje gewenning kunnen zijn, zeker als ze na 10 min weer stil was, dat ze snachts nog moet 'leren' om zelf weer in slaap te vallen ofzo?!

Fleur dronk die vanille in 1 x op, maar ik vind het zooo zoet ruiken, dat ik toch twijfel erover. Ze heeft het niet nodig om dr flessen leeg te drinken (zoals bij sherry) fleur vindt groente, heerlijk, wil ik graag zo houden ;)
    Tot heden dronk ze alleen melk en fruit en groente. Maar haar 1 e en laatste fles drinkt ze zo makkelijk leeg, dat ik dacht.. Miss papje van maken.. Soms geef ik die flessen 210+7 maar weet eigenlijk helemaal niet of dat mag?! Pff lastig lastig...

18. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen dames,

Heb weer een poosje niets van me laten horen (wel meegelezen), maar moest zoveel regelen.

Eerst kerstkaartje voor m'n werk ontwerpen, daarna ons eigen kaartje, traktaties afscheid psz regelen voor a.s. donderdag... En dan ben ik donderdag ook nog eens jarig, ben blij als alles straks weer een beetje "normaal" is. Morgen nog even werken en dan twee weekjes vakantie!

Chantal; Heel erg veel sterkte voor vrijdag! Ik zal heel hard voor jullie meisje duimen. Wat mooi dat er foto's van jullie worden gemaakt!!

Schildje; Gefeliciteerd met je ventje z'n zwemdiploma!

Jac; Beterschap

Marleen; Geweldig hé om je kindje zo te zien genieten.

Kaatje; Nachten lijken dus beter te gaan op fv? Succes in het zh vandaag!

Lutje; Gelukkig maar dat het gewoon een verkoudheid was en je ha heeft gelijk, beter 1× teveel dan 1× te weinig langskomen.

Ennas; Gave jas!!

Mamatien; Vijf uur is wel erg vroeg! Riempjes langer maken werkt bij ons hetzelfde als wat Sherry beschrijft. Oh lees dat het al is gelukt!

Skatje; Hier ook alleen nog maar mamamelk!!

Verder gaat alles goed hier, zijn alleen allemaal alweer verkouden, maar volgens mij is half Nederland dat. Doorslapen zit er helaas nog niet in, Mika vind het nog veel te gezellig 's nachts bij mama...
    Zondag heeft Mika voor het eerst van buik naar rug gerold, ben benieuwd wanneer het andersom gaat lukken.

19. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Chantal, super dat er foto's gemaakt gaan worden!

Mamatien, het lijkt idd of je bed klem staat tussen de muren. Zo lijkt het een hele kleine kamer. Volgens mij staat op die foto de deur open, misschien was het een beter plaatje geweest als de deur wat meer dicht was geweest. Dan kun je ook zien wat voor ruimte er achter de deur is ;)

Kaatje, ai dat klinkt niet heel fijn zeg... Ferry heeft er best wat last van denk ik?

Hier ook vanille rijstebloem door de fles.

Jeeeeeeej! de koelkast zit er al weer in! hebben ze snel gedaan. ze kwamen net toen ik de kids weg wilde brengen, gelukkig kunnen ze zichzelf redden. (de mannen dan, niet de kids)
    over 3 uurtjes kan ik mijn koelkast weer gebruiken!

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.596
    3.084
    113
    #3960 MamaChantal, 20 dec 2011
    Laatst bewerkt: 20 dec 2011
    Ja dacht ik ook kaatje. Maar is ook voor kindjes die ernstig ziek zijn.
    Leiden is kwa km wel dichterbij. Tijd is zelfde.

Deel Deze Pagina