Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Vanmiddag is man van stichting make a memory geweest..leuke fotos gemaakt. Alleen was vien heeel moe,super sago en veel gehuild.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Paso, volgens mij kan van stoom de koorts niet echt stijgen,alleen als hij echt in warm water ligt. Hier doen we zo'n rhinocap in een bakje heet water onder Elin haar bed.

Chantal, jammer dat Viënna haar dag niet had, net nu er foto's werden gemaakt.

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    MNM O moet dat volle yoghurt zijn? Waarom is dat? Romee krijgt gewoon magere yoghurt. Ze is al vol genoeg van zichzelf, haha!
    Romee haar schema is nu zo (ongeveer):
    8.00 150+5 fles
    9.00 tot 10.00 slapen
    10.00/10.30 fruit
    12.00 150+5 fles
    12.30 tot 15.00 slapen
    16.00 150+5 fles
    16.46 tot 19.00 slapen
    19.15/19.30 warm eten + toetje en daarna slaapt ze de nacht weer door.
    Door alle flessen zit ook een schepje rijstebloem
    Jara is nog steeds ziek. Vanmiddag had ze 39.3...
    Als haar oogjes gaan hangen en ze gaat op de bank liggen dan weet ik dat ze instort. Grappig dat zoiets zo goed te zien is.

Marloes Ik ben ook aan het wordfeuten! ik ben mleen83. zal je ff toevoegen :D
    Ik ben ook verslaafd!

Jac Fijn dat het leuk was en dat je al zo veel wist!
    En super dat alles thuis goed was gegaan!

Alessandro Ai, 23 hechtingen....
    Ik hoop voor jullie dat jullie vannacht een stuk beter slapen!

Lutje Wij blijven lekker thuis met oud en nieuw. Ook omdat Jara ziek is, maar we waren toch al niet van plan om weg te gaan.
    De afgelopen 3 jaar heeft Jara gewoon doorgeslapen met al die knallen. Maar misschien is dat per kind ook wel verschillend.

Mamatien Oeps, van de bank gerold? (Romee doet dat nog lang niet... ;))
    Goed dat hij de huisarts heeft gebeld! Niks ernstigs aan de hand dus?

Chantal Wat fijn dat de foto's vandaag gemaakt zijn! Jammer dat Vienna zo moe was, maar het zijn vast mooie foto's geworden.

Vanmorgen Romee haar eerste tandje gespot! Haha zag van de week al een klein streepje dus ik vroeg me al af of het een 2011-tandje of een 2012-tandje zou worden :D

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    magere producten zijn geloof ik niet goed voor kinderen..
    weet ff niet waarom..

Ja vien had drukke ochtend gehad, bloed geprikt, echo van dr hartje gemaakt en een thorax(long) foto gemaakt.
    dus ja die was nock-out haha
    kon ook echt geen 1 lachje vanaf :( dikke oogjes van het krijsen als ze stil was.. maarja:) zo is ze ook af en toe..

Gister nog gesprekkie gehad met een kindercardioloog.. het was zo van "is dat jullie niet verteld" over bepaalde dingen.
    Er is een (vrij grote) kans dat ze aan de hart-long machine (ecmo) terug op de IC komt. Dat doen ze als ze er dus niet af kan (dus haar hart het niet zelf kan) of als de operatie te lang duurt,en ze dan na een week ofzo weer verder gaan. Dan heeft het hartje tijd om even tot rust te komen. Maar...... er is maar iets meer dan 50% kans dat ze er af komt.. dus als ze aan de ecmo op de ic komt, is er zegmaar 50/50 kans dat ze het overleeft. Fijn joh die gesprekken!
    Maargoed.. we moeten postief blijven... ze hebben al wel scenario's in hun hoofd als het 1 niet goed gaat, dat ze dan iets anders proberen tot het lukt.. of de operatie terugdraaien.
    het is dus een soort puzzel en blijven proberen tot de puzzel compleet is. zo zie ik het een beetje.
    Het is wel lastig om positief te blijven.. maar ben blij als het dinsdag is.. Ze is al bijna een half jaar.. een half jaar zitten we in de achtbaan waar geen eind aan komt..

