Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Enas, dat lijkt me ook genoeg hoor! In principe zit fleur daar ook aan, alleen soms krijgt ze dus sochtends iets meer hihi!

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    hier ook 4 flessen hoor, al zitten wij tegenwoordig in stap 2, Noor is ook al 6 maanden, grote meid!

Zat net even op keukenkikker te kijken, ik kan echt veel gaan variëren nu, ze mag zelfs al vlees! Eerst de groentehapjes maar opmaken en dan van het wekend eens nieuwe dingen proberen!

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Goedemiddag!

Zo vandaag bericht van t UWV gehad.
    En goed nieuws ze vinden t zwangerschapsgerelateerd dus krijg met terugwerkende kracht 100%

Sandro heeft vandaag zn laatste dag op de opvang gehad :( Vind t zo erg hij had het daar zo naar zn zin die 2 dagen :( gastouder vond het ook jammer dat ie wegging:(

Voeding hier is:

08:00 fles 180+6 ( 10cc extra water )
    10:00 Fruit
    12:00 Fles 180+6 ( 10cc extra water )
    16:00 fles 180+6 ( 10cc extra water )
    18:00 groente ( nog geen heel potje )
    20:00 fles 210+ 7

4. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36

SUPER NIEUWS!!!!!!! echt te gek!

Zo sandro krijgt ook niet veel, haha! arm ding, wat zal ie honger lijden :D

5. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    herstel, je hebt het aangepast, of mijn pc was te langzaam :p

6. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Schildje; Fleur en Jula gaan aardig gelijk op qua gewicht enzo :) Nog 3 dagen, zijn ze alweer 5 maanden!!!

Alessandro; gefeliciteerd meid! Lekker gevoel denk ik...

7. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Vervelend dat je hem niet meer bij de gastouder kunt laten... zal wel even wennen zijn voor jullei alledrie...

Noor heeft geen kdv of zo, soms denk ik het wel eens te missen als ik zie hoe leuk het is om kindjes samen te zien spelen en helpen. Dat hebben wij helemaal niet, mijn souders zijn de oppas. maar ja, dan zou het alleen een luxe dingetje zijn, het is niet nodig en daarom dus ook veel te duur voor een leuk dagje spelen. Ach, ze haalt het wel in als ze naar peuterspeelzaal gaat... toch?

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Noortje was ook zo groot een maand geleden, zit nu al op 7300 gram en is al 67 cm... lang ding!

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja baal dr echt van! En nog niet eens voor mezelf hoor ( ookal waren die 2 dagen natuurlijk wel lekker ) Maar hij had het zo leuk met de andere kindjes!

En idd supernieuws! Nu maar hopen dat ze snel zijn met overmaken mn centjes raken op zo voor de kerst * oepsie*

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Lotte krijgt sinds een paar weken 7u 180, 12u 180, 17u 180 en om 23 210 + pap. Oja, en in de middag een groenteprutje. Ik merk dat ze in de ochtend echt niet voldoende meer heeft aan 180 dus vandaag voor het eerst een 210 gedaan. Jammer van de onrust in huis dus heb er nog niks van gemerkt.
    Lotte reageert wel op fruit dus dat krijgt ze pas vanaf t nieuwe jaar ofzo.

Allessandro, lijkt me zeer terecht dat ze het gerelateerd aan je zwangerschap zien maar kan me de opluchting voorstellen hoor!

Euhm, verder even kwijt!
    Vroeg me wel af hoe het met Anna is. Schrijft die nog wel mee op het priveforum? Heb al n tijdje niks van haar gelezen.

Hier een zieke peuter. Die lag om 3 uur ineens te hoesten maar ik wist al wat ze eigenlijkz deed. Manlief gaf aan dat hij het ook al aangevoeld had. Ze had haar bed ondergespuugd. Daarna ook ons bed nog 4 keer ondergespuugd. Ze was vorige week erg benauwd en uiteindelijk kwam er alleen nog slijm uit waar ze toen dus last van had(ik schrok van de hoeveelheid) Vanochtend ook nog gespuugd en vanmiddag een volle broek. Heb haar lekker onder de douche gezet en ze hangt vandaag op de bank met de tv aan. Moet ook wel eens kunnen. Vond het wel echt heel zielig.
    Ik heb een fobie voor spugen....schiet dus ook meteen in de stress.
    Hihi, zit ik hier te klagen over n ziek meisje, ondertussen staat ze op van de bank terwijl ze 'dag sinterklaasje' zingt. Lieverd!

