Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Lutje, ik heb het bij de d.a. gekocht maar kruidvat heeft het ook en etos trouwens ook. Anders kijken of je vaporub kan krijgen voor kinderen. Dat kun je dan ook smeren op de hydrofielluier.

2. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ja kun je gewoon bij de drogist kopen Lutje!

Chantal, doe niet zo gek joh! Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die hier niet komt vanwege jou verhalen. Gewoon lekker blijven posten meid!! En als iemand het niet lezen wil slaan ze het maar over. Maar nogmaals, dat kan ik me niet voorstellen.
    Veel plezier vandaag, geniet er lekker van!
    Jamelie alweer wat opgeknapt??

Ego; Nou na m'n slaapdrama van gisteravond heb ik er om 20u een fles gegeven. Om 08.30 werd ze wakker vanmorgen :D Ga der schema nu maar iets veranderen, wat langer op blijven. Dan rond 20u de fles en naar bed. Kijken of ze daar wat blijer van wordt 'savonds :)

3. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ennas, dan heb je ongeveer Emma's schema. Die krijgt om 20 uur de fles en word om 8:30 wakker :)

Luuf, dank jullie wel! Moet toch naar de etos vandaag, dus ga daar dan even kijken.

4. mamatien

mamatien Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Chantal, veel plezier vandaag! Hoop dat jullie het leuk hebben! En trek je niet teveel van de camera's aan ;)

Ontwikkeling: elk kind is anders dus elk kind ontwikkelt zich anders, de een kan sneller rollen, de ander sneller staan etc. Zou me daar niet te druk om maken! :) Als ze straks 4 jaar zijn merk je niet zoveel verschil meer :)

zoo wat een langslapers!! Hier krijgt fleur om 19.00u laatste fles (lukt me echt niet om dit later te maken) en als ik geluk heb komt ze 7.00u, maar meestal tussen 6.00-7.00u. Fles is dan wel rekbaar tot 7.00u, maar ze wil gewoon haar bed uit hihi!

Vanmorgen heeft fleur dus 'uitgeslapen', normaal ga ik dr om half 7 aankleden, kwart voor 7 de fles, kunnen we 7u weg naar kdv. Vandaag was alles 25 minuten later hihi. Als ik wakker moet worden van de wekker ipv van fleur, kan ik er echt niet uit :S

5. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Kijk Fleur heeft vanmorgen haar fles om half 5 gehad en daarna weer naar bed en ze slaapt nu nog. Ik ga haar over 10 min. wel uit bed halen dat wel anders is de rest van de dag anders. Maar normaal slaapt zij nog t/m 9 uur 's morgens zeker wel na de fles.

6. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland

Ja nu je het zegt haha, ach ja jullie snappen het wel :)

7. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    :$:$ Fleur haar 2de tand is door!!!! Gaat wel erg snel zo. Voor je het weet is haar mondje vol! :D

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    jeetje zeg, dat gaat hard! Wij kregen al een folder mee op het cb over tanden poetsen. We weten alleen niet welke tanden :D

9. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    haha ja dat is altijd leuk om te krijgen en te horen maar dan moeten ze er al wel eerst zijn!! :D

10. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Snel zeg! Hier wel het idee dat Emma er mee bezig is en zou zweren dat ik laatst iets zag en voelde. Maar zie en voel er nu opeens weer niets van :$ Snap het dus niet helemaal :) Maar ze vertoont alle tekenen, dus denk dat ik gewoon een meisje heb dat heeeeeel langzaam een tandje aan het krijgen is :p :D

11. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Hoe is jou schema de rest van de dag Lutje?

Ik heb het nu zo (sinds 2 dagen)

08.30 fles (180+6)
    11.00 half potje fruit
    12.30 fles (180+6)
    15.30 half potje groente
    16.30 fles (180+6)
    20.00 fles (180+6+3 schepjes pap)

In de ochtend gaat ze rond 10u naar bed, smiddags rond 13.00 en dan is het nog even zoeken hoe ik het savonds doe. Gewoon om 17.300 naar bed of wachten tot 20.00u (dat red ze alleen niet denk ik..)

12. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Wow gaat snel schildje!! :)

13. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ennas, ziet er uit als een mooi ritme toch? het is vrij gelijk bij ons, alleen de avond verloopt anders. Fruit en groente is bij ons een hele hap, dus dan is de avond fles wat later, meestal 1800 en om 2200 de papfles (210+7+3 eetlepels pap) Daar slaapt ze op door.

Wij mogen langzaamaan de papfles om 2000 uur geven, maar durf het nog niet zo, straks slaapt ze niet meer door...?

14. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Hier ook hoor, dacht wat te zien, maar nu toch niet... hij zal vanzelf wel komen :D

15. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ennas, dat is mijn schema ook zo ongeveer. Slaapjes kunnen heel wisselend zijn en daardoor wil de tijd van een hapje nog wel eens wisselen. Avond hapje komt nu meestal rond half 7. Over het algemeen slaapt ze om 9:45, 13:00 en 17:00. Maar t'is iedere keer maar 3 kwartier ongeveer.

Verder krijgt Emma 210+7 flessen. Mocht van CB omdat 180 niet meer genoeg was. Pap krijgt ze niet. Had ze helemaal niets mee.

16. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Marlous, Jula kreeg normaal ook de papfles om 23.00u. Van de week door toeval een keer om 20u gehad en ze sliep er keurig op door. Ook vanacht heeft ze keurig doorgeslapen. Durfde het ook niet maar omdat het toevallig zo uitkwam geprobeerd en het lukte :)

Soms geef ik wel een fles van 210+7, als ik weet dat ik savonds ff moet rekken ofzo.

17. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    hmmm, dan probeer ik het van het weekend wel uit, na morgen heb ik vakantie :D Als ze dan slecht slaapt is hetn iet zo erg :p

18. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ha meiden ik had even een vraag aan de voedingsdeskundige hier gesteld.. Hier dr antwoord (en mijn vraag):

Goedemorgen!

Mijn dochter van ruim 5mnden (6kg) heeft het volgende voedingsschema:

-7.00: fles 180/6
    -9.00 fruit
    - 11.30 fles 180/6
    -15.00 fles 180/6
    -17.00 groente (komt meestal nog niet aan de 125g)
    -19.00 fles 180/6

's ochtends heeft ze m vaak zo snel op, dat ik 30 cc extra geef, dit geldt soms ook voor dr laatste fles.

Ik heb tijdje rijstebloem geprobeerd, maar dit vindt ze niet zo lekker.. Vanmorgen had ik vanillesmaak gegeven, die dronk ze zo leeg, maar heeft vervolgens wel veel gespuugd...

De vanille vind ik erg zoet, is dit erg?ik weet niet of dit wel goed is..?!?!

Mag ze 210/7 bij dr 1e (en soms ook de laatste) fles? of zou je dit anders oplossen??

Alvast bedank voor het anwoord!

Hoi,
    Tot 6 maanden mag je dochter 1 liter klaargemaakte flesvoeding hebben. Wanneer je 4 flessen geeft mag je 4 x 210 ml water met 7 schepjes (totaal 235 ml) aanbieden. Vanaf 6 maanden is het advies nog 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. De opvolgmelk is ook wat geconcentreerder en zorgt daardoor voor meer verzadiging. Ook krijgt je dochter dan steeds meer groente en fruit wat voor verzadiging zorgt.
    Met zoete smaakjes kun je nog wat terughoudend zijn.
    Groetjes Angelique

19. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Wie weet slaapt ze gewoon lekker door! :D

Ik zit nu op 4 flessen 180+6.. zit me net af tevragen, is dat niet te weinig?
    Volgens mij heeft ze er wel genoeg aan? En ze is dik zat haha.

20. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Hier is Fleur nu denk ik rond de 8 kilo en als zij dus minder zou krijgen is het ook niet erg omdat zij groot genoeg is. haha
    Maar bij de jongens deed ik dit ook en hun dronken elke fles echt helemaal leeg. Goed hun waren dan ook bijna 600 gram minder zwaar dan Fleur nu is.
    Bart woog met 4 mnd 6645 gr. en was toen 64 cm lang.
    Fleur woog met 4 mnd 6980 gr. en was toen 63 cm lang.

Deel Deze Pagina