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Chantal, dikke knuffel!

6. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Pffff chantal. Een dikke knuffel voor jou!

7. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een knuffel Chantal! Hoe gaat het verder met Vienna, is haar verkoudheid al wat verminderd?

Marleen; tjonge wat een schema! ik kom niet verder dan 4 flessen om 7:30 / 11:30 / 15:30 en 19:30 van 210+7 met in de laatste wat rijstebloem.

Kaatje; ik heb wat vaporub in een bakje heet water onder zijn bedje gezet. Ik hoor hem nu nog wel zo nu en dan hoesten maar straks voor zijn laatste fles had hij 38.1. Hij liet wel 120 cc staan maar kon wel nog lachen toen ik nog even zijn nageltjes wilde kortwieken. Ik kijk het nog wel even aan.

Mamatien; hmmm koude douche :D na een sauna opgieting moet je ook altijd in dat ijskoude badje springen...brrrrr..

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Chantal, dikke knuf voor jou! Lijkt me erg moeilijk hoor, zulke gesprekken.

Paso, valt wel mee hoor, dit schema. Het is ook niet zo dat we er erg strikt mee zijn. Als ze langer slaapt dan word alles wat later. Hebben we ergens een afspraak dan slaan we het fruit of zo ook wel eens over.

9. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marleen; snap ik ;) het zag er zo "vol" uit :D ik hoop over een maandje ook met hapjes te beginnen. Van dikke pap op een lepeltje moet hij nog kokhalzen dus we houden het nog wel bij melk en dunne pap in de fles.

Zo, er is echt geen drol op de tv, hubbie is in de schuur van een leeg olievat en een oude gasfles een carbiet-schiet kanon aan het bouwen voor morgen dus daar heb ik ook weinig gezelschap aan....ik heb net uit pure verveling maar een facebookpagina gemaakt....denk dat ik de badkuip maar induik..ff lekker warm badderen.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    hihi leuk zo'n man he ;)
    mijne is ook al zo gezellig..ligt op de bank tv te kijken.

Morgen alweer oud&Nieuw... wat is het jaar weer snel gegaan zeg! Maar zeker een leuk jaar geweest.
    mn kleine meid is echt een grote meid geworden! wat gaat de tijd toch snel.. * zit aan dat liedje van marco borsato te denken..*

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Paso, idd aankijken en als je het niet vertrouwd de HAP bellen, al is het midden in de nacht

Chantal, heftig meis. knuff

Ik ga Elin zo maar wakker maken voor een voeding en dan mijn bed in. Heeft om 16.00 laatste voeding gehad en om 18.00 nog worteltjes. Wordt dus wel weer tijd onderhand.

Oud en nieuw vieren Ferry en ik morgen samen. Zowel mijn zusje als smoeder blijven liever thuis. Wordt ook een alcoholvrij oud en nieuw want Ferry mag niet drinken met zijn AB.

Tot morgen [​IMG] Wie niet meer komt... een heel goed uiteinde en doe voorzichtig met sterretjes

12. mamatien

mamatien Niet meer actief

Goede,orgen,
    Fleur vannacht 3x wakker geworden, denk dat t toch door dr bult komt! Maar gaf niet want wist ik iig dat t goed met dr ging :)

Hoe doen jullie vanavond met de kleintjes!? Wij vieren het bij vrienden hier in t dorp en fleur slaapt dan in campingbedje.. Ik zat er zelf aan te denken om haar om 12u te maken zodat ze niet in dr eentje is als t vuurwerk start, dat ze niet zo schrikt..l Maken jullie ze wakker of laat je ze slapen?

13. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!, naja goede....
    Arme Jim heeft volgens mij geen oog dichtgedaan. Om kwart over 4 nog even getempt en toen was het 37.8 dus niet heel erg maar hij hoest aan een stuk. Nu nog steeds 37.8 en hij heeft 30 cc laten staan. Ik voel intussen ook al dat ik ziek ga worden..keelpijn en n zwaar hoofd dus erg prettig. Ik denk dus toch maar een ritje HAP, je ziet zijn borstkastje zo intensief bewegen om te ademen en je hoort hem ook. Hij is alleen zo vrolijk dat ik het niet begrijp.

Mamatien; ja dat is een lastige situatie. Vreemd bed, en vreemde omgeving dan slapen ze toch net even anders. Vaak begint het geknal al eerder op de avond en als ze daar doorheen slaapt zou ik haar laten liggen om 12 u. Hebben ze daar rolluiken? Die werken wel geluidsdempend.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen. Elin gister om 23.00 wakker gemaakt voor een voeding. Lag om 23.30 in bed. Elin kwam om 05.10 ofzo. Toen om 07.00 weer maar viel gelukkig weer samen met Levi in slaapt tot 08.00

babys en vuurwerk Ik zou ze lekker laten liggen ! Levi sliep er de eerste twee jaar gewoon doorheen.Vorig jaar werd hij wel wakker. Dit jaar maken we Levi wakker maar Elin laat ik gewoon liggen en zie dan wel of ze wel of niet wakker wordt

Paso, ahh arme Jim. Idd voor de zekerheid even bellen. Als ze zo klein zijn kan het snel op de luchtwegen slaan.Levi had toen hij een maand of 5 was al zijn eerste puffer :(

15. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Mamatien, ik laat de meiden gewoon slapen. Als ze wakker worden dan horen we ze wel en dan kunnen ze er alsnog wel uit.

Paso, arme jim! Goed dat je ff naar de hap gaat. Beter een keer teveel! Kan geen kwaad om het nog even na te laten kijken.

Hier een goede nacht gehad! Beide dames sliepen weer door.

16. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Goedemorgen! Hier gelukkig wat beter geslapen. Ben alleen weer snotverkouden :( En het zit flink in m'n holtes, dus zodra ik ook maar beetje buk of voorover buig heb ik knallende hoofdpijn.

Wij hebben vandaag een oud en nieuw feest. Thema maffia :D Heb zelfs voor Emma themakleding. Leuk jurkje en een hoofdband. Voor mezelf een enorme felroze boa en een hoofdband met mega veer :D Emma zal alleen in een vreemd bed moeten slapen, dus ik hoop dat het goed gaat. Maar ik ga haar iig niet wakker maken om 12 uur. Nemen babyfoon mee, dus kan zo naar d'r toe als ze schrikt.

En.... ben zoooo trots op m'n kleine meid. Ze slaapt sinds maandag al zonder inbakerdoek!!!! :D :D

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hier zijn ze ook nooit wakker geworden van het vuurwerk, dus wij laten ze ook slapen. Sam wil nu wel wakker gemaakt worden, maar al dat geknal vindt 'ie ook weer eng... held

Zal zo Meesje eens uit bed gaan halen voor z'n fruitje. Mango, nou dat vindt hij toch lekker.

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zo, ook erg... ze waren net met z'n 3'en wat vuurwerk kopen. Geeft die verkoper serieus een pakketje rotjes aan Sam (die is 4!!!!)

als hij nou een jaar of 12 was, maar 4 .... :$

edit: sam heeft ze natuurlijk niet meer he, maar dat snappen jullie vast wel

19. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
  20. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Mamatien wij laten de kids gewoon liggen. Behalve vorig jaar hebben elk jaar de jongens heerlijk geslapen door de harde knallen heen. Ik ga er pas naar toe als ze wakker worden en niet eerder. Anders worden ze bang terwijl kids van nature niet bang zijn.

Deel Deze Pagina