Nou, Lotte zal zo wel weer wakker worden. Die sliep eerder zeker 20 uur per dag. Nu ben ik blij als ze overdag nog 3 uurtjes slaap pakt. Wat een verschil.

Oja trouwens. Noor gewoon al 6 maanden. Wauwie! Marlous, ben je ook echt gestart al met brood enzo? Of heb ik niet goed gelezen?

11. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    whahaha, nou daar heb ik sowieso last van, zo voor de kerst... :D Hopenlijk zijn ze snel met storten!

Heb nog een kerstcadeau nodig voor manlief... tips anybody?

12. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Mijn mans werk heeft vandaag het salaris gestort. Staat in de arbeidsvoorwaarden. In December altijd rond de 20e.

Manlief krijgt van mij 2 truien van...lamswol geloof ik. Voor zijn nieuwe staffunctie moet hij er natuurlijk wel netjes bijlopen:)
    Ik krijg ook een cadeau, meneer loopt mij al maanden te vertellen dat ik er al 5 jaar om vraag en dat het 70 euro kost......en ik zou toch echt niet weten wat:( Kan me alleen bedenken dat ik rolschaatsen krijg maar dat was het niet.

13. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Misschien domme vraag, priveforum? hebben 'we' die ook? Zitten daar dezelfde julimamas? Is het niet handiger om dan met zijn allen daar te kletsen?

Ja, wat een meid al he! We mogen nu met brood gaan beginnen en de hapjes uitbreiden naar bijna-maaltijden, dus met aardappel, rijst en zelfs vlees. Brood snapt ze nog niet helemaal, maar we mogen haar al een korstje geven om uit te breiden naar een middag boterhammetje met smeerkaas! :cool:

Ach, een zieke meid. Dat spugen is ook niet mijn ding hoor... maar ja, ze kunnen er niet veel aan doen, he... Lekker douchen en rustig aan vandaag!

14. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik weet het verder niet, weet alleen dat er zoiets een tijdje terug is opgestart...
    Meiske kan er ook niks aan doen, vind haar zo zielig. Word heerlijk vertroeteld door deze mama vandaag. Stress is meer intern maar merk dat ik er goed mee om kan gaan. Ze stikte laatst in een stickertje;) en braakte die uiteindelijk ook uit, ik heb al wat geoefend dus, haha!

Waar haal jij je recepten vandaan? Keukenkikker?
    Ik had bij Elin een geweldig kookboek maar heb dat teruggeven toen we gingen verhuizen. Heb nu 2 minder fijne boeken en opperdepop. Vind de laatste wel prettig maar mis mijn 'witlof met rozijnen' en 'gele paprika met..??'

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    ja, was een tip van schildje: keukenkikker.nl staat vol leuke recepten. En ik heb voor sinterklaas opperdepop gekregen, is toch ook wel handig! Ben vooral van de groentehapjes, fruit haal ik vaak uit een potje. pure luiheid, maar fruit zit smaak aan en groente uit een potje niet... ;)

Witlof met rozijnen? bij ons is witlof met appel favoriet :D

16. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Priveforum, word nauwelijks nog wat op gezet :) Forum juli 2011 mama's

Anna, zie regelmatig bericht op facebook voorbij komen. Is verhuist en nog druk aan het klussen (geloof ik).

Ego, net even gekeken bij glazen huis noordwijk. Word gedaan door de lokale omroep waar ik ook vrijwilliger/medewerker ben :) Liep terug naar huis, kwam een moeder met meisje van 4 ongeveer tegen. Zag dat meisje de kerstman verderop staan. "Mama! Mama! Kertsmaaaaaan!!!" En rende zo hard ze kon er naar toe :D Heerlijk dat enthousiasme!

17. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    wat lief :)

18. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Meiden, ik ga naar de kapper! Jeej :D En er gaat een stuk af, die dooie zwangerschapsharen zitten me al maanden dwars!

19. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Hey Anna, lukt de verhuizing een beetje? Succes!

20. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    *zwaai*

Inmiddels verhuist. Heb illegaal internet (erg fijn ahum). We slapen ook al in het huis en ondertussen erg druk met klussen. Volgende week zijn de kinderen bij me ex (gaat het contact tussen hem en mij nog steeds slecht mee) en dan ga ik schilderen. Kom snel bij lezen!

Deel Deze Pagina